Trivselsundersøgelse 2015 Uddrag af undersøgelsen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvilken afdeling på Hadsund skole går dit barn i?
Advertisements

PRAKTIKDOKUMENTET CUPP –PROJEKT
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Elevplaner på Skolen på Herredsåsen
24. november 2006 Lærerseminar Disposition •Soldaten i centrum •Vigtigt om læring •Din rolle i undervisningen •”Hvad vil jeg som skolechef tilbyde?”
Temadag om undervisningsmiljø
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 2
Det svære liv i en sportstaske
Trivselsgrupper for forældre
Coaching - det handler om at stille de rigtige spørgsmål…
Præsentation af resultater fra Elevtrivselsundersøgelse Hvad stiller man op? Erfaringer fra år 1 på Fredericia Gymnasium – hvor langt er FG?
JobPAS – En gennemgang PAS-koncepter og Basiskurser v. Steen Hilling, psykolog
Planlægning og prioritering Opgave i at kunne prioritere. Du skal prioritere dine ”aktiviteter” (grønne bobler) på prioriteringslinjen. Husk du skal både.
Identitet – hvem er jeg ?.
Hvordan giver man levendevand til sin næste? Dialog mellem Jesus og den samaritanske kvinde ved brønden i Joh Kærligheden formidles til msk ved.
3-timers møder Aarhus Universitetshospital 2014
Vejledning Print slide 2-8 i fuld størrelse Print slide 9-50 som uddelingsark Præsentation af øvelsen o Der er 7 case, hvert case tager 7 minutter. o Et.
Undervisningsmiljøundersøgelse 2010
Mobbe- og trivselsundersøgelse
- Hvad kan I forvente som forældre?
Nye mad- og bevægelsesvaner i klassen
Noemi Katznelson, Tendenser der modarbejder 95 pct. målsætningen og fører til øget polarisering Forventningseksplosion – alt skal være godt.
HISTORIEN OM DEN SØDE TAND OG DEN RÅ BØRSTE
Mobning er: Man bliver mobbet, når andre børn bliver ved med at drille en, og man synes, det ikke er sjovt.
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 1 December 2006 Vintersbølle Skole.
Folkeskolereformen på vores skole
Folkeskolereform 2014.
EVA’s evaluering af 10. klasse Foreningen af 10. klasseskoler i Danmark, Trinity, Fredericia den 2. marts 2012 Kristine Bang Nielsen.
Program - ICDP International Childhood Development Program
Hvis jeg havde mulighed for at fange regnbuen ville jeg have gjort det
På Filstedvejens Skole er vi klar over, at mobning forekommer og vil forekomme, men vi vil med dette sikre os ansvar, viden og engagement i arbejdet mod.
Hvilke ord betegner bedst din oplevelse af at skulle vælge en ungdomsuddannelse efter 9./10. klasse? (sæt gerne flere kryds)
Elevernes psykiske arbejdsmiljø TrongårdsskolenSpørgeskemaundersøgelse December 2005 Undersøgelsen bygger på svar fra ca 350 ud af ca. 500 elever.
At tale om sexualitet.
Historien om de gode venner.
LP-MODELLEN Vejlednings-opgaven Tirsdag aften
Træning af mundtlighed årgang Fysik/kemi UL Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Pædagogisk rådsmøde den 7. marts. Debat om organiseringen 1. Intro ved Kristian (5 min) 2. Oplæg ved skolebestyrelsen (10 min) 3. Gruppediskussioner (20.
Folkeskolereform august 2014 Velkommen til oplæg om implementeringen af folkeskolereformen på Haldum-Hinnerup Skolen.
Skolebestyrelsens forældremøde tirsdag d. 4.marts Den nye skolereform - rammen Ved Kirsten Brønd 2. Fremtiden for Høsterkøb Skole Ved bestyrelsen.
Elevernes undervisningsmiljø på Knabstrup skole 4-6 klasse.
Velkommen til Klasseforældremøde i x klasse. Aftenens program 1. Status på arbejdet med ”Forventninger til elever” v. klasselærer/ forældre 2. Udvikling.
Elevproduceret materiale Mulernes Legatskole 27. marts 2014.
Iselingeskolen Elevevaluering 25. og 26. oktober årgang 87 elever.
Læborg skole- 4.kl kl. Undervisningsmiljø. 5./6. klasse 4 drenge
DIGITAL ANTI-MOBNING - FIN Morten Ovesen - konsulent i dansk, it og medier14. marts 2012.
Mit Navn Er Susi DE første 17 år boede jeg på landet. Jeg keder mig...og vil gerne vide hvordan det er at være i “byen”.
Lind Skole Version 2 FYRAFTENSMØDE MED FORÆLDRE D. 8. OG D. 9. JUNI 2015.
Alle elever i den danske folkeskole, skal blive så dygtige, som de kan En længere skoledag Flere timer i dansk og matematik Tidligere fremmedsprog Lektiehjælp.
At være søskende… At være søskende i en familie med et anderledes, sygt eller handicappet barn. At være søskende til et barn med AD/HD.
Pædagogisk Rådsmøde F olkeskolereform 6. Februar 2014.
Velkommen til forældremøde = 5 Når børnene … … har mange i klassen, som de kan lide at være sammen med. … oplever et godt sammenhold … har tillid.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Folkeskolereform på Tagensbo Skole Hvordan ser folkeskolereform ud på Tagensbo Skole.
Antimobbestrategier for Langhøjskolen. Ved mobning forstår vi: Mobning er groft, verbalt drilleri og/eller fysisk vold, som foregår over længere tid.
Trivselsmålingens resultater og vores indsatser [indsæt dato] [indsæt skolens navn] [Indsæt mødeforum] Trivselsmålingens resultater.
Unge og mobning Sarah Amann Mortensen 1.
Klassesamtale om resiliens
Undervisningsmiljøvurdering Bieringhus Efterskole
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
Trivselsmålingens resultater og vores indsatser
Trivselsmålingens resultater på vores skole
Kurset i fase 1 er 2-delt:  I første del og som introduktion præsenteres du for definitionen af Flipped Learning. Og du præsenteres for en didaktisk skitse.
Trivselsmålingens resultater og vores indsatser
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
Læringslokomotivets forældresamarbejde
Lyt, Leg og Lær Vær den du er Ordrup Skole Årsberetning
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For gymnasiale uddannelser
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For gymnasiale uddannelser
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For gymnasiale uddannelser
Præsentationens transcript:

Trivselsundersøgelse 2015 Uddrag af undersøgelsen

Undersøgelsen – online feb.- marts 2015 En følge af Folkeskolereformen, fokus på læring og trivsel Første gang i 2015, derefter hvert år 0.-3.klasse – 20 spørgsmål klasse – 40 spørgsmål Resultaterne til skolen: Klasseresultater Årgangsresultater Kommuneresultater Landsresultater Anonymiserede

Hvordan arbejder vi med sådan en datamængde? Fokus på at dette kan være et øjebliksbillede, særligt i de yngste klasser Svært at skelne mellem meget tit – og tit fx – derfor samle i kategorier Ledelsen gennemgår alle klassers resultater Den enkelte lærer får egen klasse resultat Årgangsteamet gennemgår årgangen resultater og følger op på undersøgelsen: Kendte elever, hvor handleplanen justeres Der kan dukke ukendte op AKT-lærere kan/skal inddrages, hvis der er temaer, der peger på det Ledelsen inddrages og der lægges handleplaner for den enkelte klasse Alle lærere/ pædagoger præsenteres for undersøgelsen i uddrag Skoleinitiativer/tiltag kan iværksættes ved behov

Er du glad for din skole 0.-3.klasse

Er du glad for din skole 4.-9.klasse

Er du glad for din klasse 0.-3.klasse

Er du glad for din klasse 4.-9.klasse

Er du glad for dine lærere 0.-3.klasse

Er der nogen, der driller dig, så du bliver ked af det? 0.-3.klasse

Føler du dig ensom 4.-9.klasse

Er du med til at bestemme, hvad I skal lave i timerne 0.-3.klasse

Er du med til at bestemme, hvad I skal lave i timerne 4.-9.klasse

Jeg føler jeg hører til på min skole 4.-9.klasse

Er du blevet mobbet i dette skoleår 4.-9-klasse

Har du selv mobbet i dette skoleår 4.-9.klasse

Fremhævet i medierne: Er det svært at høre, hvad lærerne siger i timerne 0.-3.klasse

Fremhævet i medierne: Er det let at høre, hvad lærerne siger i timerne 4.-9.klasse

Betragtninger/ konklusioner Mange elever, der er meget glade for deres skole og hører til her Mange elever, der er meget glade for deres klasse Mange elever, der er meget glade for deres lærere Få, der føler sig ensomme – men hver og en er en for meget! Få, der føler sig mobbet, men der er elever, der oplever det – og det kræver handling Der er få elever, der ikke føler, de hører til her –det kræver en indsats På en del punkter følger vi lands og kommunegennemsnit På rigtig mange meget vigtige områder har vi supergode resultater, der viser elever i trivsel Det skal vi værne om – og fortsat tage fat i de steder, det halter