Ådalens Skolens innovative legeplads – og LAR projekt Indskolingen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Svend Gønge-skolens værdier...
Advertisements

Kompetenceområde 1 • Får folk til at spille sammen • Motiverer og inspirerer folk til at gøre deres bedste • Viser tillid til, at folk kan løse opgaven.
Hvordan kan vi som forældre bidrage til at børnene bliver mere sunde og får mere bevægelse i hverdagen?  Hvis muligt skal Børnene gå/cykle i skole også.
Natur og science i børnehøjde.
Vejret Vandet i luften.
Klimatilpasning i virksomheder
Regnvand og spildevand i Hellerup Maglegård grundejerforening
NORDVAND Regnvand og spildevand i Ordrup-Charlottenlund
Dias til.
Skolereformen 2014 Herningsholmskolen 8. August 2013
Velkommen i Valhalla en præsentation af hverdagen...
Mozambique Børn henter vand og leger ved en oversvømmet kloak. Foto: IBIS / Mozambique.
Skyllesystemer & Overløbsriste
Problemet vedrører hele Hørsholm
NORDVAND Regnvand og spildevand i Gentofte sogn
NORDVAND Regnvand og spildevand i Klampenborg- Skovshoved
Grønne løsninger til håndtering af hverdagsregn og skybrud
 Foreningen er startet i 2007, af en gruppe forældre i samarbejde med skolebestyrelsen.  At få en bedre legeplads og udeområder ved Ulfborg Skole og.
Mølledammen Gode ting ved Mølledammen: • God Natur • Fiske muligheder • Forsamlingssted • Gåture • Ande fodring • Skovture • Hundeluftning.
Skemamøde 2014 den på Katrinebjergskolen.
Lovkrav Bekendtgørelse nr. 100 af 9. februar 2011, Bekendtgørelse om ændring af bekendtgørelse om husdyrbrug og dyrehold for mere end 3 dyreenheder, husdyrgødning,
CASSIOPEIASTUEN TRIVSEL OG LÆRING. MORGENMAD Hygge og dialog!
SFO – mellem skole- og fritidspædagogik
Miniøvelse Markér jordvand og grundvand. Markér grundvandsspejlet.
VANDMILJØINDSATS I DANMARK – RESULTATER OG UDFORDRINGER
Mobning er: Man bliver mobbet, når andre børn bliver ved med at drille en, og man synes, det ikke er sjovt.
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 1 December 2006 Vintersbølle Skole.
’Klar til brug’ dilemmaøvelse Skybrud Kraftig regn [indsæt organisation] [indsæt dato]
KLIMATILPASNINGSPLANER & DEN POLITISKE PROCES ved Philip Hartmann, By- og Miljødirektør, Gladsaxe Kommune.
1 Klimaet og kysterne Tryggevældes udløb (Foto, Inge Ambus)
Fællesskab og relAtioner i fdf
Diskussion - It og medier i danskfaget / TH & RFL DPU Konference //
NORDVAND Klimatilpasnings projekt ved Gentofterenden Ved Carsten Nystrup, Direktør Nordvand a/s.
Klimaklar i Skibhus Bag om projektet
Forsyning Ballerup Vandspejlet. Forsyning Ballerup og Vandspejlet Vi har brug for jeres hjælp til at finde nye, sjove og brugbare løsninger.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Plan & Miljø Flemming Gertz, Landscentret Vådområder - perspektivering og nytænkning.
Mølledammen Gode ting ved Mølledammen: God Natur Fiske muligheder Forsamlingssted Gåture Ande fodring Skovture Hundeluftning.
Kodeord: Praksis - og ’merværdi’ igennem udadvendt anvendelseorientering Nye videnskombinationer = flere fag i spil Dristigt og eksperimenterende arbejde.
Informationsmøde for forældre til kommende børnehaveklassebørn
Forslag til vedtægtsændringer § 2 Unionens formål Tilføjelse: ”At redde liv, vi lærer danskerne at svømme og vi uddanner livreddere”
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
Modernisering Børneunivers – den røde tråd ( 0 – 17 år) Indskoling og SFO Udendørs skur Udearealer - legeplads Midlertidig placering pædagogisk servicecenter.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
Er foreningerne for alle – eller bare for de fleste?
Regnvandshåndtering i dit område
Inno-elev Naturfagligt innovation i Frederikssund kommune
Grønne områder og aktiviteter
Viborgbørneby ”Kan Viborg blive Danmarks bedste børneby?”
Årstidernes gang Vejret, temperaturen, materialer fra naturen er med til bestemme hvad indeholder i dagen skal være.
Ådalens Skole Innovative legeplads og LAR projekt Mellemtrinnet.
Morgendagens Børne- og Ungeliv ELEVER Resultater af spørgeskemaundersøgelsen 2016 Published by Birgitte Færregaard Larsen April at 11:34 Powered.
Resultater fra spørgeskemaundersøgelsen omkring børns mad- og bevægelsesvaner Gørløse Skole og Lille Lyngby Skole Statusseminar torsdag den.
Skab plads til regnvand … på de private fællesveje Kåre Press-Kristensen Chefkonsulent, PKP Regnvandsteknik Tlf /
DGI årsmøde 5-februar-2013 ”MINIton i børnehaven”.
Evaluering af Aktiv rundt i Danmark lærernes observationer Følgende resultater er på baggrund af 1215 lærerbesvarelser af vores elektroniske spørgeskema.
Ådalens Skole Innovative LAR-projekt udskolingen.
350 emneforløb med objekter Matematik4.-6. klasse Matematik7.-9. klasse Biologi7.-9. klasse.
En skabelon for erhvervsfolk (du kan bruge denne PPT og tilpasse den efter dine egne behov) Dato, forfatter, emne/tema mv. "Østersøregionens udfordringer.
Tværfaglig udvikling, klimatilpasning, økonomi og grøn vækst.
En skabelon for beslutningstagere (du kan bruge denne PPT og tilpasse den efter dine egne behov) Dato, forfatter, emne/tema mv. "Østersøregionens udfordringer.
Træningselementer U5-U8 Kjellerup IF
Avatar-Skolen Er du mester af ild, vand, luft og Jord? Er du en
Årets skolebyggeri Sydhavnen Skole vandt i 2015 titlen som ”Årets Skolebyggeri” pba. flg. udtalelser fra juryen: “Arkitekturen inddrager naturelementet.
DEN REGIONALE BILLEDSKOLE
Leret i pottemag'rens hånd
At home The sittingroom The kitchen The dining room The bedroom
Natur Ud i naturen Mystik Fare vild, sove ude i naturen
Forslag til partsfordeling i forbindelse med etablering af pumpelag for vandløbet Holmen Møde med Arbjedsgruppe for Holmen, Kalundborg Kommune & Agrohydrologerne.
Klimatilpasning og LAR
Grøntråd 13. maj 2019 Måling: Klimaskift rangerer som klodens største trussel Når temperaturerne stiger cirka en grad, vil dyrelivet bevæge sig 100 kilometer.
Præsentationens transcript:

Ådalens Skolens innovative legeplads – og LAR projekt Indskolingen

De sidste år har regnvejret i perioder været mere voldsomt. Det giver større risiko for oversvømmelser. Det ser ud til, at vi får flere skybrud i fremtiden Klimaændringerne giver flere kraftige regnskyl

Ådalsskolen skal lave nyt legeområde til indskolingen

Legeområdet skal bruges både når der kommer meget regn og når det er tørvejr.

Området skal være sjovt for børn mellem 6-9 år

Det skal inspirere til gode lege og bevægelse

Området skal bruges til undersøgelser og eksperimenter

Det skal være smukt

Legeområdet skal have søer og vandløb der hænger sammen med Ådalen

udfordring Kom med forslag til, hvordan området rundt om skolen skal bruges i skoletiden og i fritiden. Både når der er meget og ingen vand