BRANDING som udfordring for FUR

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
TENDENSER I TURISMEN Udfordringer for Nordjylland
Advertisements

HVAD KAN VI LÆRE af tyskerne og andre internationale destinationer Professor Henrik Halkier 1. Udfordringer, og nok af dem? 2. Flere.
Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
Målgruppen, Konceptet og Kommunikationsplatformen af:
Udfordringer og løsninger – Hvordan skal Danmark agere politisk ift
10 Konkurrencesituation
7. undervisningsgang den
Hvad kom der ud af TUPVAK?
Marketingplanlægning
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
IT i Byggeriet Semester kursusgang Introduktion til projektweb og html Kjeld Svidt Kjeld Svidt  Institut for Bygningsteknik  Aalborg.
+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1.
virksomheder middelfart 12. april 2007 markedsføring af offentlige
IS-Strategi.
13 Pris Oversigt Prisstrategi Priselasticitet Prisfastsættelsesmetoder
Henrik Halkier, STATEN I PROVINSEN Nye potentialer? 1.Centraliseringens logik 2.De/centralisering: Bredere perspektiver 3.Decentralisering.
NATUR OG TURISMEUDVIKLING Geopark Vestjylland i internationalt perspektiv 1. Dansk naturturisme: Vigtig men udfordret 2. Strategiske.
NOEA/Aalborg Universitet
4 trin til at skabe visuel identitet
Tre forskningsvinkler på erhvervsudvikling (og turisme) 1. Mål-sætninger 2. Kommunikation 3. Organisation Henrik Halkier, Aalborg Universitet,
AFVIKLING ELLER UDVIKLING? Kirker i ‘udkants-Danmark’ mellem lokalt fællesskab, romantisk symbol og effektiv service Henrik Halkier, Institut for Kultur.
Netværk, fødevarer og international turisme 1. Fra oplagt ide til praktisk realisering 2. Forskningsdesign og status Professor Henrik Halkier
2007. Kort introduktion til Universitarium Universitarium er Aalborg Universitets sommerudstilling (juli og august) om naturvidenskab og teknik. Det primære.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af tema 1.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra skolens ledelsesteams’ selvevaluering.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra kommunale repræsentanters selvevaluering.
Faggruppen Ledelse, Kompetence og Organisation DELTAGELSE I JOBMESSER - EN VEJ TIL PROFILERING OVERFOR POTENTIELLE MEDARBEJDERE Ole Møller Teknisk Direktør.
25/2 2003Rikke Holm Petersen Agenda Definition af et brand 3 typer strategier: monolitisk, kombineret, varemærkebaseret Definition af corporate branding.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Materialet er fortroligt og må ikke anvendes uden for klientens organisation uden forudgående skriftligt samtykke fra Radius Kommunikation A/S Ekstern.
SWOT-analysen Litteratur lektion 4 Lægaard:
Hvad er det gode skolelederliv? - Et selvevalueringsforløb.
TENDENSER I TURISMEN Udfordringer for danske kommuner
RIG PÅ NATUROPLEVELSER ? Strategiske udfordringer for kommunerne 1. Naturturisme: Mere end kommunal win-win? 2. Turisme-strategier: Fra service til branding.
Oplevelsesmæssige potentialer ved den midtjyske vestkyst Udfordringer og indsatser Matias Jørgensen & Henrik Halkier Tourism Research Unit
Glyngøre / Limfjorden 17. august Værdien af mega-events.
Erhvervsservice Vækst og udvikling
Samarbejde, vidensdynamikker og turismeudvikling Henrik Halkier - Glædeligt gensyn? Stedbundne turismekoncepter i danske kystferiebyer:
FRA STAGNATION TIL VÆKST? Nordjysk turismepolitik i internationalt perspektiv.
Corporate Branding Buzz ord – Fup eller fakta Buzz ord – Fup eller fakta Er tro sikker viden? Er tro sikker viden? Corporate branding = moderne ledelsesteori.
Hvad er mikroøkonomi? Kapitel 1 Udbud og omkostninger Kapitel 2.
1. INTRODUKTION Intro Uddannelsesinstitutionernes situation i den nye kapital Problemformulering Hvorledes udarbejdes en værdibaseret visuel identitet.
Syddanmarks position og rolle i det nye nationale turismesystem Professor Henrik Halkier 1. Hvad kan Syddanmark bidrage med? 2. Hvordan.
Hvad er det gode skolelederliv?
Lyngby storcenter LSC har de seneste par år set en negativ udvikling på markedet. Hvordan kan de formå, at ændre denne udvikling til noget positivt?       Hvem.
IT i Byggeriet Semester kursusgang Introduktion til projektweb og html Kjeld Svidt Kjeld Svidt  Institut for Bygningsteknik.
FRUGTBART SAMARBEJDE - fra mikro- til meso-destinationer? Professor Henrik Halkier 1. Fælles udfordringer 2. Strategiske udfordringer.
Kjeld Svidt  Institut for Byggeri og Anlæg  Aalborg Universitet IT i Byggeriet Semester 6, kursusgang Databaser (2) Kjeld Svidt
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
LOKAL OG REGIONAL ERHVERVSUDVIKLING Perspektiver på mål, midler og forandring 1. Dansk lokal og regional erhvervspolitik Typisk europæisk? 2. Nye tider,
GRUPPE 6.
Kjeld Svidt  Institut for Byggeri og Anlæg  Aalborg Universitet IT i Byggeriet Semester kursusgang Introduktion til projektweb og html Kjeld.
Statusseminar Oversigt Oversigt Det initierende problem – hvorfor et projekt om kommunal branding? Det initierende problem – hvorfor et projekt om kommunal.
Fundament: Ligeværdigt samarbejde LauRie’s Mening, Vision og Værdier At skabe glæde og trivsel for mennesker, som ikke kun har modelmålene At skabe glæde.
Aktiviteter i forbindelse med undervisning af elever med specifikke matematikvanskeligheder Jens Brandt Peter Vilhelm Højgaard Jensen VUC&hf Nordjylland.
{ Strategi Pepsi Cola Daniel L, Daniel G, Mette N og Trine.
Mads Bab Indehaver af Gnist Ekstern Lektor Aarhus Universitets Master i Positiv Psykologi
Hvad er det gode skolelederliv?
Branding afsætning.
Gruppe 7 Cathrine T. Andersen - Josefine B. Larsen - Leah Donde - Louise Scheibner - Mie Ø. Iversen.
10 Konkurrencesituation
Oplevelser og afledte effekter
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2017 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 9 Corporate Branding i kommunikationssamfundet Interbrand Brand Essence Modellen forår 2017 Pillon - KU ”Marketing is a battle.
Tværmedial Kommunikation 11 +content Interkulturel kommunikation
Tværmedial kommunikation 8 opsamling 1
Tværmedial Kommunikation 7 Corporate Branding i kommunikationssamfundet forår 2019 Pillon - KU ”Marketing is a battle of perceptions, not products” (Jack.
A tool for the assessment of strengths and weaknesses in NGOs
Tværmedial Kommunikation 9 +content Interkulturel kommunikation
DNA: Fra brand til fortælling ?
Præsentationens transcript:

BRANDING som udfordring for FUR Introduktion Branding af steder: Hvad og hvorfor? Tre vigtige udfordringer Branding og Fur Professor Henrik Halkier Aalborg Universitet halkier@cgs.aau.dk

BRANDING AF STEDER Hvad? profilering på grundlag af særlige kendetegn ikke kun logo, slogan, liste af værdier, … Hvorfor? kende stedets styrker/svagheder bedre gøre stedet mere attraktivt skabe tilknytning til stedet konkurrence med andre steder

TRE UDFORDRINGER når steder brandes Identitet Hvordan ser vi os selv & hvad er vores ressourcer? Therkelsen, 2007, p. 217 Brand Image & Efterspørgsel Hvordan ser andre os & hvad ønsker de af os? Positionering Hvordan er vi forskellige fra andre?

BRANDING OG FUR Så langt, så godt … Identitet Intern konsultation og undersøgelser Image & Efterspørgsel Ekstern konsultation og undersøgelser Positionering Flere målgrupper! Konkurrenter?