TILBUD TIL STÆRKE ELEVER PÅ ERHVERVSUDDANNELSERNE Resultater fra spørgeskemaundersøgelse blandt uddannelsesledere.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af emne 2.
Advertisements

En ny skole.
Køge Handelsskole Thomas Nielsen og Anders Klosterman
9. Kvantitative metoder -spørgeskemaer
Velkommen til Handelsskolernes Grundforløb hg
Danskernes forestillinger om Island En spørgeskemaundersøgelse Jacob Thøgersen.
Forældrearrangement om folkeskolereform
Talentudvikling i skoleperioder
Præsentation til forældremøder
Indsamlingsmetoder.
Agenda Reformen kort fortalt Hvad er det vigtigste nye? Nytter det?
Kort om Niels Brock Erhvervsuddannelser – for de praktisk orienterede
Velkommen til Handelsgymnasiet hhx
Skolereform august 2014………………
Kvantitative metoder
Hvad er vi (bl.a.) optaget af i UVM?
Ud af skolen – og hva’ så? UU Ringkøbing Fjord
Studiekompetencegivende eksamen
Folkeskolereformen - generel information
Rammeforsøg C: Studiefællesskaber Opstartskonference 30. august 2012 Tradium Handelsgymnasiet (hhx): ”Studiefællesskaber efter varierende elevbehov” 1.
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Velkommen til forældre, foreningslivet og øvrige interessenter Aftenens program i overskrifter: Velkomst ved skolens ledelse Bestyrelsens årsberetning.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra kommunale repræsentanters selvevaluering.
Hvad kræver det? Parat til erhvervsuddannelse. Parat til… Erhvervsuddannelser? En konkret erhvervsuddannelse? Grundforløb? En bestemt indgang? En konkret.
Kompetencevurdering og grundforløbspakker Rørvigseminaet Tirsdag den 26. august 2008 Elsebeth Pedersen Undervisningsministeriet.
Max 3 forsøg på eud.
1 Erhvervsgrunduddannelsen (egu). 2 Erhvervsrettede ungdomsuddannelser Uddannelsesbilledet Grundforløb (eud) Hovedforløb (eud) Grundskole – (introduktionsforløb)
Iværksætteri og Finans global. HHX-uddannelsens struktur Grundforløb (1. halvår) Studieretningsforløb (de sidste 2½ år) Obligatoriske fag - ens for alle.
Aftale om bedre og mere attraktive erhvervsuddannelser
SOSU Grundforløb.
Informationsmøde 9. klasse
Oplæg fra EPOS på Augustseminar 2014 Nyborg 15. august
 Koordineret ledelse  Samme udbud, derfor kan man blive anvist  Pædagogisk samarbejde  Fælles arrangementer.
Oversigt over mulighederne efter 9. klasse
Eliteidræt på HHX Herning
Undervisningsmiljøvurdering 2014 EUX hovedforløb Herningholm Erhvervsskole Evaluering af det fysiske, fysiske og æstetiske undervisningsmiljø 1.
Obligatoriske fag Dansk A Teknik A Engelsk B Fysik B Kemi B Matematik B Teknologi B Biologi C Kommunikation/it C Samfundsfag C Teknologihistorie C 3 studieret-
Audiologiassistentuddannelsen Status og perspektiver December 2005.
Uddannelse – dit barns fremtid
Arbejde med jobkort og uddannelsesveje.
Vejledning i 9. klasse Kollektiv vejledning i klassen
EUD-reform og unge i HTK. Erhvervsuddannelsernes store udfordringer 1.Færre unge søger ind på erhvervsuddannelserne, og søgningen direkte fra 9. og 10.
Del af Unge på vej-serien. © Undervisningsministeriet og Integrationsministeriet 2007 Hvorfor uddannelse? Bedre muligheder for job Højere løn Personlig.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Faglært.
Temamøde om erhvervsvejledning i et regionalt beskæftigelses- perspektiv 13. marts 2009 Roskilde Kongres- og Idrætscenter Jesper Clausen, vicedirektør.
UPV – uddannelsesparathedsvurdering Elever skal parathedsvurderes ud fra følgende tre forudsætninger. Lærere og vejledere skal vurdere elevernes uddannelsesvalg.
DE MERKANTILE ERHVERVSUDDANNELSER 2015 EUD 10 – Handel, kontor og forretningsservice.
TILBUD TIL STÆRKE ELEVER PÅ ERHVERVSUDDANNELSERNE Status og erfaringer Projektleder Sanya Pedersen, Danmarks Evalueringsinstitut.
Dagbehandlingen Sofiehuset Brugertilfredshedsundersøgelse blandt brugere i dagbehandlingen November 2012.
Morgendagens Børne- og Ungeliv FORÆLDRE Resultater af spørgeskemaundersøgelsen 2016 Published by Birgitte Færregaard Larsen April at 11:13 Powered.
Niveauer i ungdomsuddannelserne  A – Gymnasialt niveau ( 3 år )  B - Gymnasialt niveau ( 2 år )  C - Gymnasialt niveau ( 1 år ) / EUD  D - EUD-fag.
Forældremøde 9.kl Program Vejledningsaktiviteter Kort om uddannelsessystemet Uddannelsesparathed og krav til optag Tilmelding: optagelse.dk (procedure.
TILBUD TIL STÆRKE ELEVER PÅ ERHVERVSUDDANNELSERNE
Forældreinformation 9. & 10. klasse UU Kolding.
Hvorledes sikrer vi at indfri den enkelte elevs potentiale bedst muligt? - Elevernes faglige udvikling på Søgårdsskolen – er der plads til forbedringer.
Uddannelse i forhold til produktivitet
Efterskolernes Vejlederkonference
Navn på jeres idé Jeres navne:
Hvorledes sikrer vi at indfri den enkelte elevs potentiale bedst muligt? - Elevernes faglige udvikling på Søgårdsskolen – er der plads til forbedringer.
Elevtrivselsundersøgelsen 2017 For erhvervsuddannelserne
Velkommen til brobygningsdage med Hands & Brains aktiviteter
Eksterne samarbejdspartneres tilfredshed med samarbejdet med Psykiatrisk Center Nordsjælland Spørgeskemaundersøgelse efterår 2013 Oplæg på samordningsudvalg.
Læringskonsulenter Erhvervsuddannelserne
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For erhvervsuddannelserne
Optagelsesprocedure og optagelseskrav for 9. og 10
Optagelsesprocedure og optagelseskrav for 9. og 10
Digitalisering af VEU VEU-udbydernes brug og vurderinger af e-læring og blended learning - surveyresultater FLUID konferencen, tirsdag den 11. december.
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For erhvervsuddannelserne
Optagelsesprocedure og optagelseskrav for 9. og 10
Forældrekontakt Vi bruger E-boks til at sende alle breve. Så længe eleven er under 18 år, skal man sørge for at der sendes videre til forældrene. Der.
Præsentationens transcript:

TILBUD TIL STÆRKE ELEVER PÅ ERHVERVSUDDANNELSERNE Resultater fra spørgeskemaundersøgelse blandt uddannelsesledere

OM SPØRGESKEMAUNDERSØGELSEN Respondenter –Alle uddannelsesledere med grundforløb på erhvervsuddannelser –Population 383 uddannelsesledere –Respondenter identificeret via ug.dk Tidsplan –Udsendt 9. november 2010 –1. rykker 19. november 2010 –2. rykker 24. november 2010 –Lukket 30. november 2010 Svarprocent 83 %

EMNER I SPØRGESKEMA –Hvad kendetegner stærke elever? –Hvilke forskellige tilbud er der til stærke elever på grundforløbet? –Fokus på grundforløbspakker for stærke elever? –Hvilke forskellige tilbud er der til stærke elever på hovedforløbet? –Hvad er rammerne for tilbud til ‘stærke elever –Den strategiske forankring –Drivkræfter og barrierer

Hvad kendetegner stærke elever?

HVAD KENDETEGNER STÆRKE ELEVER? I hvilken grad opfatter I følgende som kendetegn ved de 'stærke elever' på din indgang? De 'stærke elever' … (Sæt én markering i hver linje)

Hvilke forskellige tilbud er der til stærke elever på grundforløbet?

GODSKRIVNING Har I givet godskrivning til 'stærke elever' på grundforløbet for optaget august 2010? (Sæt én markering) (N=306) Hvilken type godskrivning har 'stærke elever' fået på grundforløbet for optaget august 2010? (Sæt én markering) (N=168)

VALGFAG/ GRUNDFAG PÅ HØJERE NIVEUA Har I på grundforløbet tilbud om valgfag på højere niveau? (Sæt én markering) (N=310) I en åben svarkategori har respondenterne kunne notere navn og niveua på valgfag (N=73). De har bl.a noteret Dansk D og C, Engelsk C og B, Fransk C, Tysk C, matematik C, Virksomhedsøkonomi B, Afsætning B, IT. Uklarhed i anvendt terminologi. Se Noter

INDIVIDUELT TILRETTELAGTE FORLØB Har I på grundforløbet tilbud om individuelt tilrettelagte forløb, hvor enkelte 'stærke elever' kan tage udvalgte fag på højere niveau? (Sæt gerne flere markeringer) (N=311)

EUX Udbyder I EUX på din indgang på skolen? (Sæt én markering) (N=314)

Fokus på grundforløbspakker for stærke elever

HVOR MANGE HAR SÆRLIGE HOLD? Har I på grundforløbet andre særlige hold for 'stærke elever'? F.eks. Grundforløbspakker målrettet 'stærke elever' på indgangen, at 'stærke elever' samles på tværs af hold på indgangen i udvalgte fag eller at ‘stærke elever’ samles på tværs af indgange i udvalgte lektioner (Sæt gerne flere markeringer) (N=305)

ORGANISERING AF SÆRLIGE HOLD Hvilken type af hold er jeres tilbud '[NAVN]'? (Sæt én markering) (N=99)

ORGANISERING GRUNDFORLØBSPAKKER Hvilken type af hold er jeres tilbud '[NAVN]'? (Sæt én markering) (N=99) Bemærk, I dette og de efterfølgende udvalgt dem som 1) har hold og som 2) organiserer holdene som grundforløbspakker på indgangen eller hold på tværs af indgange. Se note.

MÅLGRUPPE GRUNDFORLØBSPAKKER Hvem er de primære målgrupper for jeres tilbud '[NAVN]’ til 'stærke elever'? (Vælg maksimalt tre svarmuligheder) (N=99)

INDHOLD GRUNDFORLØBSPAKKER Hvilket særligt indhold indgår i jeres tilbud '[NAVN]' i forhold til det ordinære forløb? (Sæt gerne flere markeringer) (N=99)

LÆNGDEN GRUNDFORLØBSPAKKER Hvor langt er jeres tilbud '[NAVN]' i forhold til et ordinært grundforløb? (Sæt én markering) (N=99)

POSITIVT UDBYTTE GRUNDFORLØBSPAKKER I hvilken grad har I oplevet følgende positive udbytte af jeres tilbud ‘[NAVN]' til 'stærke elever'? (Sæt én markering i hver linje)

NEGATIVT UDBYTTE GRUNDFORLØBSPAKKER I hvilken grad har I oplevet følgende negative udbytte af jeres tilbud ‘[NAVN]' til 'stærke elever'? (Sæt én markering i hver linje)

Hvilke forskellige tilbud er der til stærke elever på hovedforløbet?

TILBUD PÅ HOVEDFORLØBET Hvilke typer af tilbud er der til 'stærke elever' som på nuværende tidspunkt går på hovedforløbene på din indgang? (Sæt gerne flere markeringer) (N=262) Usikkerhed i respondtmasse. Se Noter

Rammerne for tilbud til ‘stærke elever’

STRATEGISK FORANKRING I hvilken grad.... (Sæt én markering i hver linje)

DRIVKRÆFTER OG BARRIERER Hvor enig eller uenig er du i følgende udsagn? (Sæt én markering i hver linje)