Hvilke krav kan jeg som lærer stille til elevernes undervisningsvideoer? ITC Fyn.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvad er Sig frem? Sig frem er en enkel og nem måde at få indsigt i viden, oplevelser og erfaringer fra patienter og pårørende. Sig frem består af en række.
Advertisements

[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Book-trailer i 5.a Læringsmål Hvad skal eleverne lære?
KIE-modellen på museum
Taskbaseret sprogundervisning
Innovation i samfundsfag og AT
Introduktion og workshop
Danskforløb i 10. klasse Gentofte Ungdomsskole
Projektopgave klasse.
Bytte   PowerPoint  .
Kvantitative metoder
Analyse af praksis.
Workstations.
Kaptajn Karlsens skib Synlig læring med it Agerbæk Skole og
DIEB-DEB13.1 Lektion 13: Øvelse Oversigt: Instruktion.
Projekt Skulk Hvorfor Projekt Skulk? Hvorfor gå i skole?
Case-studiets 7 skridt 1.Læs og forstå casen og afklar/tydeliggør ukendte begreber/ord 2.Opstil problemer/begreber som skal studeres 3.Brainstorm for at.
Flipped Classroom i tyskundervisningen
AT eksamen 2014 Hvordan kan opgaven løses med de humanistiske fag? HS
Litteratursiden / anmeldelser / analyser / boglister / temaer / forfattere / klassikere / læseklubber / debat Litteratursiden er bibliotekernes website.
Litteratursiden Litteratursiden er bibliotekernes website om litteratur. Litteratursiden er for dig, der vil inspireres til gode læseoplevelser, blive.
Uge 2-6 Senmoderne ungdomslitteratur.
AT4 Torsdagsplan. Dagens 4 timer: 1. modul: Undersøg om jeres samfundsfaglige hypoteser holder (tjek også om jeres naturvidenskabelige forsøg stemmer.
Eksamensoplæg Tendenser i samtiden.
Netværksmøde den Erfaringer med Flipped Classroom på Silkeborg Gymnasium.
Ved Lauta Innovation i historiefaget Kirsten Oldenburg Lauta og Michael Thing Innovationskonference UVM efterår 2014 ved Lauta.
6. lektion: ’Blog om unge’ og summativ evaluering 6 og sidste lektion i undervisningsforløbet ”Samfund og individ” baseret på kapitel 4 i bogen Luk Samfundet.
4.lektion: Identitet og sociale grupper
8.Lektion: Er Demokratiet i Danmark i krise?
Videoredigering Filmen skal være færdig den 17. oktober klokken Du er velkommen til at lave noget den mellemliggende periode. Alle filmene bliver.
Tænke højt test ITU: Usability med projekt Brugercentreret design, for å r v/ Egil Boisen.
Qaasuitsup Kommunea Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
Skriv jeres egen novelle!
Produktion af musikvideoer 8. årgang, dansk, CA, AD, KU, KK Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Dagens program – ugens program
6. lektion: ’Blog om unge’ og summativ evaluering 6 og sidste lektion i undervisningsforløbet ”Samfund og individ” baseret på kapitel 4 i bogen Luk Samfundet.
DIEB-DEB3.1 Lektion 3: Øvelse 2 Oversigt: Instruktion.
Talentshow 2012 Talentshow for dyrlæger og konsulenter med X-faktor Vært: Anders Hedegaard.
Dagens program Gennemgang af dagens/ugens program Oprettelse af blog
Digital Didaktisk Design
Hvorfor er apps ofte nemmere at bruge end websider? Ét formål Lineær navigation Bruger indbygget teknologi Appen definerer apparatet Designet til fingre.
Ludvig Holberg DAnsk forfatter.
Genrer Konference om ny skriftlig eksamen i fransk og spansk Nyborg Gymnasium 22. oktober 2015.
KNÆK KODEN Opgave 1. Erhvervsøkonomiske område opgave 1 Med udgangspunkt i en af dig valgt virksomhed skal du udarbejde en økonomisk analyse af den valgte.
Evaluering af undervisningen: samfundsfag Vi skal i dag evaluere (bedømme) undervisningen ift. disse emner: Planlægning Fagligt udbytte Arbejdsformer Lektiemængden.
Problemer under debat i litteraturen. Det moderne gennembrud – oplæg og arbejdselv.
Video i Undervisningen Hvorfor anbefales dette supplement til undervisningen / uddannelsen ??
Din kreative online praksis! – del 2
Modul 2.
Kævlefolket - Et undervisningsforløb i skulptur
Twitter – hvordan? Ønsker du at deltage i debatten gennem Twitter, kan dette gøres gennem #ouhtalks. Hvordan opretter du: 1. Find Twitter i App store/Android.
En APP til unge som er i tvivl om deres seksualitet - Lavet af Melani
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
Hvad kan vi tilbyde? Vejledning
- Virkelighedsvarianter
WORKSHOP 2, Gribskov Kommune, 2017
Teoretisk pædagogikum
LITTERATUR HISTORISK OVERSIGT
Mål Viden om og inspiration Kompetencer aktiviteter Evaluering
Kjeld Resen Projektarbejde og PowerPoint
VELKOMMEN TIL B-BOX! Power Point Slides.
Velkommen til brobygningsdage med Hands & Brains aktiviteter
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
Introduktion til virksomhedsdelen
Titel på kursuspræsentation
Produktion af PBL-forløb – fokus på rammer og strukturering
Tips og tricks til Ipad Underviser: Finn I. Thomsen.
- Projekt om sygehusportører
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Tanja Louise Weis, Erhvervsstyrelsen
Præsentationens transcript:

Hvilke krav kan jeg som lærer stille til elevernes undervisningsvideoer? ITC Fyn

Hvilke krav skal der være til eleverne? Hvor lang skal videoen være? Hvilken genre skal den være i? Hvilken kanal eller medium skal den optages i? Hvilke faglige krav skal der stilles? Hvilke filmtekniske krav skal der stilles?

Henning Romme Lunds typologi for lærerproducerede videoer (2015) Velegnede til elever Den oplysende video Den faglige samtalevideo Den dokumentariske video Den diskuterende video Velegnede til lærere Den instruerende video Den fagligt evaluerende video Den introducerende video

Et overordnet kontinuum Innovative/kreative kompetencerTraditionelle faglige produktkrav Den dokumentariske video Den oplysende video: Den filmede fremlæggelse Den oplysende video Pencast Den diskuterende video

Eksempel på innovative videoer Stor elevmotivation Krav om fagligt indhold Hvordan får vi unge til at stemme til kommunalvalg? Innovative kompetencer Det er et problem at… Løsningen!

Diskuterende video Samarbejde mellem dansk, engelsk og samf Krim-konflikten behandlet i en nyhedsudsendelse IP-teorierne realisme og idealisme debatteres gennem USA og Rusland på engelsk i en nyhedsgenre

Den filmede fremlæggelse Stor faglighed Men også plads til kreativitet Mindre pres på den enkelte Videoen kan gentages Nemmere evaluering

Pencasts Stor fokus på faglighed, men også kreativitet Faglige mål: Du skal i denne opgave lave en video om den danske litteratur i perioden 1945 til Som resurser skal du bruge jeres noter, Litteraturportalen, DanskSTX og Litteraturens Veje (ebog). I skal komme ind på: Vigtige forfatterskaber, Særlige kendetegn ved perioden, Hvilke nøgleord kan vi sætte på, Hvilke genrer skrives der i, Hvilke vigtige værker har vi læst fra perioden?

Videolicious – supernem app til iPhone Indsætte videoklip Indtale voiceover Godt til fx sprogfag Meget nem redigering Kan laves i een lektion

Videogenrer defineret ved tid Vine – 5 sekunder: fx til stemninger i lyrik Instagram - 15 sekunder – kendt af eleverne Tout – 15 sekunder: fx nyhedsformidling Twitter – 30 sekunder Videolicious – 1 minut Alle i App Store

Et overordnet kontinuum Innovative kompetencer og produktkravTraditionelle faglige (produkt)krav Den dokumentariske video Den oplysende video: Den filmede fremlæggelse Den oplysende video: Pencast Den diskuterende video Her er Tout, Videolicious, Vine, Instagram og Twitter velegnede

Filmtekniske krav Five shot rule

Tak for jeres opmærksomhed