Pendlerrute Silkeborg – Århus N Formål: Målgruppe: Pendlere, At gøre rejsen mere attraktiv for pendlere, ved målbevidst køreplanlægning derefter Opgradering af service og komfort med internet barnesæde og stillezone.
Pendlerrute Silkeborg – Århus N Status / potentiale: Startet 3. januar 2011, 3 morgen- og 3 eftermiddagsture, Mange positive tilbagemeldinger, 60 – 70 daglige kunder, Dyr i drift pga. få ture Potentiale usikker pga. kort køretid
Pendlerrute Silkeborg – Århus N Billeder fra Pendlerbussen Stillezone Barnesæde Bordopstilling
Den sammenhængende rejse - Mixtur Formål: Samlet køreplanlægning Realtidsinformation Fælles markedsføring Fælles rejsegaranti Fælles information/call center
Den sammenhængende rejse - Mixtur Status / potentiale: Nedsat flere grupper med deltagere fra forskellige org. Klart potentiale at sætte sig ned og gennemtænke sammenhænge i kollektive trafik Sikker på kan ske i andre sammenhænge og give merværdi for kunderne
Ny takst politik Formål: markeds- og tilbudsorienteret takstpolitik Partoutkort til unge 16 – 25 år Tilbud på periodekort, med markedspotentiale Weekendrejser Ledig kapacitet
Ny takst politik Status / potentiale: Projektet er pt. i gang med en markedsførings skitse. Takster på weekendrejser er specielt interessant på lange ruter Med nye SU-kort satser, kan rejsemønster ændres mere til fødeby / studieby og fødeby / arbejdsby.
Innovative forsøg, busindretning Formål: Forsøg med gratis internet Forsøg med ændret bordopstilling Forsøg med individuelle skærme Forsøg med stillezoner Forsøg med plads bestilling
Innovative forsøg Status / potentiale: De første busser installeres februar 2011 Software til skærme og pladsbestilling til alle Stillezoner er allerede godt modtaget i Pendlerbussen Ny bordopstilling kan kopieres let og hurtigt Internet – bedste udbyder findes
Innovative forsøg Eksempel på skærmmenu
Samlet status / potentiale Foreløbige erfaringer: Fokus på et område øger energien og input Forsøg øver forståelse på tværs af interessenter Foreløbige potentialer: Samarbejde med andre trafikudbydere giver gevinst på mange punkter Forsøg med takstpolitik bør være på længere rejser Kopiering af innovative forsøg er lige til.