Reel brugerdeltagelse

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Anskaffelse af ny teknologi
Advertisements

Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
Introduktion til projekt ”Aktivt Liv”
Set i forældreperspektiv
Hvordan får vi arbejdet med kvalitet og afbureaukratisering forankret på vores arbejdsplads, så både ledere og medarbejdere er involveret og bidrager i.
5 IT-didaktiske principper
Nye samarbejdspartnere – nye udfordringer
Fra integrerende til inkluderende pædagogisk praksis i skolen
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Mercantec NU forstår jeg det! Gennem bedre faglig læring til større faglig forståelse Mercantec.
FRIVILLIGHED OG MEDBORGERSKAB
- som model for ungeinvolvering
Mind:lab Patrik Gustavsson Culture Manager. mind:lab Økonomi og Erhvervsministeriets kreative væksthus for afprøvning og udvikling af nye ideer Projekthotel.
MUST Efterår 2000 Datalogi LCK
IT og virksomheden Organisationsteori.
Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
Undervisningsmiljø - et indlæg i debatten
Martin Krabbe Sillasen Videncenter for Didaktik
Patientsikkerhedsrunde - et ledelsesredskab
Kommunikation / it.
Step 6: Evaluering og læring
Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
Hvem skal være med til at definere kerneopgaven – og hvordan
Go´morgen og velkommen Velkomst og præsentation Praktiske forhold Dagens program Formandsmøder – formål og værdi.
SLP 4 Samarbejde med vejleder Planlægning og styring
Seminar om indsamlingsstrategier for arkæologi og nyere tid 26. november 2013 Martin Brandt Djupdræt Den Gamle By.
Hvad laver skolebestyrelsen på Dagnæsskolen?
Ballerup Kommune Det Gode Liv. Baggrund og set-up Ideen bag – hvorfor nu det her? fra undersøgelse til co-creation fra kontrol til tillid at drive og.
Artikel præsentation Kenneth Pedersen DESIGN SCIENCE IN INFORMATION SYSTEMS RESEARCH Hevner, A. R., March, S. T., Jinsoo, P. and Ram, S. (2004)
WorldIQ A/S - Technology Briefing
Hvad er forandring?.
Bødker, Kensing, Simonsen: Professionel IT-forundersøgelse. Kapitel 8
Folkeskolereform 2014.
SSID årskonference 2008 Gør storrummet til en succes… 23. april 2008 Ole Nielsen COWI A/S.
Analyse ud fra Schönske termer. Knowing-in-action  Manglende erfaring  Vi manglede rutine til knowing-in-action.
Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
DUBU Superbrugerrollen
Social kapital på spil KL- Ledertræf 10. September 2014.
IT workshop 30. september 2004 Fagligt forsvarligt valg af bibliotekssystem og samarbejdsmodel Fagligt forsvarligt valg af bibliotekssystem og samarbejdsmodel.
Planlægning, proces og evaluering
Implementering og brug af BPM i Lån & Spar Bank 24. september 2013, Get F'IT - Processer og IT Ved IT-Direktør Casper Gjerris.
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Måleovervejelser Overvejelser inden I beslutter jer for en måletype Præsentation af hovedmåletyper Oplæg til.
Fordybelsesfase: Dybdeanalyse
Grænseløs læring Virtuelle valgfag. Hvem deltager? Undervisere og elever på valgfag i to uddannelser: Pædagogisk assistent (PAU) Social- og sundhedshjælper.
Program for dagen Så´n lidt hygge med kaffe og de runde Hvorfor GRUS?
Læring og digitalt billedarbejde
Systemudvikling i organisationer Systemudvikling som organisation af Keld Bødker Lars Bogetoft Pedersen Præsenteret af Maibritt Peter Gert Forundersøgelse.
Reform til Kærbyskolen Overordnede mål - Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige de kan. -Folkeskolen skal mindske betydningen af.
Fornyelsesfase: Visionsudvikling Finn Kensing. Fornyelsesfasen: Visionsudvikling Udgangspunkt: Vi kender ledelsens mål og brugernes behov Formål: –PG:
Briding the Gaps Between Developers and Users v. Grudin Indledning Faktorer som kan påvirke bruger involvering Kontrakt udvikling Produkt udvikling Intern.
Program Kort introduktion til workshoppen 1. time Generel introduktion til DEF og deff.dk - den samlede on-line indgang til Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek.
Forundersøgelse Fordybebelsesfase: Dybdeanalyse. Fordybelsesfasen: Dybdeanalyse Udgangspunkt: Opgaven er afgrænset Formål: –Projektgrp: Komme "under huden"
Begreber om Forundersøgelse og MUST metodens Principper
Projektledelse og arbejdsmiljø
Fordybelsesfase: Dybdeanalyse
Forundersøgelse Fornyelsesfasen: Visionsudvikling.
Forundersøgelse Finn Kensing. Formål med kurset Kvalificere jer til at indgå i tværfagligt samarbejde om design af IT-anvendelser til støtte for intellektuelt.
Systemudviklingsstrategier
Netværksledelse i den offentlige opgaveløsning
Socialtilsyn Nords årsrapport En vurdering af tilbuddenes kvalitet
RADIOLOGISK AFDELING, SLAGELSE, PLEJEGRUPPEN BESVARELSESPROCENT % % Trivselsmåling 2015.
Center for Naturvidenskabernes og Matematikkens Didaktik NAMADI Netværk om udvikling af naturvidenskabelige og matematiske studieretningsprojekter Erfaringer.
VI VIL GENBRUGEVI VIL DELEVÆRKTØJER Fortæl, hvordan I har brugt den oprindelig innovation Fejr gevinsterne med jeres egen organisation Spred den nye innovation.
NU forstår jeg det! Gennem bedre faglig læring til større faglig forståelse Mercantec.
Hvordan får vi arbejdet med kvalitet og afbureaukratisering forankret på vores arbejdsplads, så både ledere og medarbejdere er involveret og bidrager i.
Hanne Schneider og Stig Pedersen
SAB 2017 – Ændrede rammebetingelser
Workshop om Den tværkommunale løsning til automatiseringsegnede processer 26. januar 2018.
Journal Club Introduktion: Hvorfor er det et vigtigt emne?
Aalborg Fodbolddommerklub
Præsentationens transcript:

Reel brugerdeltagelse Hvordan imødekommer vi princippet. Hvad siger MUST metoden om princippet Hvad kunne vi have gjort anderledes Artikel Egen erfaring med brugerdeltagelse

Reel brugerdeltagelse i vores projekt Interview med de 2 vagtplanlæggere på N10a og N11. Interview med sekretær. Dvs. at vi primært har brugt brugerne som informanter.

Årsager Det var os der kom til dem Manglende ressourcer fra afdelingens side Manglende ressourcer fra projektgruppens side Fokus ændrede sig undervejs

Princippet ifølge MUST Der bør indgå 2-3 brugere i projektgruppen. Gensidig læring mellem brugere og IT-designere. Brugerne har ret til indflydelse på egne arbejdsforhold. Informanter er ikke reel brugerdeltagelse.

Hvad kunne vi have gjort anderledes De 2 vagtplanlæggere som en del af projektgruppen. Workshop. Bidrag fra slutbrugerne. Fremvisning af MTT

Artikel Systemudvikling i organisationer, systemudvikling som organisation Forfattere: Keld Bødker og Lars Bogetoft Pedersen Organisation som maskine

Reel brugerdeltagelse Egen erfaring med brugerdeltagelse