Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
1
”Unge Matematiksvage Mønsterbrydere”
Projekt Unge Matematiksvage ”Unge Matematiksvage Mønsterbrydere”
2
En lille opsamling og refleksion
Vi har set på hvordan det gik den gruppe af elever som I LINU testen I efteråret 2017 scorede så lavt at vi måtte antage at de havde matematik vanskeligheder Obs: Vi er ikke færdige med opgørelse fra alle skoler. Det kommer med I slutrapporten I oktober
3
Noget om frafalds rater..
I runde tal: Dobbelt så stort frafald blandt de matematik svage!!
4
Vi mister de matematik svage!
Blå er de svages frafaldsprocent Rød er gennemsnit frafaldsprocent alle
5
Koster det?
6
Sa JA – alene af økonomiske grunde kan det betale sig
Ved at lægge de 4 takster for taxameter gruppe 3010 (HHX) sammen får vi en samlet betaling pr. årselev på kr Hvis eleven fortsætter alle 3 år giver dette en indtægt over tre år på ca kr Rationalet er: hvis vi antager at eleven forlader gymnasiet pga. matematik vanskeligheder så kan vi bruge et halvt årsværk for EN lærer alene for at ”redde” eleven – og stadig have overskud? Hvis man alene kigger på årsbetalingen ( kr) så svarer det til 300 lærertimer a 225,- kr/t som vi bør kunne satse på at beholde eleven. Sa JA – alene af økonomiske grunde kan det betale sig
7
Vi går mere i dybden med tallene..
8
Er de svage – stadigt svage?
Samlet lærer vurdering Linu Er de svage – stadigt svage? Vi ser her andelen af de matematik svage som stadig er på skolen I juni 2018 og som vi har en årskarakter på – hvor mange af disse er stadigt svage I matematik? (karakteren 02 eller der under) Blå: Mundtligt Rød: Skriftligt Vi ved ikke hvilken karakter de kunne opnå ved skolestart Men omtrent halvdelen af dem ligger nu på 4 eller der over Meget lille stikprøve
9
Hvordan er andelen af svage i forhold til alle elever?
Vi ser her andelen af matematik svage MUNDLIGT I forhold til alle skolens elever I Mundtlig matematik Blå: De matematik svage Rød: Alle elever 15-20% af en årgang er svage I matematik
10
Hvordan er andelen af svage i forhold til alle elever?
Vi ser her andelen af matematik svage SKRIFTLIGT I forhold til alle skolens elever I Skriftlig matematik Blå: De matematik svage Rød: Alle elever 15-20% af en årgang er svage I matematik Igen ses at forskellen er mindre ved skriftlige
11
Som sagt arbejder vi på at få de sidste 2-3 skoler med så vi evt
Som sagt arbejder vi på at få de sidste 2-3 skoler med så vi evt. Kan begynde at regne på total tal også Tak!
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.