Kundetilfredshedsanalyse – [måned år] Kundenavn. 2 Overblik.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Analyse af rejsekortet for
Advertisements

Dynamicweb Software A/S Tobias Høst – Commercial Lead, eCommerce.
Århus Kommune Undersøgelse på tilsynsområdet Telefonundersøgelse foretaget november respondenter.
Løntermometer° Vedligehold dit lønsystem. Løntermometeret Mange virksomheder oplever, at et ellers godt lønsystem efter nogle år ikke længere har den.
Evaluering af årets projektledermesse Radisson Blu Falconer, Frederiksberg Den 17. november.
BUREAU FOR MARKEDSANALYSER Din genvej til viden, indsigt & overblik Man får et hurtigt overblik ved at kigge på farverne. De grønne farver viser, at her.
Mette, Sofia, Peter & Nichlas
1 Vollsmose - Imageundersøgelse Mediehus Vollsmose November 2009.
BRUGERTILFREDSHEDSUNDERSØGELSE
Blu-ray Mystery Shopping Analyse 6. Maj 2010
Kapitel 16 Kontrol af kommunikationsindsatsen
Analyse for Ældre Sagen: Trafikundersøgelse: Cykel, cykelhjelm mv Rapport Marts 2010.
Kundeanalyse 2014.
Boligselskabernes Landsforening – Danmarkspanel - Januar A&B ANALYSEs Danmarkspanel - Boligselskabernes Landsforening - Januar 2010.
Vil de ledige gerne have et arbejde? SFI, 11. april 2007 Vil de ledige gerne have et arbejde? Temamøde om motivation.
Nyborg kommune Brugerundersøgelse på Skoleområdet 2014
MARTS 2013 NATIONAL BENCHMARKUNDERSØGELSE RESULTATER OG ANBEFALINGER BEDRE BIBLIOTEKER 2013 NATIONALE RESULTATER Alternative title slide.
Kundeanalyse Produktion 2014.
Midtjyske virksomheder om Udviklingsaktiviteter Resultater fra Det midtjyske Vækstlag August 2009.
Opsamling og afrunding på konferencen “Den gode genoptræning” Landstingssalen, 22. september 2008 NB: Pga manglende tid blev hele oplægget ikke præsenteret.
Nyborg kommune Brugerundersøgelse på Skoleområdet 2014 DANEHOFSKOLEN
Jobrådgivernes Brancheforening Brugertilfredshed hos ”anden aktør” København 30. november 2011.
TURISMEN ANNO VI INDLEDER PROCESSEN MED ANALYSER FASE 1 – EKSTERN ANALYSE – Formål: Bedre kendskab og forståelse for gæsterne fra Tyskland og Danmark.
MEGAFON undersøgelse af VINTERMAN.DK VINTERMAN brugermøde
Brugerundersøgelse om hjemmehjælp 2014 Ribe. Denne rapport præsenterer resultaterne for Ribe. Vejledning 01 Om rapportenRapportens opbygning På forsiden.
København, den 1. maj 2006 Konverterings- gevinster og tillægsbelåning 2005 Seniorkonsulent Simon Bjerremann Jensen.
Lederforeningen for VUC:
1 Borgerpanelet i Silkeborg Kommune.
Regionsrapport: Århus. Revisionsbarometret 2009 Kundetilfredshedsbarometer for de største revisionsfirmaer i Århus Note:a)Indekset oven for søjlerne.
Hjem-IS Kommunikationstest Juni Om undersøgelsen Data er indsamlet juni 2003 Metode CAWI interview Der er 1128 besvarelser fra medlemmer af Hjem-IS.
Årsmøder og generalforsamlinger 2015
Design - brugervenlighed
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Overgangsproblemer i matematik ”Det sværeste var at forstå hvad læreren prøvede at sige - altså formuleringerne.” 1g-elev, stx.
Djøfernes internationale kompetencer. Hovedresultater Profil: De djøfere, der har en international karriere, har en ung profil, godt halvdelen er offentligt.
Borgerservice Undersøgelse af brugertilfredsheden med Borgerservice Marts
ALENEARBEJDE FOA Randers 11. november Flere sider af alenearbejde Når man er helt alene på arbejdspladsen Når man arbejder isoleret fra (fag)kolleger.
Spørgeskemaundersøgelse – dfif.dk. Baggrund  Undersøgelsen er gennemført i perioden –  Undersøgelsen er gennemført som pop up på hjemmesiden.
Relationsbaseret markedsføring og Facebook Annoncering Anders Sevelsted | Aditup.dk | Havneparken 2 | | #AndersSevelsted.
Rejsekort Kundeundersøgelser I Pressebriefing 26. februar 2012 Centerchef Anders Due, Trafikselskabet Movia.
Movia Flextrafik - Brugerundersøgelse Telefonundersøgelse foretaget d. 6. oktober til d. 10. oktober respondenter.
Naboskabsundersøgelse Skt. Klemens Resultater og idéer 2. marts 2010.
AKTIV HELE LIVET HJEMMEPLEJEN UNDERSØGELSE AF BRUGERTILFREDSHEDEN MED HJEMMEPLEJEN APRIL 2015.
Præsentation af resultater for faktas ledergruppe Mandag d. 17 november 2014 Kundemeter – Oktober
Seniorsurf-dag 2012 Evaluering. Antal besøgende på Seniorsurf-dagen Gennemsnitligt besøgstal pr. sted: 17,8 Antal undervisningsteder: 462 Opregnet besøgstal.
© 2016 – Side 1 Version 1.1 Erhvervsvirksomhedernes forventninger og faktiske oplevelser med den kommunale service og samspillet med organisationen Lejre.
Forældretilfredsheds- undersøgelsen 2015 Udført i april 2015.
Hørelse, høretab og høreapparater – Hvad synes danskerne selv?
Medlemsundersøgelse 2016 Medlemsundersøgelse 2016
Konjunktur- og beskæftigelsesoverblik
BrancheIndexTM Bank 2016.
Viden kan være erfaringsbaseret eller forskningsbaseret
noRA, LARS, HAJAL,SIMONE,ISMAIL team 4
Behovsundersøgelse Blandt håndboldklubber – opsummeret resultater, identificerede behov og mulige udviklingstiltag.
Medlemsundersøgelse 2016 Medlemsundersøgelse 2016
Politikernes og borgernes forventninger
Elevtrivselsundersøgelsen 2017 For erhvervsuddannelserne
Elevtrivselsundersøgelsen 2017 For erhvervsuddannelserne
Elevtrivselsundersøgelsen 2017 For erhvervsuddannelserne
MEDLEMSTILFREDSHED Januar 2018.
Hvordan bliver en 20’er til en kylling?
Øget tillid – mindre misbrug
BLINDE OG STÆRKT SVAGSYNEDES LEVEVILKÅR Muligheder og barrierer for samfundsdeltagelse Anna Amilon, Lena Bech Bojsen, Stine Vernstrøm Østergaard, Anna.
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For erhvervsuddannelserne
Præsentation af resultater fra visionsmåling
Fra anledning til udvikling
TEMPERATURMÅLING PÅ MØDE- OG KONFERENCEMARKEDET PÅ FYN
UNDERSØGELSE VEDRØRENDE UNGES BRUG AF KONDOM
Hvorfor køber man ikke ind i Skovlundecentret
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Præsentationens transcript:

Kundetilfredshedsanalyse – [måned år] Kundenavn

2 Overblik

3  Undersøgelsen skal afdække granden af tilfredshed blandt Butikkens kunder, samt give indblik i hvilke indsatsområder vil bidrage til større kundetilfredshed. Primære spørgsmål som skal belyses: Hvor tilfredse er butikkens kunder? Hvilke forhold skaber den aktuelle kundetilfredshed? Hvilke forhold har størst effekt på kundetilfredsheden? Hvor kan det bedst betale sig at øge indsatsen?  For at belyse dette er der i april og maj gennemført X-antal online-interviews med butikkens kunder.

4 Handelen på hverdage og i weekenden fordeler sig meget jævnt. Lidt over halvdelen af kunderne handler på hverdage, mens lidt under halvdelen handler i weekenden. For ca. 40% er det vigtigt/meget vigtigt af der er åbent i weekenden. 60% af kunderne ved godt, at butikken er medlem af en butikskæde og 90% af disse ved at det er [kædenavn]. Butikken lever generelt fint og til kundernes forventninger, særligt når det gælder personlig og faglig rådgivning samt levering af møbler til kundens bopæl. Kunderne er ligeledes meget tilfredse med måden de bliver modtaget i butikken. De primære årsager til at kunderne vælger at handle hos butikken er: 1. God service 2. Gratis levering og opstilling 3. God kvalitet butikkens primære konkurrenter er: 1. Konkurrent 1 2. Konkurrent 2 3. Konkurrent 3 Flest kunder har hørt om butikken gennem [medie 1] ( 45% ) og [medie 2] ( 30% ). Størstedelen af butikkens kunder er mellem år og bosat i [område X] eller den umiddelbare omegn.

5 Hvad har kunderne købt?

6 Handelen på hverdage og i weekenden fordeler sig meget jævnt. Lidt over halvdelen af kunderne handler på hverdage, mens lidt under halvdelen handler i weekenden. For 35% af kunderne har weekendåbent ikke nogen nævneværdig betydning, mens det for 35% faktisk har en betydning. 20% er indifferente. Gennemsnitligt ligger kundernes vurdering af betydningen af weekendåbent på 3,5 ud af 5 mulige. Hvor vigtigt er weekendåbent? Gns 3,5 af 5

7 70% af kunderne har besøgt butikken 1-2 gange indenfor de seneste 12 måneder. 5% har besøgt butikken 5 eller flere gange. Hvor ofte besøger kunderne ?

8 50% af kunderne mener at butikken er medlem af en butikskæde, mens 30% mener at butikken ikke er medlem af en kæde. Ud af de 50% ved 75%, at butikken er medlem af kædenavn. Hvor ofte besøger kunderne butikken?

9 Slet ikke vigtigt/ Meget utilfreds Meget vigtigt/ Meget tilfreds Indfrier butikken kundernes forventninger? Hvor den grønne søjle er længere end den sorte stiplede søjle, gør butikken det bedre end kunderne forventer, når de handler møbler (og omvendt). Top 3 når kunderne handler møbler er: 1.Personlig rådgivning/ service 2.Faglig rådgivning om valg af møbler 3.Kvaliteten af møblerne Butikken scorer højt på disse 3 parametre, dog en anelse under det kunderne ideelt ville foretrække. På tværs af alle parametre er totalscoren for Vigtighed: 4,3 og for Tilfredshed: 4,4. Generelt set lever butikken altså fint op til kundernes forventninger.

10 Årsager til utilfredshed: ”Det tog lang tid inden jeg fik møblet leveret til min bopæl” ”Jeg var ikke tilfreds med det møbel jeg havde købt, det passede ikke til mine andre møbler” ”Leveringstidspunktet blev ikke overholdt, de kom en time for sent” ”Jeg fik leveret møblet i en anden farve end jeg havde bestilt” Hvor tilfredse er kunderne med leveringen af deres vare? Gns 4,7 af 5

11 Kunderne er generelt tilfredse med modtagelsen i butikken. Hele 70% er enten tilfreds eller meget tilfreds. Gennemsnitet for tilfredsheden med modtagelsen i butikken er på 4,2 ud af 5 mulige. Hvor tilfredse er kunderne med modtagelsen af kunden i butikken? Gns 4,2 af 5

12 Top 3 motiver for at handle hos butikken: 1.God service (55%) 2.Gratis levering of opstilling (45%) 3.God kvalitet (35%) Hvorfor vælger kunderne at handle hos butikken? Kategorien Andet dækker følgende: ”Jeg fik butikken anbefalet af en af mine venner” ”Butikken havde det møbel jeg skulle bruge” ”Det var en tilfældighed” ”Jeg kender en der arbejder i butikken”

13 Lidt over halvdelen af kunderne har kun besøgt butikken i forbindelse med deres møbelkøb. Top 3 mest besøgte konkurrenter: 1.Konkurrent 1 (40%) 2.Konkurrent 2 (35%) 3.Konkurrent 3 (30%) Hvilke andre møbelbutikker besøger kunderne?

14 Flest kunder har hørt om butikken gennem medie 1 ( 50% ) og medie 2( 40% ). Kendskab til butikken

15 Lige under halvdelen ( 45% ) af kunderne har besøgt hjemmesiden ( Hjemmesiden besøges forholdvis sjældent. 50% besøger hjemmesiden mindre end én gang pr. måned og 35% har kun besøgt hjemmesiden én gang. Hvad synes kunderne om hjemmesiden? Gns 4,2 af 5 Indholdet på hjemme- siden scorer:

16 Alder og geografi Størstedelen af butikkens kunder er mellem år og bosat i Område X eller den umiddelbare omegn.

17 Research konsulent: Tomas Gindeberg Telefon: