Www.regionmidtjylland.dk Hospitalsenheden VEST Adfærd, ansvar og MidtEPJ.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
v/ afdelingsledelsen VELKOMMEN!
Advertisements

Ny, offentlig myndighed – Udbetaling Danmark
Sådan kommer I i gang med digital signatur
Hjælp der er en journalist i røret
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
Flickr.com – online billeddeling
Hvordan bruger jeg MinInstitution?
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
Hvad skal vi i dag? Hvad er NemID?
Ytringsfrihed og sygeplejersker
– Sådan virker det! Dit elektroniske postsystem Ved Arne Crown Rasmussen
Læringsmål Kendskab til:
Information / vejledning om nye muligheder for: Version Copyright DKVS -THEMCOM 1) Online adgang til Militært Tidsskrift. 2) Behandling af egne.
Velkommen. Agenda •Hvorfor informationsmøde nu? •Hvad er der sket de sidste 3 måneder? •Hvor vil vi gerne hen? •Aktiviteter frem til 31. december •Hvordan.
Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt?
BESØG VORES HJEMMESIDE JÆVNLIGT. GERNE HVER DAG - DOG MINDST ET PAR GANGE OM UGEN. Her finder du vigtige informationer om SFO Asgårds dagligdag. VIGTIGT.
Hospitalsenheden Vest BRANDINSTRUKTION HOSPITALSENHEDEN VEST REGION MIDTJYLLAND.
Tjekliste Er din myndighed klar til Digital Post? Kan din myndighed modtage og besvare digital post? Test om det virker Sørg for at teste, om myndigheden.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
40622 Operativ Borgerservice
9 steps på vejen – frem til i dag?. Siden 2010 = 6 årlige kalendere på 5 regioner. Del af kommunikationsstrategien = se på, om det er en bedre løsning?
Digital Post til foreninger Kommunikation mellem det offentlige og din forening.
1 Elektroniske hjælpemidler i DN. 2 Den uhyggelige virkelighed: –DN Nettet bliver nedlagt! –Kommunernes afgørelser skal vi måske selv lede efter Begrænsninger.
Befolkningens it-parathed Kilde: Danmarks Statistik De 16 til 89-åriges internetbrug. Har aldrig prøvet og vil ikke kunne Har sjældent.
Introduktion til CURIS
Backoffice præsentation
Folkeskolereform Version 1.0
Præsentation af Aalborg Universitet 1 af 31 Udvalg for kommunikation.
1 Kom i gang med it på IT-Universitetet Introkursus forår 2007.
Hospitalsenheden VEST Fælles medicinkort.
IT – sikkerhed Fysisk sikkerhed Logisk sikkerhed
Kursus om borger.dk og brugen af digital signatur
Virksomhedernes indgang til sygehusbyggerierne Regionalpolitisk direktør Gitte Bengtsson, Danske Regioner.
Blogging i Patent- og Varemærkestyrelsen Ana Petrina og Anders Due Bedst på nettet, 20. november 2007.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 27..AUGUST 2014 STUDIESTARTSOPLÆG VEJLEDNING OG STUDIEINFORMATION, HE AARHUS UNIVERSITET AU STUDIESTARTSOPLÆG.
Oprettelse af Digital Post
Version 3.1 Velkommen til introduktion af Digital Post PS: Er du dårligt hørende eller seende, så flyt venligst op foran. Side 1.
Digital Post – kommunikationen til borgerne 9. september 2013.
Det Sociale Kapitel
Sociale Medier og Jobsøgning - Facebook. Intro  Så blev det Facebooks tur.  Nogen af jer har måske en Facebook profil?  Facebook er endnu et socialt.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Digital Post – kommunikationen til borgerne
For at få en postkasse på borger.dk, så du kan kommunikere digitalt med det offentlige, skal du være logget på med din digitale signatur. Du klikker nu.
(Klik med musen – så lærer du noget om materialesøgning)
Mail på tablet og pc ligger på Kone´s server og kan hentes på adressen
Hvad kan borgerne på sundhed.dk?
Uafhængige LifeWave Distributører
Hospitalsenheden VEST Adfærd og ansvar.
Hospitalsenheden VEST
Videregående pc-vejledning Modul 07: Elektronisk post 60+Bornholm.
Hospitalsenheden VEST Tværfaglig dokumentation, temamøde 7. okt 2014 Dorthe Hansen, Kvalitet og Udvikling.
Vi har valgt at bruge vores egen postsystem til at fortælle lidt om vores kendskab IT verdens kommunikation. G-mail, er ret let at gå til, og der er hjælp.
Patientsikkerhed, kvalitet og akkreditering
Hospitalsenheden VEST Medicingennemgang – det skal vi have styr på.
Vejle 4. oktober 2012 Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt? Jeanette Leah Vinther, Kommunikations- og kampagnemedarbejder,
Hospitalsenheden VEST Journalføring.
Digital formidling af offentlig borgerservice, kursusnr Værdien af digital formidling af offentlig borgerservice.
BRANDINSTRUKTION HOSPITALSENHEDEN VEST REGION MIDTJYLLAND.
Studiestart - hjælp med IT
Hvordan ved MUS? Anvend uddybende redskaber i RMUK og e. dok FØR
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Modul 6: ”Vi kikker på internettet”
Hold dit NemID for dig selv
Hospitalsenheden VEST
Sådan bruges video- s og emnerapporter
Principper for drifts-og datasikkerhed i Rejsekort
Sikker adfærd er vigtig I det offentlige arbejder vi ofte med personoplysninger, som er følsomme eller skal behandles fortroligt Sikkerhedspakken.
Sikker adfærd er vigtig - Som sundhedspersonale arbejder vi med personoplysninger og oplysninger der skal behandles fortroligt, og dem skal vi passe godt.
Sikker adfærd er vigtig Som lærere arbejder vi med væsentlige og ofte fortrolige eller følsomme informationer, og dem skal vi passe godt på Sikkerhedspakken.
Præsentationens transcript:

Hospitalsenheden VEST Adfærd, ansvar og MidtEPJ

Hospitalsenheden VEST 2 ▪ Adfærd, ansvar og MidtEPJ God adfærd kan man da ikke være i tvivl om? Datasikkerhed og tavshedspligt For sundhedspersonale: MidtEPJ: ”Do’s and dont’s” og journalføring Introduktion til MidtEPJ

Hospitalsenheden VEST 3 ▪ Principper for god adfærd i det offentlige -Høflig og hensynsfuld adfærd over for borgere på en måde, som styrker tilliden til det offentlige. -Vi lever op til borgernes tillid til os som offentligt ansatte – professionalisme. -Vi efterlever arbejdspladsens regler og retningslinjer.

Hospitalsenheden VEST 4 ▪ Åbenhed og frihed under ansvar Alle medarbejdere har adgang til:  Arbejdsmail og kalender. (Outlook)  Mail og kalender hjemmefra. (Webaccess)  Hjemmeside med mulighed for selvbetjening + regionalt intranet.  Hjælp til brugeroprettelse: nærmeste leder  Hjælp til it-support: ServiceDesk

Hospitalsenheden VEST 5 ▪ Mail, kalender og internet – er der nogen ben i det? Retningslinje for mail, kalender og internet Retningslinje for mail, kalender og internet sikrer fælles spilleregler:  Region Midtjyllands fælles signatur skal anvendes.  Kalenderen anvendes og er opdateret. Åben læseadgang.  Sociale medier og internet: hvem repræsenterer du med din mening?  Arbejdsmæssig og privat brug af mail, kalender og internet.  Pas (meget) på personfølsomme oplysninger.

Hospitalsenheden VEST 6 ▪ Få kollegerne til at elske dig!  Brug regionens mailsignatur – du kan få en lige her:  Oplys ferie, møder m.v. i kalenderen i Outlook.  Bliv en haj til mails: Find ud af hvad du vil. Lav en informativ overskrift. Sig det vigtigste først. Skriv korte mails. Pas på med ”svar til alle”. Send ikke en kopi til ledelsesgruppen af alt. Sig det vigtigste ansigt til ansigt.  Tjek, om dine oplysninger (mail, telefonnummer osv.) passer her: serviceportal.rm.dk serviceportal.rm.dk

Hospitalsenheden VEST 7 ▪ Find det du skal bruge – når du skal bruge det Startsiden på internettet (siden for ansatte)

Hospitalsenheden VEST 8 ▪  Læs retningslinjen for post, kalender og internet i e-Dok.retningslinjen for post, kalender og internet i e-Dok  Hent en gyldig mailsignatur til din arbejdsmail. Hent en gyldig mailsignatur  Tjek, om dine arbejdsoplysninger passer (telefon, mail, arbejde osv.)  serviceportal.rm.dk serviceportal.rm.dk  (Op)søg info:  Hospitalets hjemmeside for ansatte.hjemmeside for ansatte.  Koncern-intranettet. Koncern-intranettet  Nyhedsbrevet fra hospitalsledelsen.  Personalebladet ”Under Vesten”. En tjekliste

Hospitalsenheden VEST 9 ▪ Og nu til datasikkerhed