Et hørelæreprogram med solmisation IT – Universitetet - Forår 2006 Design Kommunikation og Medier Afsluttende speciale Kandidatstuderende: Mette Ott Eksamen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Verden ind i undervisningen
Advertisements

Sammen kan vi mere – ny brobygning til erhvervsuddannelser og erhvervsliv Velkommen! UU Vestsjælland
E T LÆRINGSSPIL TIL UNDERVISNING I NBO. O M OS Mads Caspersen:  Ba.scient.math.  Stud.it.  Interesse for leveldesign og læring Christoffer Holmgård.
Design – en definition Dyrehaveskolen.
ErhvervsPhD initiativet
MODERNE MEDIER – et 6 ugers kursus for lærere august-oktober 2012 Foto fra rapporten: Digitale medier i folkeskolen.
Meritvejen til faglært status Det almene modul Hvilke fag kan indgå: • Dansk • Naturfag • Fremmedsprog • Informationsteknologi, dele af faget indgår naturligt.
Projekt - mobil interaktion i det fysiske og virtuelle biblioteksrum.
UDGANGSPUNKT 6. Februar Læringsmål Den studerende • har indsigt i og forståelse af forholdet mellem unges livs- og udviklingsbetingelser • kan reflektere.
Digitalisering og medialisering
Knowledge Management E-BUSS Session 9, Marts 2006 v. Morten Thanning Vendelø
1 Danseafslutning marts 2008 H U M Ø R D A N S E R N E V E J L E Skal vi ikke snart i gang med dansen. Lene byder op.
Fra team af navn til team af gavn.
Afslut Frem >>
Velkommen! Til projektseminar på ferskvandscentret marts 2008 ___________________ Udviklingsprojekt Invention og Innovativ Naturvidenskab i teknologiundervisningen.
Innovation og diversitet - Venner eller fjender i design og implementering af uddannelsesforløb Ole Ravn Christensen Annie Aarup Jensen Paola Valero Institut.
1 IT-Applied Pervasive Computing 1 (ITAPC1). 2 Læringsmål Deltagerne vil efter kurset være introduceret til Pervasive Computing områdets teoridannelser,
Forskningsperspektiver på læremidler
Virksomhedsspil 1. Oplægget… ”…skabe såvel fysiske som virtuelle læringsrum, der kan øge vort repertoire …. …tilbyde flere læringsstile til de studerende….
Læremiddelkultur I Folkeskolen
Anvendelsesorienteret undervisning – Pædagogisk It
Praktik i 07 læreruddannelsen Niels Grønbæk Nielsen
Formidlingsprocesser, identitetsdannelse og hverdagsliv
- fra digitalt læremiddel til digitalt læringsforløb
Formål med projektet At I kommer i dybden med de faglige emner: virksomhedsforståelse, krav, design og implementering. At I lærer at arbejde i grupper.
RARRT© RELATION ANERKENDELSE RESSOURCER REFLEKSION TEORI
27 FEBRUAR 2013 XXX 1 Region Midtjylland OPP og OPI Ulf Kjellerup, COWI.
Problemstilling Hvordan tilrettelægges et læringsforløb der understøtter lærens kompetenceudvikling ved implementering af ipads i undervisningen Lærerne.
Praktikvejleder træf Tirsdag den 28/
Fagdidaktisk kursus i biologi
Projekt - mobil interaktion i det fysiske og virtuelle biblioteksrum.
Læring og undervisning Oplæg for Akademiet på Samsø
It i den innovative skole – nye kompetencer, nye organiseringsformer i det 21. århundrede Formål: Bidrage til udvikling af en skoles kultur gennem inddragelse.
Case Året er 2031 og staten er i gang med centraliseringen og nu er det blevet skolernes tur. Der skal spares penge på både lærere og undervisningsmaterialer.
Computerspillet som kommunikationsform
1/11 INTERAKTIVITETENS MELLEMKOMST - Indskrivning af brugeren i digitale medietekster Louis Paldrup & Simon de Tusch-Lec IT-Universitetet i København 2003.
Undervisningscent eret Log out Om produktet Undervisningsmateriale Hjemmeside (valgt medie) Plakat til hjemmeside Amalie R. Pedersen Andreas L. Vishart.
Martin Gylling Adjunkt, Ph.d. Institut for Ledelse og Forvaltning Vis hjælpelinjer For at se hjælpelinjer 1. Klik på Vis 2. Vælg Hjælpelinjer Indsæt dato.
Ledelsesmæssige udfordringer ved pædagogisk anvendelse af it
It-støttet religionsundervisning
Grænseløs læring Virtuelle valgfag. Hvem deltager? Undervisere og elever på valgfag i to uddannelser: Pædagogisk assistent (PAU) Social- og sundhedshjælper.
28. MARTS 2011 FREMTIDENS AARHUS UNIVERSITET. Rektor Lauritz B. Holm-Nielsen VIDENUDVEKSLING UDDANNELSE FORSKNING TALENTUDVIKLING HUMBOLDT -UNIVERSITETET.
Online Kalender Afsluttende projekt 2011 Af Jacob Weng Gruppe medlemmer: Kasper Jørgensen og Lasse Mejsner Informationsteknologi
Program : Om Adaptive Location Aware Gaming-projektet og GT-position teknologien, Niels Bo Theilgaard, CEO, GamesOnTrack : Om centimeterpræcis.
Specialeforsvar d. 25/ , IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation.
Organisering og navigation Ole Gregersen 22. Februar 2006 Usability.
Kristina G. H. Kristensen Kommunikation og it eksamen 22. juni 2009 kl – Opgave: Markedsføring af Kulløse miljømesse.
Eksperimentel systemudvikling To kvarters-kursus på 5. og 6. semester.
Læremidler til MADKAMP Connie Greffel Frerks UC Syd/ Læreruddannelsen, Esbjerg.
Projekt PaRIS Projektgruppemøde d.14.januar 2009 Præsentation af: definition af innovation de foreløbige data fra de kvalitative data Projektleder Mette.
Alle I Uddannelse Altid AIUA Rikke Kirkensgaard Skive.
Ministeriet for Forskning, Innovation og Videregående Uddannelser Kontor for Videregående Uddannelse Konference om rapport fra følgegruppen for ny læreruddannelse.
Innovation og kreativ idégenerering AMU-kursus © Ministeriet for Børn og Undervisning. Marts Materialet er udviklet af Efteruddannelsesudvalget.
Varighed og indhold 12 uger til ”det uddannelsesspecifikke fag” 8 uger til grundfagene/valgfag I alt 20 uger.
Urban farming i albertslund
CASE: Udvikling af system til optimering af kassebemanding
Introduktion Hvad er og kan AAU Jobbanken Indhold og trafik ”Det nye”
Viden kan være erfaringsbaseret eller forskningsbaseret
digitaliseringsstrategi
Hvad peger forskningen på?
Christian.
Læremidler til MADKAMP Årets fokus: Konservere din køkkenhave
Oplæg 2 – de fire læringsrum
Fra almendidaktik til fagdidaktik
It i folkeskolens matematikundervisning
Patientens rejse i sundhedssektoren -
SIP 4 Virksomhedspraktik
Humanistisk Entrepreneurship 9 BMG 5 Proces
IT i undervisningen interaktive assistenter
Præsentationens transcript:

Et hørelæreprogram med solmisation IT – Universitetet - Forår 2006 Design Kommunikation og Medier Afsluttende speciale Kandidatstuderende: Mette Ott Eksamen 27. marts 2006

 Introduktion  Processen  Teoriafsnit  Prototype  Perspektivering introduktion

 Arbejdsprocessen :  Defineret problemfelt =>  Undersøgt markedet for produkter =>  Fundet velegnet læringsteori =>  Konceptudviklet program =>  Implementeret prototype => Pædagogisk forsvarligt processen

Udfordringen:  Formidle et instruktivistisk fagområde  på en konstruktivistisk måde  Brugeren skal arbejde alene processen

 Eksisterende e-læringsteori vedrører  Udvikling af kompetencer (2. vidensniveau)  Projektarbejde  Sammen med andre => Et hul i den e-læringsteoretiske forskning processen

 Introduktion  Processen  Teoriafsnit  Prototype  Perspektivering teoriafsnit

 Undervisning og Læring beskriver IKKE det samme fænomen  Undervisning = kommunikation  Læring = individets erkendelse/erfaringsdannelse  Uddannelse = Undervisning + Læring teoriafsnit

Det er muligt at nærme sig et typisk instruktivistisk fagområde med en konstruktivistisk tilgang Ved at bibeholde det faglige indhold og undervisningsmetodik ( drill & error ), men bruge konstruktivistiske metoder til at formidle det. teoriafsnit

Heilesen: teoriafsnit

 Introduktion  Processen  Teoriafsnit  Prototype  Perspektivering prototype

 Introduktion  Processen  Teoriafsnit  Prototype  Perspektivering perspektivering

 Orkesterhøring – en disciplin i DoReMi  Rytmediktat (hvad spiller trommeslageren?)  Akkordhøring (hvad spiller pianisten?)  Melodidiktat (hvad synger sangeren?)  Skalaer (hvilken tonalitet spilles der i?) perspektivering

 Implementering af tredje vidensniveau  Arrangement  Implementering af fjerde vidensniveau? perspektivering