Digitaliseringsstyrelsen den 4. december 2012 Netværksmøde.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Klar til håndtering af fritagelse af borgers fra Digital Post
Advertisements

It-hjælp til mindre it-parate virksomheder på biblioteker
Samspil med den offentlige sektor er afgørende
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Gentoftebibliotekerne 29. april 2013.
Netbank Det offentlige Dk e-Boks
Myndighedsnetværk Digital Post 4. marts 2014 Digitaliseringsstyrelsen
1 Hvordan gør vi bibliotekerne interessante for andre samarbejdspartnere i forhold til it-svage og it-læring? It for alle – nå ”glemte” grupper gennem.
Kampagneopstartsmøde ”Fællesoffentlig kampagne om overgangen til obligatorisk digital kommunikation med det offentlige, 2013”
Netværksdag for it-formidlere 22. maj 2013 Fuld digital kommunikation i 2015 – hvordan hjælper vi bedst dem, der ikke kan? Kontorchef i Digitaliseringsstyrelsen.
Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt?
Teknisk Workshop om NemHandel Heinrich Clausen Århus den 4. november 2010.
Tjekliste Er din myndighed klar til Digital Post? Kan din myndighed modtage og besvare digital post? Test om det virker Sørg for at teste, om myndigheden.
Skriv til Digital Post Muligheder og faldgruber
Digital post på Virk.dk Siden 2010 I dag ca brugere
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Hvordan sendes, modtages, besvares og testes Digital Post?
Forskere: Kommuner tabte 53 millioner p å Digital Post i 2013 Digital post er en underskudsforretning i millionklassen for kommuner og regioner.
Digital Post til borgerne i vejen dertil
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Aalborg og Vejle 12. og 13. september 2013.
Status på projektet It- hjælp til mindre it- parate virksomheder Kjersti Lunde, Projektleder, Erhvervsstyrelsen.
Hvordan påvirker NemKonto din hverdag…?. NemKonto, hvornår?
Lars Sommer – Kommunernes Landsforening Anders Krabbe Møller – Digitaliseringsstyrelsen Administrationsportalen.
Myndighedsforum 30. Maj Dagsorden Velkommen og beskeder Nem-Login. Om tilslutning til Nem-Login fremover, men også aktiviteter nu i.
Befolkningens it-parathed Kilde: Danmarks Statistik De 16 til 89-åriges internetbrug. Har aldrig prøvet og vil ikke kunne Har sjældent.
Fællesoffentlig kampagne om overgangen til obligatorisk digital kommunikation med det offentlige 2013.
Teknisk Workshop om NemHandel Heinrich Clausen Tåstrup den 1. marts 2011.
Digital Post – kommunikationen til borgerne 9. september 2013.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Program for digital kommunikation
Organisation og kommunikation
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Roskilde Bibliotekerne 7. februar 2013.
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder Kjersti Lunde, Projektleder, Erhvervsstyrelsen.
Hvorfor Digital Post? - og vejen dertil
Sådan sender myndigheder Digital Post til virksomheder
1 Folkebibliotekernes it-læringsaktiviteter set fra staten Internat 29. november 2012 for Digitale kontaktpersoner i Roskildes CB område Jonna Holmgaard.
Digitalt Landsmøde, Vejle 4. oktober 2012 Hvordan hjælper vi borgerne med digital kommunikation? -Ann Sophie Storm, Faglig koordinator,
Digital Post – kommunikationen til borgerne
Digital post Generel information og tiden frem mod d. 1. nov Bibliotekernes landsmøde den 4. oktober.
DIGITALT LANDSMØDE, VEJLE 1. OKTOBER 2014 Hjælp til mindre it-parate virksomheder -Status -Evaluering -Fremtid.
For at få en postkasse på borger.dk, så du kan kommunikere digitalt med det offentlige, skal du være logget på med din digitale signatur. Du klikker nu.
Obligatorisk digital selvbetjening
Digital post – kommunikationen til borgerne. Kommunikation og indsatser – overblik (”forberedelse” frem til juli 2014) Kampagneaktiviteter Bølge 2-kampagne;
3. bølge i obligatorisk digital selvbetjening
Mod obligatorisk Digital Post - for virksomheder
Fællesoffentlig kampagne for offentlig digital selvbetjening 2013 Fokus og mål: Informere om overgangen til obligatorisk digital kommunikation - med.
Vejle 4. oktober 2012 Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt? Jeanette Leah Vinther, Kommunikations- og kampagnemedarbejder,
Obligatorisk digital selvbetjening
Juridiske overvejelser Juridiske overvejelser Breve sendt til Digital Post får samme retsvirkning som papirbreve Hvem har ansvaret.
Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder 1.Højre klik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Introduktion til digital post på borger.dk/Virk.dk.
Digitaliseringsstyrelsen den 31. oktober 2012 Infomøde om digital post for virksomheder.
Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder 1.Højre klik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Fællesoffentlig brugerstyring Brugerstyringssekretariatet i Økonomistyrelsen v/ Ellen Syberg.
Digitaliseringsstrategiens erhvervsrettede initiativer 27. Februar 2013, Torsten Grunwald, Virk.dk, Erhvervsstyrelsen.
Præsentation for PBJ Gisla Soltau Faber Erhvervsstyrelsen.
Visiteret tid til hjemmeplejen samt private leverandører
Fællesoffentlig digitaliseringsstrategi
Modul 8: ”Sådan bruger du digital post og e-boks”
Post Danmark eKommunikation – Post-let
Velkommen til: Seminar for medarbejdere der gennemfører Realkompetencevurderinger (RKV) Torsdag den 6. november 2014.
1. oktober 2015 Digitalt Landsmøde i Vejle
Dagsorden Velkommen og ”bordet rundt”
Digitalisering i den offentlige sektor
Visiteret tid til hjemmeplejen samt private leverandører
SAPA netværksmøder juni 2015 Line Abildgård
Statens HR – Implementeringskoncept
Foreløbig tidsplan for implementering af EUD-aftalen
Borgerbetjening 3.0 Den fælleskommunale strategiske ramme
Velfærdsteknologisk netværksmøde
Præsentationens transcript:

Digitaliseringsstyrelsen den 4. december 2012 Netværksmøde

Kl Velkomst og introduktion Kl Præsentationsrunde Kl Sidste nyt fra DIGST v/ Sibel Kl Opfølgning på sidste møde Kl Klar til obligatorisk digital post til virksomheder v/ Martin Kl Frokost Kl Integrationsstrategier v/ Martin Kl Kaffe- og kagepause Kl Integrationsstrategier (fortsat) Kl Status på året der gik i netværket Dagsorden

Udbud af fjernprint, tidsplan og løsning v/David Arbirk Digitalisering af enkeltforsendelser v/ Martin Dohn Præsentationsrunde

Udbud af fjernprint, tidsplan og løsning v/David Arbirk Digitalisering af enkeltforsendelser v/ Martin Dohn Sidste nyt fra DIGST v/ Sibel, DIGST

Kommunikationskampagne Fællesoffentlig kommunikationsmateriale klar på borger.dk Kampagnen løber fra Status på Fjernprint-løsning Fejl og mangler rettet Pilotetableringsprøve dec.

Udbud af fjernprint, tidsplan og løsning v/David Arbirk Digitalisering af enkeltforsendelser v/ Martin Dohn Opfølgning på siden sidst Erfaringer med kortlægning af breve & tilretning af skabeloner Barrierer og udfordringer??

Udbud af fjernprint, tidsplan og løsning v/David Arbirk Digitalisering af enkeltforsendelser v/ Martin Dohn Klar til obligatorisk digital post til virksomheder v/ Martin Dohn, DIGST

Lov om Offentlig digital post En del af digitaliseringsstrategien Loven blev vedtaget i juni og trådte i kraft 1. juli bekendtgørelser er på vej på Fritagelse Ikrafttrædelse af det bliver obligatorisk

virksomheder klar til at modtage post I meget nær fremtid, så modtager alle virksomheder posten digitalt, HVIS myndighederne sender digitalt Derfor er det tidspunktet, hvor myndigheder skal til at lukke de gamle fysiske postkanaler Få del i besparelserne og send digitalt Opfordring til at tage kontakt til jeres leverandører eller leverandørerne kan tage kontakt til myndighederne

Går støt, men langsomt, fremad med digital post I 2011 er der sendt meddelelser I 2012 januar-oktober er der sendt meddelelser til og med oktober. Stigning fra 2011 til 2012 for perioden januar-oktober = 10 %

Myndighederne skal (helst) sende digitalt Forventet 1. maj skal alle virksomheder bruge digital post. Det giver:  Store besparelsespotentialer hos myndighederne  Berettigede forventninger hos virksomhederne om at modtage deres post digitalt

Overgang til obligatorisk digital post for virksomheder

Overgang til obligatorisk digital post Videreudvikling af løsningen – virksomhedspakke 1 5.nov, virksomhedspakke 2 februar 2013 Indkøringsperiode med udvalgte virksomheder inkl. 2 kommuner og 1 region 5.nov-1.dec Informationskampagne forventet 1.halvår 2012 Udsendelse af brev om obligatorisk brug før samt adviseringsbrev efterfølgende

Fritagelse Overordnet samme procedure som for borgere – pers. henv. på borgerservice Fritagelse m/u fuldmagt To grupper – virksomheder og personer med erhvervsaktivitet Fritagelseskriterie – manglende bredbåndsforbindelse på 512 kbit Tidsbegrænset fritagelse på 2 år

Support og hjælp Alle virksomheder kan få telefonisk support på brug af den digitale postkasse hos e-Boks Alle virksomheder kan få hjælp til at logge på Virk.dk hos Virk.dk supporten Der udarbejdes et hjælpeunivers på Virk.dk Erhvervsstyrelsen og Kultursstyrelsen har desuden indgået samarbejde om pilotprojekt med hjælp til de mindre it-parate virksomheder

Kommunikation om overgangen Det er Erhvervsstyrelsens ansvar at varetage kommunikationen til virksomheder om overgangen til obligatorisk digital post Kampagne i perioden op til når det bliver obligatorisk Vejledninger til virksomheder om hvordan deres digitale postkasser kan opsættes Information til den enkelte virksomhed om at det bliver obligatorisk Digitaliseringsstyrelsen informerer løbende myndigheder om indholdet i virksomhedspakkerne Vejledning til myndighederne om sende til virksomheder forventes klar medio uge 45

Digitaliseringsstyrelsen understøtter myndigheders overgang Udvikler vejledninger baseret på opsamling af erfaringer Faciliterer netværk for projektledere i myndigheder Etablerer afsenderløsning (fjernprint) Forbereder systemleverandører

Udbud af fjernprint, tidsplan og løsning v/David Arbirk Digitalisering af enkeltforsendelser v/ Martin Dohn Integrationsstrategier -Hvordan integreres Fjernprint med jeres systemer? v/ Martin Dohn, DIGST

Udbud af fjernprint, tidsplan og løsning v/David Arbirk Digitalisering af enkeltforsendelser v/ Martin Dohn Status på året der gik i netværket v/ Sibel, DIGST

Hvad gik godt? Hvad fik I ud af netværket? Indhold & udbytte Hvad har I brug for i det nye år? Hvad kan gøres bedre?

Udbud af fjernprint, tidsplan og løsning v/David Arbirk Digitalisering af enkeltforsendelser v/ Martin Dohn Afslutning