Det her talent foregår i nærheden af mig…

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvem er jeg? Hvor bor jeg? Hvem bestemmer over mig?
Advertisements

KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Parforhold; kommunikation og seksualitet
Velkommen Ledelse og kommunikation ?
SFO Nydamskolen Medarbejderundersøgelse i Sønderborg Kommune 2012
Karakterdannelse for begyndere
Ved egen kraft Marte Meo En udviklingsstøttende metode
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Kære Venner Dette er mit sidste show. Jeg har truffet en meget vigtig beslutning. Jeg har været igennem mange prøvelser og trængsler, men sagen er, at.
? At sige NEJ Vrede uden autopilot Integritet & Samarbejde
TALENT-DK: Inspirationsmøde
Vi er en menighed, som giver evangeliet videre, med det mål at mennesker bliver efterfølgere af Jesus. (Mt. 28:18-20) - Det betyder, at vi i menigheden.
Hvad du har lært Dine nye mentaltræningsvaner. Du har nu lært dig selv bedre at kende som løber • Du er blevet mere bevidst om den tankevirksomhed der.
Et barns relationer og fællesskabets betydning ”At være udenfor”
Tv til hverdag. •Størstedelen af det der sendes, har et markant andet menneskesyn og værdigrundlag end biblen, og når vi ser det, påvirker det os! •Tv.
Hvordan kan forældre støtte op om barnets skoleliv?
Et digt af Tove Ditlevsen
Det her talent foregår i nærheden af mig…
MIN skabelon MIN generalisering! MIN specielle virkelighed!
Præsentationen starter automatisk. Som du synes. Slå højttalerne til.
Vi gennemførte en række interview ifm
Børns udvikling Af Sasja og Caroline.
Kids n’ Tweens, Leg og læring
”At finde og dyrke talenter - et opgør med Tordenskjolds soldater og opfattelsen af den erfarne, som den mest kompetente”. Talentudvikling 8.oktober 2013.
Tværfagligt undervisningsforløb
Festligt fællesskab med livsglæde som værdi. v25 Men den ældste søn var ude på marken. Da han var på vej hjem og nærmede sig huset, hørte han musik og.
Mine egne teknikker: God til at være heldig.
Jeg støtter barnet ved:
Feedback Manual.
Refleksionsopgave Succesruten: Hvad har været motiverende for jer i denne proces? Hvad skete der? Hvem tog ansvar? Hvordan var humøret/stemningen? Hvordan.
Græsrødderne Julie Westh Lauritsen Sosu-assistent
”Kaldet til kærlighed”
Det er sjovere at yde en indsats, når vi arbejder godt sammen!
Hvem kommer på Perron 3 Hvilken profil har de? Hvad har fået dem til at komme?
Stimulering af væsentlige sider af udviklingen motorikmotorik kropsbevidsthedkropsbevidsthed følelserfølelser fantasifantasi.
”Kaldet til kærlighed”
Hvilken del af “vær stille” forstod du ikke??
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
Roskilde – Octavia d. 5 februar -2010
Min identitet af Julie 10.A Udseende Jeg har langt lyst og lidt krøllet hår. er lav. blå øjne.
TRÆNER VI ”RIGTIGT”? ”Har vi en høj kvalitet og kompetence i arbejdet med at udvikle spillerne?” Oplæg, spørgsmål og debat!
Han sagde “Skal vi bytte stilling I aften?"
- En rigtig god idé! Bevægelse i hverdagen på Høje Gladsaxe skole
Skolebestyrelsen & værdier
Introduktion til nyansatte – krop i læring
Hvordan styrker vi børns karakterdannelse?
Omgangstone og kollegialitet
Styrk din kulturelle intelligens – integrationsindsatsen skal gerne være en del af løsningen og ikke problemskabende Næstved 29. oktober 2008 v. Elisabeth.
Sexuel udvikling Anette Løwert.
Virkelighedsnært Undervisning USA USA Bål Undervisning Fed fredag Klatring Aktivtur Dit eget projekt Kreativ Bål Selvtillid Maddag Teambuilding IT-baseret.
Han sagde “Skal vi bytte stilling I aften?"
Erfaringer i arbejdet med social arv, udsatte børn i en daginstitution. Præsentation af mig og institutionen.
At tale om sexualitet.
Kære Børnebørn. Jeg er glad for at bo på det alderdomshjem, I flyttede mig til, for et par år siden. Men jeg har været lidt trist de sidste par uger,
Motiver, motivation og barrierer.
Livsværdier Definition:
Livet er dejligt! Det består af en masse små dejlige øjeblikke...
Læreren som læringsleder
CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Høskovkollegiet 2014 Høskovkollegiet 2014 opgørelse Dataindsamlingen er foretaget i perioden fra.
Faglige kompetencer I det følgende oplæg, vil jeg først fremhæve særlige aspekter af udviklingen af faglige kompetencer i psykologi og derefter give.
Lind Skole Version 2 FYRAFTENSMØDE MED FORÆLDRE D. 8. OG D. 9. JUNI 2015.
At være søskende… At være søskende i en familie med et anderledes, sygt eller handicappet barn. At være søskende til et barn med AD/HD.
Normalt Brundt hår men er farvet rødt Tøjstil er normalt det samme, men det går an på om det er i skolen eller efter skole. Går altid med smykker af en.
Mit liv - nu med DAT MIT LIV - nu med DAT.
‘I skal vandre i kærlighed’ (Ef 5, 2).
Jeg lever (et bedre liv) med borderline Jeg lever (et bedre liv) med Borderline.
MUS samtale Kære Du indkaldes til den årlige udviklingssamtale.
Johari vinduet det vi ved og ikke ved!
Præsentationens transcript:

Det her talent foregår i nærheden af mig… ____________________ Næstved Talentskole, Februar 2015

(Herfra opleves min verden!) Virkelighedsopfattelse… (Herfra opleves min verden!) Selvopfattelse (Hvem er jeg som person?) Forestilling om rigtigt og forkert. Selvværd. Social bevidsthed. Mod. Nysgerrighed. Køn & alder. Evne til kontakt. Medfølelse. Samarbejde. Teknik (Hvad kræver det af mig?) Forberedelse. Vedholdenhed. Disciplin. Læringsparathed. Visualisering. Nysgerrighed. Fokusering. Fantasi. Modstand Selvopfattelse Egen kerne Fysik Teknik Fysik (Hvad er mit fysiske udgangspunkt?) Kropslig intelligens. Styrke. Smidighed. Åndedræt. Muskulære spændings- mønstre. Kropsligt udviklingsstade. Dybereliggende motivation Omgivelser (Hvilket socialt felt befinder jeg mig i?) Opbakning/støtte. Familie. Venner. Kæreste. Fællesskaber. Kulturelt. Socialt. Omgivelser Modstand

Modstand Selvopfattelse Egen kerne Fysik Teknik Dybereliggende (Hvem er jeg som person?) Forestilling om rigtigt og forkert. Selvværd. Social bevidsthed. Mod. Nysgerrighed. Køn & alder. Evne til kontakt. Medfølelse. Samarbejde. Teknik (Hvad kræver det af mig?) Forberedelse. Vedholdenhed. Disciplin. Læringsparathed. Visualisering. Nysgerrighed. Fokusering. Fantasi. Modstand Selvopfattelse Egen kerne Fysik Teknik Fysik (Hvad er mit fysiske udgangspunkt?) Kropslig intelligens. Styrke. Smidighed. Åndedræt. Muskulære spændings- mønstre. Kropsligt udviklingsstade. Dybereliggende motivation Omgivelser (Hvilket socialt felt befinder jeg mig i?) Opbakning/støtte. Familie. Venner. Kæreste. Fællesskaber. Kulturelt. Socialt. Omgivelser Modstand

Frihed Selvopfattelse Egen kerne Fysik Teknik Dybereliggende motivation Omgivelser Slip

”We don’t see things as they are, we see them as we are” - Anais Nin

”At kunne iagttage uden at dømme, er den højeste form for intelligens!” - Krashnamurti (Indisk filosof)

…det at excellere bliver et udtryk for, at det at leve er uden begrænsninger. Og dér findes den totale frihed!

De fleste af os kan spotte et talent, men en begavet talentudvikler får talenterne til at vokse indefra, til selv at vokse. Resten er teknik, den kan vi alle lære dem…

Talent er ikke summen af de færdigheder vi har tillært os – det er graden af frihed, hvormed vi udtrykker disse færdigheder…

Følelsen af at komme hjem til sig selv Frihed til at være den du er… Selvopfattelse Følelsen af at komme hjem til sig selv Fysik Teknik Dybereliggende motivation Omgivelser …og slippe ind i dine dybeste ressourcer!

”Man kan ikke forstå noget, man ikke først har elsket…” - Grundtvig

”Jeg tror, at kun ved at tage udgangspunkt i, at vi ikke forstår andre mennesker, har vi en chance for at forstå dem. Hvis vi tager udgangspunkt i, at alle er ens og letfattelige, lærer vi aldrig at fatte andre mennesker. Så ser vi kun os selv spejlet i alt omkring os, og det enestående ved dem, der står overfor, undslipper os.” - Finn Abrahamowitz