3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP 11.90 LEFT MARGIN 11.90 RIGHT MARGIN Gallup for Region Sjælland © TNS 17. marts 2015 61633.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Analyse af rejsekortet for
Advertisements

Århus Kommune Undersøgelse på tilsynsområdet Telefonundersøgelse foretaget november respondenter.
Værktøj til CSR-dreven innovation Der skal udvikles et nyt værktøj til CSR-dreven innovation. Vores mål er, at værktøjet skal inspirere og hjælpe danske.
Udfordringer og løsninger – Hvordan skal Danmark agere politisk ift
10 Konkurrencesituation
TNS Gallup - Public Ugens Gallup Sundhed Public. © Gallup Instituttet for Berlingske Tidende Gallups undersøgelse er gennemført 17. til 19. juni 2008.
1 Vollsmose - Imageundersøgelse Mediehus Vollsmose November 2009.
Tid, hastighed og forandring ...
Trådløst net. Trådløst netværk i hele huset • Det nytter ikke at købe internetudbyderens hurtigste forbindelse, hvis den trådløse netværksrouter er.
Visionen for ingeniøruddannelserne - erhvervslivets behov
Sortering af affald Dato: 17. december Agenda Sortering af affald Dato: 17. december 2010 TNS Gallup A/S Kontaktperson Celia Paltved-Kaznelson Danmarks.
DDB Hindsgavl den 26. maj 2011 René Birkemark Olesen
Digital post på Virk.dk Siden 2010 I dag ca brugere
Tele- og dataudbud 6 kommuner i Midt- og Vestjylland
P ISA, NATIONALE TESTS OG BESPARELSER – HVAD RAGER DET MIG ??!! Skolebestyrelsens årsberetning for 2010/2011 – og årene, der kommer.
FOA © TNS Dato: April 2013 Projekt: FOA Evaluering af kommunalreformen April 2013.
Grunddataprogrammet.
MARTS 2013 NATIONAL BENCHMARKUNDERSØGELSE RESULTATER OG ANBEFALINGER BEDRE BIBLIOTEKER 2013 NATIONALE RESULTATER Alternative title slide.
Perspektiver og muligheder for fremtidig udbygning af den digitale infrastruktur i Region Midtjylland? v/ Jens Jørn Justesen, formand for EnergiMidt.
Velkommen til Konference om kommunernes rolle i udbredelsen af bredbånd og mobildækning.
Fælles EPJ til hospitalerne i Region Midtjylland
Midtjyske virksomheder om efteruddannesle Resultater fra Det midtjyske Vækstlag August 2009.
Statistik og kvantitativ metode Politik & Administration og Samfundsfag 3. semester 2007 Lektion 5, tirsdag den 23. oktober Punkt- og intervalestimering.
Jobrådgivernes Brancheforening Brugertilfredshed hos ”anden aktør” København 30. november 2011.
Gennemført af YouGov for Bolius Omnibus – mandag uge 31.
TURISMEN ANNO VI INDLEDER PROCESSEN MED ANALYSER FASE 1 – EKSTERN ANALYSE – Formål: Bedre kendskab og forståelse for gæsterne fra Tyskland og Danmark.
Mødet med kursisten - motivation og barrierer 24. Februar 2014.
Danmarks offentlige organisationers omdømme blandt danske borgere
Pressemeddelelse om - Mobilt bredbånd og internet på mobilen Tal fra Q danskere har deltaget i undersøgelsen.
Fællesoffentlige løsninger Henrik Frost Christophersen,
Den digitale infrastruktur - er vi parate til telemedicin i stor skala? Vicedirektør Katrine Winding 5. december 2014, København.
It i de gymnasiale uddannelser Udstyr og anvendelse, 2010.
Strategi for Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek.
Masterplan for infrastruktur Region Midtjylland Give en status for hvordan infrastrukturen ser ud i dag, Redegøre for de udfordringer, vi står overfor,
PLANTEDIREKTORATET Principper for Plantedirektoratets arbejde Morten Ejrnæs.
Kæledyr koster Ann Lehmann Erichsen, forbrugerøkonom.
af 12 Region Hovedstadens Vækstbarometer Internationalisering ”Region Hovedstadens Vækstbarometer” er et repræsentativt panel.
SAMMEN ER VI STÆRKE.... Silkeborg under pres SITUATIONEN Et stærkt erhvervsliv er forudsætningen for en stærk by!
Borgerservice Undersøgelse af brugertilfredsheden med Borgerservice Marts
Mobil infrastruktur, status og Fyns forventede udvikling på kort og lang sigt Network Development Manager Lars L. Henneberg (Telenor) ved Fyns Fremtid.
Digitalisering af fremtidens bilsalg brugtbilsalg Nyborg 6. juni 2013.
TNS Gallup - Public Tema: Hjemmehjælpere 23. – 25. august 2010 Public
Gallup om Madspild © TNS Dato: Maj 2016 Projekt: Gallup om Madspild.
-En undersøgelse, hvor mange personer stilles de samme spørgsmål med et standardiseret spørgeskema. -Respondenterne er typisk udvalgt som en stikprøve,
Bredbånd til alle - også på landet Kaj Møldrup Christensen – formand for Panel for Udvikling i Landdistrikter og Fiskeriområder.
1 Undersøgelse blandt tekniske forvaltninger i kommunerne Dansk Energi oktober 2010.
Gallup om Det gode liv © TNS Februar 2014 Projekt: Gallup om Det gode liv som kilde til vækst.
Salg til det offentlige - Aarhus Kommune. Public Intelligence: Vi har lavet de fleste fejl selv. Peter Julius Public Intelligence rådgiver virksomheder,
Dagbehandlingen Sofiehuset Brugertilfredshedsundersøgelse blandt brugere i dagbehandlingen November 2012.
Sikkerhedskursus (følgende lektioner er tilgængelige i dette kursus
Analyse omkring rytmiske koncerter November 2016
Digitaliseringsstyrelsen
Mobil- og bredbåndsdækning
Analysebehov og bredbåndsdækning
Behovsundersøgelse Blandt håndboldklubber – opsummeret resultater, identificerede behov og mulige udviklingstiltag.
Netplan A/S.
Fællesoffentlig digitaliseringsstrategi
10 Konkurrencesituation
Hovedtal og konklusioner for branchen
Den kriminelle fødekæde i bander og
Next Step for at fremme telemedicin
Hovedtal og konklusioner for branchen
Hvad er Virk? Er det en portal? Er det en linksamling?
Den kriminelle fødekæde i bander og
Hovedtal og konklusioner for branchen
Få mere at vide - LYT - SPØRG
BASELINEUNDERSØGELSEN 2015 – forældre til folkeskoleelever
Hovedtal og konklusioner for branchen
Danmarkspanel uge
APV - Arbejdspladsvurdering
Præsentationens transcript:

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Gallup for Region Sjælland © TNS 17. marts Gallup for Region Sjælland Mobildækning erhverv

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN © TNS Gallup for Region Sjælland Gallups undersøgelse er gennemført 24. februar – 8. marts 2015 og er baseret på cati interviews med 502 repræsentativt udvalgte virksomheder i Region Sjælland. Gallup for Region Sjælland © TNS 17. marts Problemstilling 2 Formål med undersøgelsen Der ønskes en kortlægning af hhv. mobil- og internet-dækning i virksomheder i Region Sjælland.  Hvor mange oplever problemer med hhv. mobil og internetdækning?  Skyldes en evt manglende dækning, at der ikke udbydes dækning – eller skyldes det manglende vilje til at betale for dækning.  Hvordan generes virksomheder i hverdagen, med en evt. manglende dækning.

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Gallup for Region Sjælland © TNS 17. marts Anbefalinger 3 Insights 13% af virksomhederne oplever at deres nuværende internetløsning ikke lever 100% op til virksomhedens behov for at være online 50% af virksomhederne, der gør brug af offentlige digitale selvbetjeningsløsninger, oplever at det fungerer godt – den anden halvdel af brugerne oplever problemer… Hver 3. virksomhed (og hver 2 i landdistrikter) svarer ja til, at en hurtigere internetforbindelse til deres virksomhed vil betyde, at virksomheden kan påtage sig nye opgaver eller kunne blive mere effektiv. 4 ud af 10 virksomheder svarer, at der findes en bedre internetløsning, som de har fravalgt… Dette gælder dog kun 23% i landdistrikter. Mere end hver 3. virksomhed oplever problemer med mobildækning i virksomheden – I landdistrikter er det mere end hver 2. virksomhed Anbefalinger / overvejelser At udarbejde et detaljeret kort over, hvilke tekniske muligheder der er i de enkelte områder i regionen – for dermed at kunne udarbejde en politisk vision og handlingsplan. Hvis der ønskes en øget tilgang af erhverv til landdistrikter, ser det ud til, at der er nogle tekniske udfordringer forbundet med dette… Skal der opsættes flere mobilmaster i landdistrikter? Skal der være mere fibernet?

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN © TNS Gallup for Region Sjælland Gallups undersøgelse er gennemført 24. februar – 8. marts 2015 og er baseret på cati interviews med 502 repræsentativt udvalgte virksomheder i Region Sjælland. Gallup for Region Sjælland © TNS 17. marts Gallup til Region Sjælland 4 Feltperiode: Den 24. februar – 8. marts 2015 Målgruppe: Repræsentativt udvalgte erhvervsvirksomheder i Region Sjælland Vi har talt med en beslutningstager med indsigt i virksomhedens internet og mobilløsninger. Metode: CATI (telefoninterviews). Stikprøvestørrelse: 502 personer Stikprøven er vejet på kommune og virksomhedsstørrelse Akkreditering: Enhver offentliggørelse af resultater, der stammer fra denne undersøgelse, skal være anført følgende kildeangivelse: © TNS Gallup for Region Sjælland

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN © TNS Gallup for Region Sjælland Gallups undersøgelse er gennemført 24. februar – 8. marts 2015 og er baseret på cati interviews med 502 repræsentativt udvalgte virksomheder i Region Sjælland. Gallup for Region Sjælland © TNS 17. marts Q1 – Korrekt fordeling på virksomhedsstørrelse Q2 – God fordeling på brancher Q3 – 66% af virksomhederne omsætter for under 25 mio. kr. Q4 – stikprøven har en fin fordeling mellem by og land. Q6 – Virksomheder i landdistrikter er der 16% med fibernet og virksomheder i storbyerne er der 33% der benytter fiber Q7 – 79% af virksomhederne svarer, at deres nuværende internetløsning enten lever særdeles godt, meget godt eller godt op til virksomhedens behov for at være online. I landdistrikter er dette tal 64% = mere end hver 4. svarer dårligt, meget dårligt eller virkelig dårligt. Q8 – 76% af dem der ikke er tilfreds med internetløsningen svarer, at årsagen er lav hastighed og 42% svarer mange udfald Q9 – 19% af de 20% der oplever problemer med internettet svarer, at de på sigt vil blive nødt til at flytte – 12% svarer måske. Q10 – 16% svarer ja til, at de har hørt om, at virksomhedens medarbejdere oplever problemer med at arbejde hjemmefra. Q11 – De problemer medarbejderne oplever er primært hastighed 62% Q12 – 78% anvender offentlige digitale løsninger i den daglige drift Q13 – 50% af dem der anvender offentlige digitale løsninger oplever at de fungerer godt – resten oplever problemer… Q14 – 11% svarer bedre bredbåndsdækning/mobildækning som en af 3 ting, der er vigtigst for, at deres virksomhed kan vækste Q15 – Hver 3. svarer ja til, at en bedre internetforbindelse vil betyde at virksomheden kan påtage sig flere arbejdsopgaver Q16 – 15% svarer ja til, at en hurtigere internetforbindelse til virksomheden og/eller dets medarbejdere ville have betydning for rekrutteringsmulighederne Q17 – 39% svarer, at der eksisterer en bedre internetløsning, som de har fravalgt Q18 – 90% benytter mobiltelefoner i virksomheden Q20 – 64% svarer ja til, at de har mobildækning indendørs i hele virksomheden – mere end hver 3. kan ikke svare ja… Q21 – 11% har investeret i en løsning for at forbedre mobildækningen i virksomheden – flest i landdistrikter Q22 – 64% svarer ja til, at det ville have betydning for placeringen af virksomheden, hvorvidt der er en hurtig internetforbindelse Gallup om mobildækning - Erhverv Resultater

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN © TNS Gallup for Region Sjælland Gallups undersøgelse er gennemført 24. februar – 8. marts 2015 og er baseret på cati interviews med 502 repræsentativt udvalgte virksomheder i Region Sjælland. Gallup for Region Sjælland © TNS 17. marts Gallup om mobildækning - Erhverv Q1: Hvor mange medarbejdere er der i den virksomhed/filial, jeg har ringet til? N = 502, (alle respondenter)

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN © TNS Gallup for Region Sjælland Gallups undersøgelse er gennemført 24. februar – 8. marts 2015 og er baseret på cati interviews med 502 repræsentativt udvalgte virksomheder i Region Sjælland. Gallup for Region Sjælland © TNS 17. marts Gallup om mobildækning - Erhverv Q2: Hvilken branche hører din virksomhed under? N = 502, (alle respondenter)

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN © TNS Gallup for Region Sjælland Gallups undersøgelse er gennemført 24. februar – 8. marts 2015 og er baseret på cati interviews med 502 repræsentativt udvalgte virksomheder i Region Sjælland. Gallup for Region Sjælland © TNS 17. marts Gallup om mobildækning - Erhverv Q3: Hvor meget omsatte i for sidste år? N = 502, (alle respondenter)

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN © TNS Gallup for Region Sjælland Gallups undersøgelse er gennemført 24. februar – 8. marts 2015 og er baseret på cati interviews med 502 repræsentativt udvalgte virksomheder i Region Sjælland. Gallup for Region Sjælland © TNS 17. marts Gallup om mobildækning - Erhverv Q4: Ligger virksomheden i….? N = 502, (alle respondenter)

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN © TNS Gallup for Region Sjælland Gallups undersøgelse er gennemført 24. februar – 8. marts 2015 og er baseret på cati interviews med 502 repræsentativt udvalgte virksomheder i Region Sjælland. Gallup for Region Sjælland © TNS 17. marts Gallup om mobildækning - Erhverv Q6: Hvilken teknik er anvendt i virksomheden nuværende internetløsning? N = 502, (alle respondenter)

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN © TNS Gallup for Region Sjælland Gallups undersøgelse er gennemført 24. februar – 8. marts 2015 og er baseret på cati interviews med 502 repræsentativt udvalgte virksomheder i Region Sjælland. Gallup for Region Sjælland © TNS 17. marts Gallup om mobildækning - Erhverv Q7: Hvor godt lever den nuværende internetløsning op til virksomhedens behov for at være online? N = 502, (alle respondenter)

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN © TNS Gallup for Region Sjælland Gallups undersøgelse er gennemført 24. februar – 8. marts 2015 og er baseret på cati interviews med 502 repræsentativt udvalgte virksomheder i Region Sjælland. Gallup for Region Sjælland © TNS 17. marts Gallup om mobildækning - Erhverv Q8: Hvorfor er du ikke tilfreds med virksomhedens internetløsning? N = 101, svarende til 20% af samlede respondenter (alle der ikke er tilfredse ekskl. Ved ikke)

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN © TNS Gallup for Region Sjælland Gallups undersøgelse er gennemført 24. februar – 8. marts 2015 og er baseret på cati interviews med 502 repræsentativt udvalgte virksomheder i Region Sjælland. Gallup for Region Sjælland © TNS 17. marts Gallup om mobildækning - Erhverv Q8: Hvorfor er du ikke tilfreds med virksomhedens internetløsning? N = 20, der har svaret noget under ”andet notér"

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN © TNS Gallup for Region Sjælland Gallups undersøgelse er gennemført 24. februar – 8. marts 2015 og er baseret på cati interviews med 502 repræsentativt udvalgte virksomheder i Region Sjælland. Gallup for Region Sjælland © TNS 17. marts Gallup om mobildækning - Erhverv Q9: Vil virksomheden, på sigt, være tvunget til at flytte, hvis netværket ikke bliver bedre? N = 101, svarende til 20% af samlede respondenter (alle der ikke er tilfredse ekskl. Ved ikke)

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN © TNS Gallup for Region Sjælland Gallups undersøgelse er gennemført 24. februar – 8. marts 2015 og er baseret på cati interviews med 502 repræsentativt udvalgte virksomheder i Region Sjælland. Gallup for Region Sjælland © TNS 17. marts Gallup om mobildækning - Erhverv Q10: Har du hørt om, at virksomhedens medarbejdere oplever problemer ved at arbejde hjemmefra, pga. dårlig IT infrastruktur? N = 502, (alle respondenter)

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN © TNS Gallup for Region Sjælland Gallups undersøgelse er gennemført 24. februar – 8. marts 2015 og er baseret på cati interviews med 502 repræsentativt udvalgte virksomheder i Region Sjælland. Gallup for Region Sjælland © TNS 17. marts Gallup om mobildækning - Erhverv Q11: Hvilke problemer oplever medarbejderne? N = 82, svarende til 16% af samlede respondenter (alle der har hørt om en medarbejder der ikke er tilfreds)

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN © TNS Gallup for Region Sjælland Gallups undersøgelse er gennemført 24. februar – 8. marts 2015 og er baseret på cati interviews med 502 repræsentativt udvalgte virksomheder i Region Sjælland. Gallup for Region Sjælland © TNS 17. marts Gallup om mobildækning - Erhverv Q12: Anvender virksomheden offentlige digitale løsninger i den daglige drift? N = 502, (alle respondenter)

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN © TNS Gallup for Region Sjælland Gallups undersøgelse er gennemført 24. februar – 8. marts 2015 og er baseret på cati interviews med 502 repræsentativt udvalgte virksomheder i Region Sjælland. Gallup for Region Sjælland © TNS 17. marts Gallup om mobildækning - Erhverv Q13: Hvad er virksomhedens erfaring, med brugen af offentlige digitale selvbetjeningsløsninger? N = 394, svarende til 78% af samlede respondenter (Alle der benytter de offentlige digitale selvbetjeningsløsninger)

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN © TNS Gallup for Region Sjælland Gallups undersøgelse er gennemført 24. februar – 8. marts 2015 og er baseret på cati interviews med 502 repræsentativt udvalgte virksomheder i Region Sjælland. Gallup for Region Sjælland © TNS 17. marts Gallup om mobildækning - Erhverv Q13: Hvad er virksomhedens erfaring, med brugen af offentlige digitale selvbetjeningsløsninger? (andet notér) N = 75, der har svaret ”andet notér” i Q13

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN © TNS Gallup for Region Sjælland Gallups undersøgelse er gennemført 24. februar – 8. marts 2015 og er baseret på cati interviews med 502 repræsentativt udvalgte virksomheder i Region Sjælland. Gallup for Region Sjælland © TNS 17. marts Gallup om mobildækning - Erhverv Q14: Hvilke 3 ting er vigtigst for, at din virksomhed kan vækste? N = 502, (alle respondenter)

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN © TNS Gallup for Region Sjælland Gallups undersøgelse er gennemført 24. februar – 8. marts 2015 og er baseret på cati interviews med 502 repræsentativt udvalgte virksomheder i Region Sjælland. Gallup for Region Sjælland © TNS 17. marts Gallup om mobildækning - Erhverv Q14: Hvilke 3 ting er vigtigst for, at din virksomhed kan vækste? N = 220, der har svaret ”andet, notér” i Q14

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN © TNS Gallup for Region Sjælland Gallups undersøgelse er gennemført 24. februar – 8. marts 2015 og er baseret på cati interviews med 502 repræsentativt udvalgte virksomheder i Region Sjælland. Gallup for Region Sjælland © TNS 17. marts Gallup om mobildækning - Erhverv Q15: Vil en hurtigere internetforbindelse til din virksomhed betyde, at virksomheden kan påtage sig nye opgaver eller kunne løse nuværende opgaver, mere effektivt? N = 502, (alle respondenter)

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN © TNS Gallup for Region Sjælland Gallups undersøgelse er gennemført 24. februar – 8. marts 2015 og er baseret på cati interviews med 502 repræsentativt udvalgte virksomheder i Region Sjælland. Gallup for Region Sjælland © TNS 17. marts Gallup om mobildækning - Erhverv Q16: Vil en hurtigere internetforbindelse til virksomheden, og/eller til medarbejdernes privatadresser, have betydning for virksomhedens muligheder for at rekruttere nye medarbejdere? N = 502, (alle respondenter)

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN © TNS Gallup for Region Sjælland Gallups undersøgelse er gennemført 24. februar – 8. marts 2015 og er baseret på cati interviews med 502 repræsentativt udvalgte virksomheder i Region Sjælland. Gallup for Region Sjælland © TNS 17. marts Gallup om mobildækning - Erhverv Q17: Har virksomheden mulighed for at opgradere virksomhedens internetløsning til en hurtigere løsning, eller har i allerede den bedste løsning, der er til rådighed på adressen? N = 502, (alle respondenter)

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN © TNS Gallup for Region Sjælland Gallups undersøgelse er gennemført 24. februar – 8. marts 2015 og er baseret på cati interviews med 502 repræsentativt udvalgte virksomheder i Region Sjælland. Gallup for Region Sjælland © TNS 17. marts Gallup om mobildækning - Erhverv Q18: Benytter i mobiltelefoner i virksomheden? N = 502, (alle respondenter)

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN © TNS Gallup for Region Sjælland Gallups undersøgelse er gennemført 24. februar – 8. marts 2015 og er baseret på cati interviews med 502 repræsentativt udvalgte virksomheder i Region Sjælland. Gallup for Region Sjælland © TNS 17. marts Gallup om mobildækning - Erhverv Q19: Er der mobildata (3G eller 4G) dækning indendørs i hele virksomheden? N = 453, svarende til 90% af samlede respondenter (alle der bruger mobiltelefoner i virksomheden)

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN © TNS Gallup for Region Sjælland Gallups undersøgelse er gennemført 24. februar – 8. marts 2015 og er baseret på cati interviews med 502 repræsentativt udvalgte virksomheder i Region Sjælland. Gallup for Region Sjælland © TNS 17. marts Gallup om mobildækning - Erhverv Q20: Har virksomheden investeret i en løsning for at forbedre mobildækningen i virksomheden? (f.eks. et DAS anlæg) N = 502, (alle respondenter)

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN © TNS Gallup for Region Sjælland Gallups undersøgelse er gennemført 24. februar – 8. marts 2015 og er baseret på cati interviews med 502 repræsentativt udvalgte virksomheder i Region Sjælland. Gallup for Region Sjælland © TNS 17. marts Gallup om mobildækning - Erhverv Q21: Hvis du skulle etablere en ny virksomhed, vil det så have betydning for placeringen af virksomheden, hvorvidt der er en hurtig internetforbindelse? N = 502, (alle respondenter)

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN © TNS Gallup for Region Sjælland Gallups undersøgelse er gennemført 24. februar – 8. marts 2015 og er baseret på cati interviews med 502 repræsentativt udvalgte virksomheder i Region Sjælland. Gallup for Region Sjælland © TNS 17. marts De procenttal, der gengives i resultatafsnittet, er behæftet med en vis usikkerhed hidrørende fra, at man i stedet for at spørge alle i populationen kun har spurgt et mindre udvalg af dem. Usikkerheden kan angives som 95% sikkerhedsgrænse. Det betyder, at det sande procenttal med 95 % sikkerhed ligger indenfor et givent interval. Dette interval er baseret på basestørrelse. Følgende slides viser en oversigt over størrelsen på de statistiske usikkerheder, samt basestørrelser. Statistisk usikkerhed

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN © TNS Gallup for Region Sjælland Gallups undersøgelse er gennemført 24. februar – 8. marts 2015 og er baseret på cati interviews med 502 repræsentativt udvalgte virksomheder i Region Sjælland. Gallup for Region Sjælland © TNS 17. marts Statistisk usikkerhed

3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN © TNS Gallup for Region Sjælland Gallups undersøgelse er gennemført 24. februar – 8. marts 2015 og er baseret på cati interviews med 502 repræsentativt udvalgte virksomheder i Region Sjælland. Gallup for Region Sjælland © TNS 17. marts Basestørrelser