Årets skolebyggeri Sydhavnen Skole vandt i 2015 titlen som ”Årets Skolebyggeri” pba. flg. udtalelser fra juryen: “Arkitekturen inddrager naturelementet.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
-En lærerig arena for alle aldre
Advertisements

Danehofskolens værdigrundlag
Rygevaneundersøgelsen
Svend Gønge-skolens værdier...
Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
Oplæg v Stine Liv Johansen, ph.d., Aarhus Universitet Opstartsdag i Skanderborg Lørdag den 22. januar 2011.
Hvordan kan resultaterne fra Sundhedsprofil 2010 bruges i den regionale folkesundhedsstrategi? Bente Lauridsen Regionsrådets 1. næstformand og medlem af.
Vores krav til økonomiforhandlingerne v/Palle Simonsen, Det Sociale Netværk.
Informationsaften Aftenens program:
De pædagogiske læreplaner i dagplejen.
SSQ 5.6 side 1 De følgende spørgsmål drejer sig om din evne til – og oplevelse i forbindelse med – at høre og lytte i forskellige situationer. For hvert.
2 år og 3 måneder i skole. 1 år og 3 måneder i praktik.
Fremtidens parcelhuskvarterer ”Kvarterløft” Instituttet for Fremtidsforskning Maj 2005 Hvorfor tale om ”kvarterløft” i 60ér og 70ér parcelhusområder?
De kommende 4 år – udfordringer for samarbejdet • Konference om samarbejde om psykisk syge den 16. juni 2010 Martin Lund – direktør i Region Hovedstadens.
Vision 2010 W W W. S T J E R N E S P E J D E R. D K.
Organisering af undervisningen. Det er muligt at indsætte links til diverse filer, hjemmesider, video- og lydklip eller åbne dem direkte i OneNote, så.
Realisering af skolereformen i Gladsaxe
Hvor der er fokus på klimaet.
Gesten Torv Vejen Kommune · Teknik og Miljø. Plads til glæde Plads til eftertanke Plads til det skæve Plads til det nye Plads til højtid Plads til hverdag.
Folkeskolereform pr. 1. aug Ambitiøst løft af folkeskolen •Børnenes læring og faglige niveau skal styrkes •De unge skal have de bedste muligheder.
24. februar 2009Flemming F. Christensen1 Årsberetning 2009 Gjessø Skole Mål for 2008/2009 –Multihal/fysiske rammer Hvordan får vi sikret det? –Synlighed/presse.
Den ny Folkeskolereform. MÅL 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
- Hvad kan I forvente som forældre?
Det Nye Universitetshospital i Århus Arbejdsvision for byggeriet af DNU Det Nye Universitetshospital: sammenhængende, bæredygtigt og effektivt byggeri.
Velkommen til Hvordan vises skolens værdier bedst muligt i SkolePorten? SkolePortens fleksibilitet kan medvirke til at understøtte skolens værdier. Oplægget.
Fleksible partnerskabskontrakter
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Grundkursus for frivillige i DH Politisk indflydelse.
Kollerup Skole Informationsmøde om reformen
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
Vejen til en beslutning Tilbygning eller ny skole? Er det muligt at gøre gamle bygninger bæredygtige? Lokalisering i by eller på landet?
Hvinningdalskolen Eidervej Silkeborg Tel.: silkeborg.dk Krop og hjerne – En sund skole.
Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling
Tema 6 Samvær og fælles aktiviteter
LÆRING, LEG & BEVÆGELSE.
Velkommen til Ny Nordisk Skole akademidag 2015 #nynordiskskole.
Målet er … En længere skoledag med mere tid til undervisning Nye og mere varierede undervisningsformer Mere fokus på faglighed Mere fokus på trivsel Og.
Agenda 21 – København Kommune.
OPGAVEN En faserapport vedr. Multihuset - et (evt. to) scenarier: Overordnet profil (Erhvervspolitik, Idræt-folkeoplysning, Sundhedspolitik) Indholds-
Sundhedspædagogisk tværfagligt samarbejde
Tilvalg og fravalg Når du tager en beslutning, så vælger du noget til – men samtidig vælger du også noget fra.
Pernille Ulla Andersen, VIA University College,
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier Læreplans.
Udeskole på Grønhøjskolen
Hjemmet som et Distribueret System Jonas Thomsen Ph.d. studerende Center for Pervasive Computing.
Inklusion for alle – Illusion eller virkelighed?
13. marts 2009 Tilgængelighed i det offentlige rum Instituttet for Blinde og Svagsynede den 13. marts 2009.
Relations kompetencer
Vision mission værdier handleplaner
”Inklusion er en vedvarende proces, der handler om at skabe åbne og udviklingsorienterede miljøer, hvor alle børn og unge oplever sig som aktive deltagere.
1 Faglige udfordringer og kommende initiativer på dagtilbudsområdet Ny Dagtilbudslov Læring, udvikling, omsorg og dannelse Pædagogiske læreplaner Krav.
Konference ”Tosprogethed” vejen til at lære det polske sprog den 27. september 2014 Tosprogede elever i Greve Kommune Vinie Hansen Pædagogisk konsulent.
VÆKST OG BÆREDYGTIGHED EN NY POLITIK FOR BYLIV BYER & BYGNINGER I HOLBÆK KOMMUNE?
Tema 2: Sundhed Leg og Læring SOSU FYN JAN CHRISITANSEN.
S Visionsproces - Udvikle visioner - Input fra Tænketank - Input fra Følgegruppe U Udvalg og Tænketank: vision + principper Maj-okt. 16 S Byråd 1. behandler.
Sundhed i naturen Kirsten Heide & Gitte Balle. Socialpædagogisk støtte efter Servicelovens § 85 & dagtilbud efter § 104.  Støtte, vejledning eller hjælp.
Inklusion Fokus: Udsatte unge og samarbejde med kommunerne Pædagogisk konsulent Maren Ottar Hessner
Folkeskolereform på Tagensbo Skole Hvordan ser folkeskolereform ud på Tagensbo Skole.
Ådalens Skolens innovative legeplads – og LAR projekt Indskolingen.
BEVÆGELSE OG IDRÆT I DEN PÆDAGOGISKE PRAKSIS. GRUNDLAG  Pædagogisk idræt  Bevægelse er mere end fysisk: - fysisk, psykisk, social og kognitiv udvikling.
Tidlig sprogstart i skolen- oplæg ved bogreception d. 14./
M/S Museet for Søfart Konference: Børn, kulturarv og museer d
Formidling i børnehøjde– et anderledes museumsbesøg
Tilsynserklæring Aabenraa Friskole 2016.
Oplæg om den styrkede pædagogiske læreplan V
Ungdomsskolen 2021 MISSION
En stærk pædagogprofession i bevægelse BUPL’s nye professionsstrategi
Målformuleringer i et børneperspektiv
Gladsaxestrategien omfatter også erhvervslivet
Præsentationens transcript:

D. 28. oktober 2015 besøgte § 17. udvalget for byens hus/læringshus/skole i Nærheden Sydhavnen Skole

Årets skolebyggeri Sydhavnen Skole vandt i 2015 titlen som ”Årets Skolebyggeri” pba. flg. udtalelser fra juryen: “Arkitekturen inddrager naturelementet vand på konkret vis i bygningen. Børnene bliver derved engageret med alle sanser og anspores til ny leg og kreativitet. Skolens formsprog åbner op til byen og indbyder til udveksling med det omgivende miljø. Den åbne og differentierede planløsning giver mulighed for en afvekslende undervisning indendøre og masser af bevægelse udendørs. Samtidig er der også skabt enkelte mere afskærmede pladser indendørs til rolige pauser, som børn i dag har stort behov for.”

Sydhavnen Skole

Sydhavnen Skole

Læringstrappen

Sydhavnen Skole 9500 m2 – lavenergiklasse Innovativt skolebyggeri med optimale udearealer for børn og unge. Udearealerne er tilgængelige for kvarterets beboere. § 17.4 udvalget tog mange pædagogiske og arkitektoniske pointer med hjem fra besøget. Herunder skolens evne til at integrere det omgivende samfund jf. skolens profil. Ligeledes fandt udvalget det interessant, at skolen står til rådighed for områdets borgere uden for skoletiden.