Verdens bedste badminton-forældre – og lidt psykologisk teori på dette

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Chris Argyris f
Advertisements

ET SPORTSPSYKOLOGISK PERSPEKTIV BEDST NÅR DET GÆLDER…
Herreværelset Vester Allé Randers C
Velfærdseksperimentarium, Odense Samarbejdsforum for frivilligt socialt arbejde Den 14. marts 2013.
Motivation Forældregruppe 2014 Jane Christoffersen & Birgit Lykke Hansen.
+ Hold af dig selv - en workshop om at finde styrken I sig selv. Marie-Louise Wegener.
Psykoedukation skizofreni Session 2. – Sårbarhed, stress og psykisk sygdom Undervisere:
Aulum-foredrag 4. okt. 2015: at være pårørende til psykisk sårbare
Oplæg Region Sjælland. Michelle Knudsen 33 år. Har tidligere haft en spiseforstyrrelse- anoreksi. Var ”syg” fra jeg var år. Anoreksien var et tegn.
Danmarks Badminton Forbund Udviklingskonsulent Kirsten Leth. Badminton Midt - og Nordjylland. Med mor og far ved baglinjen. Herning Badminton klub. 21.September.
S perleder Sammen om sport Et 3-årigt projekt støttet af Ministeriet for Børn, Ligestilling, Integration og Sociale Forhold ʊ.
Rudolf Steiner blev født i Kraljevec ved den Østrig-ungarske grænse, d. 9 april i og han døde d. 30 marts i Rudolf Steiner er blev uddannet.
817_Kristus, Konge, du regerer 1, S1 Kristus, Konge, du regerer, al vor styrke er fra dig. Jomfrusøn, som triumferer, lydigt gik du korsets vej. Med dit.
Autoriseret psykolog Lars Hugo Sørensen Velkommen til minikonference.
Guidet egen-beslutning Usikre unge: -Der er rigtig mange muligheder -Personlig usikkerhed - lavt selvværd -Høje forventninger til sig selv - præstation.
c c Kognition Motorik Emotion Barn Samspi l Forældre.
”Det lange seje træk” Redskaber i ”håndholdt” virksomhedsrettet indsats. Matchgruppe 4 og 5.
Randers Kommune Forelskelse Temadag om menneskets følelser v. Cand. Scient og Sundhedskoordinator Mie Reihs.
Drømmegiveren? Har du haft besøg af…. Drømmen… Alle… alle har en drøm Måske kan du ikke beskrive den Måske har du glemt den Måske tror du ikke længere.
Velkommen Social kritik – og faglighed, der forpligter. Børns og unges invitationer til ny- orientering.
LIVETS ORD November 2016 “Alt formår jeg i ham, der giver mig kraft” (Fil 4,13)
Kognitive strukturerede samtaler. Hvem er jeg Uddannet lærer i 1995 Langagerskolen 1995 – 2009 Skolevejleder / kurator 2003/04 Bagland 2009 – Ikke psykolog!
Fakta om skilsmisse Ca. 1/3 af alle danske børn oplever, at deres mor og far går fra hinanden, inden de bliver 18 år Der er pt. ca delebørn i.
Sundhedspædagogik og kommunikation. Mestring. Fag mål 3 sundhedspædagogik og kommunikation.  Eleven kan forklare hvordan borgere/patienter og pårørende.
Randers Kommune Jalousi Temadag om menneskets følelser v. Cand. Scient og Sundhedskoordinator Mie Reihs.
Samtalen Fokus på handleplan og delmål. Indhold Indledning Nysgerrighed Positionering Styrkelse af motivation Gennem samtalen Som mål Arbejde med tro.
Personlighedsforstyrrelser
KRISEPLAN.
Vi hører altid “reglerne” fra kvindernes side
Dagens menu: Behandlingspsykiatri At være elev i psykiatrien
Social Mobilitet Er der et problem?.
Brobygning – EUD og efterskolerne
Hotel Nyborg Strand 28. oktober 2016
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Psykoedukation Indlagte patienter med dom til behandling eller anbringelse Session 1 - Introduktion og præsentation samt undervisning om skizofreni Undervisere:
Præsentation Flakkebjerg Efterskole. Hvad er det for et sted?
Tema 4: Regulering af følelser Psykoedukation til patienter med emotionel ustabil personlighedsforstyrrelse.
Mental sundhed Hvad vil det sige at være robust?
Pårørendeundervisning: Værktøjskasse med supplerende slides Psykoedukation til patienter med emotionel ustabil personlighedsforstyrrelse.
Fortæl om din seneste succes i klasseværelset?
årgang - dato - underskrift
SYNerGAIA Innovation - Psykoedukations projektet
U14 Piger – Herning FH Sæson 2017/2018.
Målet med at give nogle elever en transitmentor
Herre vi ønsker selv om vi er unge,
Vil vi den unge? Eller vil vi noget med den unge?.
Livets Ord November 2017.
Bevægelse i skolen Fysisk aktivitet med høj intensitet øger BDNF i hjernen. Læring fremmes bedst, hvis aktiviteten er udfordrende, varieret og indebærer.
Praktik på Ernæring- og sundhedsuddannelserne
Den robuste leder, den robuste medarbejder og den robuste organisation  … er tilsammen forudsætninger for at få læringsmiljøer og læreplan til at lykkes.
Velkommen til DGI Miniton
Inklusion i Folkeskolen
Velkommen til DGI Miniton
Introduktion til kurset
Madkoloni Bornholm Klassepræsentation.
Samtale om folkeskolen i
Klima På biblioteket finder du film, artikler og bøger om vores klima og om de nye tiltag og tanker, som klimaforandringerne medfører.
Dagsorden Udviklingspsykologiske vilkår
Lidt eller lille Mel.: Line Nielsen Tekst: Line Nielsen
Kursus for personer med demens og pårørende
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i plejebolig
Indhold - Religionssociologisk viden om børnefamilier
Lars Geer Hammershøj Ph.d. og lektor DPU, Aarhus Universitet
Søskendekurser Handicapcentret for Børn, Aarhus Kommune
Velkommen Pårørendekursus Den sidste tid – og tiden efter
Personaletræf Brogården 2018
Projekt Talentudvikling i Billund Kommune Forundersøgelse
Metakognitiv behandling til børn med generaliseret angst
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i plejebolig
Præsentationens transcript:

Verdens bedste badminton-forældre – og lidt psykologisk teori på dette Hvordan bakker vi som forældre bedst op om vores børn?

Kort om mig Tidligere elitebadmintonspiller Uddannet psykolog Arbejder som klinisk psykolog Mor til 2 Ungdomstræner

Hvad er vores rolle egentlig som forældre? Klubtrænere Landstrænere Sportschef Talentansvarlig Sportspsykolog Diætist Fysioterapeut

Forskellige former for støtte Praktisk støtte Følelsesmæssig støtte Psykologisk støtte Hvordan får vi fokus på glæde og udvikling i badminton ”ind i” vores børn?

Grundpillen i kognitiv psykologi

Fastlåst tankemønster Man har succes når man viser hvor dygtig man er. Hvis det man gør mislykkes, eller hvis man ikke er den bedste, er det hele spildt. Intet er sværere end at sige – jeg gav det alt hvad jeg havde og det var ikke nok Fiasko ikke er noget, der sker for mig - jeg er en fiasko Sport bliver farligt

Udviklende tankemønster Jeg har succes når jeg udvikler mig. Det er bedre at være på vej, end at være nået frem Potentiale er muligheden for at udvikle sine evner ved at gøre en indsats over tid Det kan være at modstanderen var bedre, men jeg taber aldrig, hvis jeg gør mit bedste. Fiasko siger ikke noget om mig som person Sport bliver sjovt og udviklende

Selv-medfølelse Drivesystemet Tryghedssystemet Trusselssystemet

Ubalance i systemerne Drivesystemet Tryghedssystemet Jeg skal konstant bevise mit værd Jeg er kun så god som min sidste præstation ”hul i spanden” Tryghedssystemet Trusselssystemet Jeg er ikke god nok Jeg er en fiasko Jeg er ikke noget værd

Refleksion Bedre håndtering af tanker Udvikling af selv-medfølelse Hvad ønsker vi mest for vores børn?