SEO-workshop LOF.dk 24. mar. 2017

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
SEO i Dynamicweb ….og intro til SEO ”Best Practice” V/ Jens Peter Nielsen Dynamicweb Internet Marketing.
Advertisements

LinkedIn Intro.
Grundlæggende PowerPoint
SKOLEBIBLIOTEKET PÅ NETTET Udarbejdet af Jette Hansen.
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
Udlægning af en ny cache
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret august 2009.
Hjemmeside Tirsdag den 5. oktober 2010.
Sprog/billeder på Internettet
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret oktober 2012.
Online tilstedeværelse og Reputation Management. Agenda  Dit digitale fodaftryk  Søgemaskineoptimering  Online Reputation Management  Live eksempler.
Online og viral markedsføring Virksomhedens net-tjek Dag 1 Online og viral markedsføring Allan Bojsen Kompetenceudvikling og innovation i yderområder.
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Mindre grimt, tak.
Tjekliste Er din myndighed klar til Digital Post? Kan din myndighed modtage og besvare digital post? Test om det virker Sørg for at teste, om myndigheden.
Engelbert H – og den sidste chance
Usability på Her fungerer det godt 1.Sitet imødekommer ifølge vores testpersoner et informationsbehov hos målgruppen. 2.Sprogbrug.
1 Velkommen! Informationssøgningsprocessen:  Hvordan kan I gribe det an (strategier)  Omdanne jeres emne til søgeord  Søgeteknik  Bruge søgeordene.
SEO PÅ AU.
Avanceret søgning i Google
Inspiration og viden i din hverdag Tradium HTX– studieområdet. 1.g Inspirationsoplæg. Informationssøgning. Gitte Hansen Bibliotekar team VIDEN Randers.
Inspiration og viden i din hverdag ”Kom godt i gang med Studieretningsprojektet!” SRP workshop 2013 Inspirationsoplæg. Informationssøgning. Gitte Hansen.
Online markedsføring og e-handel Voxeværket – Uge21.
Præsentation & dagens gæst fra Randers bibliotek
Web Analytics Wednesday Attribution Modeling i Google Analytics Dato:
LINKS Det er vigtig at sørge for at få andre hjemmesider til at linke.  Det skaber større popularitet. Ved sine link skal man IKKE skrive ”klik her”,
Case-opgave på HG2 uge 41,  I skal lave en slags avis til nettet – ikke nødvendigvis en avis som BT eller Politiken … det kan godt være en slags.
Præsentation 28: Eksamen Objektorienteret Middleware.
(Klik med musen – så lærer du noget om materialesøgning)
SAGPROSA Begrebet sagprosa kan vi definere som tekster, der vedrører forhold i den faktiske virkelighed, således at forstå, at der i sagprosateksten beskrives.
VidenDanmark VG Digitalisering og procesorientering 8. december 2014.
Min første søgning for 4 – 5 klasse. Prøv Biblioteksbasen på
registrere dig som bruger på Når du vil i gang med dit eTwinningprojekt i din børnehave skal du først.
Agenda  Introduktion & forudsætninger  SEO generelt  SERPS – kom til tops og forstå hvorfor  Joomla og SEO / SEF  SH404SEF & redSHOP  Implementeringsstrategier.
Digital kommunikation og æstetik i praksis 1. maj Søgemaskiner og optimering.
Øvelser Usability Metoder. I dag Evaluering af opgaver.  Aflevering.  Strukturen – (se senere). Aftenens øvelse: Usability plan.
Tekstens byggeklodser
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Brug dataen I din virksomhed. Agenda Opstilling af mål for hjemmesiden Google Analytics -Måleparametre -Opsætning af målsporing -Mikro og makro-konvertering.
Informationssystemer IKT Sociale internet – web 2.0 Hvad sker der på området? Eksempler på hvad Vejdirektoratet har gennemført af små forsøg med sociale.
Online Reputation Management. Online Reputation Management (ORM) 4. Handling 1. Overvågning 2. Analyse 3. Strategi Brands Nøglepersoner Produkter Ydelser.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 7. AUGUST 2015 MARIE HALKJÆR KRAGELUND AARHUS UNIVERSITET AU SØGEMASKINEOPTIMERING.
Kursus i Wordpress Lær at lave indlæg og kalenderbegivenheder v/ Hjerteforeningens webredaktør Mads Louis Orry.
SEO – sådan bliver din hjemmeside synlig for nye kunder
SUCCES PÅ GOOGLE FEB 2017 – SØGEMEDIER A/S, TOBIAS THAASTRUP-LETH.
Din kreative online praksis! – del 2
SEO – sådan bliver din hjemmeside synlig for nye kunder
Amanda, Jimmie, Sebastian
KNÆK KODEN Samfundsfaglige område
Markedsføring i søgemaskiner
Ønskebørn SEO-optimering.
Udarbejdet af Malou & Natasja
SEO - opgave: STATE Drinks Gruppe: Sabrina & Tamer
Markedsføringsøkonom Erhvervsakadamiet Sjælland Roskilde 2017
Informationssøgningskursus Studieområdet del 1
Fake news, research og kildekritik
Basis SEO Gør dit site synligt på nettet MAJ 2018.
Informationssøgningskursus Studieområdet del 1
Den gode tone Lse.
MCB opstartskursus Kom godt i gang & Få succes på nettet.
Fake news, research og kildekritik
DEN GODE STIL.
Den gode tone Lse.
Tilstedeværelsesundervisning
- 30 minutters oplæg - 30 minutters ordet er jeres
En trin-for-trin guide
En trin-for-trin guide
Gennemgang af rapporterne
Micky Weis Digital markedsføringsekspert
Præsentationens transcript:

SEO-workshop LOF.dk 24. mar. 2017 Forventningsafstemning – Husk alle bare kan spørge hele tiden SEO-workshop LOF.dk 24. mar. 2017

SEO anno 2017 Intention Søgeordsanalyse Optimering af siden Workshop AGENDA SEO anno 2017 Hvad er vigtigt Linkbuilding Intention Forstå intentionen bag søgningen Søgeordsanalyse Find inspiration med Google Suggestions Bliv klogere på søgeadfærd med gratis værktøjer Optimering af siden Title-tag, Meta-Description, Overskrift, Tekst Hvordan udfyldes SEO relevante felter i vores CMS Workshop Optimering af udvalgte sider Vi skal igennem følgene – Sætter Scenen for SEO anno 2017 – Hvad er der sket hidtil Linkbuilding er meget vigtigt Internsionen bag en søgning – hvorfor skriver folk det de gør – Søgeordsanalyse, undersøg søgeadfærd

SEO anno 2017

DET BETYDER NOGET I 2017 WEBSITE/INDHOLD TILLID OG AUTORITET RELEVANS OG KONTEKST Relevans via content Jo mere indhold om et emne jo mere relevante vil i fremstå Relevans via links Jo flere der linker til jeres artikler, jo mere relevante fremstår disse Shares Jo mere jeres indhold deles på sociale medier, jo mere relevante fremstår de Design and brugervenlighed Lav afvisningsprocent Hurtig loadtid Mobilvenligt website Tid på siden Mængden af produkter Godt teknisk setup Sitet er sat op så Google kan læse og forstå indholdet optimalt Indhold og struktur Undersider der matcher søgeadfærd Optimerede undersider Links fra meget tillid fra Aviser Store guides og portaler som guide.dk Leverandører Andre tillidsfulde sider Branded search volume Vokser jeres brand – vokser Googles tillid også Jeres sociale tilstedeværelse Facebook Instagram Twitter LinkedIn

INTENTION

Tænk over INTENTIONEN bag søgningen SEO - s360 Tænk over INTENTIONEN bag søgningen Når folk søger på nettet, kan samme søgestreng have mange intentioner – Tænk på jeres egen adfærd når I søger Mulige intentioner Efteruddannelse Massagekursus Valutakurser hvad sparer jeg i Sverige Realkreditkurser PRINCE2 Projektleder kurser

SEO - s360 Første resultat på søgningen ”kurser” giver resultatet Valutakurser – Det er det mest relevante i Google øjne på den søgning – Klik og CTR afgøre også

SEO - s360 Mulige intentioner Hvad hvis man søger ”Nyt pas”?? – Hvad vil der så ske? – Jeg vil finde information om hvordan man anskaffer sig et nyt pas. Mulige intentioner At finde informationer om hvordan man anskaffer sig et nyt pas

SEO - s360 Første resultat viser rigtig fint hvad det er jeg søger. Kigger vi længere ned i listen af resultater, bliver vi mere usikre på at vi har det korrekte resultat.

SEO - s360 Når I vælger et søgeord, så tænk over om dem der søger det i mere end 50 % af tilfældene vil tænke på den ydelse I leverer Man tænker altid på den ydelse man søger, i sin søgestreng kilde: Google Analytics

SØGEORDSANALYSE

SEO - s360 Brug Google Suggestions til inspiration til søgeord og få et indblik i intentionen bag søgningen Når vi skal lave en søgeords analyse, skal vi tænke på – Hvad ville brugeren søge på når mit produkt skal dukke op. Google Suggestions er en god inspiration kilde: Google Analytics

SEO - s360 Google er en vigtig kilde til inspiration og identifikation af relaterede emner Ligger i bunden af siden når du søger – Giver de mest søgte søgeord, der søges på sammen med dit søgeord- inspiration til hvad folk skriver på google

Brug GRATIS værktøjer til at undersøge søgeadfærd SEO - s360 Brug GRATIS værktøjer til at undersøge søgeadfærd Ubersuggest.io – Samling af Google Suggestions Masser af gratis værktøjer – Brug eventuelt storybase – Gratis bruger giver 10 søgninger gratis - Ubersuggest

SEO - s360 kilde: Ubersuggest.io Se alle søgninger der foretages sammen med musikkursus kilde: Ubersuggest.io

Udvælgelsen af dine ord: SEO - s360 Udvælgelsen af dine ord: Relevans - Google altid ordet, og se resultaterne – Er det relaterede hjemmesider der dukker op? Tjek søgevolumen – Brug Google Keywordplanner Se konkurrencen på ordet – Hvem kommer ellers frem når man Googler ? Opsummering af søgeordsanalyse – Er der mere vi skal igennem?

Nu skal vi se på hvordan man optimerer sin underside til mod sit søgeord SEO for undersider

SEO - s360 Det er ikke alene nok med en god underside med godt ranking-potentiale, hvis ingen klikker på den. Her skal vi se på Titletag – CTR forbedriende Metabeskrivelse og hvordan man sætter søgeordet i fokus kilde: Google Analytics

Hvad er title og meta description? SEO - s360 Hvad er title og meta description? Dette er en title og metadbeskrivelser Title-tag Meta-description

SEO - s360 Øverst ser du en meget god title og meta som forklarer indholdet på landingssiden for brugeren. Nedenunder ses et meget dårligt eksempel hvor brugeren ikke kan regne ud hvad der gemmer sig ppå landingssiden

SEO - s360

Title: Skal indeholde det vigtigste søgeord + være fængende SEO - s360 Title: Skal indeholde det vigtigste søgeord + være fængende (max 65 tegn) Man skal udnytte sin længde, men ikke gå over, og så skal teksten være fængene og indeholde søgeordet kilde: Google Analytics

En god meta description supplerer title. Sørg for at den er: SEO - s360 En god meta description supplerer title. Sørg for at den er: Beskrivende Overbevisende Øg nysgerrigheden (Max 156 tegn)

SEO - s360 Sørg for at artiklens overskrift enten gentager eller supplerer title/meta description kilde: Google Analytics

SEO - s360 Læseren skal ikke være i tvivl om at han/hun er landet korrekt. Overskriften kan også bruge til at overbevise læseren yderligere om udbyttet af undersiden. Nu skal vi se på indholdet på landdingssiden. Godt indhold er struktureret såå brugern ikke er i tvi om hvad undersiden handler om. Indhoildet skal fremvises brugervenligt

læseren bruger længere tid på siden SEO - s360 Mængden af RELEVANT indhold i artiklen har markant indflydelse på rankeringen: læseren bruger længere tid på siden der er flere relevante ord for Google at indeksere De ord der ikke er i artiklen kommer siden ikke til at ranke for større sandsynlighed for at læserens behov dækkes Nu skal vi tale om længden af iondholdet på det content man ligger på sin side. Searchmetrics har lavet en analyse af top rankede landingsider, . Og det viser

Jo bedre du dækker læserens behov jo bedre. SEO - s360 Jo bedre du dækker læserens behov jo bedre. Inddrag relaterede emner/søgeord kilde: Google Analytics

SEO - s360 Gør artiklen yderligere engagerende og læsevenlig med andre indholdstyper kilde: Google Analytics

WORKSHOP

WORKSHOP Opgaven: Hvad er de vigtigste søgeord for jer? Har I undersider der passer til disse ord? Optimer en ny eller eksisterende side ved at: Forfatte nyt Title-tag Forfattte ny Meta-description Overveje overskrifter og indhold