Sebastian, Kristian, Henrik, Caroline og Fiona.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tallerken-modellen til konkurrencesvømmere
Advertisements

Projekt ”Videre efter hf”
International linje en forsøgsordning Hvem er vi? Hvad er det vi kan / vil / skal Internationalt læringsmiljø / flersproget tilgang Fokus den internationale.
Velkommen til Madpakkeland -sundt & smart i en fart
Geografi mellemniveau
Et uformelt læringsmiljø
Stil et spørgsmål - og lad børnene finde svaret indeni tændstik æsken
Sundhedspro fil LAVET AF: ALBERTE MARCUS SEBASTIAN TIM.
Med hovedet under armen
Hold fast, hold ud eller hold igen
- Klimaet og den globale opvarmning
Introduktion: Fra område til perspektiv
AFVIKLING ELLER UDVIKLING? Kirker i ‘udkants-Danmark’ mellem lokalt fællesskab, romantisk symbol og effektiv service Henrik Halkier, Institut for Kultur.
How To Make A Problemformulering
Kap. 5 Opbevaring I køleskab: • porrer • forårsløg • gulerødder
Statistik og kvantitativ metode Politik & Administration og Samfundsfag 3. semester 2007 Lektion 5, tirsdag den 23. oktober Punkt- og intervalestimering.
Kristina, Mads, Nicolai, Pernille og Sebastian. Indhold BMI Fedtprocenter Talje Hofte Relation Æble- pæreform.
Klimaforandringer Kapitel 9
Planlæg din Tid Planlæg din Tid med din Forever forretning.
Kapitel 15 VÆKST OG/ELLER BÆREDYGTIG UDVIKLING ? – målkonflikt i den økonomiske politik?
VITAMINER OG MINERALER
HENRIK MØLLER Danmarks JordbrugsForskning Afdeling for Jordbrugsteknik
Samsø :D verdens største labyrint………………………… indvielse: 6. maj 2000 Størrelse: 6 ha (= 12 fodboldbaner) Samlet stilængde: m Stibredde:
Morgenmad Nogle spiser havregryn med mælk og sukker.
Mad, transport og klima.
Naturopraktor Phytoterapeut og Homøopat Mette Hamann
Frugt og grønt. 600 g om dagen 2 ▪
FRUGT OG GRØNT SKAL DAGLIGT FINDES PÅ DIT BORD! PÅ DIT BORD! Sommer slank ? - Menuoverslag -
Natur i forandring Prøveeksamen.
Healthy Clubbing Af Niklas, Caroline, Mathilde & Gine.
Tamkanin Skrevet af Julie og Stina
Gruppe Intro vi er tre elever som har valgt at skrive om en teknologisk formidling, hvor vi har valgt at lave en PowerPoint.
KOST & TRÆNING.  CV  57 år, gift, 1 barn på 22 år.  Uddannet Børnehavepædagog og idrætslærer  Dyrket eliteidræt i 10 år, specielt 800 – 1500m  Uddannet.
CFU København Poul Kristensen Niels Lyhne Hansen.
Danfoss ligningen og dilemmakort CO 2 Emissions = GNP/Population Population  Energy/GNP CO 2 /Energy  
Problemstilling hvordan? Den daglige undervisning! Prøven!
Kommunikations opgave klasse 1,5 Gruppe 1 Katrine Jeanette Casper Mikkel Kristian.
Spar penge og skån miljøet Foredrag af studerende fra Ernæring og Sundhedsuddannelsen Janne Rasmussen og Svea Due Persson.
Anbefalet saltindtag Kvinder 6 g Mænd 7 g På længere sigt er målet 5-6 g Nedre grænse for indtag 1,5 g salt Kilde: Nordiske Næringsstofanbefalinger 2004.
Vitaminer – Eksempler på fødevarer som kan anprises med højt indhold af/betydelig mængde.
Erhvervsplaymaker Hvem, hvorfor og hvordan…. Erhvervsplaymakeren  Hvem er jeg…  Kasper Bech Pedersen  Lærer i 11år, Lyne Friskole, Blåvandshuk Skole.
1 X X X Ide-dag. 1 X X X Dagens regler: Man må ikke sige nej til en ide Én opgave på tid.
Frokost Hvor kommer protein fra? Skummetmælk 7 g Rugbrød 4 g Røget filet 3 g Peberrod 0,7 g Roastbeef 4 g I alt 32 g protein 75 g rugbrød, 15 g roastbeef,
350 emneforløb med objekter Matematik4.-6. klasse Matematik7.-9. klasse Biologi7.-9. klasse.
TATION AARHUS UNIVERSITY Temadag: Få succes med efterafgrøder 1.
253 – Nu går vi glad vor kirkegang 1, S1 Nu går vi glad vor kirkegang, hør klokken ringer smukt. Og vi har munden fuld af sang og favnen fuld af frugt.
Unge fra 14 – 17 år ( Efterskole )
Rygning.
Naturfagsprøven BS
Unge og overvægt.
smart solvarme varmt vand fra solceller
Miljøvenlig transport
Lavet af Kristian, Sara, Christian, Nithin, Frederikke & Sarah
Verden omkring os Verden i kold krig
Temadag: Få succes med efterafgrøder
Teknologiens betydning for menneskers sundhed og levevilkår
Anders, Fiona, Kasper og Trine
Af Anders, Nithin, Andrea og Freja
Strålingsindvirkning på levende organismers levevilkår
Frederikke, Nithin, Sebastian og Caroline
Frederik, Viktor AA, Julie N og Caroline
Kolonisering  af Mars Anna Rosa, Laura, Linda.
Tema 2, Workshop 2 – opgave 3:
Projektuge 9.X Anders, August og Kristian
Silkeabe Mike og Mananda.
De fælles trinmål i naturfagsundervisningen
Optagelsesprocedure og optagelseskrav for elever i 10
Optagelsesprocedure og optagelseskrav for elever i 10
Basis Økologi.
Genkendelse af navneordenes former på dansk
Præsentationens transcript:

Sebastian, Kristian, Henrik, Caroline og Fiona. Melorme Sebastian, Kristian, Henrik, Caroline og Fiona.

Problemformulering Vi vil undersøge, hvad en melorm er, hvad den omsætter, kan man få folk til at spise samme og hvad den kan erstatte. Hvordan kan det være en fordel for miljøet at udnytte melorme? Hvad kan den evt. erstatte? Hvad omsætter de? Hvordan kan man omsætte melorme til noget ’spiseligt’?

Geografi Befolkningspyramider

Biologi Omsætningstabeller Agurk Banan Æbler (største hit) Skvalderkål Græs Mælkebøtter Salat Spinat Og alt muligt andet grønt.

Fysik/kemi Forsøg

Hvorfor er melorme en god erstatning? Global opvarmning