BEDRE BUS TIL NØRRE CAMPUS. BYNET 2018  Samarbejde mellem Metroselskabet, DSB, Movia, Frederiksberg Kommune, Transportministeriet og Københavns Kommune.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Letbane på Frederikssundsvej
Advertisements

Intelligente grønne løsninger for mobilitet
Helle Wicklow, Projektleder Teknik- og Miljøforvaltningen
Højklasset busløsning på Frederikssundsvej
Afslut Frem >>
Indvielse af Ny Ellebjerg Station Pressemøde 3. januar 2007.
Rammeaftalen og regeringsgrundlaget Den kollektive trafik skal forbedres: Der indsættes nye og hurtigere tog i en mærkbart udvidet køreplan Borgerne skal.
Gør drømmen til virkelighed i KFUM og KFUK i distrikt nord/vestjylland.
Trafikdage i Ålborg, august 2006
KØBENHAVNERNE ELSKER AT CYKLE % af københavnerne cykler på arbejde De fleste af os i alle slags vejr.
Introduktion til programmet Ringsted–Femern Banen – Præsenteret af Jens Ole Kaslund.
Region Syddanmark Udvalg for trafik om miljø Region Syddanmark 22. november 2007.
Cykelpuljen. Cykelpuljen baggrund Cyklen har i forhold til andre transport- former en række særlige fordele: Fylder mindre på vejene – reducerer trængsel.
Arriva Danmark de bedste rejseoplevelser i den kollektive trafik Tid til at komme frem i bussen? Anvendelsen af og forventninger til gasbusser i Arriva.
Sundhed og Bæredygtig Udvikling Jan Øhlenschlæger Kollektiv Trafik Aalborg Kommune.
Projekter med støtte fra Statens Trafikinvesteringsplan - erfaringer og visioner / København Cathrine Krogh Keinicke/ Frank Andersen.
Areal og indbyggere (1. januar 2007) RegionIndbyggereArealIndbyggere pr. km 2 Hovedstaden Sjælland Syddanmark Midtjylland Nordjylland
Rigmor Korsgaard Trafik og Veje, Aarhus Kommune Busfremkommelighed Projekter i Aarhus Kommune.
Highlighte nederste linjer i overskriften: 1. Markere (linjer/ord) 2. Vælg den første farve i farveskemaet fra PowerPoints topmenu Temadag Horsens 5. september.
Driftsudfordringer ved opsamling og bortskaffelse af biomasse fra rabatter og grøftekanter.
Pendlerbus Silkeborg – Århus N Pendlerbus Silkeborg – Århus N Indlæg på Trafikstyrelsens netværkskonference Odense, 15. juni 2010 Henning Nielsen, Midttrafik.
Hvilket potentiale er der i den kollektive trafik? Mikael Hansen, konsulent.
Århus Kommune Busprioritering – støttede projekter i Århus Trafik og Veje Rigmor Korsgaard Århus Kommunes ansøgninger om puljestøtte 1. runde – fem ansøgninger.
Status KMU Fra byrådsdrøftelse i Maj 2013.
OPP Flintholm Svømmehal Informations- og spørgemøde 8. januar 2014 Adam Hey Afdelingschef, Udbud & Indkøb.
Konference om busfremkommelighed  ITS Vejle trafikcenter  Signalprioritering  Busbane i Nørrebrogade.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Udrulning af digitale redskaber i kontanthjælpsreformen v/ Specialkonsulent Anne Louise Hertz, BRHS.
ØU – De store linier Budget, budgetopfølgning og regnskab Genåbning af budget 2010, risikoafdækning Udarbejdelse af effektiviseringsstrategi Økonomisk.
FORNYELSESFONDEN - Fond til grøn omstilling og erhvervsmæssig fornyelse Lone Rosen,
Rejsekort Undersøgelse om rejsekort i den danske befolkningen, der bruger offentlig transport mindst 1 gang i kvartalet 8. dec 2015.
19. oktober 2009Strategisk planlægning 1 Velkommen til møde og seminar oktober 2009 Nordstrat og NVF strategisk planlægning.
Økonomiaftale for budget 2007 Forberedelsesudvalget Odense, den 22. juni 2006.
Intelligente Transport Systemer Nordisk Vejteknisk Forbund Transport Informatik (ITS) Per Hedelund Formand i Danmark og Norden Arbejder til daglig med.
Infrastrukturkommissionens seks fokusområder 1.Ringforbindelserne skal sluttes i Hovedstadsområdet på både vej og bane. 2.Der skal udarbejdes en samlet.
Samordning i den kollektive trafik ­Med kunden i centrum.
Kollektiv trafik i et helhedsperspektiv Konference den 11. januar 2012 Indsæt billede her 8,1 cm. højt x 16,3 cm. bredt.
Litteraturstudie af effekterne af BRT, letbaner og metro Trafikdage, 22. august 2016 Jesper Bláfoss Ingvardson, Ph.D.-studerende, DTU Management Engineering.
1 Klimatilpasning på Frederiksberg. 2 Agenda Om Frederiksberg og dens forsyning Klimatilpasning på Frederiksberg Skybrudsplanerne Fremtidens udfordringer.
Pulje til forbedring af kollektiv trafik i yderområder Koordineret kørsel i Danmark Trafikstyrelsens konference 20. november 2012, Chefkonsulent Henrik.
Kompleksitet og indbyrdes afhængigheder i Kickstart-projektet Sagsnr.: P :
Midtvejsevaluering af Cykelpuljen Lars Moustgaard og Zofia Anna Jagielska.
Den kollektive trafik i Region Sjælland 12. februar 2016.
Borgermøde Vordingborg Kommune. Indledning  Vores værdier: Respekt, Samarbejde, Professionalisme.  MT Højgaard ønsker at bidrage til samfundsudviklingen.
Mål- og resultatstyring i Rigsrevisionen
Smart Mobility in LOOP CITY
Konference den 20. november 2012
Bredbåndssituationen i Danmark
Hvorfor et FUEL projekt? Hvad indeholder det? Hvad er målene? Planen?
Strategisk planlægning:
OPSAMLING OG FORELØBIG EFFEKT AF CYKELPULJEN
Projekt fælles komponenter
Separatkloakering i Svebølle
Sammenligning af ordninger for indsamling af genanvendelige materialer
Tro på dig selv - det gør vi
Internationale virksomheder til trekantsområdet
UU - Status og uddannelsesstatistik
Borgermøde.
Regional udvikling og kollektiv trafik
Kan erhvervslivet levere varen?
Procesplan for ændringer på erhvervsområdet
Kommunens sapa-strategi
Vidensbydel Nørre Campus
Status for buspuljerne
Hvad ved vi egentlig om trafik?
Markedsmodning, proces
Børne- og undervisningsudvalget den
Målopfølgning – Økonomi- Erhvervs og Planudvalget
Adresseprogrammet Effektivt genbrug af grunddata om adresser, administrative enheder og stednavne Møde i projektforum den 16. april 2013.
Plustur, lemvig 16. juni 2019.
INSPIRE informationsmøde 1. marts 2019
Præsentationens transcript:

BEDRE BUS TIL NØRRE CAMPUS

BYNET 2018  Samarbejde mellem Metroselskabet, DSB, Movia, Frederiksberg Kommune, Transportministeriet og Københavns Kommune  Sikre bedre sammenhæng i den kollektive trafik  Gennemført mindre busomlægninger  Afsat 130 mio. kr. til busfremkommelighed

3 BUSOMLÆGNINGER

BUSFREMKOMMELIGHEDSPROJEKTER Højklasset busløsning på Frederikssundsvej (forventes færdigt ultimo 2015) Flintholm Station (forventes færdigt ultimo 2013)

BEDRE BUS TIL NØRRE CAMPUS ”Hovedstadens nordlige bydel skal i de kommende år udvikles til en aktiv og visionær vidensbydel” ”Bedre Bus til Nørre Campus skal forbedre det kollektive trafiktilbud og skabe gode forbindelser fra den nye vidensbydel Nørre Campus til City og Lufthavnen” Afsat 73 mio. kr. i Københavns Kommune og 60 mio. kr. fra Staten (buspuljer)

VIDENSBYDEL NØRRE CAMPUS

KOLLEKTIV TRAFIKBETJENING I 2018

BRUGERUNDERSØGELSER

BRT Bustracé Prioritering i signal- anlæg Dynamisk realtidsinfo Branding Høj- klassede stationer FOKUSOMRÅDER

Strækning: ca. 5 km. BRT-busbaner: 2,5 km. Traditionelle busbaner: 1 km. Busbaner/BRT: 80 % af strækningen Rigshospitalet Vibenshus Runddel Metrostation Nørreport Station BUSTRACÉ

VIBENSHUS RUNDDEL Busstation Metrostation Busbaner

BUSSTATIONER

ITS OG TRAFIKINFORMATION Dynamisk parkering Aktiv signalstyring Trafikinformation

EFFEKTER Fremkommelighed Regularitet Rejsetidsgevinster: % Driftsbesparelser: mio. kr. pr. år Tilbagebetalingstid: 8-10 år

PROCES Maj 2012: Politisk godkendelse om igangsætning af hovedprojekt og anlæg Juni 2012 – Juni 2013: Hovedprojekt forventes afsluttet marts 2013 (inkl. udbud af anlægsopgave) Juni 2013 – Oktober 2014: Anlæg