Søllerød Skole Trafik Forum Trørødskolen skoledistrikt 6. juni 2006.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Åbent møde Kystparken Sdr. Nyrup Grundejerforening.
Advertisements

Sikker skoletrafik på Kirkebjerg Kåre Press-Kristensen De aktive cyklister i Vanløse
Ubetinget vigepligt Ubetinget vigepligt
Velkommen til Jeopardy: Trafiksikkerhed i Øjenhøjde
1 Kokkedal V og NV Borgermøde 17. marts 2011 Status på plan- og anlægsarbejdet.
Asfaltering 2006 Forslag fra bestyrelsen. Fuldstændig asfaltering 2006  Bestyrelsen hyrede i oktober 2005 firmaet Hartvig Consult til at lave en uafhængig.
Trafikforhold, Hashøj Nordvest
Valg af kryds Geometrisk vejprojektering
Ældre fodgængere og cyklister i byerne Formål: –at belyse de ældres trafikale situation risikoopfattelse adfærd brug af tiltag påvirkning af mobilitet.
Cykelprøven i 6.klasse.
UDKØRSELSREGLER FOR BILER V/EVENTYRHAVEN
Status på vej og trafikområdet Ved direktør Tony Christensen.
1 Trafikdage 2006: Evaluering af hastighedsplan i åbent land 1 Erfaringer fra Trafikpuljeprojekt i Karlebo Kommune Evaluering af hastighedsplan i åbent.
+ Skolebestyrelsens Årsmøde 2012 Lørdag d. 9. Juni.
Cyklister i gågader Bjørn Weitemeyer
Arbejdsgruppe: Trafikudvalg Præsentation til ekstraordinær generalforsamling den 8. april Gruppens mission: At reducere risikoen for uheld i vores.
Overskrift Max 1 linje Forside dias Der findes 4 farveskemaer at vælge mellen: Marker det / de slides du vil have en anden farve på, Vælg ”Design” / ”Farver”
Forslag om påtænkt lukning af Tjørnelyskolen Dialogmøde med forældre på Tjørnelyskolen den 30. september 2015.
Cykelpuljen. Cykelpuljen baggrund Cyklen har i forhold til andre transport- former en række særlige fordele: Fylder mindre på vejene – reducerer trængsel.
Forside med baggrundsbillede. Skriv titlen med Arial Regular. Skriv stort. Lad teksten forholde sig til baggrundsbilledet. Du kan vælge andre baggrunds-
Status KMU Fra byrådsdrøftelse i Maj 2013.
”Det lange seje træk” Redskaber i ”håndholdt” virksomhedsrettet indsats. Matchgruppe 4 og 5.
Forældres opfattelse af Den Danske Folkeskole
Førstehjælp for unge knallertførere
Vejen som arbejdsplads
21. september 2016 Louise Høst, Plan- og Arbejdsmarkedsdirektør
Din kreative online praksis!
Trafikken i Valdemarsgade
Typiske ulykkessituationer
Banenavn Begynder: øvelser Max 5 stationære Øvede: øvelser
Statistik, bøder m.m. Statistik
Kryds og rundkørsler.
Forhold for cyklister i Kalundborg 2
Strategi for klinisk IT
Strategisk planlægning:
OPSAMLING OG FORELØBIG EFFEKT AF CYKELPULJEN
GeometriSK UDFORMNING AF KRYDS
Gul Rute Gul rute: 10 km over Vrøgum
Skilte, der er stiplede i kanten, er stationære
Anerkendende pædagogik
Engelsborgskolens værdigrundlag
DMP Profil- og Segmentanalyse
Statistik, bøder m.m..
De gode tiltag Der er stillet støvsugere på alle etager
Trafikpolitik Højdevangens Skole
Køreteknik.
Statistik, bøder m.m..
Borgermøde.
Andre trafikanter.
En forhandling – to vindere
Temadag 2018.
Øveprøve – lille knallert
Intro til Vej og Trafik Vej og Trafik har delt afdelingen op i 2 arbejdsområder: Drift: Planlægning og udførelse Vedligeholdelse og drift Renovering og.
Om forurening, produktion, forbrug og genbrug
Skolen og praktik Overgangen
Placering, orientering og tegngivning
Velkommen Miljø official kursus 2018.
Signalprogrammer VEJ-EU maj 2018.
Typiske ulykkessituationer
Hvad ved vi egentlig om trafik?
Knallertens udstyr.
Op dog, Sion, ser du ej sejrens palmestrø’de vej
Banenavn Begynder: øvelser Max 5 stationære Øvede: øvelser
Trafikpolitik for (skriv skolens navn)
Jonna Jepsen Specialkonsulent, underviser og forfatter
Netværksgruppen for BIB og BS i hele regionen
Vintertjeneste i Københavns Kommune v. Torbjörn Häggquist
Program Fakta Forebyggelse 4 hovedpunkter Konsekvenser
Status på vej og trafikområdet Ved direktør Tony Christensen
Future Vejle inspiration
Præsentationens transcript:

Søllerød Skole Trafik Forum Trørødskolen skoledistrikt 6. juni 2006

Trørødskolens skoledistrikt

Hvordan ser det ud i Trørød? Skævvridning i trafiksikkerheden for børn i Trørød

Områder med mulighed for valg af tryg skolevej

Områder uden mulighed for valg af tryg skolevej

Hvad er problemet? 1.Sammenfald af skolevej og ”trafikveje” 2.Høj hastighed 3.Uvedkommende trafik

Her mangler mulighed for valg af trygge skoleveje

Hvad er problemet? 1.Sammenfald af skolevej og ”trafikveje” 2.Høj hastighed 3.Uvedkommende trafik

Trafikveje i Trørød

Hvad er problemet? 1.Sammenfald af skolevej og ”trafikveje” 2.Høj hastighed 3.Uvedkommende trafik

Trørødskolens skoledistrikt

Hvad er konsekvensen af problemerne i Trørød? 43 % af alle børn på Trørødskolen bliver kørt i bil til skole. Det er den absolut højeste procentsats i kommunen!

Problem-vejene i Trørød Kohavevej: 4701 biler i døgnet (uhensigtsmæssig cykelbane) Trørødvej igennem skoven: 2569 biler i døgnet (ingen cykelsti) Frydenlundsvej: 2580 biler i døgnet (ingen cykelsti) Krogholmgårdsvej: 1710 biler i døgnet (ingen cykelsti) Til sammenligning: Langhaven: 2484 biler i døgnet (har cykelsti) Gl. Holtevej: 1713 biler i døgnet (har cykelsti)

Hævet flade (50 km/t) Cykel/gangsti i begge sider 3 hævede fodgængerfelter Hævet flade (50 km/t) Hævet fodgængerfelt (50 km/t) Cykel/gangsti i begge sider Hævet fodgængerfelt (50 km/t) Cykel/gangsti i begge sider Klar markering af lav hastighedszone Cykel/gangsti i begge sider Hævet flade (50 km/t) 4 hævede fodgængerfelter og høj kantsten på cykelsti Hævet flade (50 km/t) Hævet flade (60 km/t) Forbedret ind- og udkørsel Langhaven: Max 50 km/t 40km/t skilt (tidsstyret) Ubetinget vigepligt fra sideveje Hævet fodgængerfelt

Hævet flade (50 km/t) Cykel/gangsti i begge sider 3 hævede fodgængerfelter Hævet flade (50 km/t) Hævet fodgængerfelt (50 km/t) Cykel/gangsti i begge sider Hævet fodgængerfelt (50 km/t) Cykel/gangsti i begge sider Klar markering af lav hastighedszone Cykel/gangsti i begge sider Hævet flade (50 km/t) 4 hævede fodgængerfelter og høj kantsten på cykelsti Hævet flade (50 km/t) Hævet flade (60 km/t) Forbedret ind- og udkørsel Langhaven: Max 50 km/t 40km/t skilt (tidsstyret) Ubetinget vigepligt fra sideveje Hævet fodgængerfelt