Forslag om påtænkt lukning af Tjørnelyskolen Dialogmøde med forældre på Tjørnelyskolen den 30. september 2015.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
8. december 2010 på Egegård Skole
Advertisements

Oplæg til fællesmøde om Ny skole 2013 Mandag d. 2. juni – 21: 30 på Søndergård Skole v/ skolechef Per Udesen og Børne- og Kulturdirektør Klaus.
Nyt fra Byggeudvalget Ådalens Privatskole, Skovvej , 2635 Ishøj
Dialogmøde – VIA University College - den 16. juni.
Ledelsesnetværk, områdestruktur og selvejende institutioner Samarbejds- modeller - der har vist sig at fungere i praksis.
Aalborg Kommune, Peter Freuchens vej, Alabu Bolig, afd
Dagsorden for forældremøde og valg i Klynge A5 okt Diana byder velkommen 2. Bestyrelsens beretning. 3. Spørgsmål til bestyrelsens og lederens.
Viborg Naturpark. PROGRAM Velkomst v/ Anna Margrethe Engbæk Schmidt, Klima- og Miljøudvalget Oplæg om frivillighed og samskabelse v/ Lars Stentoft, kulturdirektør.
Bekendtgørelse om ændring af bekendtgørelse om offentliggørelse af bygningsreglement 2010 (BEK 1314 af ) Formål: - Gennemføre regelforenklinger.
S perleder Sammen om sport Et 3-årigt projekt støttet af Ministeriet for Børn, Ligestilling, Integration og Sociale Forhold ʊ.
Forældreinfomødet mandag Skovvejens Skole Velkomst v/ distriktsskoleleder Gitte Graatang Aftenens emner: En fusioneret skole – første.
Mørdrupskolens ønsker til ”de 122 millioner” Udredning vedr. folkeskolen (forbedring af læringsmiljøet på folkeskoleområdet). I forbindelse med vedtagelsen.
Social Service Velkommen til dig Dialogmøde med de frivillige Mandag den 19. oktober 2009 I byrådssalen.
Forslag om påtænkt lukning af Tjørnelyskolen og overvejelser vedr. flytning af Tjørnelyklasserne Dialogmøde forældre Tjørnelyklasserne den 30. september.
Struktur for genbrugspladser Bestyrelses-beslutninger 9. december 2011, ny struktur for genbrugspladser 24. oktober 2014, strukturen justeres mht. haveaffaldspladser.
Hvad betyder erhvervsuddannelsesreformen for voksne? Vicedirektør Mette Tram Pedersen.
Kommunalstyrelsesvedtægt og økonomisk styring. KANUKOKA Kalaallit Nunaanni Kommunit Kattuffiat Stiftet 24. juli 1972 ” Foreningens formål er at varetage.
Planlovsdage Kim Brodersen Planlovsdag 2012.
Effektivisering Kredsmøde BL’s 4. kreds 8. marts 2017.
Hvor gør du af din bekymring for dit barns skolegang?
Online arbejdsmiljøuddannelse
OK18 nærmer sig Hvad er vigtigst for HK Kommunals medlemmer?
Aftenens program Dagsorden bestyrelsesvalg Valg af dirigent
Ny indsamling af madaffald i sommerhusområder
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Valdemarsgades forlængelse
Antal besvarelser: 52.
Landsdækkende virksomhedskampagne
14. MARTS 2016 YARAs etablering Kommunens Myndighedsrolle.
Konkrete forhold Sekretariatschef Søren Abildtrup.
(s. 1) De projekterende og udførende sammen med bygherren gennemgår grundigt og udfordrer projektet i overgangen fra projektering til udførelse. Ved projektoptimering.
Separatkloakering i Svebølle
Damhusengens Skole v. Kaj
Hovborg Borgermøde d. 16. marts 2017
optimering af ejendomsdriften
Introduktion til Myndighed Sundhed v. Signe Plats Afdelingsleder
Handlingsplan for øget gennemførelse
VELKOMMEN Informationsmøde Skole & Fritid
Rammer for bedre hverdagsrehabilitering
Til Ikast Nordre Skole og SFO
Kort om kommende byggeproces
Seniorboliger Borgermøde 11. april 2018.
Webinar om fordringstyper til daginstitution
VISIONSSEMINAR – PÅ VEJ MOD STRATEGI 2022
Borgermøde.
Informationsmøde om § 18-midler til frivilligt socialt arbejde
Bofællesskabet Stavnholthave
Forældremøde.
Styrk foreningen Fællesskab og samarbejde
Baggrund..
Hvad betyder det på efterskolerne?
SUMO - analyse.
Lektion 1B Formålet med denne lektion er at gøre eleverne opmærksomme på, at et stærkt fællesskab i klassen/på skolen handler om det gode kollegaskab.
Hvor en UNI-C på vej hen? -og hvad betyder det for Elevplan?
Velkommen til generalforsamling 2018
Skolebestyrelsens dialogmøde 2008 Kom og mød din skolebestyrelse
KODEKS FOR STYRING AF AKTIVER
Skolebestyrelsens Årsmøde 2018
Tids- og procesplan 8.okt 15: Drøftelse på Lederforum i forhold til modeller og proces Nedsættelse af arbejdsgruppe, der skal udfolde modeller 29.okt.
Børne- og undervisningsudvalget den
Nyt fra forskningen – med fokus på kvalitet og kvalitetssikring
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
BAI skolekonference 13. november 2018 Titeldias
Præsentation af 7. kl. Skoleåret 2019/20.
PSK-BYG Projekt ”Nyt klubhus”
Kreative Læringsfællesskaber og multifunktionelle m2
Lige adgang til lejligheder og sæsoner for alle
Vridsløselille Andelsboligforening, Afdeling 4 Nord og Syd, 26
NÅR DIT BARN SKAL HAVE ET TILBUD OM SKOLEFLEX, TILBAGESLUSNINGSFLEX
Præsentation af fælles proces myndighed og Familiehus
Præsentationens transcript:

Forslag om påtænkt lukning af Tjørnelyskolen Dialogmøde med forældre på Tjørnelyskolen den 30. september 2015

Side 2 Program kl – Velkommen v. Pernille Beckmann, Borgmester Præsentation af høringsmaterialet v. Maj Buch, Direktør Børne- og ungeområdet Spørgsmål og debat Det videre forløb

Side 3 Hvorfor lukke en skole? Skole 2018-udvalget og Børne- og Ungeudvalget besøgte i marts 2015 alle kommunens skoler for at se på skolernes fysiske rammer, indretning og indeklima med henblik på at prioritere penge afsat til kvalitetsløft af bygninger Elevtallet i kommunen er faldende. Det betyder, at der er (for) mange skole m2 – også at vedligeholde

Side 4 Hvorfor lukke en skole? En bygningsgennemgang (Rambøllrapporten) har vist et omfattende vedligeholdelsesbehov på Greves skoler. I alt skal der jf. rapporten anvendes 365 mio. kr. over de næste 10 år Hvis en skole lukkes, spares drift og renovering, der kan overføres til de øvrige skoler, så de kommer i en bedre stand. Tilsvarende vil en evt. salgsindtægt kunne anvendes til renovering af de øvrige skoler.

Side 5 Antal elever er faldende

Side 6 Hvorfor lukke Tjørnelyskolen? Tjørnelyskolen er en af de skoler, som er mest nedslidt, og hvor behovet for genopretning er stort. Tjørnelyskolen er en af de skoler, der har flest m2 pr. elev Tjørnelyskolen er en af de skoler, der har et stort vedligeholdelsesbehov pr. elev. Den var oprindelig bygget som en midlertidig skole. Tjørnelyskolen har haft en stor nedgang i elevtallet de seneste 10 år.

Præsentation af høringsmateriale

Side 8 Tidsplanen for evt. lukning og nye skoledistrikter Hvis Byrådet beslutter at lukke Tjørnelyskolen, vil det ske med virkning fra skoleåret 2017/18. Eleverne på skolen overflyttes til Hedelyskolen og Krogårdskolen fra august Der indskrives ikke nye 0.klasses elever på skolen i skoleåret 2016/17. Hedelyskolen og Krogårdskolen får nye skoledistrikter og optager fra 2016/17 0. klasseelever fra Tjørnelyskolens nuværende distrikt. Specialtilbuddet Tjørnelyklasserne flyttes til enten Arenaskolen eller Mosedeskolen fra august 2017.

Side 9 Hedelyskolen – nye løsninger Elevtal og nyt skoledistrikt Forsat tre spor (gældende fra de kommende 0. klasser) Modtager 1 nuværende spor fra Tjørnelyskolen – skolen vil midlertidigt have fire spor. Bygninger Der opstilles midlertidige pavilloner grundet pladsbehov. Plan for placering i pavilloner lægges sammen med skolen PCB-renovering Samlet plan for PCB- renovering er under udarbejdelse og politisk beslutning – forventes afsluttet senest i Arealer Hedelyskolens matrikel = m2 Hedelyskolens bebyggede areal = m2 Ubebygget areal = m2, der bl.a. anvendes til adgangsveje, parkering for biler og cykler, friarealer/skolegårde, grønne arealer/diverse beplantning mv.

Side 10 Krogårdskolen – nye løsninger Elevtal og nyt skoledistrikt Skolen har aktuelt to spor. Om- og udbygges til tre spor (kommende 0. klasser). Modtager 1 spor fra Tjørnelyskolen. Bygninger Tilbygning og ombygning Byggeprojekt skal besluttes i forlængelse af Byrådets beslutning i december Afhængigt af løsning forventes byggeriet at tage måneder. Der kan opstilles midlertidige pavilloner ved ekstra pladsbehov. Plan for evt. placering i pavilloner lægges sammen med skolen. Arealer Krogårdskolens matrikel = m2 Krogårdskolens bebyggede areal = m2 Ubebygget areal = m2, der bl.a. anvendes til adgangsveje, parkering for biler og cykler, friarealer/skolegårde, grønne arealer/diverse beplantning mv.

Side 11 Pavillonløsninger – hvordan kan det se ud Pavilloner, der opstilles på de to skoler, skal tilpasses ud fra hvor mange klasser/elever, der flyttes til hver af de to skoler. Indretningen udføres så der er en hensigtsmæssig placering af klasserum, grupperum, toiletter, garderobe mv. Pavilloner i dag opfylder de krav som stilles til nybyggeri. Det betyder, at der er bedre lys, luft og lydforhold end der er på vores ældre skoler. Pavilloner vil indeholde: Klasserum til hver af de klasser, der flyttes til Hedelyskolen og Krogårdsskolen. Nødvendige toilet- og garderobefaciliteter samt et antal grupperum. Trådløst internetforbindelse, som er etableret på alle Greve Kommunens skoler. Nødvendige teknikrum til tekniske installationer (el-hovedtavle, vand-/varmeanlæg og ventilationsanlæg).

Side 12 Skolevejene skal være sikre Ændring af skoledistrikterne vil betyde, at nogle får længere og andre får kortere til skole. Der vil evt. skulle etableres trafikale løsninger, skolepatruljer mv. til sikring af skolevejen. Elever, der opfylder bestemmelserne i lovgivningen, kan søge om befordringsgodtgørelse. Bilag til høringsmaterialet: Kort over cykelstier

Side 13 Plan for overflytning af eleverne og de ansatte Udgangspunktet er, at klasserne kan flyttes samlet af hensyn til eleverne. Fokus på at fastholde lærere og pædagoger. Skoleledelserne og Skolebestyrelserne på Tjørnelyskolen, Hedelyskolen og Krogårdskolen bliver tæt involveret i forløbet for overflytning. Hvis Byrådet i december beslutter, at skolen skal lukke, vil der umiddelbart herefter blive etableret sammenlægningsudvalg for bestyrelserne på tværs af skolerne. Endelig plan for overflytning er klar senest december 2016.

Side 14 Medinddragelse og involvering Hvis Byrådet beslutter, at Tjørnelyskolen skal lukkes, tilrettelægges forløb med opstart primo Det vil omfatte: Sammenlægningsudvalg for skolebestyrelserne Involvering af MED-udvalg Der nedsættes evt. byggeudvalg og arbejdsgrupper på skolerne Forløb for elever og lærere/pædagoger Der udarbejdes kommissorier for de forskellige opgaver i det videre forløb. Fx Overflytning af elever Overflytning af ansatte Sociale og faglige aktiviteter Byggeudvalg Fysisk flytning Nye placeringer, brug af lokaler og faciliteter for alle på den nye skole Sikker skolevej ….. ……

Side 15 Det videre forløb Høring i perioden fra 29. september – 24. november –Dialogmøder i MED og skolebestyrelser Tjørnelyskolen den 27. oktober 2015 Hedelyskolen den 28. oktober 2015 Krogårdskolen den 2. november 2015 Forslaget er i offentlig høring dvs., at alle interesserede kan afgive høringssvar Høringssvar behandles i Børne- og Ungeudvalget den 2. december, og Byrådet træffer endelig beslutning den 21. december 2015.

Side 16 Spørgsmål og debat ? Vores spørgsmål til jer (Nu og i høringssvarene) Hvordan skaber vi den største mulige tryghed for jeres børn - hvad vil I særligt lægge vægt på? Hvilke styrker har Tjørnelyskolen i dag, som er vigtige at fastholde?

Side 17 Tak for nu!