18. Strategisk analyse af eksterne forhold

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
3 Interne forhold Oversigt Muligheds- og trusselsmatrix TOWS-matrix
Advertisements

En grundlæggende introduktion
4 Strategisk planlægning
Head Lean Netværks-gruppe.
Tema 3: OM VIRKSOMHEDS- STRATEGI OG IDENTITET
10 Konkurrencesituationen
Marketingplanlægning
Strategiprocessen Tryk på F5 For at se en introduktion til strategi- processen, før du går igang.
OH 2.1 SWOT - Hvad kan det bruges til? •Afdække myndigheds- og kundekrav •Få fokus på væsentlige miljømæssige problemstillinger •Styrke image •Øget troværdighed.
5 Strategi Oversigt Strategisk platform Idé og mål
Erhvervsøkonomi Peter Lynggaard Driftsøkonomi Kapitel 10
Markedsvurdering.
2 Eksterne forhold Oversigt
1. Virksomhedens strategiske planlægning
Udvikling og styring af en virksomhed
Eksterne analyse Litteraturliste for lektionen: Frank Bradley:
AFSÆTNING A – Schønberg
AFSÆTNING B – Schønberg
Sune Adam Schackenfeldt, PA Consulting Group
Modeller til afsluttende opgave
Grundlæggende regnskabsforståelse
Strategiudvikling.
OH 3.1 SWOT - Hvad får man ud af det? Større overblik over produkt og processer og dermed også en større viden. Efteruddannelse, kompetenceudvikling. Styrket.
SWOT-analysen Litteratur lektion 4 Lægaard:
Definition på strategi
Kap. 14 – Samlet vurdering af en virksomhed
Idé, mål og politikker Kapitel 9
Udfordringer.
AFSÆTNING A – Schønberg
Side Driftsøkonomi Kapitel 21 Innovation.
Økonomisk virksomhedsbeskrivelse Kapitel 1
Offentlige ledere i paradigmeskifter
Etablering af virksomhed
Regnskabsanalyse HA 5. semester.
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Erhvervsøkonomi Kapitel 10 Markedsformer
SWOT Analyse Styrker Svagheder Muligheder Trusler Potential
18. Strategisk analyse af interne forhold
Strategisk investering & finansiering 2011
Regnskabsanalyse HA 5. semester.
VELKOMMEN TIL KURSET ”FORRETNING OG LEDELSE” Forretning og Ledelse – Lektion1.
Analyse af virksomhedens eksterne strategifaktorer
Indledende betragtninger Mikroteori: Generel ligevægtsteori: x 1 = f(p 1, p 2....p N, Y) Givet marked, Given vare Y er (stort set) konstant Prisvektoren.
Luksus tøj/accessoires i EU Gucci, Chanel, Hermes og Louis Vuitton
Business cases.
Forretning og Ledelse – Lektion2 Velkommen til Lektion 2.
Opdeling af sager i kmd sag
Louis Vuitton i Tyskland Analyse af de eksterne forhold i den tyske branche for luksusgoder Gruppe 4 MAK Nora Henriksen, Christian Madsen, Kasper Petersen,
Økonomisk virksomhedsbeskrivelse © Charlotte Flyger, Ove Hedegaard og Preben Melander Økonomisk virksomhedsbeskrivelse Appendix A Nogle udbredte strategimodeller.
Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen.
Fornavn Efternavn Din titel. Agenda Punkt 1 Punkt 2 Og et tredje.
Strategisk investering & finansiering Budgettering af cash flow Kapitel 3.
Strategisk investering og finansiering Målsætning for investeringer Kapitel 7.
Virksomhed: SedumEksperten Præsentation af: Kåre Noer I faget: Speciale LA
Etablering af virksomhed
Virksomhedens udvikling
21. Den strategiske plan.
konkurrencesituation
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Modelsystem og referentsystem
Analyseværktøjer Swot Tows div. Implementeringsværktøjer Storytelling
Analyseniveau og afgrænsning
Disposition Strategi, er det relevant for mig?
Opdeling af sager i kmd sag
(Firmanavn) SWOT-analyse
Humanistisk Entrepreneurship 7 Forretningsmodeller Paradokser i spil Forretningsplanen  Pillon - KU Plans are nothing – planning is everything (Dwight.
Humanistisk Entrepreneurship 12 ad hoc emner
VEJEN TIL EN CIRKULÆR FORRETNINGSMODEL!
Humanistisk Entrepreneurship 13 Eksamen Eksamenstræning Adding values to the business model forår 2019 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 12 ad hoc emner
Præsentationens transcript:

18. Strategisk analyse af eksterne forhold Eksterne analyser

18. Strategisk analyse af eksterne forhold PESTEL-analysen

18. Strategisk analyse af eksterne forhold PESTEL-analysen

18. Strategisk analyse af eksterne forhold PESTEL-analysen

18. Strategisk analyse af eksterne forhold Porters Five Forces

18. Strategisk analyse af eksterne forhold Porters Five Forces

18. Strategisk analyse af eksterne forhold Porters Five Forces

18. Strategisk analyse af eksterne forhold Porters Five Forces

18. Strategisk analyse af eksterne forhold Porters generiske strategier

18. Strategisk analyse af eksterne forhold Porters generiske strategier

18. Strategisk analyse af eksterne forhold Boston-matricen

18. Strategisk analyse af eksterne forhold Boston-matricen

18. Strategisk analyse af eksterne forhold Boston-matricen

18. Strategisk analyse af eksterne forhold Boston-matricen Særlige kendetegn ved produkter i Boston-matricens forskellige kategorier

18. Strategisk analyse af eksterne forhold SWOT-analysen

18. Strategisk analyse af eksterne forhold SWOT-analysen

18. Strategisk analyse af eksterne forhold SWOT-analysen

18. Strategisk analyse af eksterne forhold SWOT-analysen