Dybkær Specialskole - ikke for ikke helt almindelige børn.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvilken afdeling på Hadsund skole går dit barn i?
Advertisements

Skolens profil Den lille skole er et trygt og udfordrende læringsmiljø for elever 0 til 9 klasse, hvor den faglige og sociale læring er forankret i en.
Danehofskolens værdigrundlag
”Vi tager børns fritid alvorligt"
Svend Gønge-skolens værdier...
Set i forældreperspektiv
Vore børn skal trives, og det kan vi forældre være med til at styrke.
Ørestad Skoles værdier
Verden ind i undervisningen
Livsvilkår for børn på asylcentre
Dansborgskolen – vi udvikler hele mennesker
Fra integrerende til inkluderende pædagogisk praksis i skolen
Hierarki for styringsredskaber
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
Hvordan kan forældre støtte op om barnets skoleliv?
Er mit barn klar til skolestart ?
Lærerprofessionen.
Forældremøde X årgang.
1 It-tanker for fritidsdelen. 2 Læse & sprogpolitikken •It-strategi kobles på sprog- og læsepolitikken for fritidsområdet, således at den bliver et delelement.
Hvordan er jeg blevet til dén, jeg er?
Tværfagligt samarbejde
Jeg støtter barnet ved:
Realisering af skolereformen i Gladsaxe
Velkommen til 10. klasse Center Nord 2014/2015. Præsentation Årets gang En dag på center Nord Fælles rammer i centeret Kontaktlærer / forældresamarbejde.
Målsætning og værdigrundlag for Sølvgades Skole Målet er, at eleverne på Sølvgades Skole bevarer lysten til at lære, at være nysgerrige, selvstændige og.
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
CASSIOPEIASTUEN TRIVSEL OG LÆRING. MORGENMAD Hygge og dialog!
Skolebestyrelsens årsberetning 2014 Skolebestyrelsen Hvem er vi? Hvad skal vi? Hvad har vi foretaget os? Hvad sigter vi efter? Nu og fremad Trørødskolen.
Kontaktforældremøde Skelgårdsskolen
Skolebestyrelsen & værdier
Orienteringsaften børnehaveklasser 13/14
forældre og klassens sociale liv.
Alle børn er alles ansvar
Temaeftermiddag om design af sociale læringsmiljøer.
Vor børn skal trives og det kan vi forældre være med til at styrke Formålet er at skabe et kontinuerligt og fremadrettet skole/hjem samarbejde der sikrer.
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Relationer handler om troværdighed og tilgængelighed
Inklusion med læring Hvilke navne??.
RARRT© RELATION ANERKENDELSE RESSOURCER REFLEKSION TEORI
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
FÆLLESSKAB GLÆDEANERKENDELSE LÆRING Vores F L A G Ådalskolen og SFO Kvædehuset.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier Læreplans.
Skoleåret  Høj faglighed  Helhedssyn  Respekt  Engagement  Udviklingsorienteret Klik på skyen og se en fortolkning af værdien ”høj faglighed.
Pædagogfagets kernefaglighed
Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling
Skoleparathed Sunds skole.
Indskrivning for nye bh.klassesbørn Frederiksværk Skole Skoleåret d. 29. oktober 2012.
Skolesport Leg, Liv & Læring Idrætsprojekt Idrætsoplevelser for børn og unge med indlæringsvanskeligheder Partnerskab mellem Dansk Skoleidræt,
Læringsmiljø og anvendelsesorienteret undervisning
Fritidspas.
Skolestart Program Velkomst Lovgrundlag og trinmål for 0. klasse
 H står for  U står for  L står for  E står for  N står for  HUMOR  UDELIV  LEG  EMPATI  NÆRVÆR.
Udeskole på Grønhøjskolen
CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Høskovkollegiet 2014 Høskovkollegiet 2014 opgørelse Dataindsamlingen er foretaget i perioden fra.
Inklusion og Specialviden
Inklusion for alle – Illusion eller virkelighed?
1 Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige, sociale og personlige.
Allindelille skoles værdigrundlag og profil Udarbejdet i marts 2009.
Vision mission værdier handleplaner
1 Faglige udfordringer og kommende initiativer på dagtilbudsområdet Ny Dagtilbudslov Læring, udvikling, omsorg og dannelse Pædagogiske læreplaner Krav.
Orienteringsaften børnehaveklasser 15/16. Bekendtgørelse Børnehaveklassens overordnede målBørnehaveklassens overordnede mål § 1. Eleverne skal i børnehaveklassen.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
+DIG. AKTØRER OG SYSTEMER DER HAR INDFLYDELSE PÅ ENSOMHED BLANDT BØRN & UNGE Det enkelte barn Objektive livsbetingelser Familie Sociale normer og værdier.
Børnene kommer til tiden og har det nødvendige udstyr med
Skolestart på Hillerød Vest Skolen
Kropslig læring - oplæg UCC. Mikael Lytzen
Bevægelse, læring og trivsel - TLY
Strategiske pejlemærker
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
IKH Søskende som pårørende INSTITUT FOR KOMMUNIKATION OG HANDICAP
Præsentationens transcript:

Dybkær Specialskole - ikke for ikke helt almindelige børn

Skolens målsætning er at: nanananarbejde med at udvikle skolens pædagogik, således at undervisnings- og fritidstilbuddet kontinuerligt afstemmes efter den aktuelle elevgruppes undervisnings og fritidsbehov. nanananarbejde aktivt med at sikre forældrenes indflydelse på elevernes skolegang. nanananarbejde aktivt på at skolen, af forældre og andre også opleves som et sted, der kan være rammen om gensidig inspiration og erfaring om det, at have et handicappet barn.

Fritidsdelen ”SFO’en” nVnVnVnVi vægter fritiden højt, hvor leg, fysisk udfoldelse, samvær og ro skal fylde dagen. nVnVnVnVi ønsker at styrke børnenes evner til at fungere socialt og til at indgå i sociale relationer. nVnVnVnVi arbejder videre på de ting børnene er gode til og hjælper dem til at udvikle nye sider af sig selv, så de får succesoplevelser og derved højner deres selvtillid. nVnVnVnVi giver plads til børnenes egne initiativer nVnVnVnVi ønsker, at børnene bliver bedre til at beskæftige sig selv. nVnVnVnVi ønsker at styrke børnenes selvværd.

Udflugter Skolen lægger meget vægt på den almene viden samt de sanselige oplevelser. Derfor er der som led i undervisningen mange udflugter.