Den lille Mads.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Den lille Mads.
Advertisements

Det kan være, du tror, du har set denne før…. da især mænd har synes, det har været vældig sjovt at videresende den…. MEN… se den igen og se den kloge.
Hvis jeg havde mulighed for at fange regnbuen ville jeg have gjort det
Skriftlig progression Italiensk FIP. Disposition Skriftlighed og respons Progression Feedback-former (feed up, feed back og feed forward) Karakterer Værktøjskasse.
Løft Sløret - for seksuelle overgreb Center for Voldtægtsofre, Rigshospitalet Karin Sten Madsen Kristina Marie Uddin.
Når det perfekte bliver det normale Niels Ulrik Sørensen Brandbjerg Højskole 18. marts 2016.
1 Løsningsfokuseret tilgang Fremtidens mål Fortidens successer.
Madkamp - DM i madkundskab OVERSKRIFT MADKULTUREN INTRODUKTION TIL MADKAMP.
Hvordan laver jeg en pude efter mit hoved? Følg denne enkle vejledning, så er du godt på vej.
Det gode interview På jagt efter ny viden – altså noget, som du IKKE ved i forvejen…
Hvem er jeg? Indlægsholderen præsenterer sig selv og kører bordet rundt.
STX Uddannelse.
Vi hører altid “reglerne” fra kvindernes side
Fordybelse i et projekt
Dette program kan lave et portræt af dit ansigt ud fra den information, du selv giver... Klik her.
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Allvar Gullstrandgymnasiet, Landskrona
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Forebyg arbejdsulykker - to værktøjer til den grafiske branche
Dagens program Vi skal tale om: Hvornår og hvordan du træffer valg?
At betragte kvindens bryster er godt for mandens helbred
Københavner-akademiet handler om…
E-learning om ballonprojektet
Det er nemmere end du tror
Den gode læge Yngre Lægers politik
Kalundborg Gymnasium og HF
Forberedelse til eksamen
Målet med at give nogle elever en transitmentor
Notatteknik.
Inspiration spørgsmål og Billeder
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven
FagLudo Ludo på en helt ny måde.
Det gode møde i folkeskolen
067 – Hvad mener i om Kristus 1, S1
Historien om Ib Madsen er skrevet af: Mette Eike Neerlin
UDDANNELSE OG JOB 8. klasse
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Klasseven for nyankomne elever
Køreteknik.
”Motivation er ikke bare noget man har eller ikke har”
Erfaringer fra virksomhedsbanken
Personlighed og Kompetencer
Anvendt Statistik Lektion 4
WORKSHOP 5A – KURSER FOR FAGLÆRERE I LÆSEVEJLEDNING
LEAPS Projektplanlægning 21. marts 2017
Knallertens udstyr.
Læringslokomotivets forældresamarbejde
Lev livet bedre At lære er at leve.
En køn pige inviterede en ung mand med hjem, -tog ham med ind i soveværelset, og foreslog straks at de skulle prøve at gøre det i stilling 69…...
Må jeg præsentere IQ TEST.
MUNDTLIG FREMSTILLING
Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til synopsis.
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Hvad er meningen med dit liv?
Hab.2.1-2: v1 Jeg vil stå på min post, jeg vil stille mig på vagt og spejde for at se, hvad han vil sige til mig, hvad jeg får som svar på min klage. v2.
På tværs af region og kommune – og med borgeren i centrum
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Hvilken historie ønsker du at være en del af?
Hvis jeg havde mulighed for at fange regnbuen ville jeg have gjort det
Hab.2.1-2: v1 Jeg vil stå på min post, jeg vil stille mig på vagt og spejde for at se, hvad han vil sige til mig, hvad jeg får som svar på min klage. v2.
Indhold - Religionssociologisk viden om børnefamilier
LIVETS ORD Marts 2019.
Introduktion af CV og ansøgnings kurset
På tværs af region og kommune – og med borgeren i centrum
Danmarkspanel uge
Lektion 1-2 i Blok 8 Teknologiforståelse som fag - Mellemtrin
Introduktion til Jobsøgning & Kommunikation kurset
Reaktionen ved små snitsår
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Organisatorisk Implementering af Machine Learning
Præsentationens transcript:

Den lille Mads

En grundskolelærerinde går til rektor og beklager sig: „Den lille Mads i 1. klasse er næsten ikke til at holde ud!  Han ved alting bedre! Han siger, at han er mindst lige så klog som sin søster, og hun går i 3. klasse. Og nu vil han også gå i 3. klasse!"

Rektor siger: „Rolig, rolig Rektor siger: „Rolig, rolig. Hvis han virkelig er så klog, så kan vi jo bare teste ham."

Som sagt, så gjort, og den næste morgen står den lille Mads sammen med sin lærerinde foran rektor. „Mads," siger rektor, „der er to muligheder.

Vi stiller dig et par spørgsmål Vi  stiller dig et par spørgsmål. Hvis du svarer rigtigt på dem, kan du starte i 3. klasse i morgen. Men hvis du svarer forkert, går du tilbage i 1. klasse og opfører dig ordentligt!!" Mads nikker ivrigt.

Rektor: „Hvor meget er 6 gange 6. " Mads: "36 Rektor: „Hvor meget er 6 gange 6?" Mads: "36." Rektor: „Hvad hedder Danmarks hovedstad?" Mads: „København."

Og så videre og videre, Rektor  stiller sine spørgsmål og Mads kan svare rigtigt på alt. Rektor til  Lærerinden: „Jeg tror virkelig, at Mads ved nok til at komme i 3. klasse."

Lærerinden: „Må jeg ikke også stille ham et par spørgsmål Lærerinden: „Må jeg ikke også stille ham et par spørgsmål?" Rektor:  „Jo, selvfølgelig."

Lærerinden: „Mads, hvad har jeg to af, men en ko har fire Lærerinden: „Mads, hvad har jeg to af, men en ko har fire?" Mads, efter en lille tænkepause: "Ben."

Lærerinden: „Hvad har du i dine bukser, som jeg ikke har Lærerinden: „Hvad har du i dine bukser, som jeg ikke har?" Rektor undrer sig en smule over disse spørgsmål, men da svarer Mads allerede: „Lommer."

Lærerinden: „Hvad gør en mand stående, en kvinde siddende og en hund på tre ben?" Rektor  står med munden åben, men Mads nikker og siger: „Giver hånd."

Lærerinden:  „Hvad er hårt og rosa, når det kommer ind, men blødt og klæbrigt når det kommer ud?" Rektor får et hosteanfald, bagefter svarer Mads roligt: „Tyggegummi."

Lærerinden: „Hvor har kvinder det mest krusede hår Lærerinden: „Hvor har kvinder det mest krusede hår?" Rektor falder sammen i stolen, men Mads svarer helt spontant: "I Afrika!"

Lærerinden: "Godt, Mads, et sidste spørgsmål Lærerinden: "Godt, Mads, et sidste spørgsmål. Hvad griber kvinderne helst fat i hos en mand?„ Det sortner for Rektors øjne, og Mads svarer: „Pengepungen."

Rektor: „Godt, godt. For min skyld kan Mads også starte i 4 Rektor: „Godt, godt. For min skyld kan Mads også starte i 4. klasse eller i gymnasium hvis han vil. Jeg svarede selv forkert til de sidste 6 spørgsmål ..."