Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afCecilie Astrup Redigeret for ca. et år siden
1
OPGAVEN En faserapport vedr. Multihuset - et (evt. to) scenarier: Overordnet profil (Erhvervspolitik, Idræt-folkeoplysning, Sundhedspolitik) Indholds- og funktionsmix Aktører og samarbejdsflader Anlægs- og driftsøkonomi Gennemførelsestakt Som grundlag for byrådets videre budgetarbejde. Deadline: ultimo juni 2007
2
Kriterier Dels et selvstændigt hus, dels et hus der medvirker til større fleksibilitet for ArenaNord Tiltrækningskraft – ”Noget at komme efter” Et levende hus, med multifunktionelle haller/sale, mødefaciliteter og lokaler Et arkitektonisk og indretningsmæssigt spændende hus og anlæg Aktivitet og liv i opholdsarealer inde og ude, og med indbydende tilbud til forskellige og blandede grupper Rammer for både foreninger og ikke-organiserede, rammer der afspejler nye brugermønstre, nye familiemønstre Et dynamisk miljø med en professionel og moderne logistik og styring – faste rammer og permanent udvikling
3
Proces Indledende arbejdsseminar Den 22. maj. Baggrundsgruppen Indkredsning af muligheder og udfordringer Dataindsamling. Konsulenterne med hjælp fra baggrundsgruppen Interviews Uge 23-24. Interviews med 10–12 nøgleaktører (interne og eksterne) - hvem? Afsøgning af interesser, opbakning, bidrag Idéudviklingsseminar Den 19. juni. Bred kreds – hvem? Interview resultater afrapporteres og konkretiseres i 1-2 scenarier Scenarier og ideer diskuteres og kvalificeres
4
Hvem skal vi tiltrække? 1. Borgerne i Frederikshavn by Børnefamilierne – De unge - De ældre – De ’bevidste’ - Erhvervslivet (det nye, det gamle) 2. Borgere og besøgende – Frederikshavn kommune Tiltrækkes af aktivitet, handel, oplevelser, overraskelser 3. Besøgende – Nordjylland Tiltrækkes af særlige oplevelser og arrangementer, særlige tilbud, det anderledes, image og stemning 4. Turister – Hele Danmark, norske og svenske turister Tiltrækkes af særlige oplevelser og arrangementer, unikke og ’skæve’ højdepunkter, image
5
Databehov Demografi i den nye kommune: tilgængelige data vedr. borgerne og virksomhederne Relevante grunddata og politikker: sundhed, kultur, idræt, erhverv, bosætning, turisme Øvrige relevante/beslægtede emner eller pointer ArenaNord: Aktuelt udbud og faciliteter, brugerunderlag, antal arrangmenter, hvem deltager i hvad, suppleringsbehov
6
De nye erhverv – De kloge hoveder Den attraktive by at bo og arbejde i. God by at være ung i – byen med de skæve koblinger SCENENTORVET LABORA- TORIET LEGE- PLADSEN Café/restaurant Job-mødested Erhvervs- og planbutik IT, lyd, lys-øvefaciliteter Intelligent fitness, inde og ude Iværksætter- og udviklingspark Kurser, skole Kultur-erhverv Kreative alliancer Hal, sal og scene Events og turisme
7
Sundhed & Idræt - Det gode liv Eksperimenterende, anderledes samlingssted – hele tiden i bevægelse og med fleksible tilbud Kommunale og foreningsbaserede aktiviteter -Scene og faciliteter til konferencer, større møder (dagsordenssættende: motion, foreninger..) - Multihal (selvstændig funktion og som supplement til ArenaNord) - Ekstremsport aktiviteter og arrangementer - Servicecenter for ”Fremtidens foreninger” Rammer og muligheder - Selviscenesatte aktiviteter (inde og ude) - Åbne mødelokaler og evt. faste klublokaler (til udvalgte klubber) - Klatrestang, skater rampe, faciliteter til udendørs kampsport, idrætslegeplads - Eksperimentarium for børn og unge, Alternativ motions- og oplevlsespark Private tilbud - Sundhed, skønhed, velvære, fitness - Alternativt lægehus (zoneterapeut, healer, kiropraktor, xx-tandlæge …) - Private bureauer (Konference- og arrangements-, PR og sponsor-, vikar-) - Cafe, netcafé, IT- og rollespil
8
Eller ? SCENENTORVET LABORA- TORIET LEGE- PLADSEN
9
Fælles debat 1. Mål og prioritering af søjler/profil 2. Målgrupper og marked 3. Muligheder og udfordringer 4. Synspunkter på de tre søjler, de to scenarier 5. Deltagere til interviews og seminar 6. Dataindsamling
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.