Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
3g Studie Retnings Projekt
Advertisements

Almen studieforberedelse
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at udvælge endelig sag og formulere problemformulering.
Cooperative Learning in English Hillerød, Vejle og Aalborg Helle Kirstine Petersen.
GoMINIsite – og få en ny og bedre hjemmeside på minutter 0.
Anvendt markedsføring Begrebet markedsføring var det første nye begreb I stødte på i faget for snart to år siden. Nu skal vi arbejde med den praktiske.
SRO SKRIV!. OVERORDNET STRUKTUR SRO SKRIV Gunvor Severinsen GREVE GYMNASIUM, 2016 OPGAVENS HOVEDDEL FORSIDE ABSTRACTABSTRACT INDHOLDS- FORTEG- NELSE INDLEDNING.
AT 3.1 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til AT3.1.
Rundt om stress Et dialogværktøj til hospitalspersonale Hvidovre Hospital Ledende lægesekretær Mie Kroll Udviklingskonsulent Pernille Scheuer.
Hvordan laver jeg en pude efter mit hoved? Følg denne enkle vejledning, så er du godt på vej.
Ræsonnement og tankegang DLF-Kursus Ringsted Eva Rønn UCC.
Sammen bliver vi bedre. Ikast-Brande Kommune har Ca indbyggere Ansat: ca. 200 dagplejere 1 leder 1 souschef.
Kandidatspeciale Klinisk Biomekanik Institut for Idræt & Biomekanik.
SPS = specialpædagogisk støtte (Kilde.
Etablering af virksomhed
- at udvælge endelig sag og formulere problemformulering
Fordybelse i et projekt
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
Dansk-historie opgaven i 1.g 2017
Studieretningsprojektet
Stil op klassevist efter fornavn ved bordene med skilte
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
At udfordre eleverne på deres valg, også i forbindelse med uddannelsesmessen Lektor Marianne Tolstrup, UCL
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
Dagens program Vi skal tale om: Hvornår og hvordan du træffer valg?
- at udvælge endelig sag og formulere problemformulering
Studieretningsprojektet
Velkommen.
Valg af fag Valg af problem Blanket Pjece
Du ser to billeder. Du skal beskrive forbindelsen mellem de to billeder med 6 sætninger. Brug naturfaglige ord i sætningerne. Regler: Første billede er.
Studieretningsprojektet 2017
Efter Karl Henrik Flyums modeller
Trivsel og værdier - i skoletasken
SRP - Skriveperioden ÅSG 2017.
Og valg i det hele taget... Lær HVAD-modellen at kende.
ÅRHUS AFDELING.
- at udvælge endelig sag og formulere problemformulering
Historien om Ib Madsen er skrevet af: Mette Eike Neerlin
Den gode tone Lse.
”Hvordan man kan få glæde af i engelskundervisningen”
UDDANNELSE OG JOB 8. klasse
Webinar om fordringstyper til daginstitution
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
- Fælles forståelse af kerneopgaven
Stresshåndteringsgruppe
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
SRP - Skriveperioden ÅSG 2018.
Erfaringer fra virksomhedsbanken
Personlighed og Kompetencer
1. kontaktmøde Velkommen til workshop om Kompetenceafklaring, CV og Netværk. Hils på hinanden, jeres networking starter nu
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
Karl Henrik Flyums model
Sådan bruger du præsentationen
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til synopsis.
- at udvælge endelig sag og formulere problemformulering
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
- at udvælge endelig sag og formulere problemformulering
Igangsættelse af tankeprocesser – at formulere spørgsmål i forbindelse med flerfaglige projekter 7-trinsmodellen Karl Henrik Flyums model.
Igangsættelse af tankeprocesser – at formulere spørgsmål i forbindelse med flerfaglige projekter 7-trinsmodellen Karl Henrik Flyums model.
Skrivedag 3: Fra skriftlig opgave til mundtligt oplæg
Hvordan vi taler sammen Giraf & Ulve sprog
B-BOX ELEVHÆFTE til udvikling af nye aktivitetskort til B-boxen
Lektion 1-2 i Blok 8 Teknologiforståelse som fag - Mellemtrin
Trivsel og værdier - i skoletasken
Hvordan vi taler sammen Giraf & Ulve sprog
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Idegenererings-øvelse
Præsentationens transcript:

Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager

Mål med lektionen At få indsnævret antallet af mulige sager At få kortlagt hvilke fag/lærere du skal tale med i den fælles vejledning, og hvad du skal spørge dem om At holde sagen i fokus og mulighederne for valg af fag til belysning af sag åbne At blive klar over hvad arbejd-selv-lektionerne på tirsdag skal bruges til

Tidsplan 11.45-12.45: Arbejde i klasserne med indsnævring af sag og fag 12.45-13.00: Pause 13.00-14.30: Vejledning i kantinen 14.30-15.00: Opsamling i klasserne

5 trin Hurtigskrivning – alle dine ideer på papir Udvælg de mest interessante ideer Overvej hvilke forskellige fag, der kan bringes i spil Skriv spørgsmål ned til hver enkelt sag Lav en plan for hvilke fag, du skal opsøge i den fælles vejledning

Trin 1 - Hurtigskrivning Tid: 5 minutter Regler Skriv hele tiden Ret ikke – gå ikke tilbage i teksten Skriv i hele sætninger Skriv så mange ideer som muligt ned Start med ”I mit AT-eksamensprojekt kunne jeg godt tænke mig at arbejde med…” Når du har uddybet én sag, kan du fx bruge formuleringen ”Jeg kunne også…”

Trin 2 – Udvælge ideer Tid: 5 minutter Læs din hurtigskrivning igennem og notér alle mulige sager ned Udvælg de mest interessante sager

Trin 3 – Fag Tid: 15 minutter Overvej for hver af de sager du har udvalgt: hvilke fag og metoder, du kan bruge. om du vil arbejde med den som Opgave A eller Opgave B.

Trin 4 - Spørgsmål Skriv spørgsmål ned til de forskellige sager. Skriv hvilke fag, der kan give dig svar på dine spørgsmål.

Trin 5 – Lav en plan Lav en plan for, hvordan du vil gribe den fælles vejledning an. Hvilke lærere/fag vil du snakke med? Hvem er tilstede: http://www.aarhusstatsgymnasium.dk/medarbej dere/ DG (da, fr og sp) HB (en og re) HN (fi og hi) HR (re og ty) HW (bi, ke og bt) HN (hi og fi) KJ (bi og ng) LK (sa og ng) MB (fy og ke) MK (da, me og hi) PE (da og mu) PJ (ma og fy) SC (bi og re) SH (eø og sa) TH (id og ma) TL (da og me) TR (in, eø, sa og id) VG (ke og ol) MX (bi, ke og bt) MT (en og ps)

Efter vejledning i kantinen Runde: Hvad er din sag? Hvor langt er du kommet? Hvad er din største udfordring? Hvordan kommer du videre? Hvem får du hjælp af?

Hvad skal der ske på tirsdag? To arbejd-selv lektioner For de mest interessante sager skal du så vidt muligt udfylde AT- arbejdspapiret. Målet er at få et overblik over dine muligheder og få afdækket, om du synes, du er i stand til at besvare den opgave, du sætter dig for. Findes der teori på et passende niveau? Er der empiri tilgængelig? Kan du udføre forsøget? Osv. De sidste 10 minutter af lektionen.

AT-arbejdsark

AT - arbejdsark Arbejdsarkene findes på hjemmesiden (Håndbogen – AT3.2)