1 Fra erhvervsuddannelse til videregående uddannelse Fra Automekaniker til Direktør.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
F Forældremøder…. Forældremøder v. Birgitte Ravn Olesen.
Advertisements

ERHVERVSUDDANNELSER TEKNISK OG MERKANTIL
Alt er startet med en tanke! Tænk: Hvis vi nu vidste hvor alle var på vej hen…. ? Så skulle vi blot komme derhen først! Og så ville vi kunne tilbyde en.
Electrolux Marketing koordinator, web Michael Skrydstrup HR Konsulent Anne Mette Hildebrand Udvælg en elev, der skal sige til, når der er gået 5, 10 og.
Læselektiefri – hvorfor?.  Lektielæsning integreret i undervisningen (20 % af lektion)  Flere undervisningstimer  Næste time begynder hvor sidste.
Ungdommens Uddannelsesvejledning UU Vest Region Hovedstaden
Uddannelsesvalg i 8. klasse. Dagsorden  Formål:  Formålet for de næste to lektioner er, at vi kigger på, om det, I tror om jeres klassekammerater, påvirker.
Nordisk Statistikermøde – København 2010 Fredag den 13. august 2010 Tema 4: Formidling Geomatic: Martin K. Glarvig & Danmarks Statistik: Erik Sommer.
Et målrettet uddannelsesforløb i 3 trin påLæssøesgades Skole, Århus Produktionsskole og en ungdomsuddannelse.
Højdevangens Skole Her er godt at lære
En erhvervsuddannelse er også en karrierevej
Færdig med skolen - hvad så?
Organisationsstruktur
Ekspertevaluering Lucas Wxyz og René Rosendal. SnitkerGroup.
BRFkredit tager del. Dagsorden  Hvad er TAG DEL?  Corporate Social Involvement – virksomheden der involverer i CSR  Fra at lave CSR til at være CSR.
Taktil – Røre børnene Jeg er god til at huske noget, hvis jeg tegner, mens jeg får det forklaret Jeg er god til at lytte, hvis jeg må pille ved noget imens.
Aalborg Universitets studentersatellit
Målsætning og værdigrundlag for Sølvgades Skole Målet er, at eleverne på Sølvgades Skole bevarer lysten til at lære, at være nysgerrige, selvstændige og.
VELKOMMEN til alle jer ”nye” 10vk ‘r
1 Vil du se detaljer om en fuldmagt, du har fået? Hvis du som medarbejder har fået en fuldmagt af en borger, betyder det, at du kan handle på vegne af.
Et målrettet uddannelsesforløb i 3 trin på Læssøesgades Skole, Århus Produktionsskole og en ungdomsuddannelse. Projektet er lavet i samarbejde med Århus.
Intern kommunikation PR og presse
Pædagogisk ledelse af erhvervsuddannelser
Objektivitet findes ikke...mennesker gør. De næste 35 minutter... Baggrund Erfaringer….historier fra det virkelige liv Anbefalinger til jer.
OBS – gør som det passer dig!  Denne skabelon er med vilje ikke særlig stramt designet. Det er for at du selv kan lægge det indhold og detaljeniveau i.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Hvad kræver det at blive Small Business Specialist? Marlene Dissing Projektkoordinator.
Informationsmøde 9. klasse
Samarbejdet mellem medarbejderne i skolen. Petersmindeskolen
Side Driftsøkonomi Kapitel 21 Innovation.
DLG i bevægelse Forløb for den enkelte lokation. 2 Aktiviteter i det første år Møde med leder for afdeling (samt trænere og AM-repræsentant, hvis muligt)
Diskussion, løsningsforslag, det videre forløb. Hvor kommer dokumenter fra? Intern produktion –På grundlag af skabeloner? –Uden brug af skabeloner? –Skabes.
EUD-konference Fra tømrer til bygningskonstruktør-studerende.
Innovation præsentations eks. Start med at forklare hvilket problem du mener dit innovative forslag ville kunne løse. Mit innovative forslag tager udgangspunkt.
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Merkur’s blomster.
Praktikpladssøgende elever
Bemærk! Hvis du vil ændre billedet på denne slide, skal du markere billedet og slette det. Klik derefter på ikonet Billeder i pladsholderen for at indsætte.
Karriereveje fra grundskolen til energibranchen Torben Andresen Lindhardt, Dansk Metal.
Velkommen til KIP lancering Kompetencer I Praksis.
Carsten Vejre Director HR Genmab A/S Skandia: investForum 18. marts 2010.
LÆRING & TRIVSEL OMSTILLINGSGRUPPER 2015 DEBATFASE: BÆREDYGTIGE SKOLER OG DAGTILBUD STØRRE UDSKOLINGSMILJØER.
Microsoft CRM 3.0 Bjørn Eilertsen Christian Cletus.
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
Interaktive knapper Web-udvikling med FrontPage 2003 RHS - Informationsteknologi.
Forretning og Ledelse – Lektion 9
Disposition Problematiske aspekter ved MUST IT-designere og etnografi.
1 1 Vision 2020 Sammen rykker vi verden – med vilje.
INDUSTRIENS LEAN-KØREKORT
Uddannelse – dit barns fremtid
Vision mission værdier handleplaner
Model-tour… Uddrag af modeller, der kan anvendes til fagprøven Marianne Bechmann.
Rygning.
Hvordan løser vi klimaknuden og hvad kan forbrugerne gøre?
Elevguide Innovations-brobygnings-opgave
Uddannelse i forhold til produktivitet
Flygtninge i verden.
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
© Thybo, P. (2013). Neuropædagogik – Hjerne, liv og læring
Regionernes resultater 2017
Status på Optagelse 2017 ved UUV’s Fællesmøde den 6. 6
Verdens tyndeste Mp3-kort Wallet-mp3 Musik-kort MusiCard m.m.
Præsentation af forretningsplan
Quiz.
Ungdommens Uddannelsesvejledning Ungecenter Mariagerfjord
Laste på forsendelser 13/14 Marts René Eilsø
Aftalt uddannelse via Industriens overenskomst
Fokuseret Værdikædesamarbejde – design for optimal ressourceanvendelse
Elevguide Innovations-brobygnings-opgave (IBO)
Statens HR – Implementeringskoncept
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

1 Fra erhvervsuddannelse til videregående uddannelse Fra Automekaniker til Direktør

2 Ca. 550 medarbejdere på næsten alle kontinenter Over halvdelen placeret på 20+ lokationer uden for Danmark Kundetilpassede løsninger, hvor medarbejdernes samlede viden er virksomhedens vigtigste aktiv DESMI Pumping Technology A/S ”En lokal virksomhed i en globaliseret verden”

3 Hvad betyder det at være direktør Hvordan kan det linkes til en faguddannelse Fordelene ved en fagliguddannelse Ulemperne ved ikke at starte akademisk Alle kompetencer er lige vigtige Sælgere Bogholdere Malere Servicemontøre r Elektrikere Ingeniører Sekretærer CNC operatører Marketing HR konsulenter Smede Maskinarbejdere Grafikkere Maskinteknikker Controllere Kvalitetsteknikkere Værdikæden: ”Fra design til levering”

4 Min egen uddannelsesrejse

5 Ungdomsuddannelse som udgangspunkt Erhvervsuddannelse eller den akademiske rute Lysten til læring ”Uddannelse hele livet” Uddannelse hele livet