AULA.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
HANDLING OG PLAN1 Kvalitetssystem – indsatser og selvevaluering Krav – ideer fra sidst: Kvalitetssystem udvikles i samarbejde mellem skoler og SIIP Systemet.
Advertisements

Morgendagens Børne- og Ungeliv MEDARBEJDERE Resultater af spørgeskemaundersøgelsen 2016 Published by Birgitte Færregaard Larsen April at 12:5 Powered.
17. Januar 2007 Karine Bech Dialyse ved kronisk nyresvigt Perspektivering Karine Bech Overlæge, dr.med. Hvidovre Hospital Formand for projektgruppen.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Udrulning af digitale redskaber i kontanthjælpsreformen v/ Specialkonsulent Anne Louise Hertz, BRHS.
Forebyggelse og tidlig opsporing af overgreb mod børn og unge i dagtilbud, på skoler og anbringelsessteder NFBO konferencen, Nuuk, august 2014 Merete Bonde.
SAPA KOMMUNENETVÆRKSMØDER November 2015 Implementering, udrulning og pilotkommuner Line Abildgård & Monica Neesgaard.
Sundhedsaftalernes betydning for sammen- hængende forløb og sektorovergange Martin Sandberg Buch, senior projektleder, cand. scient. adm. Christina Holm-Petersen,
Projektcenter Sønderjylland Jobcentre, virksomheder og a-kassers rolle på sygefraværsområdet Workshop 1: Sygefravær Mandag d. 14. april 2008, Odense Congress.
SundhedsITnet - Shared Care Udkast til projektforslag Finn Kensing.
SPOR OM IMPLEMENTERING KOMMUNERNES OPGAVER Netværksmøder april 2016 Line Abildgård & Monica Neesgaard.
SAPA Præsentation til chefer og mellemledere i kommunen April 2016.
Skolebestyrelsens rolle  Kontinuerligt arbejde med skolekultur under paraplyen ’Forpligtende fællesskaber’ med afsæt i Værdigrundlag og Målsætning Uddrag:
Målstyring. Hvordan styres virksomheden sikrest & bedst ? Lav frekvente målinger (måned, kvartal, år) Hvilke? (KTA = Kunde tilfredsheds analyse, MTU.
SAPA kommuneNetværksmøder
I hvilken grad vurderer du, at sundhedsdata er med til at understøtte sammenhængende patientforløb på tværs af sektorer (kommuner, regioner)?
Et fælles grundlag for forældresamarbejde Et godt samspil mellem forældrene og de ansatte i dagtilbud og på skolerne er en styrke i den lokale indsats.
DUBU Superbrugerrollen
Akkreditering i speciallægepraksis
Fælleskommunale samarbejde
Hvordan vi ser på SAPA i Faaborg-Midtfyn?
Velkommen til et nyt kvalitetsprogram…
Fælles processkabelon
Projekt fælles komponenter
Tværfagligt samarbejde om udsatte unge
21. november 2017 Digitaliseringsstrategien og fælles klassifikationer Temamøde om anvendelse af fælles klassifikationer i det offentlige (FODS initiativ.
Fællesoffentlige løsninger Henrik Frost Christophersen,
Aula: hvordan vil vi bruge det i forældresamarbejdet?
FÆLLES målstyring i matematik
Ejendomsdataprogrammet
Metamodel for domænemodellen
Version 3.2 opdateret 13/ IT projektmodel Fælles projektmodel på tværs af Enhedsadministrationen for projekter der har IT-involvering Formål:
KLIK - webinar Arbejdsgange og opgaver
Organisering & Opgaver v/Kirsten Kåg Mortensen, projektleder
Investeringsstrategien ”Flere i job og uddannelse”
Kvalitet i dagtilbud Pointer fra forskning Juni 2017
Bilag 1a: Organisering Jobcenteret Regionen
PROJEKTLEDERENS PERSPEKTIV
Indhold 1. Krav til kommunens IT-miljø 2. Serviceaftaler
Tendenser i forældresamarbejdet
KIGO og kommunernes opgaver
Rammesætning for dagen
Implementering af den styrkede pædagogiske læreplan på PAU
Kommunikationsområdet Styregruppemøde 25
Øvrige økonomistyrings-aktiviteter- og roller
Lov og praktiske løsninger Adfærd og ”plejer”… Samarbejde
Dialogmøde 7. maj 2018 for medarbejdere vedr
Ønske om sammenhængende uddannelsespolitik
Projektstatus – Aula September 2018.
Velkommen til forældremøde
Velkommen til Risskov Skole
Nyhedsbrev 7 Udrulning af Aula.
Hovedformål: Sammenhæng
Kommunikationsstrategi
Sammenhængende digital brugerrejse - med anvendelse af borgerens data
Statens HR – Implementeringskoncept
Adgang til egne data IT-Arkitekturrådet d It-Arkitekturrådet
Kreative Læringsfællesskaber og multifunktionelle m2
Metamodel for domænemodellen
Danskernes digitale bibliotek
Vejen til plejebolig - en sammenhængende digital brugerrejse
Information om Aula til forældre
Oprydning i SkoleIntra, skolens brugere og lokal opsætning af Aula
12. Oktober 2016 FM i praksis Dansk Rengøringsteknisk Forening.
Effektmåling - kvalitative målepunkter
Velkommen til forældremøde
Sammenhængende borgerforløb i Furesø Styring på tværs
Forandrings-(skole)ledelse
Præsentation af partnerskab
Præsentation af IT-sikkerhedsfunktionen
INTRODUKTION TIL SKOLELEDERE
Præsentationens transcript:

AULA

FORMÅL At styrke samarbejdet mellem de fagprofessionelle, forældre og børn ved bedre indsigt og kommunikation omkring børns læring, trivsel og udvikling.

FORMÅL Sammenhæng Én genkendelig løsning på tværs af institutioner og kommuner. Tilgængelighed Én brugervenlig platform, der er udviklet med tanke på brugernes hverdag og skabt i samarbejde med brugerne. Sikkerhed Ansvarlig opbevaring af data og fremtidssikring af kommunernes dataansvar. Overblik Nem adgang til et samlet overblik med plads til innovative løsninger. At styrke samarbejdet mellem de fagprofessionelle, forældre og børn ved bedre indsigt og kommunikation omkring børns læring, trivsel og udvikling.

Udrulnings- og uddannelsesforløb Ibrugtagning Opstart Planlægning Udrulnings- og uddannelsesforløb Ibrugtagning TIDSPLAN Ledelsesmæssig og strategisk forankring i kommunen Budgetlægning og afklaring af ressourceallokering Kommunens kontaktpunkt udpeges for Aula Oprydning i data påbegyndes Etablering af organisering Planlægning af organisatorisk og teknisk implementering Uddannelse af administratorer og superbrugere Kommunen uddanner egne medarbejdere Organisatorisk klargøring Teknisk klargøring både fælles og på hver institution Afprøvning på institutionen Aula tages i brug Flytning af data Medarbejderne etablerer normal brug af Aula Elever og forældre tager Aula i brug Support til brugerne Opfølgning på anvendelsen Ultimo 2018 Juni 2019 12 uger pr. kommune Skoler Alle tidspunkter afhænger af den enkelte kommunes plads i den endelige implementeringsplan. Opstart bør dog gå i gang nu uanset tidspunkt for implementering. For yderligere information se implementeringshåndbogens kapitel 1.6 og 4.2. Fra maj 2019 2017 2018 Dagtilbud Ultimo 2019 Maj 2020 12 uger pr. kommune

Kommune ROLLEFORDELING // KOMMUNEN Skole- og dagtilbudschef Fagkonsulent  Superbruger  Projektleder  Kommunens administratorer  It-/ digitaliseringschef  Kommunens overordnede superbruger skal støtte administrationen og ledelsen i forvaltningen og på den enkelte skole og dagtilbud. For yderligere information om kommunens organisering se kapitel tre i implementeringshåndbogen. Lovgivning, forandringsledelse, principper, praksis Støtte til administration og ledelse Styring, fremdrift Forandringsledelse, projektejer, principper Teknik Aftaler, arkitektur, styring, sikkerhed

Skolens administrator ROLLEFORDELING // SKOLER OG DAGTILBUD Skole Ledelse Tovholder Skolens administrator Superbruger Superbruger Brugere Principper, praksis Styring, fremdrift Støtte til brugere/ medarbejdere Støtte til brugere/ medarbejdere Medarbejdere, forældre, elever Opsætning, fælles data Dagtilbud A Dagtilbud B I gennemsnit kan hver skole få uddannet to superbrugere. I gennemsnit kan der blive uddannet en superbruger for hver to dagtilbud. Se i øvrigt kapitel 5.4.2 i implementeringshåndbogen. For yderligere information om kommunens organisering se kapitel 3i implementeringshåndbogen. Brugere Ledelse Superbruger Ledelse Brugere Medarbejdere, forældre Principper, praksis Støtte til brugere/medarbejdere Principper, praksis Medarbejdere, forældre