Kommunikationsmodeller Gruppe 6: Frederik Arend Sørensen, Christian Fennert, Josepine Errebo, Nora Henriksen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Planlagt kommunikation
Advertisements

Skriftlige opgave kom IT
Ledelse i Praksis – 4. aften
Strategisk kommunikation
Trykte reklamer og tv-reklamer
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Kommunikation og Reception
virksomheder middelfart 12. april 2007 markedsføring af offentlige
Interkulturel kommunikation
To modsatrettede Opfattelser Organisation, Trojka, 4. udgave, 2007
Formidling Skolebiblioteket som ramme for faglig formidling.
Kommunikation/IT – Thor Madsen 1.1 RTG
Målgruppeanalyse MGA og Kommunikation.
Grundlæggende kommunikations- og medieteori 1
Andreas, Busola, Emma-Amalie, Johan og Mie. Gruppefordeling Emma-Amalie – Leder Busola og Mie – Interviewere / tekstforfattere Johan – Fotograf Andreas.
Kap 19 E – handel Kapitel 19.
Strategisk kommunikation Oplæg til DUF 22. maj 2007 HAST Kommunikation.
Målgruppeanalyse MGA og Kommunikation.
1/11 INTERAKTIVITETENS MELLEMKOMST - Indskrivning af brugeren i digitale medietekster Louis Paldrup & Simon de Tusch-Lec IT-Universitetet i København 2003.
Introduktion: Almen Kommunikation
OPSUMMERING Medier og Kommunikation OPSUMMERING MEDIER OG KOMMUNIKATION, OPSUMMERING Mennesker og medier Kommunikation De to metaforer.
SO prøve.
Sproglig teori og metode (I)
Overskrift Manchet Manchet Manchet Manchet Manchet Mellemrubrik
Æstetisk kommunikation i teori og praksis
Formidling 22. Oktober 2007.
Hvorfor innovationstjek? v. Helle Bertram
Kommunikation og Kompleksitet i forbindelse med formidling
| DIGITAL ÆSTETIK OG KOMMUNIKATION | DDAK | ITU | DKM | E2003 Lisbeth Thorlacius & Roman Jakobsons kommunikationsmodel.
Ill Kommunikationsprocessen
Medierne og den politiske kommunikation
Sara Mosberg Iversen, MA Kommunikation Medier og Kommunikation, F2005.
BA International Erhvervskommunikation Sproglig teori og metode (IV)
Sproglig teori og metode (II) Fællesfag: BA i 2 fremmedsprog BA i 1 fremmedsprog, IT og kommunikation.
Reklameanalyse.
Alexander, Lasse og Martin
1 Målgruppeanalyse ITU forår 2011 Paul R. Metelmann.
DANSK Intro Dagens program.
Præsenteret af Daniel^1.732 og Christian Hold 2 Hvem er BRFKredit  Første realkredit institut  Råd om boliglån  Finansiering af bolig  Tæt forhold.
Teori og metode i AT?. AT – læreplan – faglige mål De faglige mål med almen studieforberedelse er, at eleverne skal kunne: – tilegne sig viden om en sag.
Strategisk kommunikation Bo Fibiger Dept. of Information and Media Science Aarhus University.
WALK & TALK – Lyngby Stavgangscenter Gruppe 6: Nora Henriksen, Frederik Arend, Christian Fennert & Josephine Errebo.
Gruppe 6: Bryllups Case Frederik Arend Sørensen, Christian Fennert, Josephine Errebo, Nora Henriksen.
Karens JEOPARDY til Kom/IT
©Ole E. Andersen & Poul K. Faarup, Moderne markedsføring – opgaver og cases, Hans Reitzels Forlag, 2016.
Markedsføring og reklame
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
Figur 1. Krop og stemme ses som de væsentligste kilder til fortolkning af et budskab. Ordene i sig selv tæller kun ganske lidt (Kjær, Skriver & Staunstrup.
noRA, LARS, HAJAL,SIMONE,ISMAIL team 4
Afsender Produkt Udgivelsestidspunkt
Agenda Præsentation af SWOT Afslutning
Mode – Runway show.
Virksomhedssamarbejde
© Sociale medier. Hans-Christian Christiansen & Gitte B. Rose
© Sociale medier. Hans-Christian Christiansen & Gitte B. Rose
© Sociale medier. Hans-Christian Christiansen & Gitte B. Rose
© Moderne markedsføring
Kommunikation af forebyggelse og sundhedsfremme
Præsentationsportfolio
Målgruppeanalyse MGA og Kommunikation.
بررسی ارتباط بین انتظارات شغلی، کنترل شغلی و حمایت اجتماعی با فرسودگی شغلی معلمان تربیت بدنی شهر مشهد استاد راهنما: استاد مشاور: دانشجو: تاریخ دفاع:
Objektive beskrivelser & Dokumentation
Ekstern kommunikation
Modtagelse er fortolkning
Tværmedial Kommunikation 5 Kommunikationsstrategi
Remixkultur 2 Kommunikation/IT.
Tværmedial Kommunikation 6 DMMK kapitel 4 Social kapital - jeg, mig og mine venner forår 2018 Pillon - KU.
Tværmedial kommunikation 3 kapitel 3: Kommunikationsstrategi
Hvad ved du allerede Fortæl din makker: Hvad er digital kommunikation?
Strategi Til markedsføring
Præsentationens transcript:

Kommunikationsmodeller Gruppe 6: Frederik Arend Sørensen, Christian Fennert, Josepine Errebo, Nora Henriksen

Oversigt Hvad er et kommunikationsmodel? Basic communication model Berlo´s SMCR of communication AIDA model Shannon& Weaver model Kilder

Hvad er et kommunikationsmodel? ” En kommunikationsmodel er en teoretisk model over, hvordan en kommunikation mellem afsender og modtager kan forløbe.” Mange modeller, der kan anvendes i forskellige situationer Laswell: ” Hvem siger hvad til hvem gennem hvilket medie med hvilken hensigt?” Reklame, markedsføring, psykologi, pædagogik osv.

Basic communication model

Berlo´s SMCR model

AIDA model

Shannon& Weaver model

Kilder Business Communication