Virkelighedsnær undervisning på Campus Vejle Sammenhæng mellem pædagogisk didaktisk grundlag og det vi gør. Helhedsorienteret undervisning – fordrer helhedstænkning.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Velkommen til Handelsskolernes Grundforløb hg
Advertisements

HHX – HANDELSGYMNASIET HERNING
Velkommen til Handelsgymnasiet hhx
Et godt afsæt – Handelsskolernes grunduddannelse
HHX – HANDELSGYMNASIET IKAST
VID gymnasier N.P. Josiassens Vej 44 Hvis du skal på gymnasiet.
Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.
Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.

Praktikvejleder træf Tirsdag den 28/
N YE ELEVTYPER – FOKUS PÅ TYDELIGHED, ANERKENDELSE OG STUDIEKOMPETENCE.
 Koordineret ledelse  Samme udbud, derfor kan man blive anvist  Pædagogisk samarbejde  Fælles arrangementer.
Hvad kan jeg efter 10. klasse ?
”Omverdenens krav” Undervisningsministeriet skriver:
Ungdommens Uddannelsesvejledning UU Mariagerfjord
Vejledning i 9. klasse Kollektiv vejledning i klassen
 Engelsk er et valgfag – det strækker sig fortrinsvis over sammenlagt 10 dage fordelt over de første to skoleperioder  Det betyder, at du har mulighed.
Forældremøde i 9.& 10.klasse Vejlederen har ordet  Samarbejde  Vejledningsaktiviteter  Kort om uddannelsessystemet  Uddannelsesparathed og.
Opbygning og struktur 10.kl Et center, to adresser Koordineret ledelse Forskelligt udbud Pædagogisk samarbejde Fælles arrangementer.
Den pædagogiske assistentuddannelse En uddannelse til fremtiden Oplæg v. Vibeke Nielsen Den 23. juni 2009.
Grundforløbets 2. del SSH-rettet. Varighed og indhold 12 uger til ”det uddannelsesspecifikke fag” 8 uger til grundfagene dansk og naturfag samt valgfag.
Way2Go - Din vej til en erhvervsuddannelse Brobygning til uddannelse – unge lediges vej til uddannelse Roskilde Kongres & Idrætscenter Onsdag d. 12. november.
Information til de unge om Coop Madskolen – Bliv delikatesseassistent, slagter, bager eller konditor! Coop udbyder i samarbejde med ZBC en helt ny uddannelse.
”Nye veje til at motivere og aktivere de unge på arbejds- markedet”
Handel & Service Hvad arbejder vi med på IBC?. Handel & Service Marketing - markedsføring Kundebetjening Service & turisme Uddannelsesmuligheder.
Tilbud til alle på erhvervsuddannelserne – også de stærke. Vicedirektør Mette Selchau Mercantec.
Aftale om bedre og mere attraktive erhvervsuddannelser Mål 1: Flere unge skal vælge en erhvervsuddannelse direkte efter 9. eller 10. klasse Resultatmål.
Fra teori til praksis SIP Aalborg, d. 9/ Grundforløb 1.
Beate Laubel Boysen, | ungdomsuddannelserne| marts 2011 Fonden for Entreprenørskab – Young Enterprise.
WORKSHOP 1 Organisation, kommunikation og samarbejde – EUX i praksis.
DE MERKANTILE ERHVERVSUDDANNELSER 2015 EUD 10 – Handel, kontor og forretningsservice.
Dato: 3. februar 2011 Titel: Fokus på Samarbejdet med Jobcentret og UU Fokus på samarbejdet mellem Jobcentret og UU Ungegruppen i Jobcenter Hedensted UU.
Projektkoordinator, Vinni Sørensen Karrierelinjen - For dig der vil lidt mere.
Uddannelses- og fagidentitet Tietgen Business.
Salg og marketing ved iværksætteri AMU-kursus © Undervisningsministeriet. Marts Materialet er udviklet af Efteruddannelsesudvalget for Handel,
Fremtidens matematik, marts 2015 Carl P. Knudsen Hvad er DASG ?
Direktør Lars Kunov Danske Erhvervsskoler Erhvervsskolerne September 2015.
Niveauer i ungdomsuddannelserne  A – Gymnasialt niveau ( 3 år )  B - Gymnasialt niveau ( 2 år )  C - Gymnasialt niveau ( 1 år ) / EUD  D - EUD-fag.
Nye SOSU – uddannelser Social- og sundhedshjælper Mål for ændringen: SOSU – hjælper: Løse borgernære opgaver indenfor følgende kompetenceområde: Professionel.
UUV Køge Bugt Hvem er vi? Hvad er UUV?
Kollektiv vejledning 8. klasse, første gang
Hvad er Xclass? En folkeskole. Elever: 143 piger 166 drenge I alt 319
Afsluttende opgave ”Digitalisering”
Seminar marts 2017 Caseeksamen fremadrettet?
Grundforløb for voksne
Kollektiv vejledning 8. klasse, første gang
Børne- og Uddannelsesudvalget Assens kommune
Velkommen til HTX Fremtidens tekniske gymnasium
Hvorfor et FUEL projekt? Hvad indeholder det? Hvad er målene? Planen?
Velkommen til TECHCOLLEGE
Ass info dec. 2017/avi/rhe.
WORKSHOP 4, Gribskov Kommune, 2017.
Læringskonsulenter Erhvervsuddannelserne
KONTOR | HANDEL | BUTIK | EVENT
Den pædagogiske assistentuddannelse (PAU)
Fagmøde Naturfag, fysik og kemi September 2015
Praktik på Ernæring- og sundhedsuddannelserne
Temadag om grundfag og de pædagogiske intentioner i eud-reformen
Ungdommens uddannelsesvejledning Ungecenter Mariagerfjord
Udvikling af modeller og metoder til differentiering
Skoleudvikling i Praksis 1
Caseseminar Kolding 14. marts 2017
Workshop 1: ”Elevrettet formidling af praktikpladser samt coaching og vejledning om praktikpladssøgning”. Indsatsarbejde på Grundforløb 1.
Praktikpladssøgning Morten Jensen Flemming Trier Andersen.
Forberedende ungdomsuddannelse – FGU
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For erhvervsuddannelserne
VUC Roskilde – Uddannelser, facts og tal
Fra ufaglært til automatikmontør EUV (Over 25 år)
Mulighederne i ungdomsuddannelserne - PowerPoint
Mulighederne i ungdomsuddannelserne - PowerPoint
Præsentationens transcript:

Virkelighedsnær undervisning på Campus Vejle Sammenhæng mellem pædagogisk didaktisk grundlag og det vi gør. Helhedsorienteret undervisning – fordrer helhedstænkning. Side 1

LOP – lære og praktikpladsfunktionen Side 2 Praktikcenter Grundforløb 1 Grundforløb 2 Studiekompetenceåret Elevplads i virksomheder Virksomheder i grundforløb LOP

EUD/EUX (Grundforløb 1 – 20 uger) Opstartscamp Fokus på almen viden/ færdighed Evt. retningsskift Intro- forløb Camp One erhvervsfag 3 ideskabelse/ opgave, K ie JYSK Samfund & Sundhed, erhvervsfag 2. Innovation, k I e BEST SELLER /SPOR T24 erhvervsfag 3 Arbejdsplan- lægning og samarbejde Faglig kommuni- kation ki E Jule- marked /YE Dansk C Praktikplads- søgning i den kommende studieretning virksomh. på GF2 Pratik Plads Søgning Virksomheden leverer Faglig materialebank Konkrete Cases/ Problemstillinger Sparring til undervisere og elevgrupper Grundfag / Valgfag Fra virksomhedens helhed til fagets element Tilpasses EUD/EUX niveau, samt individuelle læringsforudsætninger Young Enterprise I Viden om omverdenen og netværk Dansk C Engelsk C samfundsfag C Erhvervsfag: 1,2,3 Ca uge 33 Ca uge 35 Ca uge 40 Ca uge 45 Ca uge 1

”Hej Martin Thorborg, må Campus Vejle bruge dig, dit firma og dine videoer?”

Store Lab Visuel Production Lab

Der er ikke noget jeg i team. Citat Kurt mangeårig chef for Sport 24

Bestseller

PRAKTEO I EUD/EUX (Grundforløb 2 – 20 uger) COOP - 6 uger BESTSELLER JELLING MUSIKFESTIVAL/ JULEMARKED DETAIL COOP - 6 uger BESTSELLER GOOD FOOD GROUP HANDEL COOP - 6 UGER BESTSELLER JELLING MUSIKFESTIVA L EVENT COOP 6 uger BESTSELLER VEJLE KOMMUNE ADMINI- STRATION Grundforløbs- Projekt Krav til hovedforløb GFP Virksomheden Faglig materialebank Konkrete Cases Grundfag / Valgfag Fra virksomhedens helhed til fagets element Tilpasses EUD/EUX niveau, samt individuelle læringsforudsætninger PRAKTEO Prakteo I Viden til færdigheder Helhed til element Iagttagende /Beskrivende Prakteo II Kompetencer Element til helhed Analyse, persp., vurdering Young Enterprise AWARD Nationale Entreprenur mesteskaber Afsætning C IT C Organisation C Matematik C EØ C Valgfag PRAKTEO II

EUX Studiekompetenceår Innovation, Produktudvikling, Segmentering og målgrupper LEGO Innovation, Produktudvikling, Distribution, Internationalisering Siemens Innovation, Produktudvikling, Kultur, globalmarketing, jobsøgning og rekruttering Bestseller Handel, Distribution, indkøb- og salgsstrategier. Sanistål Virksomheden Konkrete Cases fra virksomheden via oplæg af tilknyttede ansatte. Eks. Marketing ansv. Grundfag / Valgfag Fra virksomhedens helhed til fagets element Tilpasses gymnasialt niveau. PRAKTIK praktik i 3 uger. Uge 6,7 og 8 Young Enterprise YE AWARD II Færdigheder og Kompetence (doing) Studieår – 1 år VØ-B ell. Mat. B IT B Dansk A Engelsk B Valg C og B

Virkelighedsnær undervisning på Campus Vejle Hvad er næste skridt? Foråret 2016 – talentudvikling af iværksættere Efteråret 2016 – integrere EUD og EUX elever i iværksættermiljø på Campus Vejle Side 11