Kulturarven er en aktiv ressource i samfundet. Politisk samfunds- mæssigt perspektiv Interessent- perspektiv Proces- perspektiv Medarbejder- perspektiv.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Balanced Scorecard i Dansk Landbrugsrådgivning
Advertisements

Samspil med den offentlige sektor er afgørende
Lederudvikling.
Evaluering af kommunalreformen og den nye nationale koordinationsstruktur Oplæg ved Torben Buse, Vicedirektør, Socialstyrelsen 8. Maj 2014.
Mainstreaming af Handicappolitikken Mogens Wiederholt Centerleder, Center for Ligebehandling af Handicappede Randers, 23. oktober 2008.
Regionale kulturaftaler En frivillig aftale, der indgås mellem Kulturministeriet og en række kommuner; en ’kulturregion’
v/Kate Bøgh Socialdirektør, Middelfart Kommune
Side1 WORKSHOP - Fremtidens museumshjemmesider 12:45 Introduktion 13:00 Nationalmuseets hjemmeside 13:10 Workshop 14:00 Fremlæggelse i plenum.
Anbefalinger til et fremtidigt samarbejde
Kommunikationsstrategi - et strategisk ledelsesværktøj
Høring om byggeriets kvalitet, effektivitet og udvikling, 20. november 2002 Indledning ved Lone Møller Sørensen, direktør for By og Byg.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Efter selvevalueringen Tovholderens rolle og opgaver 22. august 2007.
Kommunikation alvor og sjov
Digitalisering af Offentlig Byggesagsbehandling
Kick-off KIS Kvalitet I Skolerne Keep It Simple!.
Gennemføres af ERHVERVS- OG SELSKABSSTYRELSEN i samarbejde med FORENINGEN NYDANSKER Projektet er støttet af INTEGRATIONSMINISTERIET og REGION SYDDANMARK.
IT Jobs Dine muligheder. Der mangler medarbejdere i IT-branchen Hvad kan IT-branchen tilbyde dig? Hvad skal du kunne for at få et job i IT-branchen?
IT Jobs Kompetencer og muligheder. Der mangler medarbejdere i IT-branchen Der er brug for dig!
BiblioteksstyrelsenDB årsmøde 2003, "projekter og udvikling" Jens ThorhaugeDias 1 Udviklingspuljen er ”seed money”  15 mio. kr. trækker mange flere penge.
IT- og Telestyrelsen Evaluering og Information på nettet.
Ole Gregersen Afdelingsleder Socialforskningsinstituttet
Gratis entré og bedre formidling i Danmark Steen Kyed Afdelingschef Kulturministeriet, departementet.
Udmøntning af reform på specialområdet BUU 30
Kodeks for offentlig topledelse
Medalje til Høje-Taastrup
KULTUR FOR ALLE. Hovedbudskaber I: ”Ikke brug for flere kulturinstitutioner!”
PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde
Fundraising og biblioteker – europæiske perspektiver Hvorfor indgå i EU-projekter? Tine Vind, Kulturstyrelsen Kontorchef for Biblioteker November 2014.
Arbejdsmiljøledelse – hvad er det? Oktober Formål Arbejde målrettet og systematisk på at sikre medarbejdernes sundhed, trivsel og arbejdsglæde.
Landsbyggefonden – nye krav og procedurer
Velkommen til inspirationsdag Kompetencestrategi – hvordan?
Strategi for Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek DEF 03/056.
GRUPPEARBEJDE Opsamling for Middelfart 25 grupper (ca. 6 pers. i hver gruppe)
»Vi åbner os for verden over nettet«
GRUPPEARBEJDE Opsamling for Aalborg 24 grupper (ca. 4 pers. i hver gruppe)
GRUPPEARBEJDE Opsamling for København 27 grupper (ca. 6 pers. i hver gruppe)
Råstofårsmøde 2014 – Aalborg Videncenterets syn på de nye opgaver på råstofområdet Morten Sørensen.
Microsoft Office System 21. Oktober 2003 Jesper Aaberg, Business Productivity Advisor Microsoft Danmark.
Status for arbejdet med KVIK Tal og fakta Hvad viser evalueringen af KVIK projektet og hvad siger I selv om arbejdet med KVIK? Hvad kan vi så lære af det?
- Værktøjer til strategisk og systematisk kompetenceudvikling
Strategisk og systematisk kompetenceudvikling
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Generelle udfordringer og perspektiver i kommunernes arbejde med kvalitet, effektivitet og styring  Oplæg ved Børne- og Kulturdirektør Per B. Christensen,
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg til hele organisationen.
6. Evaluere og vurdere vores strategier og virkelig- gørelsen af dem 3. Tegne vores strategier Strategicirklen 5. Følge op på vores strategier i dagligdagen.
Fremtidens Borgerservice i Grønland Kuupik Kleist 9. marts 2010.
1 Sigtelinjer for arbejdet På baggrund af budgetmaterialet (inkl. bagvedliggende notater og viden i øvrigt): Udarbejde formuleringer til sigtelinjer for.
Seminar 6 – Arbejdsmiljøledelse
Rekvirent Landinspektøren Indsamler data Opmåling, beregning Høring hos berørte myndigheder Godkendelse i kommunen Godkendelse og regi- strering hos KMS.
Regionsrådsmøde 2. Maj
Hvordan samarbejder vi om kulturen?
Formål med at deltage i netværket Sparring og kompetenceudvikling af tovholderen i forhold til at gennemføre en selvevalueringsproces optimalt Støtte og.
Korte (max. ½ time) ugentlige dialog møder i teamet/afdelingen. Stående omkring tavlen. Ledes af nærmeste daglige leder. Dialog omkring: Handlingsplanen.
Kvalitetsmål i uddannelsessektoren
Kulturudvalgsmøde Ω Strategi for Gribskov biblioteker 2007 Ω Servicemål Ω Fælles fokuspunkter for bibliotekerne Ω Folke/skolesamarbejde Ω Portaler.
Mål- og resultatstyring i Beskæftigelsesministeriet Rigsrevisionens nationale konference 5. november 2015 Søren Kryhlmand.
3. December 2009 Møde i elbilsnetværk For en bæredygtig transport Center for Grøn Transport v/Centerleder Niels-Anders Nielsen.
Udviklingsstrategi 2012 Kommuneplan 2013 Udviklingsstrategien er den overordnede udviklingsplan, der justeres og udvikles hvert år og revideres hvert 4.
Regional udvikling (1) Regionsrådet skal varetage nedennævnte regionale udviklingsopgaver: a) Udarbejde regionale udviklingsplaner og varetage opgaver.
17. – 25. august Kl : Velkomst Kl – 17.00: Orientering og dialog om aktuelle forhold og politiske indsatser v/ Dorte Andreas og Claus.
Samarbejde med lokale aktører v/ Visionspilot Kirstine Gottlieb og Teamleder Naturcenter Klaus Bertram Fries.
Kvalitetsstyringsordning for sagsbehandling på natur- og miljøområdet Maj 2010.
Vejlederkonference Randers Tirsdag den Voksenvejledning.
At møde fremtidens behov Den moderne brancheskole skal kunne: Møde udfordringer og krav i en foranderlig verden  Udnytte potentialer og ressourcer i forandringerne.
Webinar om opfyldelsen af persondataforordningen
Nye retningslinjer for Handicappuljen
Optakt til samarbejdet om sundhedsaftaler og praksisplan 2014
Thomas Senderovitz, direktør
Udvikling af centralbiblioteket
Statens HR – Implementeringskoncept
Præsentationens transcript:

Kulturarven er en aktiv ressource i samfundet. Politisk samfunds- mæssigt perspektiv Interessent- perspektiv Proces- perspektiv Medarbejder- perspektiv Strategikort 2008 Gennemførsel af kvalitetsvurderinge r på museer. Opfølgning på museernes indberetning til registre. Systematisk evaluering af projekter og processer. Opsamling og formidling af best practice Kommunerne finder inspiration om kulturarven som ressource i fysisk planlægning og turisme Borgere finder relevant viden om kulturarven på hjemmesiden Implementering af arbejdsprocesanalys e: teams, screening, telefontid, dialog Alle styrelsens informationer, databaser vejledninger, ansøgninger mv. er tilgængelige på hjemmesiden på tværs af platforme også mobilt og med mulighed for web 2,0. Forhandlingskompetencer, Konflikthåndtering Samarbejd e og videndelin g Kulturarvens synlighed Sagsbehandling Digital infrastruktur Det nye landskab Strategiske indsatser: Ejernes brugertilfredshed er øget. Ejere kan ordne et sagsforløb via nettet Teknologiske kompetencer (brugergrænseflade r og userbility) Projektlede r, Netværk Spydspidsprojekter om kulturarven i kommunalplanlæg- ningen og turisme Museerne søger rådgivning om udvikling af rolle og kvalitet Partnerskaber med interessenter for at styrke ressourcegrundlag, viden og netværk

Kulturarvens synlighed Sagsbehandling Digital infrastruktur Det nye landskab Tilfredsstillende opfyldelse af ”Klare mål”: Kvitteringsbrev inden for 15 dage Arkæologiske undersøgelser, bygherrebetalte, inden 2 uger Byggesager i forbindelse med fredede bygninger. Ansøgninger om tilladelser og tilskud behandles inden 8 uger. Øvrig sager inden 6 uger Der gennemføres en opfølgning på de statsanerkendte museers registreringspraksis i forhold til de centrale databaser Der gennemføres 10 museumskvalitetsvurderinger med henblik på at udvikle museernes rolle og opgavevaretagelse. Etablering af brugervejledninger, checklister, ansøgningsskemaer mv. på hjemmeside. Der gennemføres et spydspidsprojekt inden for kulturarv og turisme. Der indgås en aftale om spydspidsprojekt med en eller flere kommuner. Der foreligger en aftale mellem departement og styrelse om opfølgning på regeringens initiativer på kulturarvsområdet Der aftales ansvars- og arbejdsdeling mellem departement og styrelse i relation til de statslige museer. Tilfredsstillende opfyldelse af ”Klare mål”: 4 Netkroner i Bedst på nettet Brugervejledninger, checklister, ansøgningsskemaer på hjemmesiden Resultatmål i resultatkontrakten Strategiske opgaver på arbejdsplan Formidlingsplan - udvikling af museernes formidling Agenda Kulturarv/Kulturarvskommuner (projekt nr. 48) Omlægning af hjemmeside Historiens dag Formidling af fast kulturarv i landskabet Kommunikationsstrategi Koldkrigsprojekt Bygningskulturens Dag, (projekt nr. 53) Københavns Befæstning, (projekt nr. 23) Ministersager Ministertur Lov og regelarbejde, bygningsudredning Opmåling, registrering- og WEB-vedligeholdelse, fortidsminder Tilsyn med fredede fortidsminder' Vejledning mus. Lov. Kap 8 (projekt nr. 49) Mus.lov. Kap 8 a – digesager Analyser og Strategi Kvalitetsvurdering af museerne (projekt nr. 3) Hjemmeside og nyheder Fund og Fortidsminder, 4F, udviklingsprojekt Museernes samlinger, drift og vedl Museernes samlinger, udviklingsprojekt (projekt nr. 7) Formidling af centralregistreret Museernes samlinger (projekt nr. 50) Opbygning af digital billeddatabase (projekt nr 45) Fælles driftsplatform for databaser i KUAS, hostningsaftale UNI EU-udbud af hostingaftale for driftsplatform Formidling af museernes Samlinger og KID værktøjer projekt nr. 43) Kulturarv i planlægningen Kulturarv og turisme (projekt nr. 51) Kulturarvsstyrelsens årsmøde Kommunikation med kommuner Internationale opgaver, kontingent og koordinering