2011 for forretningen 1. Butikkens resultater 2. Begivenheder i butikken 3. Begivenheder i kæden 4. Begivenheder i Coop 5. Ansvarlighed.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
GS1 DataBar Reducering af madspild
Advertisements

PostDK momsmodul Mange netbutikker overser, at der ikke er moms på forsendelser, når de sender varer til privat kunderne med Post Danmark.
NATUR OG MILJØ Teknik og Miljø Aarhus Kommune Skejby DET GODE GRØNNE BYRUM.
Coops kæder Varehuse Discount Supermarkeder Minimarkeder E-handel
Nyt projekt ”Nordisk sundere mad på farten”
Resultatopgørelsen – grundlæggende begreber
Årsmøder 2014.
Overskrift.
Fundraising Jakob Ugelvig Christiansen
Muligheder og status i Danmark v/ Mads Helleberg Dorff Christiansen
Resultatopgørelsen – grundlæggende begreber
VELKOMMEN ”Fælles distribution og afsætning”
Network Marketing En 2 til 5-års Plan Fremtidens Virksomhed
Emner/Indlæringsmål lekt. 5+6
De Aktive Kultur Samvær Fitness Netværk De Aktive Generalforsamling 16. maj 2012.
Carbon 20, Herning Coach Janne Uldall 19. juni 2012
Arlas strategi – og globale muligheder
FØDEVAREANPRISNINGER
Stævnesnacks. Hvad er Stævnesnacks? • Stævnesnacks er et samarbejde mellem FDB og Danmarks Idræts-Forbund • Stævnesnacks er frisk frugt og grønt skåret.
Velkommen Kommunikationschef Henrik Theil, FDIH Food Online Danmark på nettet i en global verden 8. oktober 2009.
Coop Bank.
Natur- og landbrugskommissionens workshop den 9. oktober 2012
Introduktionskursus for frivillige
Marketing & Fundraising
JORDFORBINDELSE.
Årshjulet – aktiviteter der gavner forretning, forening og samfund
Pas på vores JORD! Vind og vindhastigheder Greenpeace Råd
Møde… for forretningen 1. Butikkens resultater 2. Begivenheder i butikken 3. Begivenheder i kæden 4. Begivenheder i Coop 5. Ansvarlighed.
E-handel og FM Program: Kl Introduktion
Beretning Gdr. Henrik Høegh, Holeby Landsudvalget for Planteavl.
Klik for at redigere i masteren Klik for at redigere teksttypografierne i masteren –Andet niveau Tredje niveau.
1 Budgetorientering 13. oktober 2010 v. Borgmester Flemming Eskildsen Kulturcenter Limfjord.
20.1 Bidragskalkulation udarbejdet som en forkalkulation
- sammen med glade mennesker
1. Butikkens resultater 2. Begivenheder i butikken 3. Begivenheder i kæden 4. Begivenheder i Coop 5. Ansvarlighed.
Kvickly Total 2011 Antal svar55153 Kvickly Kundemeter 2011 Rapportspecifikationer.
2011 for forretningen 1. Butikkens resultater 2. Begivenheder i butikken 3. Begivenheder i kæden 4. Begivenheder i Coop 5. Ansvarlighed.
Årsmøder og generalforsamlinger 2015
Dagli´-LokalBrugsen Årsmøde/generalforsamling for forretningen 1.Butikkens resultater 2.Begivenheder i butikken 3.Begivenheder i kæden 4.Begivenheder.
Årsrapport 2005/06, 30. november 2006 Ved CEO, K. E. Birk og CFO, Anders Arvai.
19.1 Virksomhedens miljøinteressenter
Kundetilfredshedsanalyse – [måned år] Kundenavn. 2 Overblik.
Dansk Supermarked i korthed
Velkommen til borgermødet Husk sammen kan vi mere!
28.4 Andre sammenligninger 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo.
Kvickly 2015 – året der gik. Agenda Begivenheder i kæden Butikkens resultater Begivenheder i butikken.
Velkommen Som medlem er du medejer Co-op betyder samarbejde
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Lokale fødevarer i dit supermarked - Har vi brug for et madmanifest?
Hvordan løser vi klimaknuden og hvad kan forbrugerne gøre?
Fakta og muligheder….
Sammen om årsmøder og generalforsamlinger 2017
Sammen om årsmøder og generalforsamlinger 2017
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Storkøkken sygehus.
Bestyrelsens beretning
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Jan Christiansen Nyborg Gymnasium
Handels- og procentregning
Anlægsprioritering 31. august og 1. september 2010
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Bestyrelsens beretning
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Præsentationens transcript:

2011 for forretningen 1. Butikkens resultater 2. Begivenheder i butikken 3. Begivenheder i kæden 4. Begivenheder i Coop 5. Ansvarlighed

Butikkens resultater  Omsætning: Index ( - hentes fra driftsrapporten linie 3)  Butiksresultat: Index (for Coop- butikker)  Regnskabsmæssigt overskud: Index (for Brugsforeninger) (- hentes fra driftsrapporten linie 26)  Antal medlemmer: (- hentes fra faktura fra Medlemsservice der udsendes hver måned)  Derfor gik det sådan (Varehuschefen/uddelerens forklaring på udviklingen i omsætning og resultat, herunder lokal konkurrencesituation)

Hovedbegivenheder i vores butik i 2011 * Her kan indsættes eksempler på konkrete begivenheder, aktiviteter etc.

SuperBrugsen 2011 Michael Løve tiltrådte d. 1. august i SuperBrugsen som kædedirektør Resultatet er væsentlig forbedret i forhold til året før Generelt klarer SuperBrugsen sig bedre end øvrige kæder i supermarkedssegmentet SuperBrugsen Hvalsø blev miljømærket butik i 2011 SuperBrugsens kunder bidrog med 2,8 mio. kr. på Velgørenhedsknappen svarende til 36,6% af det indsamlede beløb

Coop Danmark A/S Tilfredsstillende resultat Samlet salg i Coop og brugsforeningerne: over 43 milliarder kroner ex. moms Fortsat forbedring og modernisering af butiksnettet Nyt webvarehus hvor kunderne kan bestille og betale varer på nettet, enten til levering hjemme eller til lokal butik Nyt anlæg for kødforædling opført i samarbejde med det børsnoterede britiske selskab, Hilton Food Group

Ansvarlighed Afslutning på ansvarlighedsplanen: – 1 vision, 4 områder, 40 handlinger Indsatser indenfor miljø og økologi, sundhed, klima og etisk handel Arbejdet kan følges på Ansvarlighedsrapport 2011 er på coop.dk i løbet af foråret 2012 Ny ansvarlighedsstrategi

Miljø og klima Änglamark – Danmarks førende omtanke brand –over 600 varer indenfor fødevarer, husholdning og personlig pleje –Änglamark på Facebook –annoncering og tv-spot Økologi –vækst i salget med 4 procent Aftale om CO2 kompensering af Änglamark vaskepulver forlænget. Der plantes træer på et areal svarende til 36 fodboldbaner i Mozambique. Coops klimaråd

Sundhed Nøglehullet – over 750 nøglehulsmærkede varer + frugt & grønt i Coops butikker –Kendskab på over 80 % –Salget er steget med 20 % Nyt orange fuldkornslogo, som gør det nemt for forbrugerne at vælge fuldkorn Alle Coops egne varemærker er uden hormonforstyrrende stoffer

Etisk handel Fairtrade – omsætningsfremgang på 15 procent –25 nye varer Ny serie af varer fra Afrika, Savannah, lanceret primo 2012 Coops kunder donerede 7.7 millioner kroner til Red Barnet og WWF Verdensnaturfonden i 2011 gennem Velgørenhedsknappen på flaskeautomaterne Alle Coops kæder solgte i januar 2011 en bærepose hvoraf 2 kroner gik til Danmarks Indsamling. FDB rundede beløbet op, og der blev overrakt en check på kr. ved TV-showet Via indsamlingsbøtter og salg af stregkode gav Coops kunder 3.6 millioner kroner til Afrikas Horn i august/september