Opstartsmøder PROGRAM: 09.00Morgenmad 09.30Velkomst v/ regionsrepræsentant Præsentation af dagens program og praktiske oplysninger v/ eKVIS 09.40Hvorfor.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Overordnet målsætning:
Advertisements

Den Danske Kvalitetsmodel
3. seminar om afklaring og vurdering af realkompetencer 20.maj 2010 Silkeborg Ulla Nistrup Velkommen.
Præsentation af materialer på personalemøde
Velkommen til Kick off for ”Broen til bedre sundhed” #BTBS13.
Kan du finde rundt i it-junglen? Velkommen Brønderslev den 23. november 2010 EG A/S BASIT Dansk Byggeri.
Landlivs seminar den 24.november 2012 Hvad er der brug for på landet: Nytænkning af landdistrikter? Alt det praktiske v. Mona Hvid
Velkommen til temadag om Indholdskanalen. Program: : Indholdskanalens muligheder Baggrunden for Indholdskanalen : Leverandør-præsentationer.
Date :31 1.
Intern survey uge 45.
For vejledere i opgaver og projekter i 2g og 2hf Dynamokursus d
Velkommen til konsulentuddannelsesdagen 18. marts 2010.
Velkommen til Kontaktforældremøde 01 NOV Dagsorden Velkomst (RC) Kontaktforældrearbejdet (SHC) Skole-/SFO-hjem samarbejdet, samt fælles forældremøder.
Den Danske Kvalitetsmodel
Sundhedsstyrelsen - specialeplanlægning
Kursus i tilgængelighed for webmastere, informationsmedarbejdere, redaktører, indkøbere og it-chefer.
Biblioteket som læringscenter
Intro til TAK Aulum den 26. august Hvad er TAK? IT-system der understøtter den: Tværgående Akkreditering og Kvalitetsudvikling i sundhedssektoren.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Workshop for forsvaret Kompetenceudvikling og samarbejde i lokalområdet – fra ord til handling.
10. og 31. januar 2013 Introduktionsmøde Praktiserende øjenlægers rapportering til Diabasen og redskaber til benchmarking.
Formål At give inspiration til at få tænkt fjernundervisning (e-læring) ind i forsvarets uddannelser og kompeten- ceudvikling af medarbejderne.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Kursus i tilgængelighed. Praktisk Sensus Undervisere –Lars Ballieu Christensen –Jacob Nielsen –Magnus Kjøller Lou Praktiske information –vand, toiletter,
Strategiseminar 28. og 29. januar 2008, Bogense Velkomst Praktiske forhold Programoversigt for de to dage.
Koncern HR, Organisation og Ledelse Fra ledelsesevaluering til lederudvikling WORKSHOP 5 God ledelse i Region Midtjylland.
Oplæg til LO Torsdag den 30. august 2007 Bedre vejledning og rådgivning.
Tidsplan for implementering af DDKM
Velkommen til KIP lancering Kompetencer I Praksis.
Formål At give inspiration til at få tænkt fjernundervisning (e-læring) ind i forsvarets uddannelser og kompeten- ceudvikling af medarbejderne.
Tema 7 Netværksdannelse Udgivet af Socialstyrelsen februar 2014.
Kompetencerejsen netværksmøde den 17. august 2002.
Institut for Kvalitet og Akkreditering i Sundhedsvæsenet marts 2015 Den Danske Kvalitetsmodel Midtvejsbesøg Hospitalsenhed Vest, Herning.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Design af KVIK-selvevaluering Tovholderens rolle og opgaver 17. januar 2007.
Den Danske Kvalitetsmodel
Formålet med dagen Styrke Handicaprådenes samarbejde og indflydelse i kommunerne Ny viden, erfaringsudveksling og inspiration til det fremtidige arbejde.
Den Danske Kvalitetsmodel
D OKUMENTERER VI NOK ? V. K VALITETSKONSULENT T OVE S ALTING S YGEHUS S ØNDERJYLLAND.
Akkreditering i speciallægepraksis v/ Repræsentant fra FAPS bestyrelse.
Hvad har vi gang i? Vi beskriver ydelsen Vi aftaler levering af ydelsen med rekvirenten Vi leverer ydelsen og gør det synligt for os selv, rekvirenten.
Hvad gør vi sammen, når vi kommer hjem? DET FÆLLES BEDSTE – Næste-skridt-workshops søndag d. 24. april kl. 10 – 14 for dit lokalområde. Forslag til facilitering.
Institut for Kvalitet og Akkreditering i Sundhedsvæsenet september 2016 Den Danske Kvalitetsmodel Speciallægepraksis.
Pilottest Design og Setup. Agenda Formål Design - rammen for pilottest Fra teori til praksis (hvad gjorde vi?) Hvad har vi lært?
Kvalitetsarbejdet i speciallægepraksis - Hvorfor du’r DDKM? FAS Årsmøde Munkebjerg
Audit- og evalueringsmøde Onsdag den 8. juni. Testperiodens forløb 1. Instrukser Dermatologerne skal udarbejde praksisnære instrukser på baggrund af de.
Akkreditering i speciallægepraksis Introduktionsmøde 1. juni 2016 Introduktionsmøde.
DANBIO i Speciallægepraksis ved brug af datafangst Berit Schiøttz-Christensen.
Etablering og drift af faciliteter – sammen med frivillige Friluftsrådet V/Julia Bjerre Hunt, Ingerfair.
Dokumentstyringssystem Dokument formalia Håndtering af dokumenter Peter Jezek.
22. November 2013 DANBIO kursus for Speciallægepraksis i reumatologi.
Intro til Back Office Efterår 2016 Tilst
Workshop 7. velfærdsteknologi
Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland
Akkreditering i speciallægepraksis
Konference 2017 Velkommen til konference 2017 for
Akkreditering i speciallægepraksis
Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland
Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland
DDKM & Dokumenthåndtering
Ungiaarhus medarbejdersamling 17. marts 2017
Formandskursus Middelfart 16. jan
Møde i udviklingsgruppen Møde i udviklingsgruppen
De pårørende i beslutningsrummet
Viden indbygget i hverdagen - arbejdet med standarder og kvalitet
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
Introduktion af projektet til Ledermøde for Ældre- og Sundhedsområdet
DDKM – Den Danske Kvalitetsmodel
Formål med konferencen
Program d. 19. aug Audit som metode til kvalitetsudvikling v. Lars Oberländer Kaffe – Planlægning,
Den Danske Kvalitetsmodel
De lokale implementeringsansvarlige - organisering
Præsentationens transcript:

Opstartsmøder PROGRAM: 09.00Morgenmad 09.30Velkomst v/ regionsrepræsentant Præsentation af dagens program og praktiske oplysninger v/ eKVIS 09.40Hvorfor akkreditering i speciallægepraksis? v/ FAPS’ bestyrelse 10.00Præsentation af DDKM i speciallægepraksis v/ IKAS 11.00Pause 11.15Surveyprocessen v/IKAS 11.45Introduktion til akkrediteringssite v/eKVIS 12.15Frokost 13.15Værktøjer og vejledning i arbejdet v/eKVIS 14.00Arbejde i grupper og mulighed for vejledning – inkl. kaffepause 15.00Tak for i dag og aflevering af evalueringsskema

Opstartsmøder Præsentation af eKVIS 3 medarbejdere Finansieret af Fonden for Faglig Udvikling af Speciallægepraksis Refererer til eKVIS-styregruppen Formål og opgaver

Opstartsmøder Aktører eKVIS: Enheden for kvalitet i speciallægepraksis  Vejledning og hjælpeværktøjer herunder akkrediteringssite IKAS: Institut for kvalitet og akkreditering i sundhedsvæsenet  Spørgsmål om survey - planlægning og gennemførelse DAK-E: Dansk almen medicinsk kvalitetsenhed  Teknisk hjælp til at tilgå akkrediteringssite

Opstartsmøder Praktiske informationer Opstartsmappen Blanketter og kompensation Internet-adgang

Værktøjer og vejledning i det videre arbejde i klinikkerne v/eKVIS

Opstartsmøder Demo af akkrediteringssitet Frivilligt, enkelt og gratis Hvem har adgang til sitet? Demo til at øve sig på

Opstartsmøder Indgangen til akkrediteringssitet

Opstartsmøder FROKOST

Opstartsmøder Arbejdet frem mod survey: Planlægning  Læs bogen med standarder  Frasorter ikke relevante standarder (brug evt. specialeguide)specialeguide  Lav tidsplan  Lav arbejdsfordeling  Beslut hvordan dokumenter skal opbevares – vil vi bruge akkrediteringssitet?  Overvej brug af netværk med kollegaer

Opstartsmøder Arbejdet med retningslinjer Hvad starter vi med (brug evt. oversigt over skriftlige krav)oversigt over skriftlige Start med de mest konkrete standarder Fortsæt og kom omkring alle standarder – nogle er der krav om skriftlighed andre ikke! Eksempel: Hjerte-lungeredning  Læs standard – hvilke krav er der i indikatorerne? Læs standard  Find inspiration hos kollegaerhos kollegaer  Udarbejd retningslinjen – hvad gør vi i min klinik?retningslinjen  Drøft indholdet i klinikken  Implementer

Opstartsmøder Arbejdet med kvalitetsmonitorering Lav den løbende kvalitetskontrolkvalitetskontrol Gennemfør journalaudit en gang årligtjournalaudit Eksempel på plan for kvalitetsovervågningplan for kvalitetsovervågning

Opstartsmøder De forskellige værktøjer er samlet her:

Opstartsmøder Netværksgrupper Etablering  Specialevis Organisering  Selvkørende, tovholder der kommunikerer med eKVIS  Sparring med kolleger Rådgivningsmøde  Sig til hvis eKVIS skal se dokumenter inden

Opstartsmøder Workshop Mulighed for drøftelser i specialerne Inspirationsark i mappen Afprøve akkrediteringssitet Drøfte netværksgrupper Én time

Opstartsmøder Husk at aflevere evalueringsskema og navneskilt Husk at indsende skemaer for kompensation og transportgodtgørelse Tak for i dag