Sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens 10 slides du bør have med /spørgsmål du skal besvare (inspiration Guy Kawasaki) sammen skaber vi i morgen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
LinkedIn Intro.
Advertisements

Divergent og Konvergent
Introduktion Values Interweave ™. Når ledelsen sætter fokus på et område, så er ord sjældent nok til at få medarbejderne til følge med.
Præsentationsskabelon til Forpremiere 26. februar 2013 UDFYLD KONCEPTNAVN.
Skabelon til strategisk plan
Beretning for år 2001 Fremtiden.
Markedsvurdering.
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
Kommunikation i projekter
Digitalisering i Praktiken Workshops den 9. februar 2007
Roskilde Bibliotekerne Grundlæggende introduktion til projektarbejde
Kvalitetsstyring som ledelsesværktøj.
Projektlederens rolle(r)
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Idéudvikling. Titel: Hvilket problem skal idéen løse?
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Procesværktøjer.
Konceptualisering af forretningsmodellen
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Vi har brug for dig... som Small Business Specialist Christian Ringheim & Kim Enrum.
Virksomhedsnavn: Virksomhedens navn, adresse, www
Det Folkelige Forum Brugerundersøgelse. Hvem er jeg? Studerende på Syddansk Universitet i Odense Studentermedhjælper i Horsens Sund By fra september 2009.
Innovation præsentations eks. Start med at forklare hvilket problem du mener dit innovative forslag ville kunne løse. Mit innovative forslag tager udgangspunkt.
INNOVATION I FAGENE - KONFERENCER ÅRHUS OG FREDERIKSBERG SEPTEMBER 2014 MEDIEFAG.
Profilfag Julemarked Helt på plads med samarbejdsbutikker
Systematisk problemløsning i kriminalitetsbekæmpende funktioner
Forbrugernes Needs Selv at kunne sammensætte sine tv-pakker Selv at kunne sammensætte sine tv-pakker At kunne betale efter behov (dvs. Man ikke skal betale.
Projektmentor Lars Kristensen Bygningsingeniør EUR. ING, Projektleder, Konfliktmægler Udarbejdet af Lars Kristensen.
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
Erhvervsrettet innovation - elektrikeruddannelsen Uge 26 – Aalborg Dag 2 1.
Kom godt i gang med dit EU- projekt. Step 1: Lav en projektskitse Step 2: Undersøg støttemulighederne Step 3: Læs program-dokumenterne +tidl. støttede.
Hold styr på nøgletallene i din virksomhed September 2013.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
IMPLEMENTERING AF MONOPOLBRUDDET Topledelsens udfordringer og ansvar Fjerde kvartal, 2015.
Betaler en professionel bestyrelse sig ?. Professionel bestyrelse og ejerskifte… Mindre pres på virksomhedens daglige ledelse En rigtig pris Mindre bøvl.
Koncern HR, Udvikling DEFACTUM Opfølgning på TULE xxx.
Virksomhed: SedumEksperten Præsentation af: Kåre Noer I faget: Speciale LA
CASE: Udvikling af system til optimering af kassebemanding
FORRETNINGSPLAN.
markedsføringsplaner
TEMA 3 Problemløsning: Lav en prototype
Finansiering af innovativ Virksomhed Kapitel 2
Sælg mere, og finansier din virksomhed. Med statsgaranti.
Navn på jeres idé Jeres navne:

TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
Company programme - Veda
Videnskabeligt projekt
Sælg et produkt eller en tjeneste
Præsentation af forretningsplan
Præsentation af forretningsplan
Dagens program Time: Arbejde med ide og pitch Time: Pitche for 2. K.
Statusrapport: [Projektnummer og navn]
Virksomhedsnavn Virksomhedens navn, adresse, www
MEDvirk NU - en digital tjekliste til at nå i mål med arbejdsmiljøet
1. Trin – Problemstilling
Innovation.
Del 2 - Synliggørelse af hvordan vi hver især bidrager til løsningen af kerneopgaven. Til proceslederen: Inden du gennemfører processen med medarbejderne,
Det Perfekte Pitch Sådan præsenterer I jeres idé for en investor.
Præsentation af forretningsplan
DENNE SLIDE SLETTES – GOD ARBEJDSLYST!
Firmanavn Forretningsplan.
Præsentation af forretningsplan
Gevinstforløb SBSYS – Forandringsteam BKF
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR, Udvikling DEFACTUM.
KÆRE DELTAGER Slet dette slide inden aflevering OBS!
Værktøj: Check dine relationer
KÆRE DELTAGER Slet dette slide inden aflevering OBS!
Præsentationens transcript:

sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens 10 slides du bør have med /spørgsmål du skal besvare (inspiration Guy Kawasaki) sammen skaber vi i morgen Ansøgningsguide august 2016

sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens Titel Skriv din virksomheds navn, dit navn, titel, adresse, mail og telefonnr.

sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens Problem/Mulighed Beskriv her hvilket problem I vil løse, eller hvilket nyt uudnyttet potentiale I har en løsning til Brug gerne data, brugerudsagn eller lignende til at beskrive, at det er et reelt problem eller en god mulighed

sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens Value proposition Hvilken værdi giver dit produkt/løsning brugere/kunder? Hvad er det unikke i din løsning, der skaber værdi for dem, der skal købe og/eller bruge det? Hvem er dine kunder og brugere?

sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens Hvad er magien? Hvad er det, der gør dig produkt/ide ”magisk”? Hvad er det, der gør at I vinder over konkurrenter? Er det jeres team, kompetencer, elementer i produktet, speciel viden eller..? Brug gerne billeder eller diagrammer (til et pitch, tag gerne en prototype med…”hvis et billede siger mere end 1000 ord, så siger en prototype mere end ord” citat Glenn Shire)

sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens Business Model Hvad er jeres forretningsmodel? Hvordan får I brugerne til at betale? Hvordan sker salg og distribution? Hvordan adskiller jeres forretningsmodel sig fra konkurrenters? Laver i en løsning der er skalerbar, dvs. at den også kan benyttes på flere markeder (fx starte i DK og så udvide ud i verden) eller løsninger kan udvides, eller anvendes af flere brancher end I ser lige nu?

sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens Go-to market plan Hvordan får I produktet/løsningen på markedet (uden at gå bankerot undervejs ;-) Vis her gerne step i udvikling og frem til marked og første indtjening fx som en tidsplan, hvor hvert step beskrives

sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens Markedet og konkurrentanalyse Hvordan ser markedet ud pt.? Hvordan forventes udviklingen at være fremadrettet? Hvor er jeres forslag i forhold til konkurrenter? Hvad er alternativerne til idéen? – er der nye/andre ting der kan udkonkurrere? En beskrivelse af hvilke fordele forslaget har i forhold til andre løsninger (f.eks. økonomi, nemt at gennemføre, særlig ekspertise I besidder etc.) – eller risici, som projektet skal tage højde for.

sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens Teamet Hvem er med i teamet? Og hvad er jeres kompetencer? Hvilke strategiske partnere er med? Er der investorer inde og hvilken rolle har de? Hvilket netværk kan I trække på i forhold til både løsning, men også til kommercialisering?

sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens Økonomi Hvordan ser pengeflow ud? Hvilke indtægter forventes hvornår? Hvilke udgifter og investeringer er nødvendige hvornår Lav gerne et 3 års budget og vis nøgletal og milepæle Hvad er det økonomiske potentiale? Hvor meget søger I om i kapital og hvad skal kapitalen anvendes til? Er der allerede ekstern kapital involveret?

sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens Opsummering Hvad er status pt., hvad er allerede opnået? Hvordan ser den nærmeste fremtid ud? Hvordan vil I anvende den kapital I søger om?

sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens Lidt ekstra Fra VækstCafé 2015 om salg, Ulla Sparre

sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens Salg…

sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens At pitche NABC Step 1:Hook Få sat scenen – kom godt fra start Step 2:NEED Hvilke væsentlige behov vil I løse? Step 3APPROACH Hvordan ser jeres løsningsforslag ud? Hvordan vil I gøre det? Hvad er jeres kompetencer? Step 4BENEFIT Hvilke fordele/værdi giver denne løsning? Og til hvem? Husk der er ofte flere interessenter Step 5COMPETITION En beskrivelse af hvilke fordele forslaget har i forhold til andre løsninger (f.eks. økonomi, nemt at gennemføre, særlig ekspertise I besidder etc.) – eller risici, som projektet skal tage højde for. Hvad er alternativerne til idéen? Step 6Afrunding Få sluttet godt af med at spille over til kunden/investorer

sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens Et godt pitch kræver forberedelse  Hvad er hovedbudskabet?  Hvad er min ”Value proposition”?  Hvad er succeskriteriet?  Hvem er målgruppen?  Hvad er tidsrammen?  Hvad kan jeg blive udfordret på?  Hvilke virkemidler understøtter budskabet bedst?...og video er in, men til en live-præsentation vil folk bare hellere opleve dig!  Træn, træn, træn og reflektér over den feedback, du får