Salg til det offentlige - Næsten det hele er sandt!

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Måske er I gode venner i et år,
Advertisements

Genvej til salg til kommuner? Offentlige private innovationsprojekter som adgang til det offentlige marked Juni 2014.
Music: Nightengale Serenade
SPONSORSHIP S SPONSORSHIPS SPONSOR SPONSORPARTNERSKAB SPONSORER.
LinkedIn Intro.
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Hvad er korruption? En kort introduktion
Hvad skal vi i dag? Hvad er NemID?
Netbank Det offentlige Dk e-Boks
1 Alder år 55 % år 24 % år 17 % Hvor længe på VUC? 1 år 93%
Kastanjehaven - Sand Trivsels Agent Opsamlingsdagen 6. juni 2013
God trivsel = God læring
Samarbejde med private – tabu eller virkelighed? Ved Byggedirektør Rolf Andersson, KAB.
Arbejdspladsudvikling
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
Hvorfor ØKO? • ØKO og Astma & Allergi (A&A) er ved at blive en kategori der er stor efterspørgsel på inden for indendørs maling (top 3). Vores målgruppe.
I det efterfølgende ses på tre forskellige indgangsvinkler i kommunikationen med medarbejderne De tre temaer er Samtalen Synlig ledelse og gennemslagskraft.
Bliv klogere på salg til kommuner Dialog-workshop –
Konkurrenceforhold Kapitel 11
Stjernholm Dagen 2011 – fokus på… InnovationsDesign v/Lars Fridberg.
Den glade CEO og iværksætter!
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
Anvendelsesorienteret undervisning i Region Syddanmark
+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1.
Den Regionale LEAN Enhed
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Innovation – et mindset hos ledere og medarbejdere Tina Lambrecht Danske Fysioterapeuter.
Psykoedukation for patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Efteruddannelsesindsatsen 2007 Analyse Danmarks undersøgelse januar 2008 Oplæg på Kompetencerådets møde den v./ Merete.
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
NETVÆRK mere målrettet Hvilke netværk bruger du? Hvad bruger du dem til? Hvilke af dine netværk giver kontakt til topledere? Hvilke rummer nogen, der er.
3. N OVEMBER 2009 DØGNKONFERENCE, HORSENS. I NDHOLD Hash- og Kokainprojektet Grupperne Formål Målgruppe Tilgang Udvalgte resultater.
Reklamer Reklametyper.
Samarbejde eksternt/Netværk Et inspirationsværktøj Det er ikke, hvad du ved, men hvem du kender, der tæller!
Online markedsføring og e-handel Voxeværket – Uge21.
Leder af Frivilligcenter Aarhus
SOCIALE MEDIER LinkedIn Facebook Twitter Google+ Instagram Pinterest Vimeo.
NETVÆRK Dit netværk er nyttigt, når du har brug for at få
Snak med din sidemand om dette et par min.
JOBSØGNING (SMV) Hvorfor er SMV så interessante? % af alle job bliver annonceret % af alle job bliver besat via netværk og uopfordrede ansøgninger.
Hvorfor netværk? Det er en udfordring for ledelsen at: -kunne give fagspecifikke råd -samle alle god erfaringer og give dem videre -Formidle alle aktiviteter.
Bønder. Det gælder om at overleve… En voksen skal bruge 700 TRKR pr. runde for at overleve. Et barn det halve.
Uafhængige LifeWave Distributører
Etablering af virksomhed
Innovation præsentations eks. Start med at forklare hvilket problem du mener dit innovative forslag ville kunne løse. Mit innovative forslag tager udgangspunkt.
Tema 1 : Forretningsplanen – hvad indeholder den og hvad kan jeg bruge den til? En casebaseret gennemgang af forretnings­ planens forskellige delelementer.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Iværksættermesse 27. marts 2010 Sådan finder du investor.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Matchmaking konference 2010 Egenkapitalinvestering Ja og Nej 4/ Lars Krull.
Senior Festival Hvor ord svigter, ”taler musikken” Udarbejdet af: Peter, Younas, Katarina og Nina.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Alexander, Lasse og Martin
Lige muligheder i livet Strategi for børn og unge i udsatte positioner.
10 ting at tænke på FØR skolen kontakter et reklamebureau Sune Kobberø, informationskonsulent i Efterskoleforeningen
Lars Haugaard, Salg i praksis Lars Haugaard, PremiTech.
Salg til det offentlige - Aarhus Kommune. Public Intelligence: Vi har lavet de fleste fejl selv. Peter Julius Public Intelligence rådgiver virksomheder,
Hvad synes du er godt medborgerskab? Nævn et konkret eksempel, hvor nogen har taget ansvar for fællesskabet i dit lokalområde. Hvordan kan man praktisere.
Sikkerhedskursus (følgende lektioner er tilgængelige i dette kursus
Koncepter og butikskæder
Forretningsudvikling med Destination Lillebælt
Konkurrenceforhold afsætning.
Kvalitative og kvantitative undersøgelser
Når PR giver gevinst på bundlinjen
Next Step for at fremme telemedicin
Den gode tone Lse.
PengeSpillet 2018 #Pengeuge Til arbejdshæftet "Viden om penge"
Den gode tone Lse.
Hvordan kommer vi ind ad døren?
Præsentationens transcript:

Salg til det offentlige - Næsten det hele er sandt!

Public Intelligence: Vi har lavet de fleste fejl selv. Peter Julius Public Intelligence rådgiver virksomheder, der vil sælge til det offentlige. Vi har vores eget leverandørnetværk for velfærdsteknologi. Vi tænker nyt sammen med den offentlige sektor – Ældreområdet – Handicapområdet – Folkeskoler

Den store kvalitative undersøgelse Hvad oplever vi typisk? At man bliver træt At netværket mangler At man ikke ved, hvilken dør, man skal gå ind af At forståelsen mangler Opvarmning

Hvor ligger pengene? Kommunerne ER interessante Der er 98 af dem! Men måske 3000 budgetter pr. stk. Kommunen som målgruppe

Den sorte boks Kommunen som målgruppe

Det meste er i forandring Ny velfærd Rehabilitering Velfærdsteknologi Egenmestring Nye folkeskoler Digital borgerservice Mere effektiv administration Bedre og billigere …Og mange andre ting Hvad taler kommunerne om?

Dit produkt er uinteressant Vend interessen om Tænk projekter Tænk i temaer Tænkt fonde Hvordan gør jeg mit produkt interessant?

Jeg ringer sgu til kommunaldirektøren! Dit tema afgør, hvem du ringer til Identificer målgruppen Deres netværk og foreninger Hvem skal jeg tale med?

Der er kun ét værktøj LinkedIn Ideportaler Faglige netværk Nøglemålgrupper Er du god at tale med? Netværk virker!

Gode råd # 1: Find relevante temaer og tænk på hvordan dit produkt passer til temaet # 2: Tænk kommunikation – samtidigt med at du leverer dit produkt # 3: Træn og opbyg relevante netværk. Er der ikke ét – så skab det Opsamling

Gode råd # 4: Skab interessant viden – og tjen penge, mens du laver intelligent salgsarbejde # 5: Gå evt. sammen med andre leverandører og skab opmærksomhed på temaer i fællesskab # 6: Husk at ingen kommuner er ens. Arbejd altid med en unik tilgang Opsamling