Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afJulius Nilssen Redigeret for ca. et år siden
1
Vintertjeneste i Københavns Kommune v. Torbjörn Häggquist
2
Hvor nemt er det at drive Vintertjeneste i København?
Hvor nemt er det at drive Vintertjeneste i København? Cykeldata Kort om ruter, servicemål og ressourcer Det vi møder ude i byen Fra anlæg til drift Nede i maskinrummet Forventningsafstemning med organisationen og borgerne
3
Cykeldata Mellem 2007 og 2016 er der sket en stigning på 51% i cykeltrafikken gennem Indre By cykler og gående på Dronning Louises Bro på en hverdag cyklister dagligt på Cykelslangen cyklister og gående på Inderhavnsbroen på en hverdag 53% af københavnerne vælger cyklen, fordi det er den hurtigste og nemmeste måde at komme igennem byen på. Kilde: Københavns Kommunes Cykelregnskab
4
Kort om ruter, servicemål og ressourcer
Kort om ruter, servicemål og ressourcer Alle cykelstier er i højeste vinterstiklasse I (A) Ca. 600 km cykelstier og cykelbaner fordelt på 23 ruter Rutelængder på km. Tilstræbte gennemkørselstider: Saltning 4-6 timer Snerydning og saltning 6-8 timer 120 km fordelt på 8 ekstra sneruter på max 15 km = hurtig gennemkørsel på max. 4 timer = bedre service 11 ruter køres med eget materiel og egne folk ruter køres af eksterne entreprenører med deres materiel og mandskab (udbudt 2016)
5
Varians gennem 10 år – fra 30 udkald til 111 udkald på en sæson
Antal udkald Varians gennem 10 år – fra 30 udkald til 111 udkald på en sæson Start Slut Stk. udkald Ton salt 31 2.795 43 5.479 100 10.585 111 7.350* 33 3.290 69 9.970 4.065 30 4.272 38 5.398 35 4.942 47 5.521 *+ grus
6
Bomme/steler/pullerter – faste og sving Glatte belægninger Ledelinjer
Det vi møder ude i byen Hvor lægger vi sneen? Bredde på cykelstier Bomme/steler/pullerter – faste og sving Glatte belægninger Ledelinjer Cykelbroer
7
Hvor lægger vi sneen? Februar 2007
8
Bredde på cykelstier Fra 4,0 m…. …til 1,60 m….
9
Bomme/steler/pullerter
Bomme/steler/pullerter
10
Belægninger
11
Ledelinjer
12
Cykelbroer
13
Fra anlæg til drift
14
Maskinkategorier Serviceniveauer Ruteplanlægning Udbudsmateriale
Nede i maskinrummet Maskinkategorier Lille traktor vs. stor traktor vs. lastbil Serviceniveauer Præventivt vs. ved konstateret glatføre/sne Ruteplanlægning Faste ruter vs. særopgaver såsom lette cykelbroer Udbudsmateriale Èn opgave, èn maskine – èn kontrakt vs. mange opgaver, mange maskiner - én kontrakt
15
Forventningsafstemning med organisationen og borgerne
Forventningsafstemning med organisationen og borgerne Nordre Frihavnsgade som cykelgade – her har cyklisterne fortrinsret på kørebanen – serviceniveau og udførsel?? Byen vokser – opgaven udvides – opgaveløsningen skal følge med. Byens borgere oplever effekten af den service vi leverer – men ser den ikke, da vi primært kører om natten. Vintertjeneste kan først igangsættes, NÅR sneen er faldet… Vintertjenesten på Twitter i udkaldssituationer – bemandes af vores vintervagt 24 timer i døgnet!
16
Tak for opmærksomheden!
Tak for opmærksomheden!
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.