Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Velkommen til årsmøde / generalforsamling

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Velkommen til årsmøde / generalforsamling"— Præsentationens transcript:

1 Velkommen til årsmøde / generalforsamling
”butik”

2 2016 for forretningen 1. Butikkens resultater
2. Begivenheder i butikken 3. Begivenheder i kæden 4. Begivenheder i Coop 5. Eventuelt

3 Butikkens resultater Omsætning: Index ( - hentes fra driftsrapporten linie 3) Butiksresultat: Index (for Coop-butikker) Regnskabsmæssigt overskud: Index (for Brugsforeninger) (- hentes fra driftsrapporten linie 26) Antal medlemmer: (- hentes fra faktura fra Medlemsservice der udsendes hver måned) Derfor gik det sådan (uddelerens forklaring på udviklingen i omsætning og resultat, herunder lokal konkurrencesituation)

4 Begivenheder i vores butik 2016
Her kan indsættes eksempler på konkrete begivenheder, aktiviteter etc. Lokal forankring Lokale leverandører Mv.

5 Kundemeterundersøgelse 2016
Fra egen butik – vejledning i hent rapport

6 Kvickly Vigende marked Aggressive konkurrenter Manglende koncept
Fald i kundestrøm igennem flere år Utilfredsstillende resultat i 2016 Fremgang i kurv størrelsen SM20 – nyt butikskoncept i pipeline 2017 Positiv vurdering af alle varehuscheferne (L-NPS) Nyt medlemsprogram M16 Stærkt kampagneprogram Driftsoptimering Gennemførelsesgrad Er det halvt fyldt eller halvt tomt?

7 Fra 3 kæder til 1 markedsleder
Begivenheder i Coop 2016 Fra 3 kæder til 1 markedsleder

8 Danmarks stærkeste supermarked
652 butikker Omsætning på 25,866 mia kr. medarbejdere Markedsandel i 2016 på 24,3% Facts: Optimum Drift Effektivisering Budgetindfrielse Momentum Konkurrencekraft her og nu Langsigtet koncept-styrke Fra tre til én Synergier/fælles muskler Danmarks stærkeste supermarked

9 3 fokus områder Optimum Fra 3 til 1 Momentum Optimum Drift
Effektivisering Budgetindfrielse Momentum Konkurrencekraft her og nu Langsigtet koncept-styrke Fra tre til én Synergier/fælles muskler Danmarks stærkeste supermarked

10 Fra 3 kæder til 1 markedsleder
Omkostnings-optimering Succesplan 2017 Operation Optimum Fælles værktøjskasse Optimum Fra 3 til 1 Momentum Tværgående kæderåd Karriere på tværs SM20 M16 Lokale must win battles Kommer-ciel plan Optimum Drift Effektivisering Budgetindfrielse Momentum Konkurrencekraft her og nu Langsigtet koncept-styrke Fra tre til én Synergier/fælles muskler Danmarks stærkeste supermarked

11 Brugskædernes mål: 1 Mio downloads i 2017
Målrettede indsatser: Butikskonkurrencer Butiksmateriale Butiksaktiviteter i uge 7-8, til sommer og efterår. Løbende opfølgning via dashboards

12 SM20 Danmarks stærkeste supermarked
Spydspidserne Nonfood (Impuls), Måltider (Delikatesse/slagter), Bager/forområde Generelle krav til konceptet: -          Mainstream/bred appel -          Langtidsholdbarhed -          Effektivitet -          Implémenter- og skalérbart Den ekstra kompetence på food Det gode supermarked

13 Karriere på tværs Karriere på Tværs Tempofyldt og effektivt arbejde
Skarpt defineret butikskoncept Mulighed for hurtig karriere Det gode uddelerskab Stærkt butiks- og driftskoncept Stærk på kompetenceområder Videreudvikling af købmandskab Faglighed/ specialisering bl.a. indenfor nonfood Videreudvikling af lederskab af medarbejdere og ledere Karriere på Tværs Her kommer Claus Ljungdahl og Louise tilbage med input . Excellent servicekultur Eksklusivt sortiment Stærkt Brand Udvikling af servicekompetencer Nær kundekontakt Lokalengagement Skærpning af relationelle evner

14


Download ppt "Velkommen til årsmøde / generalforsamling"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google