Forbruger-Kontakt Medieklip på historien ’Danskere læser reklameraviser som aldrig før’

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvordan vil Region Midtjylland engagere sig i indsatsen?
Advertisements

Online annoncer og bannerreklamer
AOH.DK Herning Gymnasium i Europa.
Guldkorn til vækst PR som vækstmiddel.
Repræsentantskabsmøde Fredag den 18. november 2011, kl Danmarks Biblioteksforening, Vartov.
Vækstgruppen Vordingborg Erhverskonference 30. maj 2013 Vordingborg – Herning.
Arbejde i temagrupper Metode:
Fortæl den gode historie Jakob Christiansen 25.maj 2013.
Reklame & Markedsføring
Sådan kommer du i spalterne Lidt om os ● Fyens Stiftstidende, Middelfart: Seks uddannede journalister, én journalistpraktikant. ● Leverer stof til ugeavisen.
NETVÆRKSMØDE EVALUERING 3. NETVÆRKSMØDE.
Undervisningsmaterialet er udarbejdet af Danmarks Matematiklærerforening for Finansrådet. PengeSpillet (Arbejdshæftet: Viden om penge)
Undervisningsmaterialet er udarbejdet af Danmarks Matematiklærerforening for Finansrådet. OPLÆG TIL GÆSTEUNDERVISNING 2016 BUDGET, OPSPARING OG LÅN (Til.
DANMARK I DEN INTERNATIONALE ØKONOMI Jan Christiansen Sosu Fyn.
Kommunernes understøttelse af kulturinstitutionernes undervisning - modeller for skoletjenester v/Marie Damsgaard Andersen.
ARENA SILKEBORG SPONSORAT. Silkeborg IF er en af landets mest traditionsrige fodboldklubber og har tilhørt den øverste elite igennem mange år. Silkeborg.
Skriv den gode tekst ”Det er ikke sin mor, man skriver til. Hvis læserens opmærksomhed ikke bliver fanget i de første fem linjer, når han aldrig den sjette.”
Reklametryksagens betydning for de danske forbrugere.
Tanken efter dig – leg og læring i det sociale internets tidsalder Lotte Nyboe Spinderihallerne Torsdag den 9. februar.
Velkommen til regionsmøde i Region Midtjylland søndag den 27. september Scandic Silkeborg.
Gode råd når du er på - op til og under PL. Agenda Pressearbejde op til PL: - Hvordan udnytter vi sammen vinduet op til PL? Pressearbejde under PL: -
1 Visioner, projekter og penge SKIVE KOMMUNE 2 To typer projekter 1. Procesprojekter -Skive Kommunes Visionsproces -Lokalpark -DI´s værdiforløb/visionsproces.
Temadag om sygefravær - på offentlige arbejdspladser Viborg d. 28 oktober 2009.
Husstandsomdelte reklamers betydning for nærbutikkerne i Udkantsdanmark.
Velfærdsmesse 6-7. marts i Sløjfen, Hadsten Vi viser vejen! Krise knuser Mads Christensen (”blærerøv”) Peter Ingemann (”Hammerslag”) Sløjfen, HadstenOld.
Når jeg ser ud på foreningen - hvad ser jeg så ? Landsdækkende netværk Mange engagerede frivillige Stor virkelyst lokalt, både omkring netværk og synlighed.
Frivillige organisationer og betaling for brug af genbrugspladserne 29. januar 2016 Punkt 10 Nils Olsen.
Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinansierende LK’er Landsseminar 2012 Workshop: Selvfinancierende Lokalkomiteer.
Langtidsledighed i Midtjylland. Langtidsledighedsanalysen Langtidsledigheden har vist en svagt faldende tendens de seneste måneder – men: Der er fortsat.
J.nr. Opsamling på voksenlærlingekampagnen forår 2011 :: Tal & statistik.
Hvem er jeg? Indlægsholderen præsenterer sig selv og kører bordet rundt.
Grundtvigs Højskole 7. august 2017
OK18 nærmer sig Hvad er vigtigst for HK Kommunals medlemmer?
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Portfolio eksamen Mit event bureau
Relationer på arbejdet.
Danmarks største forening for slægtsforskere fejrer
599 – Se, jeg vil bære budskabet, Herre, 1, S1
Vi er der for dig Præsentation Kun det bedste er godt nok Genito
Fabrick Branding strategi med fokus på brand awareness og vejledning i brugen af de sociale medier.
Snoop dogg Personal branding.
Skriv ansøgning 10 gode råd.
Experians statistik over nyetablerede selskaber i 4. kvartal 2016
Det man ikke ser har man ikke ondt af
Centralforeningen for Stampersonel
Tjek altid “om os”-siden
Om forurening, produktion, forbrug og genbrug
SUCCES MED SALG 1.
Et virtuelt community er et socialt fællesskab bestående af:
Pkt BaptistKirkens kommunikation, især baptist.dk
Rum for uformel læring, 28. april 2011
Sådan bruges video- s og emnerapporter
Når du allerede mestrer de vigtigste
Hvem har magten over brugen og efterspørgslen?
På biblioteket giver vi også hinanden licenser
Sikker adfærd er vigtig - Som sundhedspersonale arbejder vi med personoplysninger og oplysninger der skal behandles fortroligt, og dem skal vi passe godt.
Informationssøgning og referencer
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Det kommunale område Udviklingen i fordelingen af ansatte, årsværk og lønsum, 4. kvartal 2008 til 4. kvartal 2018 Kilde: Egne udtræk fra KRL.
Hab.2.1-2: v1 Jeg vil stå på min post, jeg vil stille mig på vagt og spejde for at se, hvad han vil sige til mig, hvad jeg får som svar på min klage. v2.
Livets tog Forfatter ubekendt.
Klubkommunikation – samspil mellem hjemmeside, SoMe og lokale medier
Indhold - Religionssociologisk viden om børnefamilier
Inner Wheel og Mødrehjælpen
Herre, vi vil stille mindes dine ord, dele dine gaver
Introduktionskursus på ungdomsuddannelserne
384 - Lev for Jesus! Det er livet 1, S1
Informationssøgning og referencer
NATURMÆLK Naturmælk A.m.b.a & Øllingegaard Økologisk Mejerier
Præsentationens transcript:

Forbruger-Kontakt Medieklip på historien ’Danskere læser reklameraviser som aldrig før’

Pressemeddelelse Status Udsendt den 7. oktober medier har skrevet historien Både landsdækkende, regionale, lokale og online medier har bragt historien Samlet læsertal:

Ritzaus Bureau Ritzaus Bureau | kl. 14:21 | 227 ord Danskerne læser reklamer som aldrig før Næsten alle, der får reklamer med posten, læser dem. Og det er især for at sammenligne priser, aviserne bliver læst. Danskerne er blevet et folkefærd af reklameavis-læsere. Hele 99 procent af de danskere, der får husstandsomdelte reklamer, læser dem rent faktisk, viser en analyse fra Zapera YouGov lavet for Forbruger -Kontakt. Det er især prissammenligning og produktsammenligning, der får danske forbrugere til at læse reklamer. Og faktisk vil danskerne gerne have endnu flere reklamer. Samlet får otte ud af 10 husholdninger hver uge reklameaviser i postkassen. - Det viser, at ordningen "Nej Tak til reklamer" virker. Dem, som gerne vil læse reklamer, er også dem, der modtager reklamer i dag, siger administrerende direktør Mads Dahl Andersen fra Forbruger -Kontakt. Ole E. Andersen er ekstern lektor på CBS og forfatter til flere bøger om reklame og branding. Han mener, at de fleste forbrugere ser positivt på husstandsomdelte reklamer. - Vi bruger reklameaviserne til at få information om produkter, vi sammenligner priser og får det bedst mulige ud af budgettet, siger han. Når reklameaviserne bliver bragt til døren, kan vi vælge hvilke, vi er interesseret i at læse i. - Reklameaviser leverer således både inspiration, information og underholdning, men vigtigst af alt giver de os kontrol, fordi vi selv kan bestemme, hvilke reklameaviser vi vil læse, og hvornår vi vil læse dem, siger Ole E. Andersen. Ifølge analysen er reklameaviser for supermarkedskæder de mest populære. Hele 94 procent af de danske husholdninger, der modtager de husstandsomdelte reklamer, læser dem hver uge.

Bornholmstidende.dk

Dagbladet Ringkøbing-Skjern

Dagbladet Holstebro/Struer

Nordjyske.dk

Dr.dk

Epn.dk

Folketidende.dk

Fyens Stiftstidende.dk

Horsens Folkeblad.dk

Jyske Vestkysten.dk

Lemvig Folkeblad.dk

Metro Penge.dk

MetroXpress.dk

Midtjyllands Avis.dk

Dit Centrum.dk

Nordvestnyt.dk

Odder Avis.dk

Randers Amts Avis.dk

Sjællandske.dk

Skive Folkeblad.dk

TV2 Fyn.dk

TV2 Lorry.dk Danskerne læser reklamer som aldrig før Næsten alle, der får reklamer med posten, læser dem.... Dem, som gerne vil læse reklamer, er også dem, der modtager reklamer i dag, siger administrerende direktør Mads Dahl Andersen fra Forbruger - Kontakt. Ole E. Andersen er ekstern lektor på CBS og forfatter til flere bøger om reklame og branding. Han mener, at de fleste forbrugere ser positivt på husstandsomdelte reklamer.- Vi bruger reklameaviserne til at få information om produkter, vi sammenligner priser og får det bedst mulige ud af budgettet, siger han.Når reklameaviserne bliver bragt til døren, kan vi vælge hvilke, vi er interesseret i at læse i.- Reklameaviser leverer således både inspiration, information og underholdning, men vigtigst af alt giver de os kontrol, fordi vi selv kan bestemme, hvilke reklameaviser vi vil læse, og hvornår vi vil læse dem, siger Ole E. Andersen.Ifølge analysen er reklameaviser for supermarkedskæder de mest populære.

TV2 Nyhederne.dk TV2/Nyhederne Online | kl. 14:28 | 228 ord | artikel-id: e23940dd Danskerne læser reklamer som aldrig før Af ritzau Næsten alle, der får reklamer med posten, læser dem. Og det er især for at sammenligne priser, aviserne bliver læst. Danskerne er blevet et folkefærd af reklameavis-læsere. Hele 99 procent af de danskere, der får husstandsomdelte reklamer, læser dem rent faktisk, viser en analyse fra Zapera YouGov lavet for Forbruger -Kontakt. Det er især prissammenligning og produktsammenligning, der får danske forbrugere til at læse reklamer. Og faktisk vil danskerne gerne have endnu flere reklamer. Samlet får otte ud af 10 husholdninger hver uge reklameaviser i postkassen. - Det viser, at ordningen "Nej Tak til reklamer" virker. Dem, som gerne vil læse reklamer, er også dem, der modtager reklamer i dag, siger administrerende direktør Mads Dahl Andersen fra Forbruger -Kontakt. Ole E. Andersen er ekstern lektor på CBS og forfatter til flere bøger om reklame og branding. Han mener, at de fleste forbrugere ser positivt på husstandsomdelte reklamer. - Vi bruger reklameaviserne til at få information om produkter, vi sammenligner priser og får det bedst mulige ud af budgettet, siger han. Når reklameaviserne bliver bragt til døren, kan vi vælge hvilke, vi er interesseret i at læse i. - Reklameaviser leverer således både inspiration, information og underholdning, men vigtigst af alt giver de os kontrol, fordi vi selv kan bestemme, hvilke reklameaviser vi vil læse, og hvornår vi vil læse dem, siger Ole E. Andersen. Ifølge analysen er reklameaviser for supermarkedskæder de mest populære. Hele 94 procent af de danske husholdninger, der modtager de husstandsomdelte reklamer, læser dem hver uge.

TV2 Syd.dk

Vejle Amts Folkeblad.dk

Viborg Stifts Folkeblad.dk

Århus Stiftstidende.dk

Bornholms Tidende

Bureaubiz.dk

Fyens Stiftstidende

Helsingør Dagblad

Herning Folkeblad

JP Erhverv

Jyske Vestkysten

Midtjyllands Avis

Nordjyske Stiftstidende

Politiken

Sjællandske Dagblade

Kristeligt Dagblad