Synliggør dit lederskab med et nyhedsbrev. Dette er værktøjet for dig, der vil Sikre at dine medarbejdere har fokus på de vigtigste emner eller udfordringer.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
DIN STIFINDER SYGEMELDT? LAD OS HJÆLPE…
Advertisements

Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
Hjælp der er en journalist i røret
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
Vælg layout på masteren: Højreklik på siden / Layout / Vælg mellem ”Fastholdelseskaravenen” eller ”Brug for unge” Overskrift MAX 2 linjer Underoverskrift.
Struktur: ”Quiz og byt”
Første gang du logger på, skal du bestille ny adgangskode her
Velkommen til matematikkonference 7/3-13
Det Internationale Område Studieområde 3/
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
SSQ12-C SSQ12-C Instruktioner De følgende spørgsmål drejer sig om din evne til – og oplevelse i forbindelse med – at høre og lytte i forskellige situationer.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Introduktion til værdistrømsanalyser
Deltag i konkurrencen om at blive regionens mest succesfulde eller modigste initiativ på Center for Telemedicins konference den 11/ Beskriv jeres.
Storyboard Læringsseminar 4
Skabelon til strategisk plan
Europa - kort og godt : få vejledning om at bo, arbejde og rejse i EU 27. september 2012 Ulla Willert Bortignon.
Netværk Familie Arbejds- relationer Dig Venner Fritid Perifere
Patientsikkerhedsrunde - et ledelsesredskab
DiFUS-gruppen Gitte Westeraa, Sille Krill, Iben Højer Larsen, Kathrine Vognsen Jes Hollænder.
Kvantitative metoder
Mødeledelse og deltagelse
ORIENTERING OM LEDELSESEVALUERING – til medarbejdere
Det handler om at følges med nogen og skabe resultater.
Relationer – Omgangstone
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret Maksimal nytte af LandbrugsInfo Kongressen Planteproduktion 2004 Herning den 14.
Efterår 2012Korrespondancemeddelelsen Korrespondance- meddelelsen (KM)
Sådan strukturerer du en Trin-for-trin guide.
1 Du er leder At være formand er at være leder Men jeg er frivillig – og det er resten af bestyrelsen også! Lederen sætter rammen – sammen med de øvrige.
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
Introduktion til Det Praktiske Projekt
Kildekritik Niveau 3 for MVU. Om nødvendigheden af kildekritik.
 Åben KM Udfyld oplysninger:  Indbakke: NYE  Kommunikerende enhed: Alle beskeder: + hospitalskode Afdelingsspec.: afdelingskode, søg med  Afslut med.
ANSØGNINGEN At søge job handler blandt andet om at skrive ansøgninger
Vælg et flaskepost tema. Flaskepost nr.: Tema :________________________________________ Skriv 3 ord: ______________________ ________________________ ____________________.
Videregående pc-vejledning 60+Bornholm Velkommen til.
© due & partners Template 2: Telefonmodel for permission Introduktion til samtalen Salgsargumentationen samt ”call for action” Afslutning på samtalen.
Januar 2011 Trivselsmøder.
Korte (max. ½ time) ugentlige dialog møder i teamet/afdelingen. Stående omkring tavlen. Ledes af nærmeste daglige leder. Dialog omkring: Handlingsplanen.
... Hvis du sender det til (mindst ) 2 venner... Får du 3 år med masser af held!!! ***
Sådan oversætter du centrale budskaber. Dette værktøj er for dig, som vil Blive bedre til at kommunikere overordnede budskaber til egne medarbejdere,
Planlæg din kommunikation. Dette værktøj er til dig, som Står over for en kommunikationsindsats Vil sikre, at dine budskaber kommer frem Vil kommunikere.
Skab dit eget kommunikationsværktøj. Dette er et værktøj til dig, som vil Have orden i og styr på din kommunikation Være mere effektiv i brugen af dine.
Velkommen til: UU+ på Podio Webinaret starter kl 11:00 Bemærk! Du behøver ikke at teste dit webcam og mikrofon, for de er begge slået fra. Det er meningen.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Kunsten at give god feedback
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Mødeledelse og deltagelse Nyremedicinsk Afdeling Y.
Præsentationsteknik Hvorfor skal I lære præsentationsteknik? Hvad kan I bruge det til i hverdagen? Det med præsentationer, er det ikke bare noget man kan.
Oplæg til medarbejderne
De seks tænkehatte (Edward de Bono)
Modul 2.1 – Go’dag til Cura og Fælles Sprog III
Introduktion til ”Sæt kerneopgaven i spil”

Læringsteam Uge / Pakke 2 Modul 2.4 – Mere om FSIII.
Pressekursus Silkeborg den 11. oktober 2017.
Dorthe Olsen, Risikomanager, Socialforvaltningen.
MEDvirk NU - en digital tjekliste til at nå i mål med arbejdsmiljøet
Del 2 - Synliggørelse af hvordan vi hver især bidrager til løsningen af kerneopgaven. Til proceslederen: Inden du gennemfører processen med medarbejderne,
Efterlevelse af 8 skridt til bedre møder
Instruktion s. 1/3 : Introduktion CAMPUS+ forberedelse.
Introsidernes betydning
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Fortæl din makker hvad dine vigtigste arbejdsopgaver er.
Eksamen D. 18/ Varighed: 30 min
Anvendelsen af FIP – et værktøj til måling af ledige flygtninge og indvandreres progression i arbejdsmarkedsparathed Vejledning til projektadministrator.
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Trivselsmodel Et adhoc udvalg har i 2018 arbejdet med ideer til, hvordan ÆS lokalafdelinger kan fremme trivsel blandt frivillige. I foråret 2019 overdrog.
Præsentationens transcript:

Synliggør dit lederskab med et nyhedsbrev

Dette er værktøjet for dig, der vil Sikre at dine medarbejdere har fokus på de vigtigste emner eller udfordringer for din afdeling eller dit team Skabe viden på tværs Synliggøre projekter/indsatser og andre nyheder Skabe synergi og videndeling blandt dine medarbejdere

Dette værktøj indeholder En beskrivelse af grundstenene i et nyhedsbrev, så du let kan lave dit eget nyhedsbrev Et arbejdspapir der indeholder: –Tjekliste til nyhedsbrevets elementer –Skabelon til et nyhedsbrev

Hvad er et nyhedsbrev? Nyhedsbrevet er et redskab, der hurtigt og nemt hjælper dig med at prioritere de vigtigste begivenheder og emner for dine medarbejdere I nyhedsbrevet kan du rose gode resultater og indsatser  øge engagementet i din afdeling/team Nyhedsbrevet kan være et middel til at skabe sammenhold, synergi og læring på tværs af teamet

Hvorfor et nyhedsbrev? Dine medarbejdere har brug for: 1.At vide hvad beslutninger betyder for netop dem 2.At kende status på projekter, der betyder noget for virksomheden/deres afdeling 3.At du sorterer i informationsstrømmen, så de kan fokusere på det, der er vigtigst lige nu!

Sådan gør du… Du kan printe dit nyhedsbrev ud og dele det rundt eller sende det i en mail –Vælg den måde at distribuere på, der gør det lettest for medarbejderne at få adgang til indholdet Nyhedsbrevet er et supplement til de øvrige kanaler - og skal ikke erstatte dem –Dog vil noget information - fx fra afdelingsmødet - kunne lægges over i nyhedsbrevet for at spare tid på mødet

Sådan gør du Seks simple formidlingskneb til det gode nyhedsbrev 1.Prioritér det vigtigste for dine medarbejdere og beskriv informationen kort og klart 2.Skriv til dem som deres leder 3.Skriv til dine medarbejdere 4.Gør status og ros gode resultater i dit brev 5.Henvis til andre i afdelingen/teamet, der kan fortælle mere 6.Involvér medarbejderne i videndelingen (De seks punkter uddybes på de efterfølgende slides)

Sådan gør du... 1.Prioritér det vigtigste for dine medarbejdere og gør informationen kort og klar Du skal fungere som filter for den overflod af information, medarbejderne oplever. Skær ind til benet og udvælg de vigtigste ting

Sådan gør du... 2.Skriv til dem som deres leder Skriv i dit eget sprog, så dine medarbejdere kan genkende dig. Skriv som du taler!

Sådan gør du... 3.Skriv til dine medarbejdere Start med at skrive om det, der er vigtigst for medarbejderne lige nu og om det, der tidsmæssigt ligger tæt på. På den måde sikrer du medarbejdernes opmærksomhed

Sådan gør du... 4.Gør status og ros gode resultater i dit brev Når du roser i dit nyhedsbrev, er du med til at skabe gejst i afdelingen og samtidig signalerer du, at det betaler sig at gøre en indsats

Sådan gør du... 5.Henvis til andre i afdelingen/teamet, der kan fortælle mere Ved at henvise til andre medarbejdere i afdelingen sikrer du, at brevet bliver kort. Samtidig sætter du gang i videndeling og synergi på tværs af din afdeling

Sådan gør du... 6.Involvér medarbejderne i videndelingen Afslut dit nyhedsbrev med en opfordring til medarbejderne om at sende en mail til alle i afdelingen, hvis de går rundt med relevant information, der bør deles i afdelingen

Skabelon til nyhedsbrevet Kære medarbejdere - Indledning: Skriv formålet med nyhedsbrevet Den gode nyhed - Hvad er gået særligt godt for afdelingen i den sidste tid? I vores afdeling har vi for tiden de her udfordringer... - De tre vigtige ting for afdelingen lige nu og her - Hvordan ønsker du, dine medarbejderne skal forholde sig? - Hvem i afdelingen kan fortælle mere? Siden sidst - Hvor er der er sket noget nyt i forhold til sidste uges vigtigste punkter? - Hvor er der ikke sket noget, og hvornår forventer du nye oplysninger i sagen? - Hvilke gode resultater kan du rose i afdelingen? - Hvem i afdelingen kan fortælle mere? I den nærmeste fremtid... - Hvad er den vigtigste ting, som afdelingen vil møde i den nærmeste fremtid? - Hvornår vil dine medarbejdere få noget at vide? - Hvem i afdelingen kan fortælle mere? Afslutning: - Har du informationer, som du mener, det er vigtigt at dele med resten af afdelingen, så send en mail Kære medarbejdere - Indledning: Skriv formålet med nyhedsbrevet Den gode nyhed - Hvad er gået særligt godt for afdelingen i den sidste tid? I vores afdeling har vi for tiden de her udfordringer... - De tre vigtige ting for afdelingen lige nu og her - Hvordan ønsker du, dine medarbejderne skal forholde sig? - Hvem i afdelingen kan fortælle mere? Siden sidst - Hvor er der er sket noget nyt i forhold til sidste uges vigtigste punkter? - Hvor er der ikke sket noget, og hvornår forventer du nye oplysninger i sagen? - Hvilke gode resultater kan du rose i afdelingen? - Hvem i afdelingen kan fortælle mere? I den nærmeste fremtid... - Hvad er den vigtigste ting, som afdelingen vil møde i den nærmeste fremtid? - Hvornår vil dine medarbejdere få noget at vide? - Hvem i afdelingen kan fortælle mere? Afslutning: - Har du informationer, som du mener, det er vigtigt at dele med resten af afdelingen, så send en mail