21. Den strategiske plan
21. Den strategiske plan Krav til den strategiske plan Close 21. Den strategiske plan Krav til den strategiske plan Konsistent – ikke i modsætningsforhold til virksomhedens mission, vision og værdier samt andre strategier. Realistisk – ikke så ambitiøs, at virksomhedens medarbejdere vil være ude af stand til at føre den ud i livet. Konkurrenceevne - sikre, at virksomheden bevarer og udvikler sine unikke konkurrencemæssige fordele. Dynamisk - sikre, at virksomheden i nødvendigt omfang kan forandre sig i takt med væsentlige ændringer i omgivelserne.
21. Den strategiske plan Krav til den strategiske plan Markedsstrategi Kunder, markeder (målgruppe) Prisstrategi Porters generiske strategier Produktudviklingsstrategi Boston-matricen Vækststrategi Ansoffs vækstmatrice
21. Den strategiske plan Den strategiske platform
21. Den strategiske plan SWOT-analyse for HERIKA
21. Den strategiske plan Traditionel strategisk tænkning Forskellige angrebsvinkler ved en strategi
21. Den strategiske plan Traditionel strategisk tænkning SWOT-analysen og de strategiske muligheder
21. Den strategiske plan Proaktiv strategisk tænkning Definition af en attraktiv fremtid Nytænkning Omstillingsparat Nyt og banebrydende Trends
21. Den strategiske plan Vurdering af strategiske muligheder Strategivurdering 1: Plus/minus-analyse Strategimulighed:
21. Den strategiske plan Strategivurdering 2: Konsekvens- og følsomhedsanalyser Konsekvensberegninger Opstilling af indtægter og omkostninger Følsomhedsanalyser Ændringer i forudsætninger
21. Den strategiske plan Strategivurdering 3: Kritiske succesfaktorer (KSF-metoden) Forhold - afgørende for, om en strategi kan gennemføres med succes – kan opdeles i hovedområder:
21. Den strategiske plan Strategivurdering 4: Scenarier Fremtidsforestillinger – ved gennemførelse af hver enkelt strategiforslag Udarbejdelse af hele den eksterne og interne analyse med ”fremtidsbriller”
21. Den strategiske plan Implementering af den strategiske plan i stabile omgivelser
21. Den strategiske plan Implementering af den strategiske plan i ustabile omgivelser