Kvalitetsudviklingsprojektet ”Faglig Sammenhæng” Camilla Rump Om undersøgelse af studerendes forståelse.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kvantitativt studie ~ PaRIS - spørgeskemaundersøgelsen Spørgeskemaundersøgelse Forår 2009 Mickael Bech, Trine Kjær, Eva Draborg Institut for Sundhedstjenesteforskning,
Advertisements

 Engelsk er et valgfag – det strækker sig fortrinsvis over sammenlagt 10 dage fordelt over de første to skoleperioder  Det betyder, at du har mulighed.
1 Pædagogisk IT-kørekort - Mentorforløb PowerPoint i undervisningen - med særligt fokus på billeder 1.Billedbeskæring 2.Lagring af billeder 3.Bitmap-billeder.
Del 2:Rammer for en professionel samtale med en patient ETABLERE EN RELATION, ANERKEND E OG SKABE TRYGHED 2 LEDE OG SKABE STRUKTUR 1 Indlede samtalen,
VIRKSOMHEDSSPECIALE Why the struggle? Anne Mette Ravn Nielsen, cand. mag. i tværkulturelle studier (færdig forår 2015) - skriv.
Skriv tekster, der fænger – 7 tips der toptuner din rapport Rikke Dinnetz
WORKSHOP 1C, DLF-kursus, Krogerup Højskole, den 19. oktober 2015.
WORKSHOP 1C, DLF-kursus, Ringsted, september 2015.
 Siden sidst – gennemgang af planer og ideer  Oplæg: modellering / observation  Opgave: afprøvning af spørgsmålstyper ud fra et oplevet dilemma, problem,
Nykritisk analysemetode
1 Foreningen af Statsautoriserede Revisorer - Værdien af revision.
KNÆK KODEN Samfundsfaglige område Opgaveformulering 4 – Danmark i en globaliseret verden.
KNÆK KODEN Det samfundsfaglige område Opgaveformulering 2 – Danmarks økonomi.
SRO SKRIV!. OVERORDNET STRUKTUR SRO SKRIV Gunvor Severinsen GREVE GYMNASIUM, 2016 OPGAVENS HOVEDDEL FORSIDE ABSTRACTABSTRACT INDHOLDS- FORTEG- NELSE INDLEDNING.
Vand på Island Et undervisningsforløb om vand og om hvordan vand udnyttes som resurse på Island. Ikke alle siderne er helt udviklet men kan bruges alene.
Forældremøde om motorik og sprog. PROGRAM Velkommen Sammenhængen mellem motorik og sprog Cafésamtaler Fælles afrunding.
Lineære funktioner og udviklingsforløb. Tillægsspørgsmål  Tillægsspørgsmål 1: En særlig linje er tangenten. Redegør for hvordan man bestemmer tangentligningen.
Almen studieforberedelse 3.g Videnskabsteori De tre forskellige fakulteter Humaniora Samfundsfag Naturvidenskabelige fag Fysik Naturgeografi.
SKRIVEFAGET Modul 4: Faglighed og taksonomi Lektion 2: Den redegørende skrivemåde.
Hvis Fagligt Begrundet Arbejdsdeling er svaret Hvad er så spørgsmålet?
Jeres produkt er i eksamenslokalet Din præsentation skal gemmes på j-drev + usb/papirudgave som ekstra sikkerhed Eksamenstiden er 30 minutter,
Inddragelse af borgerne i kerneopgaven Greve Workshop med åben universitet i Greve Kommune.
Introduktion til PV kurset 3 september 2012 Lars Peter Jensen og Lone Stub Petersen © SLP-gruppen,
Kandidatspeciale Klinisk Biomekanik Institut for Idræt & Biomekanik.
Det samfundsfaglige område Opgaveformulering 2 – Topskattelettelser
Karrierelæring på egen krop
Hvordan ved MUS? Anvend uddybende redskaber i RMUK og e. dok FØR
Afsluttende opgave ”Digitalisering”
Modul 4: Faglighed og taksonomi Lektion 2: Den redegørende skrivemåde
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Dronninglund 2/2-05.
Faglig udvikling i praksis 2017
DUBU Superbrugerrollen
Michael Svendsen Pedersen Lektor emeritus
Studieretningsprojektet
Overgang til den nye karakterbekendtgørelse på DPU:
Klargøring af præsentation og formidling Formidling/ messe Evaluering
Matematiske kompetencer
Efter Karl Henrik Flyums modeller
Skriftlige prøver i biologi og bioteknologi, 2017
Fremlæggelse af 1. deltagelsespligtigtopgave
Hvad går det hele ud på?.
En ny Forberedende Grunduddannelse
Fælles ledelsesgrundlag
Sundhed på 1. Hovedforløb 2013
Faglig læsning og skrivning
UDDANNELSE OG JOB 8. klasse
Line Leth Jørgensen Dysleksivejleder og læsekonsulent
PROBLEMFORMULERING | SYNOPSIS | METODEAFSNIT
- Fælles forståelse af kerneopgaven
Kvalitet i dagtilbud Pointer fra forskning Juni 2017
Forenklede Fælles Mål Matematik
FAKTISKE TEKSTER PÅ NETTET
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
ITTKS Trådløse Kommunikationssystemer ( Wireless Communication Systems ) Underviser: Torben Gregersen mail: Kontor: 320E.
Torsdag den Oplæg ansøgning og cv Start med at lave et cv
International økonomi for matematikere
Demokrati og medborgerskab
Anvendt Statistik Lektion 3
Planerne for uddannelse i STADS
Nyt fra forskningen – med fokus på kvalitet og kvalitetssikring
Netværk Dagtilbud & Skole.
Innovation i Naturfaglige fag
En introduktion af Otto
Igangsættelse af tankeprocesser – at formulere spørgsmål i forbindelse med flerfaglige projekter 7-trinsmodellen Karl Henrik Flyums model.
* Personalekursus Skriv emnet her *.
Er skånsk så svært endda?
Undervisningsplanlægning
Værktøj 10: Forandringer og stress - Individet
Tværmedial Kommunikation 13 Eksamen Eksamenstræning Digital retorik
Præsentationens transcript:

Kvalitetsudviklingsprojektet ”Faglig Sammenhæng” Camilla Rump Om undersøgelse af studerendes forståelse

Faglig sammenhæng Bernoulliligningen kan skrives: p + ½  v 2 +   gz = konstant 1.1Beskriv kvalitativt den fysiske betydning af de indgående led. 1.2Hvad er forudsætningen for at kunne anvende Bernoulliligningen? Bernoulliligningen kan skrives: p + ½  v 2 +   gz = konstant 1.1Beskriv kvalitativt den fysiske betydning af de indgående led. 1.2Hvad er forudsætningen for at kunne anvende Bernoulliligningen? Fra forudsætningstesten i 3602 E95

Faglig sammenhæng Fra forudsætningstesten i 3600 E95 Forklar med dine egne ord begreberne arbejde og effekt.

Faglig Sammenhæng Stripning Indholdet af fenol i en spildevandsstrøm skal nedbringes ved stripning med vanddamp i en fyldlegemekolonne. Spildevandsstrømmens størrelse og fenolkoncentrationen er kendt, ligesom den ønskede fenolkoncentration i den rensede vandstrøm er specificeret Hvilke yderligere specificationer har du brug for, før du kan dimensionere fyldlegemekolonnen? Stripning Indholdet af fenol i en spildevandsstrøm skal nedbringes ved stripning med vanddamp i en fyldlegemekolonne. Spildevandsstrømmens størrelse og fenolkoncentrationen er kendt, ligesom den ønskede fenolkoncentration i den rensede vandstrøm er specificeret Hvilke yderligere specificationer har du brug for, før du kan dimensionere fyldlegemekolonnen? Fra forudsætningstesten i kurset ”Øvelser i Kemiske Enhedsoperationer”

IV ca. 0% III ca. 30% I ca. 25% II ca. 45% Eksamen Sluttest Faglig sammenhæng

Aspekter af akademisk kompetence Faktuel viden Algoritmiske færdigheder Forståelse af teori Brug af teorien til forholde sig problemer i den virkelige verden Arbejde individuelt – teamwork Evne til at kommunikere sit fag

Forståelse og kompetence Forståelse Forklar, definer Intuitiv forankring Genkende i specifik såvel som generel form Oversætte mellem forskellige repræsentationer (formler, grafer, sproglige definitioner) Bruge (kompetence) Kende forudsætninger, vurdere konsekvenser Reducere/oversætte en virkelig situation til en model Skabe nye løsninger til virkelige situationer

Intuitiv forankring Der betragtes et vandret rør med en kontraktion, som vist på figuren. Strømningen fra plan 1 til plan 2 er friktionsfri. Trykket ved de to planer betegnes hhv. p 1 og p 2. Angiv om du forventer (begrund svaret): 1: p 1 > p 2 2: p 1 < p 2 3: p 1 = p 2 1 2

Ræsonnementer Redegør for et centralt element F.eks. Definer enheder for led, forklar/definer enkelte led Beskriv med dine egne ord ”Find fejl i” en given definition af et centralt element Angiv forudsætninger for en given model Afled konsekvenserne af en model, eller anvend en model på en givet fysisk situation. Kræver kvalitativ ræssoneren Vælg en passende model for en given fysisk situation Frasorter irrelevant information eller bed om mere information