21. Den strategiske plan.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
3 Interne forhold Oversigt Muligheds- og trusselsmatrix TOWS-matrix
Advertisements

Balanced Scorecard i Dansk Landbrugsrådgivning
Analyse af eksterne og interne forhold
Marketingplanlægning
5 Strategi Oversigt Strategisk platform Idé og mål
1. Virksomhedens strategiske planlægning
Udvikling og styring af en virksomhed
Afdelingsledelsen Vision og værdigrundlag i Planlægningsområde Syd.
Formulering af strategi ud fra analyse og ”Scenarier”
SWOT-analysen Litteratur lektion 4 Lægaard:
Grundlæg din succes med en langsigtet strategi Derfor er en strategi vigtig – også på landbrug. Mikael Vest 10. januar 2007.
Definition på strategi
Kritiske succesfaktorer
Side Driftsøkonomi Kapitel 21 Innovation.
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
18. Strategisk analyse af interne forhold
Balanced Scorecard Økonomisk perspektiv ”Hvordan bør vi
Strategi i Vindervirksomheder Kapitel 2
Business cases.
Strategisk kompetenceudvikling - konteksten
Handlingsalternativer
Hvad er værdien af ISO 9001? Og hvad er ændringerne i ISO 9001 og de øvrige ledelsesstandarder? Jesper Jerlang Standardiseringsdirektør.
Socialtilsyn Midt SL februar Socialtilsyn Midt – hvorfor er vi her? Vi gør en forskel for de mest udsatte borgere i Danmark! Vi garanterer, at der.
Rene b christiansen lektor Forskningsprogrammet for Teknologi Uddannelse Velfærd undervisnings planlægning.
Anvendt markedsføring Begrebet markedsføring var det første nye begreb I stødte på i faget for snart to år siden. Nu skal vi arbejde med den praktiske.
Case: Roskilde og Køge Sygehuse. -Tavlemøder i Roskilde-Køge og sammenhæng til strategi ved vicedirektør Susanne Friis -Nedbrydning af KPI’er og forbedringsmodellen.
Produktivitetsfremme Skulle det nu være noget særligt?
De nationale retningslinjer for den sociale stofmisbrugsbehandling Årsmøde om stofmisbrugsdatabasen Scandic Hotel Odense, 4.december 2015 Socialstyrelsen,
{ Strategi Pepsi Cola Daniel L, Daniel G, Mette N og Trine.
Salg og marketing ved iværksætteri AMU-kursus © Undervisningsministeriet. Marts Materialet er udviklet af Efteruddannelsesudvalget for Handel,
19. Strategisk analyse af interne forhold. Værdikæden.
Strategisk investering & finansiering Scenarieanalyse og realoptioner Kapitel 8.
Virksomhedens udvikling
Modul 6: Personlig salgscoaching
18. Strategisk analyse af eksterne forhold
VVM-screening ENVINA 1 October 2015 COWI Powerpoint presentation
Produktivitetsfremme
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Strategisk udvikling af landbrugsbedriften Torben Ulf Larsen
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
ERP og BPR.
Modelsystem og referentsystem
Projektbeskrivelse: Udarbejdet i af
ERP og BPR.
Firmamøde Firmanavn.
Fælles ledelsesgrundlag
(Firmanavn) forretningsplan
Kursus for nye efterskoleledere
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
Strategi Juni 2013 Montanas Strategi
(Firmanavn) SWOT-analyse
Model for scoring og prioritering af digitaliseringsprojekter
21. Den strategiske plan.
SUMO - analyse.
[Firmanavn] Forretningsplan
Strategieksekvering DON´T STOP THINKING ABOUT TOMORROW
Projektplan for virksomheden
Visionære Regionale Udviklings Planer
Visionære Regionale Udviklings Planer
Salgsstyrketjek på 24 timer DON´T STOP THINKING ABOUT TOMORROW
Salgsstyrketjek på 24 timer DON´T STOP THINKING ABOUT TOMORROW
Firmamødets titel Oplægsholder.
Anbefaling af en strategi
We Are ‘One PPG’ Vores formål We protect and beautify the world
We Are ‘One PPG’ Vores formål We protect and beautify the world
Kulturproces step 1 Før måling Efter måling
Plustur, lemvig 16. juni 2019.
LAG Odder-Hedensted.
Præsentation af IT-sikkerhedsfunktionen
Intro-modulet gøres obligatorisk og omfanget angives i ECTS.
Præsentationens transcript:

21. Den strategiske plan

21. Den strategiske plan Krav til den strategiske plan Close 21. Den strategiske plan Krav til den strategiske plan Konsistent – ikke i modsætningsforhold til virksomhedens mission, vision og værdier samt andre strategier. Realistisk – ikke så ambitiøs, at virksomhedens medarbejdere vil være ude af stand til at føre den ud i livet. Konkurrenceevne - sikre, at virksomheden bevarer og udvikler sine unikke konkurrencemæssige fordele. Dynamisk - sikre, at virksomheden i nødvendigt omfang kan forandre sig i takt med væsentlige ændringer i omgivelserne.

21. Den strategiske plan Krav til den strategiske plan Markedsstrategi Kunder, markeder (målgruppe) Prisstrategi Porters generiske strategier Produktudviklingsstrategi Boston-matricen Vækststrategi Ansoffs vækstmatrice

21. Den strategiske plan Den strategiske platform

21. Den strategiske plan SWOT-analyse for HERIKA

21. Den strategiske plan Traditionel strategisk tænkning Forskellige angrebsvinkler ved en strategi

21. Den strategiske plan Traditionel strategisk tænkning SWOT-analysen og de strategiske muligheder

21. Den strategiske plan Proaktiv strategisk tænkning Definition af en attraktiv fremtid Nytænkning Omstillingsparat Nyt og banebrydende Trends

21. Den strategiske plan Vurdering af strategiske muligheder Strategivurdering 1: Plus/minus-analyse Strategimulighed:

21. Den strategiske plan Strategivurdering 2: Konsekvens- og følsomhedsanalyser Konsekvensberegninger Opstilling af indtægter og omkostninger Følsomhedsanalyser Ændringer i forudsætninger

21. Den strategiske plan Strategivurdering 3: Kritiske succesfaktorer (KSF-metoden) Forhold - afgørende for, om en strategi kan gennemføres med succes – kan opdeles i hovedområder:

21. Den strategiske plan Strategivurdering 4: Scenarier Fremtidsforestillinger – ved gennemførelse af hver enkelt strategiforslag Udarbejdelse af hele den eksterne og interne analyse med ”fremtidsbriller”

21. Den strategiske plan Implementering af den strategiske plan i stabile omgivelser

21. Den strategiske plan Implementering af den strategiske plan i ustabile omgivelser