Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Vintertjeneste i Københavns Kommune v. Torbjörn Häggquist

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Vintertjeneste i Københavns Kommune v. Torbjörn Häggquist"— Præsentationens transcript:

1 Vintertjeneste i Københavns Kommune v. Torbjörn Häggquist

2 Hvor nemt er det at drive Vintertjeneste i København?
Hvor nemt er det at drive Vintertjeneste i København? Cykeldata Kort om ruter, servicemål og ressourcer Det vi møder ude i byen Fra anlæg til drift Nede i maskinrummet Forventningsafstemning med organisationen og borgerne

3 Cykeldata Mellem 2007 og 2016 er der sket en stigning på 51% i cykeltrafikken gennem Indre By cykler og gående på Dronning Louises Bro på en hverdag cyklister dagligt på Cykelslangen cyklister og gående på Inderhavnsbroen på en hverdag 53% af københavnerne vælger cyklen, fordi det er den hurtigste og nemmeste måde at komme igennem byen på. Kilde: Københavns Kommunes Cykelregnskab

4 Kort om ruter, servicemål og ressourcer
Kort om ruter, servicemål og ressourcer Alle cykelstier er i højeste vinterstiklasse I (A) Ca. 600 km cykelstier og cykelbaner fordelt på 23 ruter Rutelængder på km. Tilstræbte gennemkørselstider: Saltning 4-6 timer Snerydning og saltning 6-8 timer 120 km fordelt på 8 ekstra sneruter på max 15 km = hurtig gennemkørsel på max. 4 timer = bedre service 11 ruter køres med eget materiel og egne folk ruter køres af eksterne entreprenører med deres materiel og mandskab (udbudt 2016)

5 Varians gennem 10 år – fra 30 udkald til 111 udkald på en sæson
Antal udkald Varians gennem 10 år – fra 30 udkald til 111 udkald på en sæson Start Slut Stk. udkald Ton salt 31 2.795 43 5.479 100 10.585 111 7.350* 33 3.290   69 9.970 4.065   30 4.272 38 5.398 35 4.942 47 5.521 *+ grus

6 Bomme/steler/pullerter – faste og sving Glatte belægninger Ledelinjer
Det vi møder ude i byen Hvor lægger vi sneen? Bredde på cykelstier Bomme/steler/pullerter – faste og sving Glatte belægninger Ledelinjer Cykelbroer

7 Hvor lægger vi sneen? Februar 2007

8 Bredde på cykelstier Fra 4,0 m…. …til 1,60 m….

9 Bomme/steler/pullerter
Bomme/steler/pullerter

10 Belægninger

11 Ledelinjer

12 Cykelbroer

13 Fra anlæg til drift

14 Maskinkategorier Serviceniveauer Ruteplanlægning Udbudsmateriale
Nede i maskinrummet Maskinkategorier Lille traktor vs. stor traktor vs. lastbil Serviceniveauer Præventivt vs. ved konstateret glatføre/sne Ruteplanlægning Faste ruter vs. særopgaver såsom lette cykelbroer Udbudsmateriale Èn opgave, èn maskine – èn kontrakt vs. mange opgaver, mange maskiner - én kontrakt

15 Forventningsafstemning med organisationen og borgerne
Forventningsafstemning med organisationen og borgerne Nordre Frihavnsgade som cykelgade – her har cyklisterne fortrinsret på kørebanen – serviceniveau og udførsel?? Byen vokser – opgaven udvides – opgaveløsningen skal følge med. Byens borgere oplever effekten af den service vi leverer – men ser den ikke, da vi primært kører om natten. Vintertjeneste kan først igangsættes, NÅR sneen er faldet… Vintertjenesten på Twitter i udkaldssituationer – bemandes af vores vintervagt 24 timer i døgnet!

16 Tak for opmærksomheden!
Tak for opmærksomheden!


Download ppt "Vintertjeneste i Københavns Kommune v. Torbjörn Häggquist"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google