Pressemøde om medarbejderdialog 20. Februar 2007 Lauritz B. Holm-Nielsen A A R H U S U N I V E R S I T E T Aarhus Universitet 2007.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
3. seminar om afklaring og vurdering af realkompetencer 20.maj 2010 Silkeborg Ulla Nistrup Velkommen.
Advertisements

 23. april ”Det danske foreningsliv og det frivillige Danmark som sådan er en del af fundamentet for vores demokrati. Regeringen vil give det frivillige.
Sæt stress på dagsordenen i SU - og i hverdagens arbejdsliv
Præsentation af den nye folkeoplysningspolitik-guide Trine Bendix Knudsen Sekretariatsleder Dansk Folkeoplysnings Samråd (DFS)
Regionale kulturaftaler En frivillig aftale, der indgås mellem Kulturministeriet og en række kommuner; en ’kulturregion’
Visionen for ingeniøruddannelserne - erhvervslivets behov
Hvorfor involvere forskere i forretningsudvikling? Alexandra Instituttet A/S.
Den gamle universitetslov: Formål §1, stk 2: •at drive forskning og give uddannelse •værne om forskningsfriheden •bidrage til at udbrede kendskabet til.
Efterår 2010 Fra viden til værdi GENNEM FORETAGSOMHED & HANDLEKRAFT.
Den danske universitetssektor
25. FEBRUAR 2011 AARHUS UNIVERSITET Aarhus Universitets strategi AARHUS UNIVERSITET.
AU Biblioteksudvalgsmøde Karen Harbo, udviklingskonsulent, ASB bibliotek, Handelshøjskolen, Aarhus Universitet Karen Harbo, ASB bibliotek, Aarhus.
15. MARTS 2011 FREMTIDENS AARHUS UNIVERSITET HK-MØDE DEN 15. MARTS 2011.
Basismidler i konkurrence- på vej mod A- og B-universiteter? Rektor, Lauritz B. Holm-Nielsen, Aarhus Universitet.
Lauritz B. Holm-Nielsen, Rektor DK Infonetværkskonference, 10. og 11. maj 2007 AARHUS UNIVERSITET INFONETVÆRKSKONFERENCE 2007.
Idéforum den 29. maj 2007 LANDBRUGSRAADET Universitetsreformen - får den betydning for planteforskningen? Morten Andersen Linnet.
Strukturreformens år 1 – kvalitetsreformens år 0: Hvor bevæger vi os hen? Og hvad med det kommunale selvstyre? Kjeld Møller Pedersen Syddansk Universitet.
Orientering fra bestyrelsesmøde 3. november 2006 Medarbejdermøde.
Medarbejdermøde 11. september Orientering om ASB’s strategi og udvikling  Hvordan klarer ASB sig lige nu?  Får vi flere penge og mere plads i.
TATIONpRÆSEN 8. OKTOBER 2010 AARHUS UNIVERSITET Uddannelse og job inden for fødevaresektoren.
. Præsentation af Handicapområdets udviklingsproces.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Værktøjer i KVIK og opsamling på forbedringsprojekter Hvordan foregår en KVIK-selvevaluering?
Kodeks for offentlig topledelse
Organisering af uddannelsesforløb Jens Bennedsen projektleder It-vest – samarbejdende universiteter.
Kulturpolitisk temamøde, Struer Byråd, 20. november 2007 STRUER KOMMUNE Møde den 29. november 2007 Til første møde om Udviklingsprojekt på Dagtilbudsområdet.
CBS Bibliotek …flere fremtider, én strategi René Steffensen Statsgruppens temadag 20. november 2006.
”Sådan ville jeg gøre” Om MED-inddragelse i udbudsprocesser Direktør Birgit Plambeck, Viborg Kommune FOPS
Præsentation af presseteamet Lille og effektivt team Joachim, Nanna og Louise (løntilskud). Efter sommer en praktikant fra Journalisthøjskolen. Timing.
Strategi for Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek DEF 03/056.
Innovationsaccelererende Forskningsplatforme (IAFP) - i relation til landbrugets videre udvikling Greta Jakobsen, Medlem af Det Strategiske Forskningsråd.
Sekretariatet for Landdistriktsprogrammet November 2005 Den nye fælles landdistriktspolitik v/ Rita Munk.
Strategiseminar – 23. januar 2007 Lauritz B. Holm-Nielsen A A R H U S U N I V E R S I T E T Strategiseminar – 23. januar 2007 Velkommen.
Fællesmøde den 10. september 2008 A A R H U S U N I V E R S I T E T Den administrative forandringsproces Den administrative forandringsproces.
26. MAJ 2011 AARHUS UNIVERSITY LIBRARY - idé og baggrund PRÆSENTATION AF METTE THUNØ AARHUS DEN AARHUS UNIVERSITET.
Lauritz B. Holm-Nielsen, Rektor Besøg af: Erhversrådet Herning Ikast Brande 11. april 2007 AARHUS UNIVERSITET Velkommen til Aarhus Universitet! 11. April.
Strategi for Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
RECTOR LAURITZ B. HOLM-NIELSEN AARHUS UNIVERSITET REKTOR LAURITZ B. HOLM-NIELSEN UNIVERSITETERNE I FREMTIDEN.
Borgermøde om Udviklingsstrategien Byrådet har givet sin vurdering af udviklingen og forslag til hvilke visioner, strategier og indsatser, som skal sikre.
28. MARTS 2011 FREMTIDENS AARHUS UNIVERSITET. Rektor Lauritz B. Holm-Nielsen VIDENUDVEKSLING UDDANNELSE FORSKNING TALENTUDVIKLING HUMBOLDT -UNIVERSITETET.
A A R H U S U N I V E R S I T E T Universitets-Samvirket d. 23. maj 2007 Rektor Lauritz B. Holm-Nielsen Aarhus Universitet Et universitet i forandring.
INSTITUTLEDERFORLØB, KICKOFF 27. FEBRUAR 2012 AARHUS UNIVERSITET PROGRAM FOR KICK OFF-MØDE 1 Velkomst v. Lauritz B. Holm-Nielsen Præsentation af forløbet.
Lauritz B. Holm-Nielsen, rektor Forberedelsesudvalget Region Midtjylland A A R H U S U N I V E R S I T E T Aarhus Universitet  studerende pt. 
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 12. FEBRUAR 2015 AARHUS UNIVERSITET DCE - NATIONALT CENTER FOR MILJØ OG ENERGI AU DCE – NATIONALT CENTER.
Lauritz B. Holm-Nielsen, rektor Lederudvikling, 2. oktober2006 AARHUS UNIVERSITET Lederudvikling forventninger til ledelsen i universitetets strategiske.
DMU den 2. januar 2007 Lauritz B. Holm-Nielsen A A R H U S U N I V E R S I T E T Aarhus Universitet 2007.
29. MARTS 2011 FREMTIDENS AARHUS UNIVERSITET. Rektor Lauritz B. Holm-Nielsen  studerende, heraf 52% indskrevet på graduate niveau 
31. AUGUST 2011 MØDE MED DONG ENERGY VISIONERNE BAG FREMTIDENS AARHUS UNIVERSITET.
Den røde tråd fra vision til handling
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
7. MARTS 2011 AARHUS UNIVERSITET Aarhus Universitets strategi AARHUS UNIVERSITET.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Præsentation af egen institution En forudsætning for en konstruktiv erfaringsudveksling og sparring indenfor netværket er, at kendskabet til hinanden er.
Flakkebjerg 2 marts 2007 Lauritz B. Holm-Nielsen A A R H U S U N I V E R S I T E T Aarhus Universitet 2007.
Strategisk kompetenceudvikling - konteksten
Rektor Lauritz B. Holm-Nielsen18. JANUAR 2012 AARHUS UNIVERSITET Møde med Palle Christiansen REKTOR LAURITZ B. HOLM-NIELSENJANUAR 2012 VELKOMST OG INTRODUKTION.
Aarhus Aros Rotary Det gode forsker- og studieliv.
Lauritz B. Holm-Nielsen, Rektor PUMPKIN 21. september 2007 AARHUS UNIVERSITET PUMPKIN Centre for Membrane Pumps in Cells and Disease.
31. AUGUST 2011 MØDE MED VESTAS VISIONERNE BAG FREMTIDENS AARHUS UNIVERSITET.
INDLEVELSE SKABER UDVIKLING Januar, 2010 INDLEVELSE SKABER UDVIKLING.
Det Tekniske Fakultet Det Tekniske Fakultet brev oprettet i 2006 efter fusionen mellem Ingeniørhøjskolen Odense Teknikum og Syddansk Universitet. Fakultetet.
A A R H U S U N I V E R S I T E T U N I V E R S I T Y O F A A R H U S Lauritz B. Holm-Nielsen| 2 Aarhus Universitets Strategi
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light AARHUS UNIVERSITET AU STIPENDIESTRUKTUR - VERSION 2 LISE WOGENSEN BACH, PRODEKAN TALENT, PH.D.-SKOLELEDER.
Fælles fremtid – fælles ansvar Ledelsens strategi Hoved-MED 27. februar 2013.
Sæt medarbejdere, fag og opfindsomhed fri – innovation? LO’s arbejdsmarkeds-, uddannelses- og erhvervspolitiske konference 25. november 2014 Pia Gjellerup.
digitaliseringsstrategi
Strategi for klinisk IT
MISSION Vores mission er, at:
Optakt til samarbejdet om sundhedsaftaler og praksisplan 2014
Forskningsleder seminar OUH
Præsentationens transcript:

Pressemøde om medarbejderdialog 20. Februar 2007 Lauritz B. Holm-Nielsen A A R H U S U N I V E R S I T E T Aarhus Universitet 2007

Pressemøde om medarbejderdialog 20. Februar 2007 Lauritz B. Holm-Nielsen A A R H U S U N I V E R S I T E T Pr. 1. januar 2007 er Aarhus Universitet fusioneret med:  Danmarks Miljøundersøgelser  Danmarks JordbrugsForskning  Handelshøjskolen i Århus

Pressemøde om medarbejderdialog 20. Februar 2007 Lauritz B. Holm-Nielsen A A R H U S U N I V E R S I T E T

AU

SUN NAT SAM HUMTEO AU

DMU ASBDJF SUN NAT SAM HUMTEO AU

Jordbrug og Fødevarer Offentlig sektor Industri- sektor Handel og Service Kultur- og Fritidssektor Uddannelses- sektor Sundheds- sektor DMU ASBDJF SUN NAT SAM HUMTEO AU

Pressemøde om medarbejderdialog 20. Februar 2007 Lauritz B. Holm-Nielsen A A R H U S U N I V E R S I T E T Hvad vil kendetegne det ny AU? 25% af den samlede offentlige forskning Bredere uddannelsesportefølje  Ca studerende  Mere end ph.d.-studerende – målet er en fordobling  Nye kompetencer til civilingeniøruddannelserne  Nye merkantile uddannelser  Nye jordbrugsuddannelser Budget ca. 4,5 milliarder og ca ansatte

Pressemøde om medarbejderdialog 20. Februar 2007 Lauritz B. Holm-Nielsen A A R H U S U N I V E R S I T E T Strategi for Aarhus Universitet

Pressemøde om medarbejderdialog 20. Februar 2007 Lauritz B. Holm-Nielsen A A R H U S U N I V E R S I T E T Strategiproces Formål:  At bidrage til integrationen mellem de fusionerede institutioner  At angive retningslinjer for universitetets fremtid

Pressemøde om medarbejderdialog 20. Februar 2007 Lauritz B. Holm-Nielsen A A R H U S U N I V E R S I T E T Strategiproces Hvad er sket indtil nu:  Forberedende interview  Seminarer med ledelsen (dekankredsen)  Seminar med mellemledere  Foreløbige skitser til udviklingsområder, mission, vision og værdier

Pressemøde om medarbejderdialog 20. Februar 2007 Lauritz B. Holm-Nielsen A A R H U S U N I V E R S I T E T Strategiproces Næste fase:  Prioriteringer af indsatsområder  Inddragelse af medarbejdere og studerende i processen

Pressemøde om medarbejderdialog 20. Februar 2007 Lauritz B. Holm-Nielsen A A R H U S U N I V E R S I T E T Strategiprocessen Hvordan gennemføres medarbejderinddragelsen?  Artikelkonkurrence  Elektroniske spørgsmål (enquete)  Debat om resultaterne heraf  Konkrete udspil fra alle miljøer  Lokale medarbejder- og studentermøder  Sandbjergmøderne

Pressemøde om medarbejderdialog 20. Februar 2007 Lauritz B. Holm-Nielsen A A R H U S U N I V E R S I T E T Strategiprocessen Hvorfor dialog med medarbejdere og studerende?  Vi ønsker åbenhed og dialog, det er grundlæggende værdier på universitetet  Det er medarbejdere og studerende, der skal skabe resultaterne, og de kender bedst mulighederne  Dialogen vil inspirere og kvalificere strategien