Først! -overordnet Du er ikke alene! Ingen spørgsmål er dumme til nogen. Efterskolevejledernetværk, 16 i alt, brug dem. -sparring i det daglige -face2face.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kollegavejledning i teori
Advertisements

Set i forældreperspektiv
Forældresamarbejde på Gjøl Skole
DLF ind i debatten om fremtidens skole
Værdiseminar Af Katrine Soelberg, Ousbjerggaard 2012
1 Folkeskolereformen -hvilke perspektiver giver den i forhold til dagens overskrift set fra en politisk synsvinkel Søren Kristensen.
Roskilde Tekniske Skole
Pædagoguddannelsen Professionsbachelor 3½ år Teori – praksis
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
Lærerprofessionen.
Forældremøde X årgang.
Rekruttering af studerende - marketing eller vejledning?
O STED FRISKOLE - ET VÆRDIBASERET KLARSYN Et værdibaseret debatoplæg til skolens daglige arbejdsområder, særlige fokusområder, forpligtigelser samt fremtidsvisioner.
- Hvad kan I forvente som forældre?
”Smidstrup Skærup Skole i bevægelse” Skolebestyrelsen Marts 2011.
Nytorv 7, 1. sal, 1450 København K. | uudanmark.dk| | CVR: Velkommen Æresrelaterede konflikter: Viden og værktøjer.
Udvikling af skole/hjemsamarbejdet på Højmeskolen
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
UUO – dialogmøde 10. januar 2012 Skole- og dagtilbudschef Esben Krægpøth UUO Dialogmøde den 10. Januar 2012.
DET GODE UNDEVISNINGSMILJØ Al magt til eleverne. Undervisningen Indflydelse Store rammer Den enkelte elev - fællesskabet Indlæringsformer Boglig - erhvervsfaglig.
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Lærerprofessionen.
FORÆLDREMØDE 8. ÅRGANG AUGUST Vejledning 8. årgang Præsentation Vejledningslov Uddannelsesparathedsvurdering Uddannelsesplan – minuddannelse.net.
Et fagligt løft af folkeskolen.
Center for selvejende dagtilbud : værdigrundlag TRO Er det vi ved, vi er og vil!
Reform til Kærbyskolen Overordnede mål - Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige de kan. -Folkeskolen skal mindske betydningen af.
Hvilken indflydelse har forældre på elevernes trivsel og læring?
Sammenhænge og dilemmaer i en reform tid… UU DK´s årskonference 2015 Overskrift.
Vision mission værdier handleplaner
Broforløbet – Esbjerg, Varde og Vejen Lars Katzmann - Projektejer Marianne Kirk Nielsen – Projektleder Tina Nielsen – Beskæftigelsesrådgiver Jobcenter.
Velkommen til forældremøde = 5 Når børnene … … har mange i klassen, som de kan lide at være sammen med. … oplever et godt sammenhold … har tillid.
Evaluering og dokumentation af efterskolens vejledning Af Rie Thomsen og Ulla Højmark Jensen Forskningsenheden i Vejledning, Erhvervs- og Professionsuddannelse.
Ny vejleder i Efterskolen Vejlederkonferencen 2013.
Børns udvikling og samspil med ”de andre” Minileder 2 kursus august 2015.
Integreret vejledning i efterskolen Vingsted, september 2013 Lars Mouritzen (SKALs Efterskole)
At blive forvandlet? Beth Juncker Professor Københavns Universitet.
Efterskoleforeningens Årsmøde, 2013 Dialoggruppe 5 Vejledning og overgange v/ Bent Bisballe Østergård, Bestyrelsesmedlem Lis Brok-Jørgensen, Vejledningskonsulent.
De syv skolehistorier- hvad var det, vi ville, og hvad gjorde vi? Hvis integreret vejledning er svaret, hvad er så spørgsmålet? Integreret vejledning:
Læring fra de gode eksempler i hverdagen Frederiksbergs samarbejde mellem UU og den boligsociale indsats Januar 2016.
Portfoliometoden i praksis Et udviklingsarbejde på Frijsenborg Efterskole Efterskoleforeningens Vejlederkonference Vingstedcenteret d. 19. og 20. sept.
Vejledning i samspil Evaluering og dokumentation, 2011: Rie Thomsen og Ulla Højmark Jensen Integreret og stabil vejledning: Vejledningen er en del af.
UU-Vestegnen Kongsholmcentret Vognporten Albertslund Tlf Facebook Albertslund * Ballerup * Glostrup * Høje-Taastrup.
Godkendt af bestyrelsen den 5. november 2015 Barnets perspektiv EGMONT FONDENS STRATEGI FOR BØRNE- OG UNGEINDDRAGELSE.
I kan begynde med at fortælle om det! Den måde, I vejleder på efterskolerne, er unik! I gør det i ”det skjulte” – og taler ikke højt om det Få det frem.
De syv fortællinger - hvad var det, vi ville, og hvad gjorde vi?
Forældremøde i 9. klasse
Lis Brok-Jørgensen -én af konsulenterne
Når A + B giver et langt større C
Vejledning i samspil Evaluering og dokumentation, 2011: Rie Thomsen og Ulla Højmark Jensen
Vemmelev Skole 500 elever 7 km uden for slagelse
Ny vejleder…lidt hjææææælp
Vejledning i samspil Evaluering og dokumentation, 2011: Rie Thomsen og Ulla Højmark Jensen
At gøre karriere.
Udarbejdet af UU Randers
UPV – fra dom til proces Stationens indhold
Først! -overordnet Du er ikke alene! Ingen spørgsmål er dumme til nogen. Efterskolevejledernetværk, 16 i alt, brug dem. -sparring i det daglige -face2face.
Sammenhængende Kommunal Ungeindsats Er vi allerede på vej
Forløbet: Unge – identitet, socialisering og sociale medier
Ny vejleder…lidt hjææææælp
Rita Buhl 22. september 2018.
Forældremøde.
5 gode argumenter for hvorfor det skal til din klub
En stærk pædagogprofession i bevægelse BUPL’s nye professionsstrategi
Hvor kan jeg hente hjælp?
Studievalgsportfolio
EGU – hvad virker? EGU – et godt redskab til inklusion af unge til
Æresrelaterede konflikter: Viden og værktøjer
10. ved Kløften Velkommen til jer alle
Præsentationens transcript:

Først! -overordnet Du er ikke alene! Ingen spørgsmål er dumme til nogen. Efterskolevejledernetværk, 16 i alt, brug dem. -sparring i det daglige -face2face møder f.eks. på ungdomsuddannelsesinstitutioner -opbygge viden Og så er der mig! -mail/ring/skriv på facebook

Billede af hjemmesiden

Vejledning i Samspil, -forskningsprojekt Integreret vejledning organisere vejledningen som en integreret del af skolens samlede liv (og ikke kun noget der foregår på et vejlederkontor) Vejlederen er facilitator Karrierelæring

Vejledningssynet -for skoleformen, for den enkelte skole og for dig Hvad er de overordnede værdier. Hvad er vejledningen en del af : -integreret i arbejdet med at danne og uddanne de unge Hvad skal vejledningen handle om, –hvad skal de unge lære i vejledningen. -bl.a. styrke de unge i at træffe reflekterede valg Rum og rammer -særlig rum 24/7 og fællesskabet Samarbejde -de unge, forældre, eksterne (ex. UU) Etik -tillid, respekt, ligeværdighed, åbenhed

Uddannelse er vigtig. Basiskursus og diplom. Hvem??? Følg med på vores facebook, -der sker en masse Få vejledningsnyhedsbrevet ind i din mailboks

Gode råd Vigtigt viden at kunne udenad: Vær rigtig godt inde i ungdomsuddannelsernes opbygning og optagelseskravene til ungdomsuddannelserne. Så meget at du kan svare fra hoften af! Det gi´r respekt hos både elever og forældre! –og letter din dagligdag. Prioritér, -måske kun 2 ting af gangen, som du sætter fokus på i din vejledningspraksis