Handleplan.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hjerterum og opsøgende funktion
Advertisements

Nye samarbejdspartnere – nye udfordringer
Projektarbejde – fra en positiv indgangsvinkel
Understøttende undervisning, Vejle Kommune, mandag d. 28. oktober 2013.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
SÅDAN KAN VI REKRUTTERE MANGFOLDIGT TIL UNGDOMMENS RØDE KORS ” Vi kan lære noget af hinanden. Det giver nok flere udfordringer, men også flere kompetencer.
VEJEN TIL VÆKST.
Vejen går til Årets julemesse Klik med musen for at skifte billede.
Carbon20 projektet i Green Cities Kommunerne. CARBON 20 | 28. FEBRUAR | 2011 | INDLÆG | DEN GRØNNE DAG Carbon20 projektet har til formål: - at udbygge.
Ideudvikling Genbrug Ubrugte ideer Søvnløse nætter.
Trivselsundersøgelse og Ledelsesevaluering i Region Midtjylland
Afslut Frem >>
1. Ordreside: Køretøjerside: Brugereside: Timesedlerside: Beskederside: Oversigtskortside: Themeside: 19.
Projektlederens rolle(r)
Uddannelsesdag 26. februar 2011 V. Stine Røn Christensen
Planlægning af patruljemøder 23. september 2011 T OP ræning.
1 & Bevaring af netværket Lise Landgren og Peter Holm Vilstrup, Sund By Netværket Røgfrihed for alle -Status og fremtid.
Først - hvad er et projekt?
Grundlæggende projektledelse og –styring Leder Delux Søndag d. 1. marts 2009 V. Stine Røn Christensen Red Barnet Ungdom Rosenørns Allé 12, 5. sal 1634.
Hvad siger medarbejderne?
Den Kreative arbejdsform
1 Opgave i plakatfremstilling Gruppearbejde for 2.
MFU beretning Landskomitémøde 12. maj Kommunikationsstrategi? Opsamling på punkt 11 Kommunikationsuddannelse af korpsene Synlighed – tidssvarende.
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13. november 2014 Hotel Nyborg Strand.
Afprøvning og dokumentation af Åben Dialog som metode
Case Året er 2031 og staten er i gang med centraliseringen og nu er det blevet skolernes tur. Der skal spares penge på både lærere og undervisningsmaterialer.
Ed - fasen Lokal Politiet EN BESKRIVELSE AF PROBLEMET (f.eks. Belyse problemets karakter, og omfang,. Undersøge hvem der er/ kan være medinteressenter.
Fra autonomi mod helhed –
Kort demo af processen BA Leisure Management BA International Sales
Styrkeprofil / ressourcer i landsbyen.
Risikoanalyse (case 2) Hvorfor risikoanalyse
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
At deltage i projektarbejde
Face-off – FIK læser. Face off, FIK læser Hvordan kan byens stolthed – ishockeyklubben ”White Hawks” – kan anvendes som løftestang for læselyst for klubbens.
DIEB4.1 Kursusgang 4 Oversigt: Sidste kursusgang Opgaver Aktivitet 2: Generer design (fortsat) Design af interaktionselementer.
Observation af elevens læring og lærerens undervisning Skolelederens fokus på sin observation.
MODUL 3B KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Tværfagligt samarbejde.
16 Marketingmix Oversigt
Politiske delmål og Fanefjordskolens indsatsområder.
DIEB12.1 Kursusgang 12 Feedback fra en usability-evaluering Oversigt: Sidste kursusgang Opgaver Feedback Are Usability Reports Any Good? Alternativer til.
Læsning giver livsglæde Formål: At tydeliggøre biblioteket og litteraturen som middel til at skabe et øget positivt indhold i tilværelsen hos borgere med.
SPRINT 1 EVALUERING. DAGENS PLAN 12:30 lokale – Info (nu) Henrik fortæller om SVN 13:30 gruppe rum - Individuel Evaluering Review Retrospect 14:00.
Integreret vejledning i efterskolen Vingsted, september 2013 Lars Mouritzen (SKALs Efterskole)
Last Planner System V/Erik Jung
Sådan oversætter du centrale budskaber. Dette værktøj er for dig, som vil Blive bedre til at kommunikere overordnede budskaber til egne medarbejdere,
Temadag om fremtidens seniorsport i firmaidrætten 2012.
PRINCIPPER FOR PROJEKTLEDELSE IT PROJEKTLEDELSE 14. marts 2014.
KONTROLLEREDE FORSØG EVALUERING AF MENTORFORSØGET 2013 JOACHIM BOLL Alternative title slide.
Kort gennemgang – der kommer en nærmere beskrivelse på modul 3
markedsføringsplaner
Kompetence-, færdigheds- og vidensmål
- Kom tættere på dit barns skolegang
Mode – Runway show.
Skabelon til samarbejdserklæring
Planlægning og forberedelse
Åbent hus Skolens navn Dato.
Oprettelse Af Dreamviewer Site.
Statusrapport: [Projektnummer og navn]
Del 2 - Synliggørelse af hvordan vi hver især bidrager til løsningen af kerneopgaven. Til proceslederen: Inden du gennemfører processen med medarbejderne,
Personalemøde – opfølgning på MTU
Giv begejstringen videre…
Kursusgang 12 Feedback fra en usability-evaluering Oversigt:
Gevinstforløb SBSYS – Forandringsteam BKF
FORBEREDELSESOPGAVE TIL BEST PRACTICE WORKSHOP DAG DATO: 5. 03
Hvad laver Skolebestyrelsen
Projektnavn | Firmanavn | Foredragsholderens navn
Oversigt over fund af desphenyl-chloridazon
Udrulningsperioden er slut Kommunikation om Aula begynder
Tidsplan Landsdelsprogram Hovedstaden
Idé#1.0 Lad det være op til webmaster
Præsentationens transcript:

Handleplan

Hvad er en ”Handleplan?” … og hvad skal vi med den?

Oversigt over opgaver i projektet – hvordan kommer vi i mål?

Milepæle Et punkt i projektet En markør for en tilstand Overordnet ramme for en mængde delopgaver

Projektforløb Milepæl 5 Milepæl 4 Milepæl 2 Milepæl 3 Milepæl 1

Tidsplan - Milepæle Dato (start-slut) Opgave eller Milepæl 01-10-2015 Samarbejdspartnere er fundet og markedsføringsplan klar 10-10-2015 Markedsføring og rekruttering skydes i gang 14-10-2015 Første åbne aktivitet gennemføres 15-02-2016 Sidste åbne aktivitet gennemføres 01-03-2016 Projektet er evalueret og afsluttet

Orange Pandekager Dato (start-slut) Opgave eller Milepæl Ansvarlig 25-08-2015 – 31-08-2015 Planlægning Slides og præsentationsmateriale Sanne, Ib, Spejderne 01-09-2015 – 01-10-2015 Samarbejdspartnere 02-09-2015 – 15-09-2015 F:A:R, møde Ib 22-09-2015 – 27-09-2015 Lektiecaféen, møde Rune 14-09-2015 – 31-12-2015 Markedsføring og rekruttering 14-09-2015 – 01-10-2015 Plakater og flyers Sanne, Lektiecaféen Opsøgende dialog Ib, F:A:R 17-09-2015 – 1-10-2015 Planlægning af aktiviteter 17-09-2015 - 19-09-2015 Beskrivelse af overordnede mål Spejderne, Ib, Rune, Sanne 24-09-2015 – 24-09-2015 Beskrivelse Aktivitet 1 Spejderne, Ib 22-09-2015 – 22-09-2015 Beskrivelse Aktivitet 2 Spejderne, Sanne, F:A:R 14-10-2015 - 15-02-2015 Udførsel af aktiviteter 14-10-2015 – 14-10-2015 Udførsel af aktivitet 1 Spejderne, Ib, Rune 27-10-2015 – 27-10-2015 Udførsel af aktivitet 2 Spejderne, Sanne 02-09-2015 – 01-03-2015 Evaluering 02-09-2015 – 28-09-2015 Evaluering på samarbejdsmøder Sanne, Ib, Rune 15-10-2015 – 10-01-2016 Evaluering på markedsføring Sanne 15-10-2015 – 15-10-2015 Evaluering Aktivitet 1 28-10-2015 – 28-10-2015 Evaluering Aktivitet 2 Orange Pandekager

Visualisering Dato (start-slut) Opgave eller Milepæl 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 1 2 3 4 5 6 7 8 9 25-08-2015 – 31-08-2015 Planlægning Slides og præsentationsmateriale 01-09-2015 – 01-10-2015 Samarbejdspartnere 02-09-2015 – 15-09-2015 F:A:R, møde 22-09-2015 – 27-09-2015 Lektiecaféen, møde 14-09-2015 – 31-12-2015 Markedsføring og rekruttering 14-09-2015 – 01-10-2015 Plakater og flyers Opsøgende dialog 17-09-2015 – 1-10-2015 Planlægning af aktiviteter 17-09-2015 - 19-09-2015 Beskrivelse af overordnede mål 24-09-2015 – 24-09-2015 Beskrivelse Aktivitet 1 22-09-2015 – 22-09-2015 Beskrivelse Aktivitet 2 14-10-2015 - 15-02-2015 Udførsel af aktiviteter 14-10-2015 – 14-10-2015 Udførsel af aktivitet 1 27-10-2015 – 27-10-2015 Udførsel af aktivitet 2 02-09-2015 – 01-03-2015 Evaluering 02-09-2015 – 28-09-2015 Evaluering på samarbejdsmøder 15-10-2015 – 10-01-2016 Evaluering på markedsføring 15-10-2015 – 15-10-2015 Evaluering Aktivitet 1 28-10-2015 – 28-10-2015 Evaluering Aktivitet 2 Visualisering