Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

DMP Profil- og Segmentanalyse

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "DMP Profil- og Segmentanalyse"— Præsentationens transcript:

1 DMP Profil- og Segmentanalyse
Forbrugeradfærdsdata Typologibaserede klassifikationer Økonomiske specialvariable DM Media basen 25. Januar 2016 Demografiske variable Ejendomsdata

2 Datagrundlaget

3 Datagrundlaget

4 Analyseresultat

5 Medlemmerne af DM Media er Familien Danmark i ”den gode ende”
Store parcelhuse over hele landet Par med +2 børn & ofte +2 biler Veluddannede i gode jobs Kører lang og meget i bilen Typisk begge voksne i A-kasse Ejerbolig => Parcelhuse og lystejendomme Forhøjet indbrudsrisiko

6 Penetration på postnummer*
Udefineret – Postnumre uden kunder Postnumre med laveste penetration – Indeks 54 – 97 Postnumre med næstlaveste penetration – Indeks 97 – 105 Postnumre med mellemste penetration - Indeks 105 – 112 Postnumre med næsthøjeste penetration – Indeks 112 – 122 Postnumre med højeste penetration – Indeks > 122 *Indeks 100 beskriver det tilfælde, hvor andelen (penetrationen) er den samme i alle postnumre.

7 Køn, absolut fordeling*
*Ukendt køn omfatter typisk personer, hvor fornavn ikke er kendt, typisk A. Andersen. .

8 Fordeling på alder, navnestatistik
561 Absolut fordeling (pct.) Relativ fordeling (indeks)

9 Husstandens sammensætning
Absolut fordeling (pct.) Relativ fordeling (indeks)

10 Antal børn i husstanden
Absolut fordeling (pct.) Relativ fordeling (indeks)

11 Husstandens gennemsnitlige indkomst
Absolut fordeling (pct.) Relativ fordeling (indeks)

12 Husstandens formue/gæld
Absolut fordeling (pct.) Relativ fordeling (indeks)

13 Uddannelse Absolut fordeling (pct.) Relativ fordeling (indeks)

14 Beskæftigelse Absolut fordeling (pct.) Relativ fordeling (indeks)

15 Medlem af A-kasse Absolut fordeling (pct.) Relativ fordeling (indeks)

16 Bilrådighed i husstanden
Absolut fordeling (pct.) Relativ fordeling (indeks)

17 Bilens alder Absolut fordeling (pct.) Relativ fordeling (indeks)

18 Pendlingsafstand Absolut fordeling (pct.) Relativ fordeling (indeks)

19 Antal telefoner i husstanden
Absolut fordeling (pct.) Relativ fordeling (indeks)

20 Telefontype Absolut fordeling (pct.) Relativ fordeling (indeks)

21 Andel på Robinsonlisten
Absolut fordeling (pct.) Relativ fordeling (indeks)

22 Boligen

23 Boligejerforhold Absolut fordeling (pct.) Relativ fordeling (indeks)

24 Boligens alder (opført år)
Absolut fordeling (pct.) Relativ fordeling (indeks)

25 Boligens størrelse (Værelser)
Absolut fordeling (pct.) Relativ fordeling (indeks)

26 Boligens størrelse (m2)
Absolut fordeling (pct.) Relativ fordeling (indeks)

27 Boligens type Absolut fordeling (pct.) Relativ fordeling (indeks)

28 Husstandstæthed, 100 x 100m Absolut fordeling (pct.)
Relativ fordeling (indeks)

29 Ejendomsværdi (i mio. kr.), ejerbolig ekskl. stuehuse
Absolut fordeling (pct.) Relativ fordeling (indeks)

30 Indbrudsrisikoscore Absolut fordeling (pct.)
Relativ fordeling (indeks)


Download ppt "DMP Profil- og Segmentanalyse"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google