Få det bedste ud af pressen - op til og under de Paralympiske Lege - Lær at lokke medierne - Lær at give det lækre budskab.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tænk over den!!! Klik med musen for at gå videre..
Advertisements

Hjælp der er en journalist i røret
? At sige NEJ Vrede uden autopilot Integritet & Samarbejde
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 2
Ytringsfrihed og sygeplejersker
1 Pressen og skolelærerne Mediekursus 21. juni 2010.
”Markedsføring og pressetræning”
Goddag, det er TV-Avisen Almene Boligdage, lørdag den 3. september 2011 Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger.
Måske er I bedste venner i et år,
Historie 9. kl. uge 6 1.Intro 2.Sang 3.Samtale 4.Opgave 5.Opsamling Mål: At blive fanget af undervisningen mindst én gang!
Netværk Familie Arbejds- relationer Dig Venner Fritid Perifere
AOH.DK Herning Gymnasium i Europa.
Kvantitative metoder
MUNDTLIG FREMSTILLING
Mindre grimt, tak.
Fortæl verden om dit frivillige arbejde
Titeldias (uden baggrundsfarve) Husk at vælge korrekt layout for hvert dias: Klik med højre musetast på dias i ruden til venstre i skærmbilledet og vælg.
SMUT PAKKE 4 VIDEN OM MOTION.
VEJEN TIL JOBBET Det er godt at være bevidst om alle muligheder. Jo større en del af stillingsmarkedet, du bearbejder, jo større er sandsynligheden for,
”Huskeseddel” FSA PRØVER 2009 Ikast Østre Skole. Det er vigtigt at du møder i god tid. 20 minutter før prøven begynder, skal du komme og sætte dig på.
Hvad er forandring?.
Weekendkonference i 2. kreds LO-skolen, lørdag og søndag den 29. – 30. januar 2011 Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening.
Forstå referencetillidskurven
Kommunikation Intern kommunikation
Omgangstone og kollegialitet
Overskrift Max 1 linje Forside dias Der findes 4 farveskemaer at vælge mellen: Marker det / de slides du vil have en anden farve på, Vælg ”Design” / ”Farver”
Circle of change Benægtelse Reaktion Accept Handling
Vejlederens kommunikation
Den gode historie Sådan finder vi på 24timer dagens historier ”Dét er en god historie!” Emma Gad for kommunikationsfolk.
Større Skriftlig opgave
Præsentation af presseteamet Lille og effektivt team Joachim, Nanna og Louise (løntilskud). Efter sommer en praktikant fra Journalisthøjskolen. Timing.
SAGPROSA Begrebet sagprosa kan vi definere som tekster, der vedrører forhold i den faktiske virkelighed, således at forstå, at der i sagprosateksten beskrives.
Jeg vil starte med at fortælle om mit emne, og snakke lidt om min problemformulering Så vil jeg fortælle noget om min fremgangsmåde.
Fortæl den gode historie Jakob Christiansen 25.maj 2013.
Hvordan spørger man anerkendende?
Nyhedsartikel Skal oplyse læseren om, hvad der er sket, hvad der sker, hvad der vil ske i verden. Journalisten opsøger kilder og stiller spørgsmål efter.
Reportage Fluen på væggen.
Det hele startede med….. Ansættelse som midlertidig leder i en afdeling midt i forandring, forvirring og frustration pga. store organisatoriske omlægninger.
Organisering Som vi plejer…… eller????.
Af Christine Tindahl -kommunikation SKRIV EN FACEBOOK- OPDATERING skriv på vegne af en virksomhed brug 3 minutter på øvelsen.
HJÆLP TIL FAMILIER Lavet af: Sofie, Daniel G, Amr, Sophia.
Sådan kommer du i spalterne Lidt om os ● Fyens Stiftstidende, Middelfart: Seks uddannede journalister, én journalistpraktikant. ● Leverer stof til ugeavisen.
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
- En vigtig eksamen - Valg af fag - Valg af problem - Blanket - Pjece.
Jeg bestemmer Medborgerskab – Tema 1. 2 Tema 1 – Dag 1 Medborgerskab 1. Jeg bestemmer 2. Vi bestemmer 3. Med i samfundet 4. Indflydelse De 4 temaer.
Gode råd når du er på - op til og under PL. Agenda Pressearbejde op til PL: - Hvordan udnytter vi sammen vinduet op til PL? Pressearbejde under PL: -
Praktiske informationer og guidelines PL i London 2012.
Velkommen til: UU+ på Podio Webinaret starter kl 11:00 Bemærk! Du behøver ikke at teste dit webcam og mikrofon, for de er begge slået fra. Det er meningen.
Pressestrategi Lav en kort og kontant strategi for jeres pressearbejde: Hvad vil I kommunikere (skolens hovedfortælling / mission) Brug strategien som.
Kommunikation og sammenhængskraft i MED-systemet Få jeres budskaber ud.
Dagens program 1. DHIF’s pressestrategi 2. Hvilke regler skal du kende? 3. Gode råd når du er på - Pressearbejde op til PL: Hvordan udnytter vi i fællesskab.
Tilgang III – synlighed i lokalsamfundet Overvejelse: - Kan man se at der er en FDF-kreds? - Og... Hvad vil en tilfældig person, man møder på benzintanken,
SPOR 3: STRATEGISK BRUG AF SOCIALE MEDIER Joakim contentmarketing.dk.
J.nr. Opsamling på voksenlærlingekampagnen forår 2011 :: Tal & statistik.
Større skriftlig opgave i 2.hf
Hvad er nyhedskriterier?
Fyraftensmøde Det gode monitoreringsbesøg
Når PR giver gevinst på bundlinjen
Pressekursus Silkeborg den 11. oktober 2017.
Præsentation.
SUCCES MED SALG 1.
Simpel Markedsføring Af mindre virksomheder og projekter
Den gode tone Lse.
Læringslokomotivets forældresamarbejde
MUNDTLIG FREMSTILLING
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Fortæl din makker hvad dine vigtigste arbejdsopgaver er.
Præsentation.
Den gode tone Lse.
Find den rigtige journalist
Præsentationens transcript:

Få det bedste ud af pressen - op til og under de Paralympiske Lege - Lær at lokke medierne - Lær at give det lækre budskab

Kend dine kvaliteter Fortæl din gruppe om: (15 minutter)  …hvad du er stolt over ved dig selv og det du har opnået?  …hvad du godt kan lide ved dig selv?  …hvorfor det er fedt at dyrke din idræt? Det er en god idé at skrive det ned!

PL i medierne  Før PL: Emner: PL-udtagelse, Personhistorier Historietyper: baggrund/features, korte noter.  Under PL: Emner: Sport, resultater, medaljer! Historietyper: korte noter.  Efter PL: Emner: Hjemkomst Historietyper: Noter, reportage, baggrund

Hvem og hvordan?  Lokale og regionale aviser, radioer, TV-kanaler  Vær opsøgende!  Find ud af hvem der dækker sporten  ”Sælg” dig selv eller din historie eller få andre til at gøre det for dig.  Journalister bliver aldrig sure over at få tilbudt en historie. For det meste bliver de GLADE.  Lav evt. aftale om hvem der ringer til hvem og hvornår, når I er til PL  Overhold dine aftaler om at ringe - også hvis det er gået dårligt!

Interviewet:  Hør først hvad journalisten har tænkt sig at spørge om.  SMIL!! Vær glad for dig selv og vær stolt af dig selv.  Husk dit sponsortøj.  Husk dit bagland. Din sejr bliver ikke mindre af at du deler lidt af æren.

Brug DHIF’s pressefolk til PL  Har du brug for hjælp - så ring! også før PL  Er du i tvivl om noget med pressen, så spørg.  Giv den gas!