Fyns fremtid – hvad skal Fyn leve af? Smagen af Fyn Destination Fyn Udvikling Fyn Forretningschef for Turisme & Event Rasmus Hessum Hansen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
TENDENSER I TURISMEN Udfordringer for Nordjylland
Advertisements

HVAD KAN VI LÆRE af tyskerne og andre internationale destinationer Professor Henrik Halkier 1. Udfordringer, og nok af dem? 2. Flere.
Opsummering fra workshop
Det Sydfynske øhav ”Et øhav i verdensklasse”
Når to mennesker gør det samme… …og så alligevel ikke.
Projektprioritering og -finansieringsstrategi 2012
Kalundborg erhvervs- og udviklingspolitik 2006 Resultat af interviewrunde At planlægge er At vælge er At gøre forskel.
Hvorfor børnekulturpolitik?
VELKOMMEN ”Fælles distribution og afsætning”
PR Kampagne for folkeskolen
Regionernes rolle Foto: Ole Malling Oplæg til møde i Friluftsrådet d. 29. oktober 2011.
Anbefalinger til et fremtidigt samarbejde
Udvikling Fyn A/S – en ny vej til vækst på Fyn.
Hvad kan København som hovedstad?
Den regionale vækst- og udviklingsstrategi
”Eventyret begynder her” v/Henrik Lehmann,
DESTINATIONSUDVIKLING SØNDERJYLLAND KICK-OFF 30. JANUAR, 2013.
Baggrund Mål Fremtidsperspektiver Lidt historie ApEx – Center for anvendt oplevelsesøkonomi – Dansk videncenter for oplevelsesøkonomi.
Generalforsamling 20. marts 2014
Laboratoriet for Turisme og Oplevelser!
Søg støtte til projekter… København, 8. februar 2008.
Netværk, fødevarer og international turisme 1. Fra oplagt ide til praktisk realisering 2. Forskningsdesign og status Professor Henrik Halkier
Fornyelsesfonden - muligheder for offentlig funding
Fyns Fremtid – fælles vækst Poul Nyrup Rasmussen, Formand for LORC.
Energi på Tværs Workshop den 31. marts 2014 Velkomst ved vicedirektør Kristian Johnsen.
Hvordan skaber vi vækst og udvikling på Bornholm?
Fundraising og biblioteker – europæiske perspektiver Hvorfor indgå i EU-projekter? Tine Vind, Kulturstyrelsen Kontorchef for Biblioteker November 2014.
Vækstpolitik Byrådets seminar d Program 17.00Velkomst og intro v/borgmester Michael Ziegler 17,05Præsentation af vækst- analysen V/vicedirektør.
Turisme i Region Midtjylland. Potentialer Turismen kan give regional identitet og dermed sammenhæng, bosætning osv. Fælles problemstillinger i regionen.
Karl Krogshede, klimakoordinator Energibyen Skive 1 Energisafari En blanding af Energiturisme og lokale kultur oplevelser En guidet tur der målrettes nationale.
Innovationsaccelererende Forskningsplatforme (IAFP) - i relation til landbrugets videre udvikling Greta Jakobsen, Medlem af Det Strategiske Forskningsråd.
Ministeriet for Videnskab, Teknologi og Udvikling Bredgade Kbh. K Vicedirektør Hans Müller Pedersen.
Palles Gavebod og fremtiden i DDB Samling af udviklingskræfter og strategisk fokus giver flere muligheder for at udvikle et nationalt, velfungerende digitalt.
TENDENSER I TURISMEN Udfordringer for danske kommuner
Opgaven og dispositionen ”Beskriv med afsæt i høringsmateriale og høringssvar erhverv Silkeborg” 1.Organisation & jura 2.Points of excellence 3.Køreplan.
Welcometo.dk resultatmøde den 26/ Morten Mandel Refskou Udvikling Odense International skole i Odense.
Sekretariatet for Landdistriktsprogrammet November 2005 Den nye fælles landdistriktspolitik v/ Rita Munk.
Udfordringer på kompetenceområdet v/ Bente Nielsen 1. Næstformand, Region Midtjylland.
1. December 2006KNV-fællesseminar. 1. December 2006KNV-fællesseminar Planlovsystemet 2007 Landsplanlægning Regionale udviklingsplaner Kommuneplaner Vækstfora:
mens animationen kører afprøve andet design
Et fælles Mobility Management projekt. Dette er ikke (kun) en konference!
RUP’ens mål og innovation Jens-Peter Lynov Afdelingschef Forskningscenter Risø, DTU Nationallaboratorium med fokus på bæredygtig energi.
En grøn og innovativ metropol med høj vækst og livskvalitet Borgmestermøde i Energi på Tværs 13. april 2015 Regionsrådsformand Sophie Hæstorp Andersen.
1 Strukturreformens konsekvenser for kompetenceudvikling i Region Midtjylland Tinghallen 21. september 2006 Bent Hansen.
Informationsmøde om fyrtårnsprojekter under Miljøteknologisk Udviklings og Demonstrations Program - MUDP 2015 Frontpage København den 11. august 2015 Lotte.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Fagpilotordningen et jobrettet redskab til unge under 30 år med en erhvervsuddannelse Kontorchef Kirsten Thomsen.
HR Partner erfaringer – HR Partner modellen på DTU Præsentation i Personalestyrelsen den 12. april 2011 v/ HR Partner Marianne Krabbe.
Vilje til vækst Winni Grosbøll. Vilje til vækst Ruster samfundet til morgendagens udfordringer gennem udvikling af kompetencer og resurser, der øger konkurrenceevnen,
Creative Europe. Om Creative Europe / Europa for Borgerne Case 1 Viborg Kommune / The Animation Workshop Case 2 Østfold / Scenekunst Østfold Hvorfor og.
Udviklingsstrategi 2012 Kommuneplan 2013 Udviklingsstrategien er den overordnede udviklingsplan, der justeres og udvikles hvert år og revideres hvert 4.
Duba-B8 A/S 100 år med danske håndværkstraditioner indenfor møbelbranchen.
Innonet Lifestyle – Interior & Clothing Innovationsnetværket Livsstil – Bolig & Beklædning Innovationsnetværket Livsstil - Bolig & Beklædning, Birk Centerpark.
21. november Lejre – Den Økologiske Kommune.
Strategioplæg Det midlertidige Vækstforum for Region Syddanmark.
Vækstforums kriterier for indsatsen Offentligt-privat partnerskab Samordning og koordinering Fokusering Globalisering Vækst i yderområder Bæredygtighed.
VÆKSTSTRATEGI FOR KYST- OG NATURTURISMEN I DANMARK.
Beretning Turistforeningen 2016
v/Erik Juhl Mogensen Direktør Sport Event Fyn
et stærkere og bredere turismesamarbejde
“Den bedste arbejdskraft er den vi uddanner selv”
INNO-NORD.
Dagsorden Præsentation - hvad er en Landsbyklynge?
Finansiering med Vækstfonden
Strategi 2022 Stærkere Firmaidræt – Mere kollegamotion.
REGION MIDTJYLLAND UNDER DANNELSE
Regionens tilstand S . Udviklingsdirektør Kim Kofod Hansen, Erhvervsudviklingsdøgnet 2017, Aarhus
Samskabelse gennem et Bynetværk
Hvem er Business Region North Denmark?
Målopfølgning – Natur- og Miljøudvalget
Organic RDD 5 Det nye økologiske forsknings-, udviklings- og demonstrationssprogram
Præsentationens transcript:

Fyns fremtid – hvad skal Fyn leve af? Smagen af Fyn Destination Fyn Udvikling Fyn Forretningschef for Turisme & Event Rasmus Hessum Hansen

En rejse værd En omvej værd, når man kører forbi på A7 En omvej værd, når man kører forbi på A7 Et besøg værd, når man alligevel er i Hamburg Et besøg værd, når man alligevel er i Hamburg Hamburg Celle St. Pauli

 Smagen af Fyn: et fødevarenetværk af producenter, spisesteder, messearrangører m.v.  Fynske Fødevarer: 9 strategiske satsningsområder for vækst i fremstilling og afsætning af fynske kvalitetsfødevarer (2009/2010).  Smagen af Fyn til Flere (afsætningsfremme for fødevarenetværk): Smagen af Fyn-mærkning, fynske høstfester, specialbutikker og gårdbutikker, hjemmeside, folder, foto og videoklip af alle producenter, messedeltagelse ( ).  Fynsk Øl: innovationsnetværksprojekt for alle 13 fynske specialølbryggerier.  Syddanske Grøn Vækst projekt (2013 =>): netværkskoordinator til Smagen af Fyn, produktinnovationsworkshops, fynsk malteri, fynsk frugt- og grøntkøkken, kulinarisk velkomstcenter. -> dertil kommer en lang række stærke fødevareevents på Fyn. Smagen af Fyn

Destination Fyn 9 af 10 kommuner er med Den fælles fynske turismemarkedsføring Alle 10 kommuner er med Udvikling Fyn A/S Destination Fyn

Samlet budget 18,8 mio. til udvikling  Eventyret Fyn: Fyns nye oplevelsesbrand udviklet i fællesskab med erhvervet til fælles fynsk markedsføring.  Oplevelsesmaskinen: Udvikling af nye turismeoplevelser f.eks. Fynske Høstfester, Kongens Fadebur, Øhavs oplevelseskatalog m.m.  Ambassadørkorpset: Værtskabskursus for det fynske oplevelseserhverv.  DMO (Destination Management Organisation): Koordineringsorgan for den fremtidige fynske turismeindsats.  Fælles fynsk markedsføring: drift af Visitfyn.com, udvikling, koordinering og implementering af kampagner Destination Fyn

Hvad har Udvikling Fyn fokus på?  Styrker samarbejdet med erhvervet  Markedsføring af Fyn (DK + TYS, NOR & SVE)  Boblermarked er Kina og Assien  Fortsat udvikling af produktet og markedsføringsinitiativer i Destination Fyn- projektet.

Symbiose mellem Smagen af Fyn og Destination Fyn Smagen af Fyn Destination Fyn Oplevelser i mad Mad i oplevelser

Det Fynske Madeventyr  Fyn skal være den mest kendte region i Danmark på fødevare/oplevelsesområdet.  Vækst i omsætning og beskæftigelse på fødevare- /oplevelsesområdet.  Fyns image som bæredygtigt og attraktivt bosætningsområde  Potentialet i fælles fynske udnyttes bl.a. til Branding og historiefortælling. Nye ”lysende stjerner” på basis af kombination bestående tilbud. Fælles serviceforanstaltninger og koordinering, som understøtter uden at centralisere.  Smagen af Fyn er en dimension i Eventyret Fyn. Kombination af madtemaet med andre oplevelsestemaer.

Den rigtige retning…  243 fynske partnere i Destination Fyn og den fælles markedsføring  Privat medfinansiering på 2,2 mio. (12-dobling fra tidligere år)  Øget interesse fra nationale og internationale samarbejdspartnere

 Strategisk fokus  Vedholdenhed og opbakning  Investeringer