Politiworkshop. Humor. Præsentation. Målsætning. Hvad kan vi nå af klasser. 1., 3., 6. og gerne 8/9. klasse. Positive oplevelser med politiet. Præge børnene.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvilken afdeling på Hadsund skole går dit barn i?
Advertisements

Dialog og samarbejde om uddannelsesparathed
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Hvad gør livet værdifuldt?
”Den gode elev” Kvalifikationer er defineret som den enkelte persons faglige, sociale og personlige færdigheder og kunnen Kompetencer betegner personens.
Noemi Katznelson, Vejen mod de 95 pct. – en erfaringsopsamling fra projektet Ungdomsuddannelse til alle DEL I – Omhandler det landspolitiske.
Anvendelsesorienteret undervisning i Region Syddanmark
Relationer – børn og voksne
Kort præsentation af principperne bag SOL (Samarbejde Om Læring)
- Gør jeg det godt nok som leder. - Gør mine ledere det godt nok
Intern kommunikation PR og presse
Relationer – børn imellem
Uge 7 Unge og seksualitet.
Jørn Iversen, Politiassistent
NETVÆRK Dit netværk er nyttigt, når du har brug for at få
Overskrift Max 1 linje v/Petrea Busck og Gitte Aagaard Hvad betyder skolereformen for færdselsundervisningen?
SEMINAR I NUUK OKT 2014 FAMILIERÅDSLAGNING LIS HELBO.
Velkommen.
Generel tekstslide Tekst her. For at skifte niveau på teksten, brug forøg / formindsk indrykning For at fjerne eller tilføje bullit brug bullit-værktøjet.
4.lektion: Hypoteser og evaluering 4 og sidste lektion i undervisningsforløbet ”Danmark i verden” baseret på kapitel 2 i bogen Luk Samfundet Op!, af Brøndum.
Færdselslovens § 3, stk. 3, politi og vejmyndigheder efter samråd med skolerne træffer foranstaltninger til at beskytte børnene mod farerne fra den kørende.
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 1. undervisningsgang Anja Hønnerup Nielsen November 2011.
Generel tekstslide Tekst her. For at skifte niveau på teksten, brug forøg / formindsk indrykning For at fjerne eller tilføje bullit brug bullit-værktøjet.
Grafslide med overskrift, indhold og graf Overskrift Max 3 linjer Tekst her. For at skifte niveau på teksten, brug forøg / formindsk indrykning For at.
Dialogredskab - uddannelsesparathed. Hvordan er redskabet blevet til? Samarbejdsprojekt Involvering af de unge Støtte fra region Syd.
Oplæg til diskussion Island: Eventyr på vulkaner.
På de næste sider finder du et eksempel på en trafikpolitik, der rummer alle de punkter, som Rådet for Sikker Trafik anbefaler. Slet og tilføj, så den.
Opstart af VSP i Hillerød Kommune v/Janne Tinghuus Trafik, vej & Park By og Miljø.
Danmarks Badminton Forbund Udviklingskonsulent Kirsten Leth. Badminton Midt - og Nordjylland. Med mor og far ved baglinjen. Herning Badminton klub. 21.September.
Dialog og kontrol går hånd i hånd – Østjyllands Politi Indsatsformer i kredsene. Lokal ”statistik” – Lokal politiet i Grenaa. Lokal indsats/tiltag. Effekten.
Overskrift Max 1 linje Forside dias Der findes 4 farveskemaer at vælge mellen: Marker det / de slides du vil have en anden farve på, Vælg ”Design” / ”Farver”
Ka´du klare det? Dialogredskab - Krav i arbejdet HR Arbejdsmiljø, O&P 2015.
Mit arbejde som færdselskontaktlærer…. Mine opgaver som færdselskontaktlærer Opgaver, undervisning og indkøb Rollemodel Motivere og vejlede kollegaer.
Temadag om unge, 10. april De unge knallertkørere og deres forældre.
Skolernes trafiksikkerhedspolitik Skoleledermøde Onsdag den 17. marts 2010.
Evaluering af Aktiv rundt i Danmark lærernes observationer Følgende resultater er på baggrund af 1215 lærerbesvarelser af vores elektroniske spørgeskema.
Arbejdsopgaverne – en stor mundfuld Kalenderen/Årshjulet Cooperative Learning Cykelbanen/Manøvrebanen.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Mentor -Mentee Om udsatte unge på efterskoler. Mentor Ulrik Svanholm Pædagog 12 år som SSP konsulent i Hørsholm Kommune 1 år som Projektleder i Projekt.
Elevernes evaluering af grundforløbet Efterår 2015.
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven Vi forebygger stress sammen.
Overskrift Max 1 linje Forside dias Der findes 4 farveskemaer at vælge mellen: Marker det / de slides du vil have en anden farve på, Vælg ”Design” / ”Farver”
Sådan bakker MVSJ Politi skolens forebyggende indsatser op. 17. Juni 2010Carsten Simonsen.
Tilgang III – synlighed i lokalsamfundet Overvejelse: - Kan man se at der er en FDF-kreds? - Og... Hvad vil en tilfældig person, man møder på benzintanken,
Forside uden yderligere tekst. Du kan vælge andre forsider ved at højreklikke på slidet og vælge ”Formatér baggrund”. I boksen, der dukker op, vælger du.
Video i Undervisningen Hvorfor anbefales dette supplement til undervisningen / uddannelsen ??
TEMA 4 Inspiration & Feedback: Idéen ud i virkeligheden
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer er du være med til at sætte rammerne for, at der skabes.
Hvad er AKADEMIET for Talentfulde Unge?
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
99 ud af 100 trafikulykker skyldes vores adfærd i trafikken
Typiske ulykkessituationer
Statistik, bøder m.m. Statistik
TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
Lektion 5 Formålet med denne lektion er at følge op på, hvordan det går med fællesskabet og klassekulturen samt at afrunde makkerskaberne. Alle rettigheder.
TRAFIKPOLITIK PÅ SKOLER DERFOR
Tillykke! I er nu tæt på at have en trafikpolitik.
Trafikpolitik for (skriv skolens navn)
Andre trafikanter.
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer kan du være med til at sætte rammerne for, at der.
Lektion 5 Formålet med denne lektion er at følge op på, hvordan det går med fællesskabet og klassekulturen samt at afrunde makkerskaberne. Alle rettigheder.
Typiske ulykkessituationer
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Trafikpolitik for Durup Skole.
Danmarkspanel uge
Fra anledning til udvikling
SFO- og daginstitutionslederkursus
Præsentationens transcript:

Politiworkshop. Humor. Præsentation. Målsætning. Hvad kan vi nå af klasser. 1., 3., 6. og gerne 8/9. klasse. Positive oplevelser med politiet. Præge børnene og de unge i et samarbejde med skolerne.

Cirkulære om politiets bistand ved færdselsundervisningen i skolerne. Ansvaret for færdselsundervisningen i skolen påhviler lærerne, men det er af stor betydning, at skolen samarbejder med politiet. I de skoler, hvor politiet giver færdselsundervisning, er denne at betragte som et supplement til lærerens undervisning.

Politiets rolle. Tæt samarbejde med Rådet, specielt via repræsentanterne fra politiet. Vigtig samarbejdspartner til: Skolerne/FKL - samarbejdet om bla. gåprøver – den lille cyklistprøve - cyklistprøverne for 5-6 klasse – skolepatruljer - trafikpolitik og påvirkning af de store elever Forældre – deltagelse i forældremøder Kommunen – samarbejdet om bla. sikker skolevej Afholdelse af årlige netværksmøder sammen med skolerne og kommunen Internt i politiet– påvirke ledelsen og kolleger til forståelse af vigtigheden af samarbejdet med de forskellige parter

Tilfredshedsundersøgelsen 2008/2009 Ifølge færdselskontaktlærerne deltog politiet hyppigst i cyklistprøven Politiet deltog sjældent i forældremøder og undervisningen i 9. klasse

Hvad virker godt i færdselsundervisningen? Samarbejdet med politiet "En engageret politimand, der kan nå igennem til børnene"

Opbakning fra politiet:  31% af færdselskontaktlærerne oplever stor interesse fra det lokale politi - 38% oplever nogen interesse  68% angiver, at politiet deltager i cyklistprøven i 5./6. klasse. Dette er især tilfældet i Region Hovedstaden og Sjælland  Politiets opbakning nævnes som væsentligt for en velfungerende færdselsundervisning og sikker skoletrafik  50% af færdselskontaktlærerne har været til et møde med politiet og andre færdselskontaktlærere fra lokalområdet

En færdselskontaktlærer siger: ”Politiet kommer til cyklistprøverne – det er meget godt, ellers kunne det blive noget pjat.”

Hvilke undskyldninger kan vi have overfor skolerne, når vi ikke kommer ud og underviser.

4-hjørne øvelse. Den første forhindring vi kan komme ud for kan måske være denne: Du har nu gennemgået dit færdselskursus og er kommet godt i gang med undervisningen i skolerne. En dag du kommer ind på stationen, kan du konstatere, at ledelsen har besluttet, at du skal indgå i en gruppe, som skal tage sig af problemerne med alkoholikerne omkring torvet. Du kan nu hurtigt se, at du i lang tid ikke kan få tid til dit arbejde på skolerne. Hvad vil du gøre?

4-hjørnes øvelse fortsat. 1. Jeg vil argumentere overfor min ledelse, så de forstår, hvor vigtig vores undervisning i skolerne er for børnenes fremtid. 2. Jeg tænker, at ledelsen prioriterer helt forkert, men at ændre systemet er jo som at slå i en dyne, så jeg foretager mig intet. 3. Jeg kender en journalist på lokalavisen, som har skrevet meget om færdselsuheldene i kredsen. Jeg henvender mig til ham og fortæller ham om ledelsens prioriteringer. 4. Det åbne hjørne.

Et eksempel med knallert. Du står ved skolen og ser din bedste kammerat komme kørende hen til dig på en ulovlig knallert. Du ved, at knallerten kan køre 70 km/t. Han spørger dig om du har lyst til at sætte dig bag på knallerten og køre med hen til et par af jeres fælles venner. Hvad vil du gøre?

Et eksempel med knallert fortsat. 1. Jeg vil straks sætte mig op på knallerten og køre med ham. 2. Jeg vil sige til ham, at jeg ikke vil køre 2 på en knallert og slet ikke på en ulovlig knallert fordi det er for farligt. 3. Jeg vil sige til ham, at jeg kun vil køre med ham, hvis han kører 30 km/t. 4. Det åbne hjørne.

4. Hjørnes Øvelse med løbende forandringer i forløbet. Det en 4. hjørnes øvelse for de store klasser, hvor temaet er kørsel sammen med ældre kammerater, der har kørekort til bil. Her er temaerne: Sele Hastighed Pligten til at standse, hvis man er impliceret i et færdselsuheld. Øvelsen ligger på CD-rommen.

Samarbejdet med skolerne. Gruppearbejde via ”klunsemetoden”. Brug af ”klunsemetoden”. Alle i gruppen har 5 tændstikker i hånden. Læs påstandene op – vurdér i hvor høj grad du er enig/uenig. Fuldstændig enig, så tá 5 tændstikker med. Fuldstændig uenig, så har du ingen med. Dén i gruppen, der har flest tændstikker med, og dén der har færrest med starter diskussionen.

Klunsemetoden i workshoppen. Den følgende påstand diskuteres i grupperne via ”klunsemetoden”. Jeg synes ikke, at jeg skal være opsøgende i forhold til at kontakte skolerne, de kan kontakte mig! Diskutér i gruppen om, hvilke klasser der er vigtigst at undervise. Prøv i gruppen at blive enige om et par af de vigtigste ting I synes, der skal stå i en trafikpolitik.