Modul 1 Rød løber (D). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Advertisements

Momenter i livet   Der er øjeblikke i livet hvor du savner nogen så meget at du bare ønsker at tage dem ud af dine drømme og kramme dem rigtigt!
Måske er I gode venner i et år,
Du skal vide nogen om blodtrykket, fordi det fortæller noget om hvordan dit hjerte har det. HUSK - at hjertet ikke er til at undvære ligesom bilen.
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
Om et øjeblik kommer du ind i en magisk verden....
Music: Nightengale Serenade
Ideudvikling Anni Stavnskær Pedersen & Ann-Merete Iversen.
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Modul 3C Ideudvikling med anvendelse af principper som stimuli.
Hva’ ska’ du med en telefon og et nummer når du ikke tør brug det.!
Åbent bord Den Kreative Platform
Du skal vide nogen om blodtrykket, fordi det fortæller noget om hvordan dit hjerte har det. HUSK - at hjertet ikke er til at undvære ligesom bilen.
Energi- & Vandværkstedet
Hvad du har lært Dine nye mentaltræningsvaner. Du har nu lært dig selv bedre at kende som løber • Du er blevet mere bevidst om den tankevirksomhed der.
Musik: Nightengale Serenade
Hvordan bliver vi fri for hverdagens forstyrrelser?
Fra en børneforkæmpers perspektiv. Børns sorg er et voksent ansvar OmSorg.
1 Innovation i AT i 2g på Fjerritslev Gymnasium Branding (2.22) Fremtidens by ( )
Hvordan bliver vi fri for hverdagens forstyrrelser?
Arbejdspladsudvikling
Måske er I bedste venner i et år,
Om et øjeblik kommer du ind i en magisk verden....
Innovation og iværksætteri
Den Kreative Platform I Skolen Uhæmmet anvendelse af viden fra børnehave til arbejdsplads Her starter slide showet efter introen og musikken stopper.
Hvordan bliver vi fri for hverdagens forstyrrelser?
Du er ved at gå ind i en magisk verden.... Om et øjeblik...
?.
Engelbert H – og den sidste chance
Musik: Nightengale Serenade
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
En fejl af stor betydning...
Careerhub Den Kreative Platform
Hvordan bliver vi fri for hverdagens forstyrrelser?
Careerhub Den Kreative Platform 28/ v/Jonna Langeland Christensen
SMUT PAKKE 4 VIDEN OM MOTION.
Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Modul 3B Ideudvikling med personanalogi + billed stimuli + ord stimuli.
Modul 1 (B) Rød løber Tid: 30 minutter. Spilleregler for dagen.
Modul 1 Rød løber (A). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
Videreudvikling af ide 2&2
Ungdomsbyen i samarbejde med Benedicte Kommunikation
Forberedelsen (Før undervisningen starter)
Hvordan bliver vi fri for hverdagens forstyrrelser?
Overvej spørgsmålet. Interview en makker
Hvem vil være lys? Der hvor der er brug for det?.
Vejlederens kommunikation
Careerhub Den Kreative Platform 28/ v/Jonna Langeland Christensen
Din Økonomi Dit Valg Dit Mål.
Forberedelsen (Før undervisningen starter)
Projekt uge 40 Tradium Hobro. Udgangspunkt: Vi ville øve eleverne og os selv i den kreative platform Bruge et fælles udgangspunkt for innovation: lav.
Innovations- karavanen Innovation – hvorfor? Samfundsudvikling – globale / lokale forhold kræver nytænkning. Udfordringer for UCN fx i form af færre.
1.Lektion: Identitet i forandring
Modul 4D Videreudvikling af idé I grupper. Idé-udvikling i grupper.
Workshop Sund By Netværket
Modul 3D Ideudvikling med udfordringer som stimuli.
Modul 4A Ideudvikling 2&2 alene med en bunke blandede stimulikort (Spillet)
Modul 1 Rød løber (E). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
 Program for kurset Lektion 1 Hjemmearbejde Lektion 2
Modul 5A Idéerne anbringes på væg eller bord og en idé vælges.
Mit Navn Er Susi DE første 17 år boede jeg på landet. Jeg keder mig...og vil gerne vide hvordan det er at være i “byen”.
Den Kreative Platform I TIK 3
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Den Kreative Platform og Idefasen Træning af ideudvikling.
Creative Platform Learning Emne: DEMOKRATI. 22. JA – Vi har lavet en fejl (med kategori og klap) 1.Find sammen to & to med en der har samme sportsinteresser.
Kurser der virker Akademimøde 26. oktober Hjemmeopgaven: Hvad er det vi vil have ud af kurset TRANSFER.
Nye Efterskolelærere kursus Brogården
Modul 1 Rød løber (C).
Øvelser til fremme af kreativ tænkning
Præsentationens transcript:

Modul 1 Rød løber (D)

Spilleregler for dagen

Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity, Problems of Education in the 21st Century, 18, Du må gerne “melde dig momentant ud” - bare du melder dig ind igen

Forlad rummet alene Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity, Problems of Education in the 21st Century, 18, hvis du skal på toilettet, ryge eller lign. hvis du bliver træt i hovedet eller af anden grund har brug for en pause TAG ALDRIG ANDRE MED DIG VÆK

Telefoner og ure Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity, Problems of Education in the 21st Century, 18, Er de største barrierer for din kreativitet Og en barriere for dine kollegers kreativitet

Spørgsmålsvæg Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity, Problems of Education in the 21st Century, 18, Skriv dine spørgsmål ned og hæng dem på spørgsmålsvæggen.

Det er en ny måde at arbejde på Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity, Problems of Education in the 21st Century, 18, Følg med og få en oplevelse Du vil lave mange fejl - det er meningen

3D CASE: Favorite mad-ret 1. Find sammen med en der har samme håndtemperatur som dig selv 2. Luk øjnene 3. Tænk på en mad-ret (forret, hovedret, dessert), som på en eller anden måde er unikt for dig 4. Åbn øjnene 5. Fortæl hinanden om jeres madret på 1/2 min. 6. Den, der har de største hænder starter 7. Båt efter 1/2 minut,så bytter de 8. Efter øvelsen tager alle malertapen bag på stolen og skriver titlen på deres mad-ret, som klisters på brystet som navneskilt

3D CASE: Jeg hader denne stol fordi 1. Find sammen to & to med en der er fik det samme til morgenmad som dig selv 2. Uddel ord træningskort, et til hver 3. Hvis nogen er kommet til at kikke på kortet, bytter de med en andens kort 4. Sæt jer på en stol hver ved siden af jeres makker 5. I skiftes nu til at fortælle makkeren hvorfor I hader den stol i sidder på. Ideerne til hvorfor I hader stolen får I ved at bruge ord træningskortene 6. Demonstrer selv kort øvelsen 7. Den med de lyseste benklæder starter

Sæt jer ned