Pernille Christensen.  Hvordan oplever I dialogen med UU centrene?  Har I nogen gode erfaringer, I vil dele ud af?  Hvordan kunne I fremover sikre.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvilken afdeling på Hadsund skole går dit barn i?
Advertisements

Tilføj hjælpelinier: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg ’Gitter og Hjælpelinier...’ 3.Tilvælg ’Vis hjælpelinier på skærm’
INFOMØDE OM SKOLEPRAKTIK (Skolens navn)
CSR-Review ®. CSR-Review® er et computer- program, som gør det nemt for alle virksomheder at skabe overblik, vurdere og evaluere alle deres aktiviteter.
Præsentation af materialer på personalemøde
Praktikcentre – en nyskabelse i erhvervsuddannelsesloven
Verden ind i undervisningen
Vejledende samtale Helhedsvurdering.
Overgangsordninger Praktik- og uddannelsesrådgivningen januar 2013
Mette Andersen SDE Ansættelse af elev. Mette Andersen SDE
Uddannelse og Job.  Markedsarena  Viden og kompetencer i UU  Erfaring med salg af ydelser  Edison – innovation  Bevare et slagkraftigt UU  De ”80%”
Vejledende samtale og helhedsvurdering på SOSU Nord
To temamøder: •Mange vil gerne tage elever men kan ikke overskue administration og beskæftigelsesforpligtigelsen •Mange vi gerne tage elever i perioder.
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Hvad er vi (bl.a.) optaget af i UVM?
Karen Hornbæk Svendsen
Fagdidaktisk kursus i religion
Arbejdsgruppe Mariagerfjord kommune
Velkommen til 6. kursusdag om virksomhedscentre TOVHOLDERFUNKTIONEN FOR VIRKSOMHEDSCENTRE.
Klyngemodel en samarbejdsform i skolepraktikken Deltager: Uddannelser: Svendborg erhvervskole Tømrer, Murer, Maler og elektriker UC. Holstebro Lager og.
Udvikling og etablering af landsdækkende praktikpladscentre inden for detailhandel Samarbejde mellem Aarhus Købmandsskole, Tietgenskolen Odense, Selandia.
”Åbent praktikcenter i et virksomhedslignende miljø med fokus på samarbejde med lokale virksomheder og Social Enterprise” Ansøger Aarhus Tech Center for.
TEMA: KOMPETENCEVURDERING Målbeskrivelserne er ved at blive/er reviderede i alle specialer. Der lægges større vægt på kompetencevurdering Der lægges større.
Kontanthjælpsreformen
Eksempel på struktur på et Grundforløb
Præsentation af materialer på personalemøde
Erhvervs  Uddannelses  Center  Syd Hilmar Finsens Gade 18  DK-6400 Sønderborg   Tlf EUC Syd Praktikcenter.
1 Motivation Elevgrundlag på SKT.K 110 GF elever – 80 HF elever -40 skolepraktikelever Aldersfordeling 60% af skolens elever har anden etnisk baggrund.
Obligatorisk selvvalgt opgave
EUC Lillebælt. ”Den røde tråd” Formål: Virksomforlagt undervisning i specialiserede virksomheders kompetencer. Matchning af elever og virksomheder for.
De opsøgende medarbejderes nødvendige kompetencer
Virksomhedskontakten på Teknisk skole i Esbjerg
Meritvejen til faglært status Betingelser Meritvejen er for voksne - alder mindst 25 år Der kræves mindst 4 års relevant erhvervserfaring inden for transport.
Vores fælles fremtidige opgave med gråzoneelever……… ”Hvordan vil du fremover indtænke ”gråzoneelever” i din undervisning”? Hvordan ser du din egen rolle.
Herningsholm Erhvervsskole
Opgavestyring i Elevplan
Obligatorisk selvvalgt opgave
OSO.
Strategisk kommunikationsmode, der kan fungere som isbryder og opvarmer overfor virksomhederne Udgangspunkt: En produktionsvirksomhed, der allerede har.
Praktikcentre og Elevplan Elevplankonference 23. og 24. september 2013 Gert Nielsen Undervisningsministeriet.
Pernille Christensen og Karen Hornbæk Svendsen.  – velkomst  – netværkstid  – frokost  – netværkstid.
Tema 7 Netværksdannelse Udgivet af Socialstyrelsen februar 2014.
W ORKSHOP 2 Samtalemodel til virksomheder. F ØRSTE KONTAKT : Vække virksomhedens interesse for at få besøg af skolen. Virksomheden har historik for at.
Anbefalinger fra Vækstforum Hovedstadens task force om erhvervsuddannelser Vækstforum Hovedstadens møde den 21. juni 2012 v/ Klaus Nørskov,
INFOMØDE OM SKOLEPRAKTIK
OPRETTELSE AF FACEBOOK-SIDE REGION SYDDANMARKS LOKALKOMITEER Helle Andersen PR & kommunikation hos Colliers International Cand.merc(stud), Copenhagen Business.
Frivillighed og sociale medier Region Syddanmarks lokalkomiteer
PRAKTIKCENTER CPH WEST Temaeftermiddag for praktikkonsulenter, værkstedsassistenter, administrative medarbejdere og andre der er involveret i arbejdet.
Historie Med lukningen af Lindøværftet i 2009, forsvandt et af Danmarks vigtigste uddannelsessteder for dygtige håndværkere. Det årlige indtag lå på
Bilag 1. Forandringsteori TUP-projekt Én fælles VEU-center tilgang til IKV i AMU 1. Problembeskrivelse VEU-center Nords udbydere mangler en tværgående.
Quick Guide Ombooking – Mulighed for at ændre dato og tidspunkt for dine møder Nogle møder har du selv mulighed for at ombooke. For at gøre dette skal.
Skolespor – SPOR.DK Kom ud i virkelighedens landskaber.
Voksenlærlingordningen. Hvorfor en voksenlærlingeordning?  Voksenlærlingeordningen startede i 1997 for at modvirke de begyndende balanceproblemer på.
Psykoedukation Indlagte patienter med dom til behandling eller anbringelse Session 6 – Kontaktpersonsfunktionen Undervisere:
Samarbejdet mellem efterskoler og UU Tvangsægteskab eller kærlighed… …...eller registreret partnerskab??
Større skriftlig opgave i 2.hf
Redskab: Fra konflikt til fælles løsning
Program Trepartsaftalen Nyt om EUV
Program Trepartsaftalen Nyt om EUV
Udbyder 50 erhvervsuddannelser – herunder EUX
Aula: hvordan vil vi bruge det i forældresamarbejdet?
GUIDE TIL OPRETTELSE AF LINKS
Særligt tilrettelagte forløb STU træf 29. november 2012
Aftale om bedre erhvervsuddannelser og styrket uddannelsesgaranti
Kvalitet i SKP EUC Nordvestsjælland
Dialog om samarbejdet mellem jeres grupper/funktioner
Fortæl din makker hvad dine vigtigste arbejdsopgaver er.
Oplæg v/temadage om praksisnær praktikpladsformidling d. 28
Evaluering af Sæt skub i egu!
Præsentationens transcript:

Pernille Christensen

 Hvordan oplever I dialogen med UU centrene?  Har I nogen gode erfaringer, I vil dele ud af?  Hvordan kunne I fremover sikre jer en god dialog omkring uddannelse med UU centrene?

 Professionalisering af det praktikpladsopsøgende arbejde på SDE  Hvordan driver din skole praktikpladsopsøgning?  Er det en fordel med fuldtids- eller deltidsopsøgere?

 Hvordan er skolepraktikordningen/eleverne organiseret på din skole?  Hvordan sikrer din skole, at skolepraktikeleverne kommer ud i restlæreaftaler/delaftaler/korte aftaler?

 Hvem meritafklarer/kompetencevurderer på din skole?  Ved du, hvad du kan sige til virksomhederne om muligheden for merit?

 Ved du, hvordan elevplan fungerer og hvad det kan bruges til i dit praktikpladsopsøgende arbejde?  Taler du med virksomhederne om deres muligheder i elevplan?

 Hvordan oplever du virksomhedernes modtagelse af muligheden for at få økonomisk tilskud ved indgåelse af uddannelsesaftaler?  Har du/din skole udviklet noget godt informationsmateriale?